Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset voisi hyvin lopettaa parturissa, kampaamoissa ja muissa kauneudenhoitoaloilla juoksemisen. Turha meno erä tällä saralla.

Vierailija
09.08.2025 |

Naiset voisi hyvin leikata kotona tukan ja tehdä itse kauneudenhoitoja. Kaveri porukassa hoidatte vuorotellen toisia ja leikkaatte toistenne tukat. Näin säästätte selvää rahaa ja muutenkin saatte yhteistä aikaa ja sosiaalista elämää. Rahaa jää näin kaikilta säästöön. Naisten tukat muutenkin lyhyet ja helposti leikattavia joten kuka vaan sen osaa lyhentää ja värjätä. 

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä laittaisi kaveriani leikkaamaan hiuksiani ilmaiseksi. Sen sijaan leikkaan itse.

Viimeksi olen käynyt kampaajalla parikymppisenä eikä siihen mennessä ollut kertynyt ainoatakaan hyvää kokemusta. Kallista, ei koskaan sellaista kuin olisin halunnut ja usein tympeää asiakaspalvelua. Päätin, että haluan syyttää vain ja ainoastaan itseäni, jos tulee huono leikkaus, enkä ole katunut.

Vierailija
42/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt noita koskaan. Hiuksia ei ole leikattu ehkä 20 vuoteen (ne ulottuvat lapaluiden alaosaan eivätkä yksinkertaisesti kasva pidemmiksi). Miksi minulla ei siltikään tunnu olevaan rahaa mihinkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä naiset on aina ymmärtänyt paremmin meitä miehiä henkisen hyvinvoinnin, monille kampaamossa käyminen on osa sitä. Olen itse pyrkinyt pikkuisen eroon tuosta ajattelusta olla joku villi metsien mies joka pihistää joka asiassa, välillä voi ottaa rennosti ja pikkuisen hemmotella itseään. 

Uusi tukka naisilla saa heidät iloiseksi, niin onhan se väärti, siellä käyminen on kokonaisvaltainen paketti.

Onnellisuuden sitominen ulkoisiin asioihin: henkisen hyvinvoinnin ymmärtämistä? M'kay

Vierailija
44/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy noissa nytkään, niin on paha lopettaa.

Vierailija
45/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauneusala on kyllä epäeettisempää puuhaa kuin huumekauppa, miljoonia ellei jopa miljardeja euroja vuodessa 95% ihan turhanpäiväisyyksiin.

Eli rahaa saisi käyttää vain ruokaan ja yksinkertaiseen asuntoon ja pariin vaatekertaan. Kaikki muu on turhaa jos hengissä selviää ilmankin? Ai että pihit ihmiset on sitten rasittavia.

Olet kyllä yksinkertainen ihminen. 

Sulla ei ole mielipidettä ja perustelua asiaan, osaat vain haukkua?

Se, että tämä henkilö kärjisti tilanteen siihen, että "rahaa saa käyttää vain ruokaan ja asuntoon" kertoo ihmisen mustavalkoisesta ajattelusta aika paljon kun ei niin kukaan ole sanonut = yksinkertainen ihminen.

Eikä kerro. Se oli vastaus siihen että kauneudenhoito on turhanpäiväistä. Siinä tapauksessa mikä vaan joka ei liity hengissäpysymiseen on turhanpäiväistä. Vai koskeeko se vain naisten asioita, onko naiset ja heidän kiinnostuksen kohteet edelleen vähempiarvoisia ja turhanpäiväisiä? 

Vierailija
46/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneusala on kyllä epäeettisempää puuhaa kuin huumekauppa, miljoonia ellei jopa miljardeja euroja vuodessa 95% ihan turhanpäiväisyyksiin.

Kun minun kuontalo siistitään, siihen tarvitaan vain sakset. Mitään ylimääräisiä aineita en päähäni halua. Jos kampaaja ei osta joka leikkauskerran jälkeen uusia saksia, niin ei tähän palveluun paljon luontoa kulu. 

Vierailija
47/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehet voisi lopettaa baarissa ravaamisen ja viikonlopputissuttelun. Eikä autotalliakaan tarvitse täyttää työkaluilla joita ei osaa kuitenkaan käyttää. Tai projekteilla joita eivät ikinä saa valmiiksi.

Vierailija
48/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassa olen lopettanutkin, käyn ulkomaan reissuilla hoidoissa,kampaajalla yms

Vierailija
49/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestenkin kannattaa kasvattaa pitkät hiukset. Olisivat komeampia niin. 

Vierailija
50/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset ponnarilla on naisella paras hiustyyli. Ei siinä tarvi kuin kerran vuodessa tasata latvat.

M38

Vierailija
51/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas tiedostan hyvin tienaavana naisena, että mun pitäisi käyttää paljon enemmän näitä maksullisia kauneudenhoitopalveluita sun muita, mutta useinkaan en muista enkä ehdi aikoja varata. Nyt syksyksi kuitenkin taas jotain kestopigmenttiä laitatan. Hiukset tykkään kyllä värjätä itse. 

Vierailija
52/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous taantuu, kun ihmiset ei kuluta. Nih. :)

Vierailija
53/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä naiset on aina ymmärtänyt paremmin meitä miehiä henkisen hyvinvoinnin, monille kampaamossa käyminen on osa sitä. Olen itse pyrkinyt pikkuisen eroon tuosta ajattelusta olla joku villi metsien mies joka pihistää joka asiassa, välillä voi ottaa rennosti ja pikkuisen hemmotella itseään. 

