Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sanoa miehelle kauniisti, ettei hän ole vieläkään oppinut laulamaan siedettävällä äänellä?

Vierailija
10.08.2025 |

Mieheni innostui yksinlaulusta, ja on nyt harjoitellut ainakin kaksi vuotta. Hänellä on kokonaan oma huone käytössä tätä varten, ja hermoja riipivä heikko kähinän ja ulinan välimuoto kantautuu talon toiseen päätyyn asti. Hän hiipii huoneeseen hoilaamaan monta kertaa päivässä, mutta ei kehity yhtään mihinkään. Oikeasti. Hänen äänensä on aivan järkyttävän kamala. Olen yrittänyt sanoa, että mitäpä jos laulaisi itselleen luontaiselta äänialalta mutta ei, hänen täytyy yrittää kiljua hevifalsettia. Laulunopettaja tietysti saa hänestä lypsettyä lisätienestiä, eikä ole hänen intressien mukaista sanoa, ettei tästä tule yhtään mitään. Eikö kahdessa vuodessa pitäisi tulla jo jotain kehitystä, jos on tullakseen? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt käynyt laulutunnilla pari vuotta ja tunnen edistyneeni asiassa. En tosin kuvittele olevani hevikukko vaan laulan sitä, mitä laulunopettaja arvoi minua eniten kehittävän.

Vierailija
2/5 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt käynyt laulutunnilla pari vuotta ja tunnen edistyneeni asiassa. En tosin kuvittele olevani hevikukko vaan laulan sitä, mitä laulunopettaja arvoi minua eniten kehittävän.

Pitäisiköhän minun ehdottaa, että etsisi toisen opettajan? Voiko tämä olla kiinni vain siitä, että opettaja antaa täysin väärää palautetta eikä ohjeista oikein. Ihmettelen, miten mies ei itse tajua että kuulostaa kamalalta. Käheä ääni ei varmasti tee hyvää äänihuulille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi suihkussa laulavalle siskolleni, kun oltiin lapsia: "Lopeta se helvetin ulina!"

Lopetti ja huono lauluääni hänellä (ja koko perheellä) olikin.

Ei jäänyt traumoja, vaan monesti naurettu tuolle jälkikäteen aikuisena.

Liittyy ap;n viestiin siten, että jos tyttölapsi kestää kuulla totuuden, niin aikuisen miehenkin pitää kestää.

Vierailija
4/5 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi suihkussa laulavalle siskolleni, kun oltiin lapsia: "Lopeta se helvetin ulina!"

Lopetti ja huono lauluääni hänellä (ja koko perheellä) olikin.

Ei jäänyt traumoja, vaan monesti naurettu tuolle jälkikäteen aikuisena.

Liittyy ap;n viestiin siten, että jos tyttölapsi kestää kuulla totuuden, niin aikuisen miehenkin pitää kestää.

Jep. Hän kestää kyllä kritiikkiä, mutta tää on selvästi arka paikka ja loukkaantuu. 

Vierailija
5/5 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies äänittänyt itseään ja kuunnellut? Se saattaa avata silmiä. Laulaessa sitä ei välttämättä niin hyvin tiedosta. Laulaminen voi olla kyllä aika herkkä asia kritisoida, parempi voisi olla jotenkin saada hänet vaihtamaan äänelleen paremmin sopivaan musiikkiin/genreen.