Ysärillä juhlissa tarjottiin voileipiä.
Muistan. Pikkulapsena piti mennä auttamaan, kun serkku pääsi ripille. tehtiin edellisenä päivänä isot kasat voileipiä. Oli silli-muna leipiä ja sitten kinkku-juusto leipiä. Sitten oli se kermakakku. Ja itse tehtyjä kaneliässiä ja kuivakakkua.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mut ne oli hyviä. Harmi ettei kukaan enää tee.
Oli kyllä hyviä ja näyttäviä kun oli kauniisti aseteltu täytteet päälle!
Ysärillä?!? Tuollaisia tarjoiluja oli 60-luvulla kun minä olin lapsi.
Ei pidä paikkaansa. Tarjosin vieraille quicheja jo kasarilla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri samat muistot. Varmaan kaikissa juhlissa tarjottiin ne samat "herkut" ajan hengen mukaisesti. :D
Nykyiset kitisijät eivät tajua ettei silloin ollut kellään rahaa, itsemurhia oli älyttömät määrät, ja juhliin ei ollut varaa ostaa mitään vaan voileipiä ja itse tehtyjä pikkuleipiä, ei edes sitä voileipäkakkua. Näin oli siis kaikilla ei pelkästään köyhillä.
Meillä oli 80 luvulla usein synttäreillä Bowleja. Ramenia. Kimchiä ja Bun Bun Sämpylöitä.
Kakkuna oli Baklavaa tai Banquaipiirakkaa. Ja ihan Umpisavolaisia ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli 80 luvulla usein synttäreillä Bowleja. Ramenia. Kimchiä ja Bun Bun Sämpylöitä.
Kakkuna oli Baklavaa tai Banquaipiirakkaa. Ja ihan Umpisavolaisia ollaan.
Bub Bun :D
Minä tein viimeksi tänä kesänä vanhan sukulaisen syntymäpäiville noita perinteisiä voileipiä kahvipöytään ja hyvin kelpasivat. Teen niitä usein juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä?!? Tuollaisia tarjoiluja oli 60-luvulla kun minä olin lapsi.
Niin oli. Meillä tehtiin myös tuoreesta ranskanleivästä voileipiä heinäpellolle ja muulle talkooväelle sadonkorjuun aikana. Olivat kyllä todella hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein viimeksi tänä kesänä vanhan sukulaisen syntymäpäiville noita perinteisiä voileipiä kahvipöytään ja hyvin kelpasivat. Teen niitä usein juhliin.
Sama, olen varmaan tosi retro kun tykkään kahvitteluja varten laittaa tarjolle erilaisia hienoja voileipiä. Ovat hyviä ja kauniin näköisiä, ja on jokaiselle jotakin kun tekee useampaa laatua.
Niin? Minä teen edelleen voileipiä, lähes joka aamu.
Kyllä niitä on tarjolla nykyäänkin.
Kyllä voileipäkakut olivat jo ysärillä juhlissa ne kahvipöydän suosikit.
Minusta 80-luvulla oli voileipäkakkuja, ovat siis palanneet. Ysäritäytekakut olivat inhottavia, liian kuivia ja banaanimössö oli rumaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta 80-luvulla oli voileipäkakkuja, ovat siis palanneet. Ysäritäytekakut olivat inhottavia, liian kuivia ja banaanimössö oli rumaa.
Ei ne voileipäkakut ole mihinkään poistuneetkaan. Ne ovat olleet yksi suosituimmista juhlatarjottavista joka vuosikymmenellä.
Niin muuten oli! Ei vitsit, haluan voileivät takaisin. Paitsi että rakastan voileipäkakkua.