Miksi koirien annetaan hyppiä päin?
Pelkään koiria ja en kestä, kun hyppivät täysillä päälle ja raapivat vaatteista. Miksi omistajat eivät pidä koiriaan aisoissa? Menee mihin tahansa koiralliseen kyläpaikkaan tai jos tuovat koiriaan lähelleni, niin joka koiran annetaan hyppiä ikuisuuksia päin ja raapia. Todella raivostuttavaa varsinkin koirapelkoisena.
Kommentit (175)
Samaa havainnut. Loppunut kun aloin runttaamaan fifin maahan voimalla että huutaa kivusta. Loppui hypittäminen!
Lyö nyrkillä koiran kuonoon niin oppii olemaan hyppimättä. Seuraavalla kerralla puukko elukan kylkeen niin oppii olemaan.
Mulla on aina mukama keppi jolla huitaisen näitä kouluttamattomia rakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy sanoa asiasta. Moni koiranomistaja on sillä tavalla mulkero, että loukkaantuu siitä todeten, että älä tule sitten ollenkaan. Mutta kyllä meitäkin on, jotka kykenevät ja haluavat ottaa kaikenlaiset vieraat huomioon.
Omani saattaa hyvinkin rakkauspäissään hypätä päin. Siksi en päästä sitä tervehtimään ketään, ellen ole varma että se on ok.
Oletteko te ihan syntymämulkeroita vai tekeekö se koira omistajastaan mulkeron?
https://www.hs.fi/alueet/art-2000011409074.html
Voi kun meidän Kalle on niin lutuinen. Se tykkää erityisesti lenkillä tervehtiä ja pusutella vastaantulijoiden koiria ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Se on kivaa, kun näkee koirapelkoisen ihmisen käytöstä. Annan aina koirieni, joita usein on kaksi kerrallaan kodissani, hyppiä , nuolla ja nuuhkia koirapelkoisia. Ha haa!
Mulla on koirakammo, koska olen joutunut koirahyökkäyksen kohteeksi. Tykkään yleisesti ottaen koirista, mutta ei voi minkään että vieraat, terrieriä isommat koirat saavat minut ulkona väistämään sydän tykyttäen pientareelle. Ja varsinkin hyökännyttä rotua muistuttavat saavat vaihtamaan suuntaa, vaikka siitä aiheutuisi isokin mutka reitille.
Vierailija kirjoitti:
En ole koirapelkoinen, mutta on kyllä ärsyttävää, jos koiran omistaja antaa koiran hyppiä minua vasten. Näitä riittää. Tulevat koiran kanssa kylään ja siihen heidän koiraan pitäisi keskittyä kuin pikkulapseen. Omistajan vikahan tämä on, kun ei ole koiraa opetettu. Omat koirat, iso ja keskikokoinen, eivät hypi minua, eivätkä vieraita vasten. Enkä kyllä raahaa omia koiria toisten ihmisten asuntoihin.
Ja jätetään hyppimisen uhriksi joutunut vastuuseen "komenna sitä vaan!". En minä tiedä miten koiria käsitellään ja ensisijaisesti on omistajan homma pitää koira kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on ihmisrakas ja haluaa pussata sinua. Se ei siis raavi vaatteista, vaan yrittää ylemmäs, kasvojasi kohti. Ellet olisi koirapelkoinen, kyykistyisit ja tervehtisit koiraa tai istuisit sohvalle tervehtimään, niin homma olisi sillä ohi. Painaisitte poskenne hetkeksi vastakkain. Nyt sinun tapauksessasi koiran omistajan pitäisi estää koiraa yrittämästä tervehtiä. Joillekin koirille tämä valitettavasti aiheuttaa väärinkäsityksen, että olet vaarallinen ja siitä voi seurata sitten haukkumista yms.
Kumman oikeudet tässä täytyisi huomioida, minun, joka ei pidä koirista, vai koiran? Minä en halua koiran pussaavan minua, enkä halua edes koskea koiraan, saati kyykistyä painamaan poskeani sen poskeen. Oksettava ajatuskin.
Joko tuon voi nykyään sanoa ääneen? Aiemmin piti aina sanoa että pelkää tai on allerginen, kun ei millään mennyt jakeluun, että joku voi tosiaan vaan inhota koiria. Musta ne yksinkertaisesti käyttäytyvät ikävästi ja haisevat pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Lyö nyrkillä koiran kuonoon niin oppii olemaan hyppimättä. Seuraavalla kerralla puukko elukan kylkeen niin oppii olemaan.
Niin että ihan rikostuomion olet valmis ottamaan vastaan jonkun hyppivän hauvan takia? Pitäisiköhän sinun kulkea ollenkaan vapaana, teräaseen kantaminenkin on rikos. T. koirapelkoinen
Vierailija kirjoitti:
Ootko se Ratina-sekopää, vai onko teitä enemmänkin. Erittäin huolestuttavaa!
"Kiva" kyläillä sukulaisilla, joilla on iso koira, joka heti ovikellon soidessa alkaa haukkua kuin hullu ja sisälle päästyä syöksähtää tietysti päälle "tervehtimään" ja lisäksi tunkee kuononsa jalkoväliin haistelemaan. 😖 Isäntäväki yrittää kieltää koiraa, tuloksetta. Takkia ei meinaa saada riisuttua päältä ennen kuin koira jonkin ajan kuluttua rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on ihmisrakas ja haluaa pussata sinua. Se ei siis raavi vaatteista, vaan yrittää ylemmäs, kasvojasi kohti. Ellet olisi koirapelkoinen, kyykistyisit ja tervehtisit koiraa tai istuisit sohvalle tervehtimään, niin homma olisi sillä ohi. Painaisitte poskenne hetkeksi vastakkain. Nyt sinun tapauksessasi koiran omistajan pitäisi estää koiraa yrittämästä tervehtiä. Joillekin koirille tämä valitettavasti aiheuttaa väärinkäsityksen, että olet vaarallinen ja siitä voi seurata sitten haukkumista yms.
Mee vit-tuun noine koirapusuines ja haleines. Oon yks, joka vihaa yli kaiken sinunlaista kusipäätä. Huudan aina pyörätiellä isoon ääneen, vie vit-tuun se rakkis!
Miksi täällä maailmassa on näin oaljon aggressiivisuutta ja negatiivisuutta. .ikäinen asi
turhaan siinä huudat. Huomaatko, että kirosanoja on sinulla paljon ja kuulostat teiniltä. Otahan lääkkeesi. Joo, kaikki Koirat tai koiraihmiset eivät ole mukavia MUTTA ei saa yleistää. Toiset kouluttaa , siivoavat koiranjätökset yms ja kunnioittavat ei-koirista pitävien näkökulmia. Silti, riippuen toki tilanteesta, et missään nimessä ala potkimaan toisen koiraa (ellei ääritapauksessa kyse ole oman tai toisen hengen pelastamisesta).
Ei saatana. Onko se niin, että nykyään ihan kaikesta pitää tehdä vihapitoista vastakkainasettelua? Eikö ole mitään kultaista keskitietä, vai oletteko kaikki täällä sattumalta jotain erikoistyyppejä? Vaikea uskoa, että esim. tapaus joka huutelee kadulla koiranomistajille, tai uhkailee väkivallalla, olisi muuten elämässään vakaa ja asiallinen. Toinen ääripää on nämä "kun minun pikku-pupsi nyt niiin vaan haluaa pusutella, en halua voida sille mitään". Onko molemmilla ryhmillä normaali ongelmanratkaisukyky, epämukavuuden sieto ja maalaisjärki täysin hukassa?