Uusi tukka naisilla saa heidät iloiseksi, niin onhan se väärti, siellä käyminen on kokonaisvaltainen paketti.

Onnellisuuden sitominen ulkoisiin asioihin: henkisen hyvinvoinnin ymmärtämistä? M'kay

Ihan samalla tavalla, kun käyt kaljalla, kahvilla, syömässä ns, ulkona se on sosiaalinen tapahtuma, jossa vaihdat ehkäpä kuulumisia, näet vähän elämää, vilskettä. Se virkistää mieltä, toki olisit voinut olla kotona koko päivän, keittää kahvit ja maksaa vähemmän, mutta kokemus on eri. Kaikkea ei voi arvottaa tuolla tavalla, kokemus voi olla sen arvoinen, vaikka se vähän maksaa. Mitäpä jos uusi kampaus toi tullessaan uuden merkittävän ihmissuhteen, kuinka arvotat sen esimerkiksi, näytit niin hyvältä että se herätti kiinnostuksen.

Ongelma tuollaisessa ajattelussa on se, että insinöörimäisesti ajatellaan, että saman kokemuksen voi saada ilmaiseksi, eikä siitä tarvitse maksaa mitään ja esimerkiksi henkisen hyvinvoinnin voi laskea excel talukolla joka ainoa sentin ja euron, miten johonkin mielentilaan pääsee mahdollisimman halvalla, mielellään ilmaiseksi.

Ihmismieli on paljon monimutkaisempi eikä kaiken hintaa ja arvoa pysty tarkkaan laskemaan ja määrittelemään.

Vierailija
54/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ihan turhaa hommaa, täytteet yms on muutenkin ihan kamalan näköisiä, kasvattaa pitkän tukan niin helppo leikata itse.

Vierailija
55/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli rahaa saisi käyttää vain ruokaan ja yksinkertaiseen asuntoon ja pariin vaatekertaan. Kaikki muu on turhaa jos hengissä selviää ilmankin? Ai että pihit ihmiset on sitten rasittavia.

Olet kyllä yksinkertainen ihminen. 

Sulla ei ole mielipidettä ja perustelua asiaan, osaat vain haukkua?

Se, että tämä henkilö kärjisti tilanteen siihen, että "rahaa saa käyttää vain ruokaan ja asuntoon" kertoo ihmisen mustavalkoisesta ajattelusta aika paljon kun ei niin kukaan ole sa

Kumminkin kattelee niitä laitettuja, eikä edes huomaa sitä, koska nimenomaan ne ammattilaisen tekemät saattaa olla niin luonnollisen näköiset. Ne ite kotona tehdyt näkyy usein kilometrin päähän, oli se sitte hiusväri tai tekoripset. 😄

Vierailija
56/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miehet voisi lopettaa baarissa ravaamisen ja viikonlopputissuttelun. Eikä autotalliakaan tarvitse täyttää työkaluilla joita ei osaa kuitenkaan käyttää. Tai projekteilla joita eivät ikinä saa valmiiksi.

Samoin palvelimet huutaa hoosiannaa, kun poke pyörii miljoonilla koneilla 24/7 365.

Vierailija
57/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/onko-kampaajien-taso-laskenut-alaa-…

Ennen löytyi helposti ammattitaitoisia kampaajia. Nyt on aina vain hankalampaa löytää osaava kampaaja, mutta hinta on silti pöyristyttävä. Hiusalan lehtori Maarit Metsälä on huomannut sen saman asian.

Leikkaan ja värjään itse.

Vierailija
58/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on helppo pitää naisten kaunistautumista turhamaisuutena, kun Suomen työelämä on täynnä Turhapuroja mätine hampaineen eikä kukaan muuta ukoilta edes odota. 

Korkeammassa asemassa tai esim. edustustyössä oleva nainen ei ole uskottava, jossei näytä siistiltä ja edes suunnilleen sen ajan muodin mukaiselta.

Suomen ilmasto on hyvin haastava herkkäihoisille, ja naisten iho on ohuempi kuin miehillä- siksi myös sitä pitää hoitaa, ja se voi joskus maksaa paljonkin. Myös hormonit vaikuttavat ihon hyvinvointiin, itselläni näin menopaussia lähestyvänä poskien lievä punoitus muuttui äkäiseksi ruusufinniksi silmäoireineen, ja olen nyt menossa ihotautilääkärille (jonka maksan itse, koska julkiselle ei pääse). 

Suomalaiset naiset käyttävät yleisesti ottaen hyvin vähän rahaa kauneuspalveluihin ja -tuotteisiin, meidät tunnetaan ulkomailla asti siitä, ettemme laittaudu juurikaan tai välitä jos hampaat ovatkin vähän keltaiset. Tyttäret eivät opi äideiltään muuta kauneudenhoitorutiinia kuin Nivean sinisen purkin (2,90€). En siis näe tässä enää nipistämisen varaa. 

Vierailija
59/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset ponnarilla on naisella paras hiustyyli. Ei siinä tarvi kuin kerran vuodessa tasata latvat.

M38

Juujuuu ja mä oon ainaki kuullu miehen suusta, kun naisella ei ollu meikkiä ja maantienharmaa tukka, että oli "epäsiistin näköinen" tai "harmaavarpunen" tai "hiirulainen".

Vierailija
60/78 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, ihan turhaa hommaa, täytteet yms on muutenkin ihan kamalan näköisiä, kasvattaa pitkän tukan niin helppo leikata itse.

Ei kasva....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi