Miksi koirien annetaan hyppiä päin?
Pelkään koiria ja en kestä, kun hyppivät täysillä päälle ja raapivat vaatteista. Miksi omistajat eivät pidä koiriaan aisoissa? Menee mihin tahansa koiralliseen kyläpaikkaan tai jos tuovat koiriaan lähelleni, niin joka koiran annetaan hyppiä ikuisuuksia päin ja raapia. Todella raivostuttavaa varsinkin koirapelkoisena.
Kommentit (175)
Sinun täytyy sanoa asiasta. Moni koiranomistaja on sillä tavalla mulkero, että loukkaantuu siitä todeten, että älä tule sitten ollenkaan. Mutta kyllä meitäkin on, jotka kykenevät ja haluavat ottaa kaikenlaiset vieraat huomioon.
Omani saattaa hyvinkin rakkauspäissään hypätä päin. Siksi en päästä sitä tervehtimään ketään, ellen ole varma että se on ok.
Helppo ja laillinen ratkaisu kun tuntematon koira käy päälle.
http://www.turvasumutin.fi/tuotteet/#Koiraturva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Hississä, rapussa, pihalla.. Eikä omistaja tee muuta kuin hymyilee va jak in näköisenä vieressä.
Pitäkää ne rakit kurissa!
No sitten on tollo koiran omistaja jos ei edes kiellä. Työnnä koira alas ja sano napakasti EI. Sen jälkeen voit mainita omistajalle, että pelkäät etkä koe oloasi niiden seurassa mukavaksi.
Teen noin, paitsi että sanon että inhoan koiria. Ei tuollaista pitäisi kylläkään joutua sanomaan, pitäisi olla täysin itsestäänselvää ettei se oma rakki kuraisine paskatassuineen ole kaikkien mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy sanoa asiasta. Moni koiranomistaja on sillä tavalla mulkero, että loukkaantuu siitä todeten, että älä tule sitten ollenkaan. Mutta kyllä meitäkin on, jotka kykenevät ja haluavat ottaa kaikenlaiset vieraat huomioon.
Omani saattaa hyvinkin rakkauspäissään hypätä päin. Siksi en päästä sitä tervehtimään ketään, ellen ole varma että se on ok.
Rakkauspäissään? VMP! Mitä jos vaan kouluttaisit sen koirasi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä, oli hyvä tieto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kouluttaisin olemaan hyppimättä ketään päin? Tai hyppimään vain käskystä niitä päin, jotka haluavat? No en sentään. Kuten todettua, se ei hypi ketään päin, jolta ei ole siihen lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kouluttaisin olemaan hyppimättä ketään päin? Tai hyppimään vain käskystä niitä päin, jotka haluavat? No en sentään. Kuten todettua, se ei hypi ketään päin, jolta ei ole siihen lupaa.
Päätä nyt, saattaako se hypätä rakkauspäissään (🤮) päälle vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tommonen suihke aina vyölaukussa kun ulkoilutan kissaa. Naapurin koira hyökkäsi kerran sen kimppuun. Olisin ampunut sen jos mulla olisi ase.
Vierailija kirjoitti:
Koira on ihmisrakas ja haluaa pussata sinua. Se ei siis raavi vaatteista, vaan yrittää ylemmäs, kasvojasi kohti. Ellet olisi koirapelkoinen, kyykistyisit ja tervehtisit koiraa tai istuisit sohvalle tervehtimään, niin homma olisi sillä ohi. Painaisitte poskenne hetkeksi vastakkain. Nyt sinun tapauksessasi koiran omistajan pitäisi estää koiraa yrittämästä tervehtiä. Joillekin koirille tämä valitettavasti aiheuttaa väärinkäsityksen, että olet vaarallinen ja siitä voi seurata sitten haukkumista yms.
Mee vit-tuun noine koirapusuines ja haleines. Oon yks, joka vihaa yli kaiken sinunlaista kusipäätä. Huudan aina pyörätiellä isoon ääneen, vie vit-tuun se rakkis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on ihmisrakas ja haluaa pussata sinua. Se ei siis raavi vaatteista, vaan yrittää ylemmäs, kasvojasi kohti. Ellet olisi koirapelkoinen, kyykistyisit ja tervehtisit koiraa tai istuisit sohvalle tervehtimään, niin homma olisi sillä ohi. Painaisitte poskenne hetkeksi vastakkain. Nyt sinun tapauksessasi koiran omistajan pitäisi estää koiraa yrittämästä tervehtiä. Joillekin koirille tämä valitettavasti aiheuttaa väärinkäsityksen, että olet vaarallinen ja siitä voi seurata sitten haukkumista yms.
Jos olet noin tietämätön koiran käytöksestä ja sen syitä, toivon sydämeni pohjasta, että ymmärrät olla hankkimatta lemmikkejä.
Toivon sydämeni pohjasta, että selitätä tähän, miksi koira todellisuudessa hyppii ihmistä päin tervehtiessään.
Minä en toivo, vaan sanon, että yhdelläkään koiralla ei ole oikeutta hyppiä vierasta vasten. Mua ri vi-tun vertaa kiinnosta sun lässytykset. Potkaisen koiraa, mikäli idiootti koiran omistaja antaa koiransa tulla minua kohti.
