Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde solmussa

Vierailija
08.08.2025 |

Olen huono sanoittamaan tunteitani ja se mitä suustani tulee ulos, ei ole sitä mitä haluaisin sanoa, sanon sen väärään paikkaan tai väärällä äänensävyllä. Näin ollen en saa sanottua mitä haluan ja toivon ilman järjetöntä riitaa ja olen vain tottunut nielemään pahan oloni.

Olemme olleet yhdessä yli 20v. Lapsia saimme vuosien yrittämisen ja hoitojen jälkeen kaksi ja he ovat alakouluikäisiä. Olen aina ollut se, joka haluaa enemmän läheisyyttä, kosketuksia, hymyjä, kädessä kävelyä julkisilla paikoilla ja seksiä. Rakkauden kieleni ja sen osoittaminen on fyysinen.

Jo suhteen alkuvuosina tästä oli riitoja ja olin jo eroamassa ja hankkimassa kimppakämppää parin kaverin kanssa. Jäimme kuitenkin yhteen ja seuraavat vuodet menivät mukavasti kaikilla elämän osa-alueilla.

Vaimoni on ollut aina epävarma ulkonäöstään. Vaikka puolueellinen olenkin, niin hänen kasvonsa ovat kauniit, hymy hurmaava ja vartalo tiimalasimainen. Hänninen myös sitä sorttia, joka kaunistuu ikääntyessään. Epävarmuudet johtuvat mahdollisesti teini-iän tapahtumista. Sukulaismies oli jossain juhlissa verrannut häntä Pamela Anderssoniin tämä on johtanut siihen, että hän on aina peitellyt rintojaan vaatetuksella, alussa myös minulta seksin yhteydessä. Tämä oli tissimiehelle kauheaa. Onneksi välissä oli n. 10v. jakso, jolloin hän nautti seksistä ja ratsastaessa päälläni, olin taivaassa. Raskauksien yrittämisen aika oli hienoa aikaa, kun silloin ei tarvinnut miettiä onko nyt soveliasta halata, koskettaa, puhua läheisyydestä, puristaa pyllystä. Raskausaikana läheisyyttä ja seksiä oli paljon aivan loppuun asti.

Toisen lapsemme jälkeen tämä, ainakin minulle tärkeä osa parisuhdetta ja elämää on lähtenyt alamäkeen ja rajusti. Muutama vuosi sitten kosketukset vähenivät, seksistä ei saanut puhua ollenkaan, kerran kuussa illalla pimeässä alkoi olla vakiotahti. Nyt edellisen kerran olemme harrastaneet seksiä lokakuussa 2024. Tämä alkaa käydä psyyken päälle.

Kun olen asiaa yrittänyt ottaa puheeksi useiden vuosien aikana, hän on noussut samantien takajaloilleen, ajattelen vain seksiä jne. kummatkin hermostuvat, lapset ovat joutuneet todistamaan huutoa ja ovien paiskomista ja en saa sanottua mitä olen halunnut sanoa. Enää emme anna edes iltasuudelmaa tai toivota toisillemme hyvää yötä. Emme keskustele muuta kuin lapsista ja elämän arkisista asioista. Se että en voi hyvin henkisesti, näkyy käytösestäni, olen ärtynyt, väsynyt, kiukkuinen, puran pahaa oloani muihin, unohtelen asioita, jätän asioita tekemättä, työt kärsivät, ainoa ystävyyssuhde kärsii.

Saan vain kehotuksen hoitaa itseni kuntoon, mennä vihanhallintakurssille yms. Hän on jotenkin onnistunut ulkoistamaan itsensä ulos tästä tilanteesta. Elämä on lyhyt ja olen jo useasti miettinyt olemmeko ylittäneet jo sen rajan, josta ei ole enää paluuta. Kauanko tätä enää jaksaa.

En tiedä mitä tällä kirjoituksella haen, mutta kiitos jos luit loppuun asti.

Kommentit (454)

Vierailija
121/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin vaimolle kauniisti, että hän menisi gynekologin kautta hormonitesteihin. Vaimollesi testosteronista voisi olla apua herättämään halut.

Hormooni asioista olen jo puhunut hänelle vuosia sitten. Ei halua puhua lääkärille seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvistä asioista.

Pillerit haki kauan sitten, mutta ei niitä ole halunnut lihomisen ja mielialavaihteluiden vuoksi käyttää enää ainakaan 15 vuoteen.

Joo jos lähdetään steroideilla korjaamaan seksuaailsuutta niin seksihullulle addiktille ssri-lääkket, eikä aleta huumamaan ketään mihinkään seksiorjuuksiin. Se addiktio katsos on haitallinen jos haittaa normaalia elämää, olet tässä paskomassa perhettäsi sinun saastaisten kivestesi vuoksi. Mutta ei hätää, lääketiede kyllä tuntee keinot libidon taltuttamiseksi, jotta voitte elää normaalia ja seesteistä elämää ilman raivosiittämisen ja teston ongelmia. Näin niille kaikille "sisäeläimille" - koiraille siis - tehdään. Villieläimet potkitaan kadulle sitten yleensä.

Vierailija
122/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP: Viisas nainen antaa sen 2 minuuttia tyydyttääkseen miehensä, sillä mies tyytyyy vähään keskimäärin eli riittäväruoka, lepo ja seksuaalinen tyytyväisyys. Kun nämä toeutuvat, mies kohtelee naistaan kuin prinsessaa.