73
sinä et määritä, milloin koiraa voi potkaista! Mikäli koiran omistaja ei kielloista huolimatta usko ja koira tulee jalkoihin tai hyppimään, tulee lähtö. Sinä lukeudut kans noihin itseensä ottajiin. Pidä kiinni tavoistasi ja opeta tapoja niille, jotka eivät koiran omistajana niitä hallitse. Jollakin muulla on lääkitys vaillinainen, ei minulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana. Onko se niin, että nykyään ihan kaikesta pitää tehdä vihapitoista vastakkainasettelua? Eikö ole mitään kultaista keskitietä, vai oletteko kaikki täällä sattumalta jotain erikoistyyppejä? Vaikea uskoa, että esim. tapaus joka huutelee kadulla koiranomistajille, tai uhkailee väkivallalla, olisi muuten elämässään vakaa ja asiallinen. Toinen ääripää on nämä "kun minun pikku-pupsi nyt niiin vaan haluaa pusutella, en halua voida sille mitään". Onko molemmilla ryhmillä normaali ongelmanratkaisukyky, epämukavuuden sieto ja maalaisjärki täysin hukassa?
Se, että sinä hyväksyt koirien hyppelyn ja jaloille kävelyn, niin mulle ok. Onko näin, että idiootti koiran omistaja voi päästää koiransa vapaasti nuuskimaan ja hyppimään toista kohti, ja inhoten se vastaanottaja vain hymyilee ja sanoo ei se haittaa. Tarkistappa dosetti!
Vierailija kirjoitti:
Samaa havainnut. Loppunut kun aloin runttaamaan fifin maahan voimalla että huutaa kivusta. Loppui hypittäminen!
Sa.t.an eläinrääkkäjä. Toivottavasti joku piripää tekee sulle saman ja runttaa sut maahan voimalla että huudat kivusta. Kyllä loppuisi sullakin eläinten rääkkääminen kun kokisit saman. Kaikkia pahvikalloja mas päällään kantaan.
Vierailija kirjoitti:
En halua hellyydenosoituksia ventovierailta ihmisiltä, enkä myöskään koirilta.
Koiraa ei ole saatu koulutettua ja omistaja ei ole tilanteen tasalla.
En itse ole koirapelkoinen mutta en minäkään joidenkin tuttujen kanssa erityisesti rakasta että se moppe hyppii, raapii, tunkee kuonoa vieraiden jalkojen väliin ja pyyhkii kuolat minuun. Erityisesti jos omistajat haukkovat kauhusta henkeään kun laitan polven eteen ettei joku valtava koira pääse kaatamaan minua.
Se koira ei siinä ole paha. Koirat ovat yksinkertaisesti koiria ja niiden rotu tai tyyppi ja yksilöllinen temperamentti vaikuttavat siihen miten palkitsevaa hyppiminen on tai jääkö kierrokset päälle.
Itselläni on isoja palveluskoiria ja susirotuisia, eivätkä aikuiset koirani hypi kenenkään päälle. Ne makoilevat tuvan kynnyksellä, keittiön puolelle ei ole asiaa. Joskus käy vieraita jotka oikein haluaisivat että koira tulisi syliin ja "pusuttelisi" (siis nuolisi suuta, voi luoja) ja yrittävät sitten villitä. Näen nämä hyvinä koulutustilanteina jossa koirani saavat kokea onnistumista siitä, että tietävät mikä oikea toimintatapa on. Eli että ei mennä vieraiden luokse jos sanon että oma paikka.
Mielestäni on usein karhunpalvelus sille koiralle, että sillä ei ole selkeää sääntörakennetta. On riehumisen, leikin yms aika ja sitten on aika hillitä itsensä ja rentoutua. Kaikesta ei pidä hötkytä. Tuollaista käytöstä on myös lähes mahdoton nopeasti kitkeä kun koira on sitä aina vahvistanut.
mä en ylipäätään ymmärrä miksi aikuisilla ihmisillä pitäisi olla joku koira tai kissa. Kamalasti töitä, kallista pitää, haisevat, tulee karvaa. Rasittavaa.
Noin paljon otit itseesi, kun kaikki ei halua niitä pusuja ja haleja. Minkä vuoksi hyökkäät sellaisen ihmisen kimppuun, joka vastustaa niitä, jotka koiransa päästää muita kohti siellä pyörätiellä?! Jostain syystä et vihaltasi ymmärtänyt lukemaasi!