Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankalasta ruokavaliosta

Vierailija
03.04.2007 |

Olen jo vähän aikaa tutkinut eri ruokavalioita ja dieettejä mutta en ole saanut selvyyttä. Ja täältä saa aina hyvia vastauksia :)

Eli olen karpannut jo useita kuukausia,mutta nyt olen siirtynyt kasvissyöjäksi lähes kokonaan. Kalaa syön vielä. Mikä dieetti sopisi minulle? Saa olla tiukkakin.. Syön luomukasviksia,maitotuotteita,kalaa..

Tietääkö joku hyviä sivuja jossa ruokavinkkejä ja reseptejä.

Olen entinen anorektikko joten terveellisesti syöminen ei ole minulle itsestäänselvyys (voin olla päiviä syömättä eikä nälkä haittaa). Lääkärin kanssa olen keskustellut asiasta mutta sieltä ei asiallista vastausta saa,käskevät vain syömään ruisleipää ja lihaa.

Käyn terapiassa ja olen muuten fiksu ihminen,ruokapuoli vain on vaikea.

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelisin syömään päivittäin kasviksia, täysviljatuotteita, rasvattomia maitotuotteita, hedelmiä, juureksia, kalaa/kanaa/lihaa. Ja siis sinun tapauksessa ilman kanaa tai lihaa. Ja ettei mene täysin rasvattomaksi niin leivän päälle pehmeää rasvaa, salaattiin oliiviöljyä jne. Jos lautasmalli on tuttu, niin sen mukaan vaan kokoamaan annosta.

Kasvissyöjien saiteilta saa varmasti lisäinfoa, olisko ravintolisät tarpeellisia. Riippuu missä suhteessa syöt mitäkin.

Jos syö päivittäin terveellisesti, ei tarvitse olla minkäänlaisella dieetillä. Ja jos tätä noudattaa, ei tarvitse miettiä lainkaan jos kerran viikossa haluaa herkutella jollain rasvaisemmalla tai sokeripitoisella.

Vierailija
2/5 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syömishäiriöinen voi alussa olla hyvä etä on selvä ruokaohjelma jota noudattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitotuotteita käyttävä kasvisruokavalio ole aika ihanteellinen? Maidosta saa proteiinia helposti. Ja jos vielä yhdistät siihen hyvät kalarasvat, puutoksia ei pitäisi syntyä. Jos sinulla ei ole erityistä syytä, ei kannata tiukentaa dieettiä turhan takia.

Kannattaa valita kasviksista ne ravintoarvollisesti hyvät, siis painottaa hyviä hilihydraatteja ja vähentää huonoja (peruna). Ja siemenistä, pähkinöistä jne saa hyviä rasvoja.

Vierailija
4/5 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ennemminkin pyrkiä rennompaan ruokasuhteeseen.

Vierailija
5/5 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalorimäärä ja ihanteellinen ruokavalio.

Mä kans oon sitä meiltä että mieluummin ruokavalio joka on hallittu kuin taas paluu anoreksiaan tai sitten överi syömiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi