Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olette tienanneet sijoittamalla?

Vierailija
09.08.2025 |

Kiinnostaa nyt ihan tavisten sijoittaminen, ei niitä joilla vanhaa rahaa taustalla lapsesta lähtien.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 4v takana ja miinusta 3000-4000€

Ensimmäinen rehellinen sijoittaja palstan historiassa.

Meinaatko, että suurin osa on vuosikymmenten aikana tehnyt pelkkää tappiota sijoituksillaan? No johan on...

Ei, mutta tuskin jokainen on kymmeniä tai satoja tuhansia voitolla kuten palstalla.

Vierailija
22/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sellaista " nappikauppaa". Keski- ikäinen ja keskipalkkainen olen. Indeksirahastoissa on rahaa noin 30 tonnia.  nyt laajentanut suoriin osakekauppoihin ja olen voittanut indeksin. Ostin muutamilla tonnilla Rheinmetallia ja tienasin sillä kesälomarahat kun myin kuukauden päästä. Tätä teen jatkossakin pitkäjänteisen sijoittamisen ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä kateellisia alapeukuttajia. 🤑

Vierailija
24/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin säälittävää, että tämänkin ketjun viestejä ilmiannellaan kateuspäissään? Vasemmisto ei enää naurettavammaksi voi vajota :D :D :D

Vierailija
25/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satojatuhansia. Eli muutama auto ostettu sijoitusten tuotoilla, Samaten asunto maksettu sijoituksilla velattomaksi alle 10 vuoden. Siltikin on satoja tuhansia vielä sijoituksissa. Pelkkinä osinkoina on tullut 6 numeroinen summa ja myyntituottoina myös. 

Vierailija
26/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, koska teen ns päiväkauppaa ja nostan voitot remontteihin, auton ostoon, matkustamiseen. Pyrin 4-5 % voittoon ja sitten myyn. Välillä voi tulla voittoa kuukaudessa parikin tuhatta ja väkillä useita kuukausia, että homma seisoo. Näin 15 vuotta.

Olidit metonnut todennäköisesti enemmän ilman leikkimistä.

Vierailija
27/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö siis uskon minun #6 kommenttia? 3000 euron sijoitus ja vuodessa tullut huimat 500 euroa. Onko tämä sinusta uskomatonta ökyjuhlaa??

Vierailija
28/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin säälittävää, että tämänkin ketjun viestejä ilmiannellaan kateuspäissään? Vasemmisto ei enää naurettavammaksi voi vajota :D :D :D

Onko tuo vasemmisto sulle kuin pikku-ukot jollekin toiselle? Äänestän aina vasemmistoa vaikka olen sijoittaja. Laitoin myös oman kommentin sijoituksistani tähän ketjuun. 

Vierailija
29/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, koska teen ns päiväkauppaa ja nostan voitot remontteihin, auton ostoon, matkustamiseen. Pyrin 4-5 % voittoon ja sitten myyn. Välillä voi tulla voittoa kuukaudessa parikin tuhatta ja väkillä useita kuukausia, että homma seisoo. Näin 15 vuotta.

aika harvassa taitaa onnistumiset olla kun PÄIVÄkaupassa pyrit 4-5% voittoon. ANIHARVOIN osakkeiden hinnanvaihtelu on PÄIVÄSSÄ yli 5-7%, jonka tuo vaatisi riippuen välttäjän kuluissa. 

PÄIVÄkaupassa kun OSTAT JA MYYT saman omistuksen SAMAN PÄIVÄN SISÄLLÄ. 

Vierailija
30/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo vasemmisto sulle kuin pikku-ukot jollekin toiselle? Äänestän aina vasemmistoa vaikka olen sijoittaja. Laitoin myös oman kommentin sijoituksistani tähän ketjuun. 

Ei ole. Vasemmisto on minulle sitä porukkaa joka ilmiantelee täällä ideologiaansa sopimattomia viestejä ja suhtautuu elämään samalla tavalla. Mitään ei itse tehdä oman elämän parantamiseksi ja vihataan niitä jotka ovat tehneet.

Vierailija
31/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että suurin osa on vuosikymmenten aikana tehnyt pelkkää tappiota sijoituksillaan? No johan on...

80% sijoittajista häviää indeksille muistaakseni tilastollisesti.

T: Eri

Näin varmaan. Minä en ole koskaan luottanut itseeni sijoittajana tarpeeksi ja siksi olen sijoittanut indeksirahastoon. En ainakaan häviä indeksille.

Vierailija
32/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikka häviäisi indeksille EI se tarkoita että sijoittaminen olisi TAPPIOLLISTA vaan VÄHEMMÄN TUOTTOISAA kuin indeksin kehitys on ollut. ja huom 100% ideksirahastoihin sijoittaneista ovat hävinneet indeksille. 

Vierailija
33/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on häviääkö indeksille? Ei ainakaan suoraan osakkeisiin sijoitettaessa tarvitse tuollaisesta huolehtia. 

Sehän tekee homman kannattavaksi että sijoittaa vakaisiin turvallisiin firmoihin ja saa pitkässä juoksussa paremmin nettotuottoa kuin säästötilillä makuuttamalla?

Vierailija
34/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin varmaan. Minä en ole koskaan luottanut itseeni sijoittajana tarpeeksi ja siksi olen sijoittanut indeksirahastoon. En ainakaan häviä indeksille.

Nimenomaan HÄVIÄT 100% varmuudella indeksille. KAIKISSA indeksirahastoissa on rahastonhoitokulu tai ns "aktiiviriski" joka tarkoittaa indeksiä huonompaa tuottoa, isompi tai pienempi ja tämä tekee sen että AUTOMAATTISESTI häviät indeksille tuon hoitokulun verran. Indeksiin et voi suoraan sijoittaa.  Sellaista ihmettä ei ole että saisit täsmälleen indeksin tuoton verran täysin kuluitta. 

Vierailija
35/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikka häviäisi indeksille EI se tarkoita että sijoittaminen olisi TAPPIOLLISTA vaan VÄHEMMÄN TUOTTOISAA kuin indeksin kehitys on ollut. ja huom 100% ideksirahastoihin sijoittaneista ovat hävinneet indeksille. 

Olen varmaan vähän yksinkertainen, mutta miten olen hävinnyt indeksille sijoitettuani indeksirahastoon? Tai no, vuosikulu on 0,4%, mikä ei minusta ole kovin korkea.

Vierailija
36/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seuraan 

https://www.kauppalehti.fi/porssi/indeksit/omxhpi

ja

https://www.kauppalehti.fi/porssi/indeksit/NDX

Tosin NASDAQ; ei mulla ole sijoituksia sinne. Mutta kiva vaan on seurata :) Siitä näkee mihin suuntaan maailma on menossa.

---

(muuten samaa mieltä kuin useat kommentoijat ....)

Vierailija
37/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan vähän yksinkertainen, mutta miten olen hävinnyt indeksille sijoitettuani indeksirahastoon? Tai no, vuosikulu on 0,4%, mikä ei minusta ole kovin korkea.

Eli olet hävinnyt indeksille tuon vuosikulun verran. Ja jos indeksin tuotto on noin 8% p.a. olet saanut 5% pienemmän tuoton, kuin indeksistä. 

Vierailija
38/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 300 e tänä vuonna.

Vierailija
39/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Vasemmisto on minulle sitä porukkaa joka ilmiantelee täällä ideologiaansa sopimattomia viestejä ja suhtautuu elämään samalla tavalla. Mitään ei itse tehdä oman elämän parantamiseksi ja vihataan niitä jotka ovat tehneet.

Hyvin monella vasemmistolaisella on omaisuutta ja myös sijoituksia. Olet siis melko hassu. Mieti nyt vaikka sitä miten suuri joukko, jopa 25 %, kannattaa demareita. Ihan tavallista väkeä nekin kiinteistöineen ja säästöineen. 

Vierailija
40/121 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sijoittamista takana ja 50k€ voittoa osakkeilla. Asuntolainan maksoin 5v etuajassa pois ja nyt on edelleen salkussa 60k€ pääoma. 2200€/kk nettopalkasta olen sijoittanut joka kuukausi kaiken ylimääräisen. Käyttötilillä pidän 3000€.

M38