Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi puhuu seurassa vain asioista ja ihmisistä, joista en ymmärrä mitään

Vierailija
09.08.2025 |

Kun tapaamme, anoppi alkaa puhua miehen lapsuuden kavereista, heidän lomamatkoistaan perheenä, perhetuttavista ym. En tunne näistä ihmisistä ketään, eikä ole mitään kosketuspintaa mihinkään keskustelun aiheeseen. Kuuntelen pitkiäkin aikoja hiljaa ja lähden sitten pois.

Minusta tuo on todella epäkohteliasta. Voiko tuollaista tehdä vahingossa vai sulkeeko hän tahallaan minua "porukan ulkopuolelle"? Itse ainakin tajuan jossain vaiheessa jos kerron lapsuudenjutun, että nyt on vaihdettava aihetta koska kaikki eivät ole kärryillä mistä puhutaan. Anoppi jatkaa puoli tuntia helposti.

Kommentit (387)

Vierailija
201/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tavalliselta eläkeläiseltä, tuo anoppi heittäisi nuo samat jutut pankkivirkailijallekkin, jos sellainen olisi suomessa vielä mahdollista. Kaupankassakin saa näistä osansa.

Vierailija
202/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit ei utele kenenkään työpaikkoja tai työtehtäviä koska uteleminen on tahditonta.  Siitä vasta miniät loukkaantuvat jos kyselee ja on utelias harppu.

Välitön ihminen kertoo itse, oon mäkikadun alepassa kassana, oon yliopston dosentti ja historian tohtori,  oon yritys äksän toimistossa jne.

En kysele lapsiltani enkä miniöiltäni mitään, enintään jotain lapsista, vieläkö pekka jalkapallossa ja olitteko niinan esiintymistä katsomassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin menen ja teen jotain muuta jos joku keskustelee asiasta johon mulla ei ole mielenkiintoa. Olkoot sitten mainitsemasi asiat tai vaikka auton rassaus tai snooker yms. Kuka vaan puhuu asioista ja mulla ei kiinnosta,niin alan vaikka suunnittelemaan kauppalistaa tai katon tiktokkia.

Vierailija
204/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmissa ihmisissä on näitä tuntemattomista kissankaiman tutuista jaarittelijoita. Olisiko alkavan dementian oire, kun tilannetaju puuttuu?

On tullut kohteliaana ja kilttinä ihmisenä kuunneltua ihan liikaa näitä jorinoita. Jossain vaiheessa en enää jaksanut, vaan vaihdoin aihetta tai kerroin suoraan, ettei tuntemattomien asiat jaksa vähääkään minua kiinnostaa. 

Meilläkin naapuri jaarittelee kanssani saman alan ihmisistä, joista osa on varmaan kuolllut tai jäänyt eläkkeelle ennen syntymääni ja ihmettelee, kun en tunne. Monet *legendat* ovat erittäin paikallisia.

Vierailija
205/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää keskustella vain aiheista, joissa miniä on keskipiste?

Ei minua haittaa, että isoäitini kertoo minulle ihmisistä, jotka kuolivat jo 70 vuotta sitten. He olivat osa isoäitini elämää, miksi haluaisin halveksia hänen kokemuksiaan vain siksi, että Maija ja Jaakko olivat lapsia, joita en koskaan kohdannut.

Se on sun isoäiti, sun sukulainen. Ihan eri asia kuten lasten kuuntelu tai töissä kuuntelu. Töistä maksetaan. Kuuntelisitko anoppia kuinka monta vuotta?

Sen anopin suku on sun lastesi sukua.  Lapsesi voivat etenkin isompana olla kiinnostuneita myös isänsä suvusta ja sen historiasta.

Tietysti avioliitoissa vain vaimon suku on tärkeä, hän voi jyrätä lasten isän suvun lapsilta pimentoon.

Hyvänen aika, se lasten mummohan yrittää sitä tehdä jutuillaan, hän tietää omansa ja miehensä suvun piyemmältä kuin se äkäisen ja ylpiän naisen nainut poikansa.

Vierailija
206/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyinen osaisi tutustua siihen anoppiin ja opetellaan tuntemaan näitä henkilöitä ja tapahtumia, joista anoppi tykkää puhua. En minäkään tunne 97v SPR-ystäväni sukulaisia tai vanhoja työkavereita, mutta kuuntelen mielelläni kun hän kertoilee niistä ja kyselemällä opin paljon uutta. 

Ihmisiin tutustutaan tapaamalla heidät ja kuuntelemalla heistä, mitä he itse haluavat kertoa.

Ihmisiin ei tutustuta niin, että joku kertoo sinulle heidän koko elämäntarinan vaikka et ole koskaan tavannutkaan heitä.

Kyllä se on ihan puhdasta juoruilua. Ei maailman vakavinta, mutta ei se mitään tosiin Ihmisiin tutustumista ole.

Ei ole juoruilua! Ne ihmiset voivat olla  tärkeitä puhujalle, josta kertoo ja jos on tämä tärkeä ihminen on

Hohoijaa! Oletpa kylmä ja itsekäs. En anoppinsa päästäisiin edes sisään tuollaista miniää. Vietä vapaa-aikasi muualla, niin ei tarvitse kuunnella. 

Vierailija
207/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee tahallaan. Minun anoppi tekee samaa. Keskustelee poikansa (mieheni) kanssa ja minä istun hiljaa kuuntelemassa, jos sanon jotain väliin ei ole kuulevinaan....

Juuri näin. Jos minä juttelen anoppilassa mieheni kanssa toisessa huoneessa, anoppi ryysää heti paikalle kun kuulee juttelua, istuu miehen viereen ja alkaa selittää hänelle jotain juttua, mikä tapahtui ennen minua. Ihan kuin pystyisi estämään keskustelumme. :D Kyllähän me puhumme joka päivä kotonamme eikä anoppi voi sitä estää, mutta kova on yritys. Ennen olen siis istunut vieressä kuuntelemassa, nyt päätin etten mene mukaan ollenkaan tai poistun vain tilanteesta. Ei minulle kuulu äiti-poika muistelot ja mies on kuitenkin "minun" kaiken muun ajan. Katsotaan kuinka kauan mies kestää tätä. Aiemmin hän on luonut minuun kyllästyneitä silmäyksiä ja olemme kestäneet anoppia ikään kuin yhdessä, mutta en enää osall

Menet anoppilaan kylään ja sitten toiseen huoneeseen supisemaan miehesi kanssa.  Nyt todella hämmästynyt.  Jos ette ole teinejä?

Vierailija
208/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee tahallaan. Minun anoppi tekee samaa. Keskustelee poikansa (mieheni) kanssa ja minä istun hiljaa kuuntelemassa, jos sanon jotain väliin ei ole kuulevinaan....

Juuri näin. Jos minä juttelen anoppilassa mieheni kanssa toisessa huoneessa, anoppi ryysää heti paikalle kun kuulee juttelua, istuu miehen viereen ja alkaa selittää hänelle jotain juttua, mikä tapahtui ennen minua. Ihan kuin pystyisi estämään keskustelumme. :D Kyllähän me puhumme joka päivä kotonamme eikä anoppi voi sitä estää, mutta kova on yritys. Ennen olen siis istunut vieressä kuuntelemassa, nyt päätin etten mene mukaan ollenkaan tai poistun vain tilanteesta. Ei minulle kuulu äiti-poika muistelot ja mies on kuitenkin "minun" kaiken muun ajan. Katsotaan kuinka kauan mies kestää tätä. Aiemmin hän on luonut minuun kyllästyneitä silmäyksiä ja olemme kestäneet anoppia ikään kuin yhdessä, mutta en enää osall

Poikaparka.  Kaikkea sitä ristikseen ottavat.

Vierailija
209/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vetoaa siihen, etten anna anopin puhua ja keskitytään aina vain minun juttuihini. Tämä ei pidä paikkaansa, anoppi ei esimerkiksi tiedä edellenkään missä olen töissä. Häntä eivät kiinnosta minun asiani lainkaan. Kun tapaan anoppia ja appea, myötäilen heidän pitkiä kertomuksiaan joista en mitään tajua, koen ulkopuolisuutta ja pikku hiljaa suuttumusta. Norsunvittunaama tuli taas kommenteissa esiin, minulla ei sellaista ole, sen sijaan anoppi pyörittelee silmiä ja tuhahteleekin minulle jos yritän ottaa minkäänlaista roolia tapaamisissa. ap

Miks sun pitää tavata niitä? Puoliso voi käydä siellä ilman sua.

Vierailija
210/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli tuollainen anoppi. Kyläillessämme hän juorusi aina muista ihmisistä. Meidän, siis oman poikamme ja poikansa lasten, kuulumiset eivät häntä kiinnostaneet. Ne hän sivuutti alta aikayksikön. Mietin monesti että varmaan hän sitten myöhemmin kertoi meidän asiamme niille toisille.

Jos tiesit anoppisi juoruilevan, niin kerroitko hänelle omia asioita? Ilmeisesti, kun piti miettiä kertooko anoppi ne eteenpäin. Olisit sanonut, että et halua puhua asioistasi, kun et halua, että niitä levitellään. Nyt jälkeenpäin täällä anoppiasi arvostelet. 

En todellakaan kertonut omia asioitani, eihän hän niitä edes kysellyt. Hän ei ymmärtänyt mitä työtä teen (eikä hän ymmärtänyt mitä työtä hänen poikansa teki), mutta kyllä nyt luulisi isoäidin olevan kiinnostunut esim. monennellako luokalla koulussa lapsenlapsensa ovat tms.

Vierailija
211/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopit ei utele kenenkään työpaikkoja tai työtehtäviä koska uteleminen on tahditonta.  Siitä vasta miniät loukkaantuvat jos kyselee ja on utelias harppu.

