Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi puhuu seurassa vain asioista ja ihmisistä, joista en ymmärrä mitään

Vierailija
09.08.2025 |

Kun tapaamme, anoppi alkaa puhua miehen lapsuuden kavereista, heidän lomamatkoistaan perheenä, perhetuttavista ym. En tunne näistä ihmisistä ketään, eikä ole mitään kosketuspintaa mihinkään keskustelun aiheeseen. Kuuntelen pitkiäkin aikoja hiljaa ja lähden sitten pois.

Minusta tuo on todella epäkohteliasta. Voiko tuollaista tehdä vahingossa vai sulkeeko hän tahallaan minua "porukan ulkopuolelle"? Itse ainakin tajuan jossain vaiheessa jos kerron lapsuudenjutun, että nyt on vaihdettava aihetta koska kaikki eivät ole kärryillä mistä puhutaan. Anoppi jatkaa puoli tuntia helposti.

Kommentit (387)

Vierailija
381/387 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me jyrätään anopit kun tarpeeksi kauan käsketään heidän olla hiljaa.  

Vierailija
382/387 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyinen osaisi tutustua siihen anoppiin ja opetellaan tuntemaan näitä henkilöitä ja tapahtumia, joista anoppi tykkää puhua. En minäkään tunne 97v SPR-ystäväni sukulaisia tai vanhoja työkavereita, mutta kuuntelen mielelläni kun hän kertoilee niistä ja kyselemällä opin paljon uutta. 

Itse en ainakaan jaksa kauaa olla ystävällinen henkilölle, joka ei ole sitä minulle

Aiempi kommentoija

No sinä nyt et osaa edes erottaa ystävällisyyttä ja halua muistella toisistaan. Ei ihminen ole epäystävällinen, jos hän vanhuksena haluaa muistella menneitä. Se on ihan normaalia. 

Onko aloittajan anoppi vanhus? Kyllä normaali ihminen tajuaa lopettaa "muistelemisen" jos huomaa ettei toinen ole niistä kiinnostunut.

Huom! Nuo jankuttajat ja suuna päänä omaa agendaansa huutavat eivät ole normaaleja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/387 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ja muut anoppiongelmaiset: mistä oikein haluaisitte puhua anoppilassa ja miksi ette puhu niistä?

Nykyään en puhu anopin kanssa mistään. Enkä haluakaan. Eipä anoppikaan mun seuraa kaipaa.

Aikoinaan yritin puhua milloin mistäkin, mutta anoppi päättää ihan itse, mistä haluaa keskustella. Muiden paikalla olijoiden mielenkiinnon kohteilla tai sanomisilla ei ole väliä. Puheenaiheen vaihtoyrittkset ovat turhia. Esiintymiskuume nousee varsinkin silloin, kun on vähän enemmän porukkaa paikalla. Jos hän haluaa puhua Sepon peräsuolen laskeumasta kahvipöydässä, niin pitäähän anopin vetää esitys loppuun asti. 

Vierailija
384/387 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ja muut anoppiongelmaiset: mistä oikein haluaisitte puhua anoppilassa ja miksi ette puhu niistä?

Nykyään en puhu anopin kanssa mistään. Enkä haluakaan. Eipä anoppikaan mun seuraa kaipaa.

Aikoinaan yritin puhua milloin mistäkin, mutta anoppi päättää ihan itse, mistä haluaa keskustella. Muiden paikalla olijoiden mielenkiinnon kohteilla tai sanomisilla ei ole väliä. Puheenaiheen vaihtoyrittkset ovat turhia. Esiintymiskuume nousee varsinkin silloin, kun on vähän enemmän porukkaa paikalla. Jos hän haluaa puhua Sepon peräsuolen laskeumasta kahvipöydässä, niin pitäähän anopin vetää esitys loppuun asti. 

Ikävää ettei hän käy Savonlinnan oopperajuhlilla eikä taidenäyttelyissä ja ymmärrä sijoittamisesta mitään.  Syö paljon tarjottavia ja kolme kuppia kahvia ja tuo yhden nuupahtaneen oksaneilikan.  On kamalaa naida omaa yhteiskuntaluokkaansa alempaa.

Niin paljon samassa tilanteessa olen kärsinyt.  Yo-juhliin kutsuttiin sunnuntaina , sivistyneet ihmiset kävivät lauantaina.

Vierailija
385/387 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä vanhempasi puhuvat miehellesi? 

Vierailija
386/387 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu, se on jotenkin tosi kuluttavaa ja koen sen kyllä vähän epäkohteliaana kun keskustelu vain ei ole yhtään vastavuoroista. Miksi mun pitäisi antaa imeä itsestäni kaiken sosiaalisen energian aktiivisella kuuntelulla, kyselemisellä ja juttujen muistamisella saamatta sitä takaisinpäin?

Näitä tyyppejä on ylipäätään jonkun verran, työelämässäkin. Ovat vaan tosi puheliaita eivätkä oikein tajua sitä yksipuolisuutta. 

Kun tunnistan tällaisen energiasyöpön pyrin pysymään heistä yleensä melko täällä. Eniten ärsyttää, kun töissä he yrittävät passiivis-aggressivisesti kommentoimalla syyllistää etätyöstä pitäviä siitä etteivät enää tule toimistolle ja yhteishenki on kuulemma mennyt ihan huonoksi.. Kun heillä ei ole enää niitä kelle oksentaa vaan omia juttujaan päivästä toiseen. 

Vierailija
387/387 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mun anoppi on ihan samanlainen.. eikä hyväksy mun tapoja tehdä asioita, valittaa vaikka lopputulos on sama. Nyt on alkanut valittaa kun meiltä "puuttuu asioita" ja häneltä löytyy vuodelta 77 nää ja nää..