Vierailija kirjoitti:
eläinkoulutus.fi:
"Koira hyppii vasten kyse on normaalista ilmiöstä
Moni koira rakastaa ihmisiä ja haluaa hyppimällä heitä päin tervehtiä heitä vuolaasti. Koira hyppii ihmistä vasten yleensä kotona eteisessä tai pihalla jotkut koirista hyppivät vasten tuttuja ihmisiä, osa koirista hyppii päin kaikkia ihmisiä riippumatta siitä, ovatko he ennalta tuttuja.
Tämä sosiaalisuus ja avoimuus vieraita kohtaan on sinänsä positiivinen ja toivottu piirre koirissa."
🖕🏿
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Hississä, rapussa, pihalla.. Eikä omistaja tee muuta kuin hymyilee va jak in näköisenä vieressä.
Pitäkää ne rakit kurissa!
No sitten on tollo koiran omistaja jos ei edes kiellä. Työnnä koira alas ja sano napakasti EI. Sen jälkeen voit mainita omistajalle, että pelkäät etkä koe oloasi niiden seurassa mukavaksi.
Minä en pelkää vaan vihaan koiria ja koirien omistajia, jotka luulee, että kaikki heidän rakeistaan pitää. Eri
Vierailija kirjoitti:
Älä ole noin itsekäs ap!
Koirilla on tunteita ja energioita ja ne hyppivät ilosta, energiasta ja riemusta :)
Nauti tunteesta ja anna koiran iloisen energian viedä mukanaan
Haista jo pitkävittu!
Vierailija kirjoitti:
En ole koirapelkoinen, mutta on kyllä ärsyttävää, jos koiran omistaja antaa koiran hyppiä minua vasten. Näitä riittää. Tulevat koiran kanssa kylään ja siihen heidän koiraan pitäisi keskittyä kuin pikkulapseen. Omistajan vikahan tämä on, kun ei ole koiraa opetettu. Omat koirat, iso ja keskikokoinen, eivät hypi minua, eivätkä vieraita vasten. Enkä kyllä raahaa omia koiria toisten ihmisten asuntoihin.
Ja sulla ei oo pokkaa sanoa ettei tuo koiriaan kylään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee vit-tuun noine koirapusuines ja haleines. Oon yks, joka vihaa yli kaiken sinunlaista kusipäätä. Huudan aina pyörätiellä isoon ääneen, vie vit-tuun se rakkis!
Miksi täällä maailmassa on näin oaljon aggressiivisuutta ja negatiivisuutta. .ikäinen asiat pitää esittää hyvin provodoidusti ja haukkuen koiria ja koiraihmisiä? Asian voi esittää kohteliaamminkin: toivon, ettet päästä koiraasi pyörän eteen, kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska oma koirani osaa käyttäytyä eikä ole menossa kenenkään luokse eikä välitä ohikulkijoista, minä sitten olen se joka hoitaa sinulle räyhääjälle ne valkotakkiset paikalle koska käyttäydyt agressiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä maailmassa on näin oaljon aggressiivisuutta ja negatiivisuutta. .ikäinen asiat pitää esittää hyvin provodoidusti ja haukkuen
Ei saa-tana! Koiran omistajille pitäisi sievästi sanoa, että elä päästä lähelle 😂 missä teitä tolloja kasvaa? Miksi joillakin on käsitys, että koirat saa tulla kohti ja omistajalla ei ole vastuuta?! Olin kerrattain omalla pihalla ja pyörätiellä käveli kahden pienen koiran kans nainen. Tämä nainen päästi koiransa pitkässä liekassa aitamme vierustalle ja koirat alkoi mulle räksyttämään. Tuumasin yks kantaan, että vie vit-tuun ne koirat räksyttämästä. Minä olen omalla pihalla. En oo koommin naista koirineen nähny.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen hyppimisen pystyy kouluttamaan koiralta pois helposti jos vain omistajalta viitsimistä löytyy. Pikkukoirien hyppiminen ei tunnu miltään mutta Labradorinnoutajaa isompien koirien kyllä.
Ihan samalla lailla se pikkukoirakin sotkee vaatteet kuratassuillaan, vähän alempaa vain.
Koska 90% koiranomistajista on kusipäitä. Eivät siivoa paskoja kaduilta, pitävät irti rakkejaan jne. Yks ä mmä piti kultastanoutajaa irti Helsingin tähtitornin mäellä ja hänestä oli oikein mukavaa kun hänen rakkinsa tuli mun jalkoihin pyörimään. Espoon kilolaiset tietää sen irti pyörivä labradorin mitä se alkoholisti pitää irti. Viime kesänä olin Jyväskylässä yhdellä entisellä veneenlaskupaikkalla uimassa ja tiedän, että siellä käytetään myös koiria uimassa. Olin lähdössä pois, niin mikäpä muukaan kun Pitbull juoksee irti rinnettä alas kohti rantaa ja omistaja jossain 30m päässä. Entä jos ois ollut joku toinen koira uimassa, niin oisko päässyt taas lehteen, kuinka tuo paskarotu hyökkäsi taas koiran kimppuun ja mitä olisi se omistaja tehnyt sieltä 30m päästä?
Laiton musu. Hus, lähde sinä haittamaahanmuuttaja pois.