Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestänne liian vanha ikä hankkia lapsia?

Vierailija
10.08.2025 |

Onko sellaista?

Jos siis ajatellaan, että se onnistuisi melkein minkä ikäisenä tahansa, ei nyt huomioida hedelmällisyyden realiteettejä.

Mikä on jo "liian vanha" naiselle? Entä miehelle?

Vai onko kaikki yksilöllistä?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

27

Vierailija
142/152 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni teki väkisin lapsettomuushoidoilla nelikymppisenä. Tuli kaksoset, joista toisella krimosomipoikkeama ja toisella kehitys viivästynyt. Jotain se luonto yritti kertoa, kun ei raskaus meinannut onnistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 43v, mies 70v, ei vaadi perusteluja.

Vierailija
144/152 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukusolut on pakastettu nuorempana, turvaverkot kunnossa, niin 70 v mies ja 45 v nainen voivat hyvin saada lapsen, vaikka todennäköisyys sille, että naisesta tulee yksinhuoltaja  tai omaishoitaja on on kohonnut. Jos on varallisuutta, niin osan iän tuomista puutteista voi hoitaa sillä. Pakastettujen sukusolujen ja alkioiden käyttö lisää epäonnistumisen riskiä jonkin verran, samoin kuin perusterveenkin naisen raskaana oleminen myöhäisessä 45 v iässä. 

Sukusolut talteen mieluiten 25-30 vuotiaana? Luomusti ja tuoreilla  soluilla nuorena toki biologisesti parempi tulos, jos voi valita.

Vierailija
145/152 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun faija oli 45-vuotias kun hänen nuorin lapsi syntyi ja hän on jaksanut olla ihan energisesti mukana. 

Vierailija
146/152 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi varhaiset vaihdevuodet estävät suunnitelman raskautua 45 v iässä.

145. 

Vierailija
147/152 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 v naisena ja vaikka yli 50 v jaksaisin varmaan raskauden, mutta miten lapsen kasvatuksen?  Kaikki raskauteni ovat olleet helppoja = normaaleja ja synnytyksetkin, vaikka eka kesti yli vrk:n, niin energiaa riitti. Olen kestävyystyyppinen liikkuja, niin kunto ei loppunut, en uupunut. Sain kuopuksen 38 v ja olen yli 50 v iässä vahvempi kuin pienten lasten äitinä ikinä. Tämä johtuen ihan siitä, etä teinit antavat minun nukkua ja minulla on omaa aikaa.

Vierailija
148/152 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin 65 vuotiasta miestä, joka ulospäin ok kunnossa (snadisti ylipainoa, liikunta sauvakävely 0-3 kertaa viikossa), jolla 13, 16 ja 18- vuotiaat lapset. Näistä nuorin 50/50, vanhemmat kulki vanhempien välillä miten huvitti. Mies työelämässä vielä hetken. 

Mies välillä itki, siis kirjaimellisesti itki, väsymystään lastensa kanssa. Sanoi, että on liian vanha sellaiseen rumbaan. 

Toiset miehet on vielä todella hyvässä kunnossa 60-vuotiaina, mutta mun mielestä pitäisi ymmärtää, että hyvien vuosien lukumäärä vähenee koko ajan. Lisäksi jokaisesta sairaudesta ja krempasta paraneminen on hitaampaa. Kunto ja terveydentila voi laskea paljon nopeammin kuin nuorempana. Kyse on todennäköisyyksistä, ehkä olet kunnossa 65-vuotiaana, tai tässä tapauksessa 70-vuotiaana kun nuorin tulee täysi-ikäiseksi, todennäköisesti et. 

Entäpä jos tulee ero 60-vuotiaana ja lapset vielä alaikäisiä? Kuvitteleeko mies löytävänsä minkäänikäistä naista, saatikka edes jotenkin oman ikäistään, tähän soppaan? 

Vierailija
149/152 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ikä, vaan enemmän terveyden tilanne. Jotkut 35v voivat olla elämäntapojen takia huonommassa kunnossa kuin erittäin terve 45v. Sanoisin siis että terve nainen 40v ja siitä pari vuotta ihan ok ikä, miehelle ehkä vielä 5v siitä eteenpäin mutta edellyttäen että on terve henkisesti ja fyysisesti. 
Itse synnyin +45v vanhemmille jotka eivät olleet kovin terveitä ja sitten synnytys ja lapsuus oli vähän ongelmallista, ja sekin että ei vanhemmat enää jaksaneet kasvattaa vaan antoivat minun kasvaa itsenäisesti.

Vierailija
150/152 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sain lapset noin 25-vuoitaana, niin minulle ulistiin että olen aivan liian nuori. Tämä oli asenne 15 vuotta sitten. 

Koska olit aivan liian nuori. Pilasit elämäsi, kannattiko? 

Vierailija
151/152 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+ varmaan aika monen kohdalla. 

Vierailija
152/152 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen kannattaa hankkia lapset kuin hän on 10+ iässä, jos lapsia haluaa. Silloin hänen keho/elimistö säilyy/palautuu hyvin joten hänellä on 20+ ja 30+ aikaa elää hyvälaatuista elämää, kunnes 40+ iässä alkaa vaihdevuosivaivat.

Painu pedofiili helvettiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän