"Anne Moilanen lähti etsimään miestä Kallesta"
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Tiukat mieskriteerit suojaa naista hulluilta ja sovinisteilta. Kyse ei siis ole siitä, että vaatisi kuuta taivaalta. Useimmilla naisilla toiveena on vain mies, joka osaa kommunikoida, on ystävällinen ja kohtelee hyvin.
Niin siis alkukarsinnan jälkeen.
Alkukarsintaan kuuluu ulkonäkö, status ja varallisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Anne Moilanen ole naimisissa Jan Erolan kanssa?
Oli aiemmin.
Mistä lähtien ei ole ollut?
Hauskoja nämä miehiä vihaavat feministit...
Keski-ikäisenä naiset haluavat tasavertaisen kumppanin, eivät mitään passattavaa lapsimiestä. Myöskään viinaa juovat tai naisiin menevät renttumiehet eivät enää kiinnosta, kirjoittaa Iltalehden kolumnisti Anne Moilanen.
Viinaa naisiin menevät ja muut jännät kiinnostaa siis naisia, mutta keski-ikäisenä ne vaihtavat makuaan kun pitää vakiintua.
Ja kun nuo alkkikset ei siihen kykene (eivätkä halua) niin kas, miehet ovat paskoja kun eivät muutu naisten oikkujen mukaan.
Miesten puhekielessä tuo on karuselli, jännis ja top10%
Millaiset ovat täydelliset treffit? Tällaiset:
Mies saapuu ajoissa paikalle. Hän on siististi pukeutunut, puhdas ja hyväntuoksuinen. Hän katsoo suoraan silmiin, kädenpuristus on voimakas ja lämmin. Mies kysyy, mitä haluaisin syödä tai juoda, ja tarjoutuu maksamaan laskun. (Vaikka minä lopulta maksaisinkin, on tärkeää, että mies ainakin yrittää tarjota.)
Treffien aikana miehellä on hauskat jutut. Hän suhtautuu avoimesti ja huumorintajuisesti. Hän on kiinnostunut minusta, kyselee aktiivisesti kysymyksiä, eikä vain luennoi itsestään ja omista saavutuksistaan. Mies luo tunnelman, että olen kaunis ja viehättävä nainen.
Mies koskettaa minua olkapäähän, käteen. Ehkä hän koskettaa selkääni, kun ohjaa minua pöytään, auttaa takin päälle tai pois. Avaa meille oven. Välillemme syntyy jonkinlainen fyysinen kontakti tai aavistus siitä.
Mies ei missään tapauksessa tunkeile, mutta tuo kuitenkin oman miehekkään läheisyytensä tietoisuuteeni intensiivisesti, mutta kohteliaasti. (Siinäpä se! Taidetta!) Erotessa halataan. Jälkikäteen mies kiittää treffeistä ja pyytää seuraaville.
Kuulostaako vaativalta? Ehkä niin.
Deittailu keski-iässä on erilaista kuin nuorena. Tässä vaiheessa useimmilla meistä on jo kilsoja alla, kaikenlaisia elämänkokemuksia. Myös pettymyksiä.
Mutta nyt kyse onkin siitä, miten on selviytynyt niistä pettymyksistä. Vieläkö löytyy elämäniloa, optimismia, uskoa tulevaisuuteen ja rakkauteen? Vai onko kaikki jo menetetty, elämän huippukohdat jo takana? Näkyvätkö peruutuspeilistä vain takavalot?
Monilla keski-ikäisillä miehillä on yksi supervoima ylitse muiden: kiltteys. Nyt naiset haluavat kiltin miehen. Asia ei välttämättä ollut näin nuorena, mutta viimeistään kun lasissa alkaa olla neljä-viisikymmentä, niin avot. Kiltit miehet nousevat arvoon arvaamattomaan kunnon miesten aika on täällä!
Nuorempana minä ja monet ystävättäreni rakastuimme renttuihin. Klassisiin tapauksiin, joilla oli seksikkäästi tukka sekaisin, paidannapit auki ja nahkarotsi niskassa. Erinäisiä taide- ja bändiprojekteja tulilla. Monilla oli myös päihde- tai mielenterveysongelmia, jotkut olivat jopa väkivaltaisia. Yksi mies heitti ystävääni silitysraudalla päähän.
Dynamiikka nuoruuden rakkauselämässä toimi suorastaan tervettä järkeä vastaan. Se, että rakkauden tiellä oli esteitä, vain lisäsi hullaantumista milloin mihinkin puolijuoppoon näyttelijään, basistiin tai tulevaan menestyskirjailijaan. Muita naisiakin näiden ihastuttavien renttujen ympärillä pyöri, mutta rakkauden puolestahan pitää taistella. Eikö vain? Juuri minun rakkauteni varmasti muuttaisi moniongelmaisen renttuhurmurin ihan toisenlaiseksi ihmiseksi!
Ja kävikö näin? Ei käynyt. Keski-iässä sitä viimein alkaa tajuamaan, että eivät ihmiset muutu. Usein ihmiset ja asiat ovat juuri sitä, miltä ne näyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisenä naiset haluavat tasavertaisen kumppanin, eivät mitään passattavaa lapsimiestä. Myöskään viinaa juovat tai naisiin menevät renttumiehet eivät enää kiinnosta, kirjoittaa Iltalehden kolumnisti Anne Moilanen.
Viinaa naisiin menevät ja muut jännät kiinnostaa siis naisia, mutta keski-ikäisenä ne vaihtavat makuaan kun pitää vakiintua.
Ja kun nuo alkkikset ei siihen kykene (eivätkä halua) niin kas, miehet ovat paskoja kun eivät muutu naisten oikkujen mukaan.
Ei miesten puhekielessä vaan inselien puhekielessä.
Muistan, kun havahtuminen kunnon miesten mahtavuuteen jysähti päähäni jokunen vuosi sitten. Sitä ennen olin pitänyt esimerkiksi insinööriä maailman tylsimpänä ammattina. Mutta eihän se ole sitä! Tapasin cocktail-kutsuilla miehen, jolla oli oma maansiirtofirma. Maansiirtofirma! Kerro lisää! Eihän sitä mielenkiintoisempaa keskusteluaihetta melkein edes ole!
Luotettava, rehellinen, nykyaikainen mies on keski-ikäisten deittimarkkinoilla valttia. Monet osaavat hoitaa omat asiansa ilman, että naisen pitää alkaa höösimään miestä milloin missäkin. Tässä tosin saattaa olla eroa sukupolvien välillä. Tiedän vanhempia miehiä, sanotaan yli 60-vuotiaita, jotka eivät osaa ollenkaan laittaa ruokaa tai siivota. Ei ole tarvinnut, kun vaimo on hoitanut.
Sellaiseen uuteen suhteeseen en kyllä naisena lähtisi mistään hinnasta. Eivät naiset halua jotain passattavaa lapsimiestä, vaan tasavertaisen kumppanin.
Tunnen monia naisia, jotka ovat valinneet elää loppuelämänsä yksin. En siivoa enää kenenkään muun sotkuja, totesi eräskin tuttavani. Kun lapsetkin jossain vaiheessa muuttavat kotoa, naiselle voi koittaa uudenlainen vapaus, ehkä jopa ensimmäistä kertaa elämässä. Saa vastata vain itsestään.
Suomalaisiin naisiin saattaa olla lopulta melko helppo tehdä vaikutus. Emme ole tottuneet siihen, että meitä passataan tai huomioidaan erityisesti. Arjessa niinkin pieni juttu voi hämmästyttää, jos mies ottaa kantaakseen naisen kauppakassit.
Treffeillä tietysti hyvät puhelahjat ja ihmissuhteissa kyky ilmaista tunteita ovat iso ässä. Kauniiden asioiden sanomisessa ei kannattaisi yhtään kitsastella.
Entä millainen on täydellinen treffien aloitusrepliikki? Vaikka tällainen:
Hei, hyvä luoja! Olet oikeassa elämässä vielä kauniimpi kuin kuvissa!
Oon hopeakettu kokovalkoisissani ja useinkin tuttu näky Kallessa.
Vierailija kirjoitti:
Monilla keski-ikäisillä miehillä on yksi supervoima ylitse muiden: kiltteys. Nyt naiset haluavat kiltin miehen. Asia ei välttämättä ollut näin nuorena, mutta viimeistään kun lasissa alkaa olla neljä-viisikymmentä, niin avot. Kiltit miehet nousevat arvoon arvaamattomaan kunnon miesten aika on täällä!
Nuorempana minä ja monet ystävättäreni rakastuimme renttuihin. Klassisiin tapauksiin, joilla oli seksikkäästi tukka sekaisin, paidannapit auki ja nahkarotsi niskassa. Erinäisiä taide- ja bändiprojekteja tulilla. Monilla oli myös päihde- tai mielenterveysongelmia, jotkut olivat jopa väkivaltaisia. Yksi mies heitti ystävääni silitysraudalla päähän.
Dynamiikka nuoruuden rakkauselämässä toimi suorastaan tervettä järkeä vastaan. Se, että rakkauden tiellä oli esteitä, vain lisäsi hullaantumista milloin mihinkin puolijuoppoon näyttelijään, basistiin tai tulevaan menestyskirjailijaan. Muita naisiakin näiden ihastuttavien renttuj
eli mies saa odottaa kunnes on 50 jotta kelpaa näille kylänpyörille.
Ai että, kyllä noiden miesten kannattaa olla tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen nainen tarvitsee paljon sinnikkyyttä jotta löytää miehen. Tsemppiä yritykseen.
Joka päivä tällä palstalla miehet sanovat, että nainen,kuin nainen saa seuraa,jos haluaa, varsinkin seksiseuraa. Eli se ei olekaan totta. Ai niin, teille palstan miehille naisia ovat vain nuoret, kauniit, hoikat naiset.
Tässä tarkoitetaan, kuten hän itse ilmaisee, että hänellä on korkeat standardit, hän ei löydä itselleen haluamaansa tasoista seuraa, koska ei ole enää mikään korkean standardin nainen.
Vierailija kirjoitti:
"'Seisoa törötin yksin lasi kourassa useilla baaritiskeillä, tanssilattian reunalla, välivesihanan vieressä.[] Kukaan ei tullut juttelemaan, eivät komeat, eivät ketkään. Olimme vain me muutamat mulkoilijat.'
Lainaus on toimittaja Anne Moilasen, 48, esikoisromaanista Uhma (Johnny Kniga). Se alkaa tosielämän kuvauksella illasta, jolloin Moilanen päätti lähteä yksin etsimään miesseuraa ravintola Kallesta.
'Minulla on korkeat kriteerit, mutta olen todella sinnikäs. En lopeta, ylipäätään mitään toimintaa, ennen kuin ollaan maalissa. Jos vain lompakko ja maksa kestävät, niin Kalleen uudestaan', Moilanen jatkaa tarinaa kirjassaan."
Miten naisella, joka on ollut naimisissa Jan Erolan kanssa voi olla korkeat kriteerit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"'Seisoa törötin yksin lasi kourassa useilla baaritiskeillä, tanssilattian reunalla, välivesihanan vieressä.[] Kukaan ei tullut juttelemaan, eivät komeat, eivät ketkään. Olimme vain me muutamat mulkoilijat.'
Lainaus on toimittaja Anne Moilasen, 48, esikoisromaanista Uhma (Johnny Kniga). Se alkaa tosielämän kuvauksella illasta, jolloin Moilanen päätti lähteä yksin etsimään miesseuraa ravintola Kallesta.
'Minulla on korkeat kriteerit, mutta olen todella sinnikäs. En lopeta, ylipäätään mitään toimintaa, ennen kuin ollaan maalissa. Jos vain lompakko ja maksa kestävät, niin Kalleen uudestaan', Moilanen jatkaa tarinaa kirjassaan."
Miten naisella, joka on ollut naimisissa Jan Erolan kanssa voi olla korkeat kriteerit?
Ei hänellä olekaan, siksi hän ei uskaltanut tehdä mitään. Hän luulottelee itselleen, että hänellä on korkeat kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Dynamiikka nuoruuden rakkauselämässä toimi suorastaan tervettä järkeä vastaan. Se, että rakkauden tiellä oli esteitä, vain lisäsi hullaantumista milloin mihinkin puolijuoppoon näyttelijään, basistiin tai tulevaan menestyskirjailijaan. Muita naisiakin näiden ihastuttavien renttuj
Tämä oli tosi outo kolumni. Toki, jos hänen kohdallaan juttu on mennyt noin, niin sitten on. Mutta en nyt oikein itse ymmärrä, miten nahkatakki, bändiharrastus tai sotkuinen hiustyyli olisivat synonyymejä ikävälle ihmiselle. Minä perustin tällaisen ihmisen kanssa perheen, ja alusta asti mies oli nimenomaan huomioiva, kunnioittava, läjtökohtaisesti kaikille ystävällinen ja muutenkin sellainen hyvä ihminen, kannatti pehmeitä arvoja, parisuhteessa tasapuolinen ja seksissä huomioiva ja leikkisä. Niitä hyviä miehiä on kaikissa miestyypeissä - ja ihan yhtä lailla toisaalta "tylsässä" ammatissa olevalla voi ola nahkatakki ja sotkuinen tukka. Ja ihan yhtä lailla tylsässä ammatissa olevan kanssa suhteesta voi tulla toksinen, että eipä se insinöörin ammatti myöskään ole tae siitä, että henkilöllä olisi terve kiintymyssuhdemalli ja hyvät suhdetaidot.
Tämän on naisten narsistinen ja epätasa-arvoinen käsitys hyvistä treffeistä.
Miesten treffit on ihan erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että Moilanen on feministi ja tasa-arvon kannattaja. Kirjoitus on kaikkea muuta.
Kirjoitus on heikon naisen valitus kun feminismi on tuhonnut naisten ja miesten roolit.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän nyt selität? Ei sun tarvi muuttua yhtään mikskään. Saat juoda viinaa ja käydä naisissa. Kaikki eivät vaan kiinnostu sinusta. Ei kyl sittenkään, vaikka et noita tekisikään. Sellasta se on. Elämä.
Vierailija kirjoitti:
Naisia vihaat miehet ovat ihan samanlaisia. Laittavat kriteerejä naisille. Tosin niitä laittavat myös naisia rakastavat miehet, ovat siis samanlaisia, kuin miehiä vihaavat feministit. Ovatko sit feministejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo romaanihenkilö ollut naimisissa Jan Erolan kanssa? Onko Jan Erola siis romaanihenkilö? Mitä tekemistä oikean rlämän JEn kanssa?
Oli aiemmin.