Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoko perhe onnen?

Vierailija
08.08.2025 |

Ei todellakaan. Sivusta seuranneena perheitä. Joten onnellisesti yksin! 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle ainakin vain lapsi on tuonut elämälle oikean merkityksen, ja nyt lapsenlapsi on täydentänyt sitä tunnetta vielä lisää. Se on sellainen tunne että koen olevani tärkeä ja onnekas ja mulla on paikka tässä maailmassa ja joku tarkoitus, voi sitä onneksi sanoa, ei sen parempaa tunnetta olekaan.

Mutta perhe on niilläkin joilla ei ole lapsia, yleensä kaikilla on joku perhe. Että kyllä lapsettomillakin on tärkeä paikkansa ja tehtävänsä olla olemassa, ne ovat lapsia, siskoja, veliä, tätejä, setiä, enoja, serkkuja jne. 

Mutta tarpeitaan voi tyydyttää muutenkin kuin pakottamalla oman lapsensa kuolemaan ja oravanpyörään.

Vierailija
22/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähes nelikymppiseksi saakka lapseton ja myös vuosia ilman parisuhdetta ennen sitä. Parisuhde ei itselleni tuo onnea pidemmäksi aikaa, suhteeni kuihtuvat, kun alkuhuuma loppuu. Toinen osapuoli herää yhtäkkiä jostain unestaan, eikä enää olekaan minusta kiinnostunut. Mutta lapset tuo omalla tavallaan onnen ja merkityksen elämään. Vaikka ei sopivaa parisuhdetta ole minulle osunut, en lapsiani ikinä antaisi pois. Heidän kanssaan oleminen ja kehityksen seuraaminen on parasta mitä voi olla. Vaikka olenkin välillä väsynyt äiti ilman hoitoapua ja turvaverkkoa, enkä ollut onneton sinkkuna ja lapsettomanakaan. Omat lapset on mahtava lahja elämältä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lähes nelikymppiseksi saakka lapseton ja myös vuosia ilman parisuhdetta ennen sitä. Parisuhde ei itselleni tuo onnea pidemmäksi aikaa, suhteeni kuihtuvat, kun alkuhuuma loppuu. Toinen osapuoli herää yhtäkkiä jostain unestaan, eikä enää olekaan minusta kiinnostunut. Mutta lapset tuo omalla tavallaan onnen ja merkityksen elämään. Vaikka ei sopivaa parisuhdetta ole minulle osunut, en lapsiani ikinä antaisi pois. Heidän kanssaan oleminen ja kehityksen seuraaminen on parasta mitä voi olla. Vaikka olenkin välillä väsynyt äiti ilman hoitoapua ja turvaverkkoa, enkä ollut onneton sinkkuna ja lapsettomanakaan. Omat lapset on mahtava lahja elämältä

Miksi aina sanotaan että saa tyydytystä itselleen seuratessaan lasten kasvua ja kehitystä, mutta kuitenkin seksielämän alkaessa kytätään ja pyritään hankaloittamaan sitä kaikin tavoin?

Vierailija
24/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle ainakin vain lapsi on tuonut elämälle oikean merkityksen, ja nyt lapsenlapsi on täydentänyt sitä tunnetta vielä lisää. Se on sellainen tunne että koen olevani tärkeä ja onnekas ja mulla on paikka tässä maailmassa ja joku tarkoitus, voi sitä onneksi sanoa, ei sen parempaa tunnetta olekaan.

Mutta perhe on niilläkin joilla ei ole lapsia, yleensä kaikilla on joku perhe. Että kyllä lapsettomillakin on tärkeä paikkansa ja tehtävänsä olla olemassa, ne ovat lapsia, siskoja, veliä, tätejä, setiä, enoja, serkkuja jne. 

Mutta tarpeitaan voi tyydyttää muutenkin kuin pakottamalla oman lapsensa kuolemaan ja oravanpyörään.

Mihin oravanpyörään? Ihmisiä on liikaa eikä kaikille riitä töitä.

Vierailija
25/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut aika paljon onnellisuutta käsitteleviä kirjoja, ja muistaakseni hieman yllättäen tutkimusten mukaan ihmiset joilla on lapsia eivät ole sen onnellisempia kuin ihmiset, joilla ei ole lapsia.

Kirjako sen tietää?

Vierailija
26/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut aika paljon onnellisuutta käsitteleviä kirjoja, ja muistaakseni hieman yllättäen tutkimusten mukaan ihmiset joilla on lapsia eivät ole sen onnellisempia kuin ihmiset, joilla ei ole lapsia.

Kirjako sen tietää?

Tarkistin. Kirjailija vieraili World Database of Happiness -tutkimuskeskuksessa, joka oli tutkinut asiaa ja tuo oli tosiaan se tulos.

Vierailija
27/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo🥰😘😍

Vierailija
28/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se yhdellä elämän osa-alueella, jos on unelmoinut sellaisesta. Mutta, ei se pelkästään ainakaan itsellä onnea tuo, vaan pitää olla muutakin, omia juttuja ja ystäviä, sukulaisia, työ jne. Uupuneena ei oikein kukaan voi olla kovin onnellinen. Niin, että perhe tekee onnelliseksi jos siitä on unelmoinut, sille on voimia ja itse voi tarpeeksi hyvin jne

Vierailija
29/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjako sen tietää?

Tarkistin. Kirjailija vieraili World Database of Happiness -tutkimuskeskuksessa, joka oli tutkinut asiaa ja tuo oli tosiaan se tulos.

Lisäys: vertailussa oli lapsettomat parit ja parit, joilla on lapsia. :)

Vierailija
30/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Jos multa kysytään, mitä on onni, vastaisin ilman muuta: perhe. 

Vierailija
31/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjako sen tietää?

Tilastokeskus

https://stat.fi/artikkelit/2011/art_2011-02-15_007.html?s=3

Vierailija
32/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo,

Vierailija
33/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin oravanpyörään? Ihmisiä on liikaa eikä kaikille riitä töitä.

Suomessa on työttömiä vasta puoli miljoonaa. VAUVATALKOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTTTTT!!!!!!!

Vierailija
34/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä olen sivusta seurannut perhe-elämää, niin ei tuo. Tuo vastuita, murheita, kontrollolia. Olen myös autellut aikoinaan sekä yh- että ihan normiperheitä, ja voin sanoa että käteni olen paskaan työntänyt ja palkka ollut vittuilua, huonoa käytöstä ja lisääntyviä vaatimuksia. Nykyään nostan kädet pystyyn ja poistun paikalta, oli avun pyytäjä sitten kuka tahansa.

No ei ne normaalit perheet mitään sun apua tarvitsekaan. Joten älä tee mitään päätelmiä joidenkin yksittäisten ongelmaihmisten perheiden perusteella mitä muut perheet on. Ja kai sulla nyt on oma lapsuuden perhekin ollut. Miksi olet muka vain sivusta seurannut? Sinä olet varmasti syntynyt perheeseen, harvat on pelkästään laitoksessa kasvatettu. Ei normaalit ihmiset vieraille ihmisille jotka tulevat jotain auttamaan vittuile, esitä vaatimuksia tai käyttäydy huonosti. Joskus perheenjäsenet toki voivat riidellä keskenään, mutta se on eri asia, kun suurimmaksi osaksi kaikki on ok, ja perheenjäsenet rakastavat toisiaan.

Vierailija
35/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muu olisi elämän tärkeimmät ihmiset, kuin omat lapset, puoliso, omat vanhemmat ja sisarukset lapsineen?

Ei ihminen ole tarkoitettu elämään erakkona yksin, vaan ihminen on laumaeläin, ja se oma lauma on yleensä oma perhe, jos sitä ei ole, voi toki parhaat ystävätkin sellaisen lauman muodostaa.

Vierailija
36/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön. Perhe on noin karkeasti sanottuna dna:ta jakava porukka joka asuu saman katon alla. Toinen tunnusmerkki on yhteistalous. Ei tosiaankaan ole mitkään serkut tai sisarukset enää perhettä, sitten kun asuvat erillään, eikä vanhemmat sen puoleen. Niitä kutsutaan suvuksi.

Vierailija
37/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina sanotaan että saa tyydytystä itselleen seuratessaan lasten kasvua ja kehitystä, mutta kuitenkin seksielämän alkaessa kytätään ja pyritään hankaloittamaan sitä kaikin tavoin?

Siis lapsen seksielämän? Kun lapsi kasvaa aikuiseksi, hänellä on seksielämä, kun hän asuu omassa kodissaan, ei vanhempi voi siellä olla mitään kyttäämässä tai hankaloittamassa aikuisen ihmisen elämää.

Vierailija
38/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan. Mutta kyllä minulle omat lapset on tärkeintä maailmassa, ja he ovat elämääni tuoneet tarkoituksen. Heitä rakastan eniten maailmassa, ja antaisin henkeni heidän puolestaan, he ovat ihania ja tuottavat minulle kyllä onnea, vaikka toki joskus huoltakin, kuten kaikki ihmissuhteet, ihmisiä ne lapsetkin ovat.

Vierailija
39/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia, niin äiti ja isä joutuvat raatamaan töissä vielä enemmän. Eli kotonaolo voi melkolailla vähentyä pikkulapsiajan jälkeen. Mutta tietysti toinen vanhempi voi alkaa vaikka yksin yrittäjäksi tai kotivanhempi. Riippuu. Olisi hyvä kuitenkin valita asioita, ettei ole jonkun epäeettisen työpaikan vanki, jos paljastuu jotain.

Vierailija
40/61 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä olen sivusta seurannut perhe-elämää, niin ei tuo. Tuo vastuita, murheita, kontrollolia. Olen myös autellut aikoinaan sekä yh- että ihan normiperheitä, ja voin sanoa että käteni olen paskaan työntänyt ja palkka ollut vittuilua, huonoa käytöstä ja lisääntyviä vaatimuksia. Nykyään nostan kädet pystyyn ja poistun paikalta, oli avun pyytäjä sitten kuka tahansa.

No ei ne normaalit perheet mitään sun apua tarvitsekaan. Joten älä tee mitään päätelmiä joidenkin yksittäisten ongelmaihmisten perheiden perusteella mitä muut perheet on. Ja kai sulla nyt on oma lapsuuden perhekin ollut. Miksi olet muka vain sivusta seurannut? Sinä olet varmasti syntynyt perheeseen, harvat on pelkästään laitoksessa kasvatettu. Ei normaalit ihmiset vieraille ihmisille jotka tulevat jotain auttamaan vittuile, esitä vaatimuksia tai käyttäydy huonosti. Joskus perheenjäsenet to

Niinhän sitä sanotaan, että ne huonot yksilöt pilaa koko lauman maineen. Tämä pätee myös perheellisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän