Pahasti masentuneen ja ahdistuneen ihmisen päivä tähän asti
Herärin kyllä puoli yhdeksän mutta kesti aikansa että sain puuhellalla puuron keitettyä jotta sain aamupalan syötyä klo 10. Siitä lähtien olen kulkenut jossain aivosumussa kun en muista että oliko aamu todellinen. Lisäksi katsonut vanhoja valokuvia ja pää meni sekaisin kun katsoi 30-40 vuotta vanhoja kuvia ja vertasin maisemia ja en ymmärtänyt että miksi ja miten maisemat muuttuneet ja haluaisi ne vanhat maisemat takaisin. Nyt tällä hetkellä en ymmärrä miten aika kului aamusta niin nopeasti ja kohta on puolet päivästä ohi ja elämästä taas pian yksi päivä ohi eikä enää palaa ja kuolema lähestyy vääjäämättä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Voiko testosteronitasosi olla vajaa?
https://www.terveystalo.com/fi/Tietopaketit/Testosteroni#Alhainen+testo…
En kyllä ole huomannut oireista tosin jotkut samoja masennuksen ja ahdistuksen kanssa mutta seksuaalista haluttomuutta tai erektiohäiriöitä ei niin ole, toki jonkin verran mutta masennus niihin vaikuttaa myös mutta halukkuus oikeastaan lähestulkoon pysynyt samana et tuskin testoissa vikaa. Tarkkailee itseään melkein sairaalloisesti kokoajan niin osaa ehkä todeta testot lähes normaaliksi, kai. ap
"Pyydä päästä myös psykiatrille, jotta voit selvittää traumaattiset tapahtumat pois häiritsemästä elämääsi. Lääkärit eivät välttämättä tunnista kaikkia, esim. raudanpuute jää usein huomaamatta lääkäreiltä."
Pitkän aikaa käynnyt psykiatrisen sairaanhoitajan käynneillä mutta no ei mikään terapia tosin eipä ole ollut varaa tai ei ole ollut saatavilla asuinpaikan lähellä tai kauempana. ap
Vierailija kirjoitti:
Mee Töihin niin palaat takaisin tähän päevään
Ottaisitko itse masentuneen, ahdistuneen ja kirjolla olevan töihin jolla pahoja traumoja ja pahoja vaikeuksia pysyä elämän tai työelämän kyydissä joka tarkoitettu normeille ja terveille? ap
Vanhat kuvat pois.
Menneisyyteen uppoaminen on pelkästään haitallista.
Aisti mieluummin tätä hetkeä, täysin kiireettä ja tunnustellen.
Hyvää jatkoa ja toipumista sinulle. Iso halaus.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat kuvat pois.
Menneisyyteen uppoaminen on pelkästään haitallista.
Aisti mieluummin tätä hetkeä, täysin kiireettä ja tunnustellen.
Hyvää jatkoa ja toipumista sinulle. Iso halaus.
Eikai niitä pidä hävittää? Tosin niistä kuvista näkee että minulla ollut elämä ja jos ne kuvat katoaa en tiedä sitten enää mikä totta ollut ja mikä ei. Omia kuvia jos olen ottanut niissä näkyy pelkkiä maisemia, minua niissä ei ole eli elottomia kuvia. Kuvissa näkyy sen tarkemmin kertomatta elämää eli mitä nyt kaikkea on ja oma elämä on lähes vastakohta niihin. Se mitä niissä kuvissa näkyy kaipaan sitä elämää. Tämä nykyinen hyvin yksinäinen ja lähes toimeton ja talvisin neljän seinän sisällä lähes pelkästään.
Jos mene ulos aistimaan tätä hetkeä ym. niin aina jotenkin ne aistit yhdistyy menneeseen ja tulee surulliseksi. Olen aikalailla varmasti toivoton tapaus eikä kukaan terapeutti minua jaksaisi kuukautta kauempaa. ap
Kummia kitinäketjuja täällä nykyään.