Välitön ihminen kertoo itse, oon mäkikadun alepassa kassana, oon yliopston dosentti ja historian tohtori,  oon yritys äksän toimistossa jne.

En kysele lapsiltani enkä miniöiltäni mitään, enintään jotain lapsista, vieläkö pekka jalkapallossa ja olitteko niinan esiintymistä katsomassa?

Miksi alapeukku jos anoppi ei puutu perheen asioihin ja utele?

Jos miniä ei itse puhu asioistaan vain tahditon rupeaa väkisin nyhtämään.

Vierailija
212/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairaus. Anoppi teki tuota ja ei mennyt kuin muutama vuosi ja oli nurmen alla

Vierailija
213/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli tuollainen anoppi. Kyläillessämme hän juorusi aina muista ihmisistä. Meidän, siis oman poikamme ja poikansa lasten, kuulumiset eivät häntä kiinnostaneet. Ne hän sivuutti alta aikayksikön. Mietin monesti että varmaan hän sitten myöhemmin kertoi meidän asiamme niille toisille.

Jos tiesit anoppisi juoruilevan, niin kerroitko hänelle omia asioita? Ilmeisesti, kun piti miettiä kertooko anoppi ne eteenpäin. Olisit sanonut, että et halua puhua asioistasi, kun et halua, että niitä levitellään. Nyt jälkeenpäin täällä anoppiasi arvostelet. 

En todellakaan kertonut omia asioitani, eihän hän niitä edes kysellyt. Hän ei ymmärtänyt mitä työtä teen (eikä hän ymmärtänyt mitä työtä hänen poikansa teki), mutta kyllä nyt luulisi isoäidin olevan kiinnostunut esim. monennellako luokalla

Hyvänen aika,,anoppi ei ymmärrä ammattinimikkeitä eikä työpaikkojen nimiä .

Noin ylimielisesti suhtaudut. 

Vierailija
214/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo, siinähän on aihetta loukkaantua, jos anoppi kysyy mitä miniä työkseen tekee ja miten työpäivä on mennyt. 

Vierailija
215/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin anoppi vaan puhua pälpättää Markusta, Saulista, Rauhasta ja Mirjasta, eikä minulla ole hajuakaan, keitä he ovat! Sen vain tiedän, että Rauhalla oli (hyvänlaatuinen) kasvain ja Markulla eturauhassyöpä. Sauli on vissiin joko Mirjan vai oliko Pertin kumppani. En jaksa muistaa

Olisit kiinnostunut ja kyselisin lisää. Jaksathan täällä vauvallakin märehtiä ventovieraiden asioita.

Vierailija
216/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällistyttää naisten huonotapaisuus ja viha miehensä vanhempia kohtaa.  Maailma on täynnä luonnevikaisia.

Teinit ja pimunaiset ymmärrän mutta jos työelämässä oleva koulutettu nainen ei paria tuntia kestä anoppiaan miten hän pärjää työelämässä?   Samalla lailla nokkaa nostellen. Ne on tyhmiä. Turha puhua mitään, ne ei ymmärrä.  Turha sanoa missä työssä kun ei ne dillet ymmärrä. Luin just yhden alani kirjan, turha siitäkään anopin kanssa puhua kun se  pohtii vaan naapurinsa syöpää.

Eikä hän sitten ymmärrä autoista, eri harrastuksista, marjoista,  mutta hän ei ole dille eikä tahditon vaan niiiin paljon parempi ja fiksumpi.

Vierailija
217/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo, siinähän on aihetta loukkaantua, jos anoppi kysyy mitä miniä työkseen tekee ja miten työpäivä on mennyt. 

Kyllä jos miniä ei itse ole kertonut  edes sitä missä on työssä. Varovainen pitää anopin olla.

Vierailija
218/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tänä päivänä jotkut vielä puhuu seurassa, eivätkä seurustele vaan sen oman kännykkänsä kanssa. Arvostan ihmisiä joilla on sana hallussa ja puhe-elimet vielä toimii. Tulevaisuuden ihmisiltä varmaan surkastuvat.

Vierailija
219/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kysellä ei saa, omista asioista ei saa kertoa, juoruilla ei saa. Aika hiljaisia on vierailut. Lapsia ei saa kieltää, joten meillä on huoneissa ovet kiinni ja tuoli tai pöytä vedetty eteen, jotta lapsenlapsett ei pääse keittiötä pitemmälle, muulla tavalla kun en osaa estää. 

Vierailija
220/387 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tänä päivänä jotkut vielä puhuu seurassa, eivätkä seurustele vaan sen oman kännykkänsä kanssa. Arvostan ihmisiä joilla on sana hallussa ja puhe-elimet vielä toimii. Tulevaisuuden ihmisiltä varmaan surkastuvat.

Lisäys: Niinkuin ne alapään elimetkin kun lapsia ei enää tehdä. Mieluimmin katsotaan netistä toisten parittelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi