IL: yhdeksänlapsinen perhe elää minimituloilla
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/2622bfb8-8bc8-49b1-85a9-4514…
Tuossa artikkelissa kerrotaan 9-lapsisen perheen tilanteesta. Isä on hierojayrittäjä ja äidillä oli aiemmin oma ravintola, mutta teki konkurssin viime vuoden lopulla ja siitä tullut velat maksettavaksi. Koko porukka kuulemma elää 70 eurolla/kk.
Esikoinen on 19v ja kuopus 1v
Ensin tuli mieleen, että he ovat lestadiolaisia, mutta tuskin, kun naisella on tatuointeja, niin ei sitten voi olla.
Vähän kyllä ihmettelen, että miten keskituloisilla ihmisillä on varaa hankkia 9 lasta!!! Miksi? Miksei vaikka neljä lasta riitä?
Kommentit (753)
Toi Janina oli koulukiusaaja, mulla kaksi kaveria ollu kahdessa eri koulussa hänen kanssa ja oli julma jo lapsena.
Jäin nyt ihmettelemään yhtä asiaa tuossa Sanna Ukkolan ohjelmassa, jossa hän haastatteli Janinaa. Sitä, että Janina sanoi, että hänellä on instagramissa stalkkaajia, jotka ovat kiinnostuneet seuraamaan heidän elämäänsä - syystä, joka häntä ihmetyttää kun Janinan mielestä heidän perhe elää ihan tavallista lapsiperhearkea.
Eikö instagramiin nimenomaan ladata kuvia ja tarinoita sen takia, että niille saadaan seuraajia?
Muuten tuo oli ihan hyvä haastattelu. Ukkola ja Janina molemmat asiallisia.
Vierailija kirjoitti:
Höpö,höpö.Äiti käy ripsihuollossa ja on tatuointia.Ei kannata uskoa kaikkea mitä lukee.
Ja on ehkä sata kertaa sanonut eri paikoissa, että ei maksa niistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jäin nyt ihmettelemään yhtä asiaa tuossa Sanna Ukkolan ohjelmassa, jossa hän haastatteli Janinaa. Sitä, että Janina sanoi, että hänellä on instagramissa stalkkaajia, jotka ovat kiinnostuneet seuraamaan heidän elämäänsä - syystä, joka häntä ihmetyttää kun Janinan mielestä heidän perhe elää ihan tavallista lapsiperhearkea.
Eikö instagramiin nimenomaan ladata kuvia ja tarinoita sen takia, että niille saadaan seuraajia?
Yleensä kai toivotaan sellaisia seuraajia, jotka ovat positiivisella tavalla kiinnostuneita seuraamaan jonkun elämää ja tekemisiä, ei niitä, jotka kirjoittavat sellaista tekstiä, että menee jo kunnianloukkauksen rajamaille.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vesivahinkoa ei ole vielä saatu kuulemma korjattua. Kuivuri on edelleen käynnissä, ollut jo puoli vuotta.
Eikö tuollainen kuivuri ole jo melkoinen meluhaitta?
Ei ole meluhaitta, ei hurise välttämättä ollenkaan, vaan kuivaa lämmittämällä. Sähköä toki kuluu, mutta nämä nykyajan kuivurit eivät edes ole kokoaikaa päällä, vaan pätkittäin.
Tosi pitkä aika kyllä tuo puoli vuotta.
Meillä juuri keväällä vesivahinkoa kuivatettiin.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on tuet jo minimissä. Eikö kannattaisi hommata niitä aakkosdiagnooseja koko porukalle, niin päästäisiin lääkärin kk tuloihin??
lapsilisät jo tonni kuussa kai siitä jää enemmän elämiseen kuin 70e/kk
Kannattaisi muuttaa etelä-Suomeen, vaihtaa uskonto islamiin, nimet samoin ja pukeutuminen. Eiköhän sitä ruokaankin riitä rahat.
Vierailija kirjoitti:
Oon seurannut heitä instassa. Kaikkea hyvää heille toivon, mutta onhan se janina vähän yksinkertainen. Ilmeisesti perheen isä myös kun ei ole sanonut miten tuossa kannattaisi tehdä. 40 000 eurosta heidän olisi pitänyt korvata 25% eli 10 000e ja se ei kuulemma ole vaihtoehto. Siis kyllähän nyt kaksi työssäkäyvää aikuista maksaa 20 000e (janinan yritysvelat mukaan lukien) parissa vuodessa ihan helposti. Kummatkin vaan hakemaan kokoaikatyötä nirsoilematta. Itse olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja en voi käsittää.
Isänkö se pitäisi perheessä sanoa miten milloinkin pitäisi tehdä.
ot
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetytti minua se, että sanottiinko todella, että alunperin 3 tonnin velan takia talo meni ulosottoon. En voi käsittää, ettei sellaista olisi saatu raavittua kokoon. Ilmeisesti kuulin väärin. Pitää ehkä katsoa uudestaan.
Jos sinne ei saa asennettua tiskikonetta. Joku syy siihen pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo yli kuusikymppinen ja elänyt aika erilaisessa maailmassa kuin nykynuoret. Minulla ei edes ole astianpesukonetta, joten en kokisi sen puuttumisen olevan este tiskaamiselle. Mutta ilmeisesti nuoremmille ihmisille se voi olla ylivoimainen ponnistus ja jos tiskikonetta ei ole niin sitten käytetään kertakäyttöastioita.
Samaa ikäluokkaa olen. Meillä ero se että meitä neljä ja lemmikkejä. Sinä tiskaat sitä yhtä mukia ja lautasta. Tiskiä tulee meillä valtavasti. En tiskaisi käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetytti minua se, että sanottiinko todella, että alunperin 3 tonnin velan takia talo meni ulosottoon. En voi käsittää, ettei sellaista olisi saatu raavittua kokoon. Ilmeisesti kuulin väärin. Pitää ehkä katsoa uudestaan.
Ehkä siinä oli kyse siitä, ettei sen kolmen tonnin kohdalla tajuttu, että nyt se talo tosiaan oikeasti lähtee. Jännää kyllä seurata, saako hyödynnettyä tuota seuraajamäärää.
Oon seurannut heitä instassa. Kaikkea hyvää heille toivon, mutta onhan se janina vähän yksinkertainen. Ilmeisesti perheen isä myös kun ei ole sanonut miten tuossa kannattaisi tehdä. 40 000 eurosta heidän olisi pitänyt korvata 25% eli 10 000e ja se ei kuulemma ole vaihtoehto. Siis kyllähän nyt kaksi työssäkäyvää aikuista maksaa 20 000e (janinan yritysvelat mukaan lukien) parissa vuodessa ihan helposti. Kummatkin vaan hakemaan kokoaikatyötä nirsoilematta. Itse olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja en voi käsittää.