Täällä jokainen minuutti on tuskaa. Päivät kaikki yhtä harmaita. Odotan joka hetki nukkumaan pääsyä jotta olo helpottaisi. Ahdistaa ja masentaa lääkityksistä huolimatta. Jos en olisi perheellinen niin minua ei olisi enää täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko testosteronitasosi olla vajaa?
https://www.terveystalo.com/fi/Tietopaketit/Testosteroni#Alhainen+testo…En kyllä ole huomannut oireista tosin jotkut samoja masennuksen ja ahdistuksen kanssa mutta seksuaalista haluttomuutta tai erektiohäiriöitä ei niin ole, toki jonkin verran mutta masennus niihin vaikuttaa myös mutta halukkuus oikeastaan lähestulkoon pysynyt samana et tuskin testoissa vikaa. Tarkkailee itseään melkein sairaalloisesti kokoajan niin osaa ehkä todeta testot lähes normaaliksi, kai. ap
Toimiiko peli vielä? Testot ok?
Sinulla voi olla psykoottinen masennus lähestymässä/ päällä. Voi myöskin olla, etteivät diagnoosisi ole täysin oikeelllisia, eli sinulla voi olla muitakin psyykkisiä sairauksia, kuten kaksisuuntainen mielialahäiriö ilman maniaa. Jos sinulla on yhtään voimia, koeta olla pian yhteydessä terveyskeskukseen, mene päivystykseen, tai soita vaikka auttavaan puhelimeen.
Olen itsekin vaikeasti mt- ongelmainen, ja tiedän avun hakemisen sekä saamisen olevan vaikeaa. Mutta sinä voit edelleen onnistua ja saada siedettevänä elämän. Voimia ja jaksamista!
Vierailija kirjoitti:
Sinulla voi olla psykoottinen masennus lähestymässä/ päällä. Voi myöskin olla, etteivät diagnoosisi ole täysin oikeelllisia, eli sinulla voi olla muitakin psyykkisiä sairauksia, kuten kaksisuuntainen mielialahäiriö ilman maniaa. Jos sinulla on yhtään voimia, koeta olla pian yhteydessä terveyskeskukseen, mene päivystykseen, tai soita vaikka auttavaan puhelimeen.
Olen itsekin vaikeasti mt- ongelmainen, ja tiedän avun hakemisen sekä saamisen olevan vaikeaa. Mutta sinä voit edelleen onnistua ja saada siedettevänä elämän. Voimia ja jaksamista!
Mene ulos kävelylle metsään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ap: n tilanne & vointi on todellinen, niin haluat sanoa hänelle näin? Kannattaa toivoa, ettei osu vastaava omalle kohdalle, ettei joudu kärsimään kanssaeläjien käsittämättömästä empatiavajeesta. Siitä eivät kaikki selviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ap: n tilanne & vointi on todellinen, niin haluat sanoa hänelle näin? Kannattaa toivoa, ettei osu vastaava omalle kohdalle, ettei joudu kärsimään kanssaeläjien käsittämättö
Ei osu, minä olen terve!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ap: n tilanne & vointi on todellinen, niin haluat sanoa hänelle näin? Kannattaa toivoa, ettei osu vastaava omalle kohdalle, ettei joudu kärsimään kanssaeläjien käsittämättö
Ap on naisvihaaja ja vainoaja.
"Ei osu, minä olen terve!"
No et kyllä ole.
Lähde reippaalle kävelylle! Niin että syke nousee ja onnellisuushormoonit lähtee liikkeelle. Toista tämä 5 kertaa viikossa. Takaan että olosi on parempi jo viikon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo kuullosta masennukselta vaan muistisairaudelta.
Voi minulla muistisairauskin olla kaiken tämän muun lisäksi kun unohdan oikeastaan kaiken sellaisen mikä ei kiinnosta tai ole mielestäni tärkeää. Olen kirjolla joten assina en oikein välitä asioista jotka ei kiinnosta vaan lähinnä uppoudun kiinnostaviin asioihin jos tosin niihinkään enään jaksan tässä kohtaa enää. ap
Käy labrassa otattamassa rauta-arvot sisältäen ferritiinin.
Ja ferritiini 30+ arvo ei ole normaali. Masennusoireita voi tulla jo 50-60 arvolla. 100 on esim. naisille sopiva arvo.
Vierailija kirjoitti:
Paha ihminen