Nykyaikaa valitettavasti leimaa itsekkyys ja vain omien tarpeiden esiin nostaminen, se näkyy tässäkin keskustelussa jossa äärifeministit yrittävät kääntää tilanteen niin päin, että mies on jonkinlainen väärintekijä ja nainen "uhri" vaikka aloittaja on vuosia selvästi tehnyt kaiken palvellakseen naista hoitaen kotityöstä, lapsista jne lähtien vastuun hienosti. Ja silti tulos on mököttävä kiukkuinen pihtari vaimona. Neuvonu on, jos ei nainen muutu itsekkäästä minä ja minun napa-tapauksesta lämpimäksi vaimoksesi myös sängyssä, niin eroa. On myös ihania naisia maailma täynnä. Toki lasten takia kannattaa yrittää ensin kaikkensa, naisesi vaikuttaa vaan kovalta tap

Ap voi itse pyllistää välillä siittävälle koiraalle ja ottaa vähän siementä suukkuluukkuunsa ja peräanneliinsa, sanotaanko nyt vaikka että sen verran mitä on tullut vaimoakin siemennettyä. Palaillaan sitten asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih. Kauanko siittävä koiras jaksaa perhe-elämää ilman että pääsee siittämään. Kyllä on rankkaa tuo miehen elämä ei voi muuta sanoa. Vuosi ilman siitoksia niin psyyke ja perhe hajalla :)

Vierailija
124/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta sanaa ja ainoa pointti: vaimo ei anna pillua ja rikon perheen jos ei ala pillua tulemaan xD

Vierailija
125/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monta sanaa ja ainoa pointti: vaimo ei anna pillua ja rikon perheen jos ei ala pillua tulemaan xD

Se, ettei nainen anna pillua tai suuta tarkoittaa ettei nainen arvosta miehensä tarpeita eikä siis miestä. Arvostuksen puutetta ei miehen tarvitse katsella, nainen vaihtoon vaan.

Vierailija
126/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä tasolla kuulostaa tutulta. Toiseen lapsen jälkeen itselläni alkoi roikkumaan kaikki paikat, jonka takia seksiä harrastettiin pimeässä. Kävi myös niin että muutaman vuoden ajan origamit ei oikein tuntunut missään. Ehkä kannattaa jutella vaimon kanssa ihan rauhallisesti ja kysyä että mitä sille kuuluu niin kuin oikeasti. Ja jos se on avoimena ajatukselle, sovitte että voitte halailla ja kosketella ilman seksiä. Joskus naisia voi ahdistaa se, että joka kerta kun mies koskettaa, mies tekee sen saadakseen seksiä. Viattoman koskettelun myötä vaimon halut voisi palaa takaisin. Ja kyllä, sun pitää kantaa vastuu omasta käytöksestäsi. Hae apua itsellesi tai harjoita itsehillintää. Ette ikinä saa korjattua teidän suhdetta, jos olet huonotuulinen kaiken aikaa.

Ei sais nauraa, mutta tässä ketjussa nuo kirjoitusvirheet on sattuneet niin osuviin paikkoihin muutoin hyvin kirjoitetussa tekstissä.

Hänninen on kaunis ja origamit ei tunnu miltään. Jatkan lukemista... 

Vierailija
127/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita hänelle kirjeitä. Kirjoitat hyvin. 

Olette molemmat erittäin turhautuneita ja luottamuksenne sekä itseen että toisen hyvään tahtoon on karissut. On ihan mahdollista päästä siitä yli. Sopikaa seksitön jakso, jonka aikana hänen ei tarvitse varjella itseään. Silloin voitte keskustellakin ehkä, kun pahin veresliha alkaa arpeutua. 

Ymmärtäkää, että koette hyvin samantyylisiä tunteita molemmat. Teitä ei ymmärretä eikä halutakaan ymmärtää, teiltä vaaditaan älyttömiä, ja olette tulleet henkisesti hylätyiksi, petetyiksi ja olette niin armottoman yksin. 

Sopikaa, ettei se ole kummankaan syytä. Asiat nyt vain ovat päätyneet tähän sarjana väärinkäsityksiä. Ottaa varmaan aikansa, mutta antakaa toisillenne anteeksi. 

Tämä on hyvä, asiallinen vastaus. Olen itse hieman saman kaltaisessa tilanteessa, mutta vaimon roolissa. Olen miettinyt kirjeen kirjoittamista, mutta kynnys tarttua kynään tuntuu kovin korkealta. Täytyy varmaan kerätä rohkeutta. 

Vierailija
128/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...että hän on aina peitellyt rintojaan vaatetuksella, alussa myös minulta seksin yhteydessä. Tämä oli tissimiehelle kauheaa."

Taidat olla kuitenkin aika ulkonäkökeskeinen. En ihmettele, jos nainen tuntee itsensä kanssasi epävarmaksi. Rinnat muuttuu ja joskus voi käydä niinkin, että toisesta tai molemmista joutuu luopumaan kokonaan.

Vierailija
129/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei nainen anna pillua tai suuta tarkoittaa ettei nainen arvosta miehensä tarpeita eikä siis miestä. Arvostuksen puutetta ei miehen tarvitse katsella, nainen vaihtoon vaan.

Harvoin ne miehetkään välittää naisen tarpeista. Koska eivät ymmärrä niitä.

Vierailija
130/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä nyt varmaan taas palstan kiukku-ukot pahastuu, mutta kyllä ne halut naisilla palaa, kun edellytykset on kunnossa.

Meillä vaimon kanssa takana reilusti yli 30 yhteistä vuotta ja taukoa seksissä on ollut vain silloin kun lapset olivat ihan pieniä. Vaimo sairastui pian ensimmäisen yhteisen lapsen syntymän jälkeen ja silloin minä olin vetovastuussa vauvan ja vanhemman lapsen hoidosta. Siitä selvittiin ja vaimon halut palasivat pari vuotta lapsen syntymän jälkeen. Siinä ei sitten kauaa ehditty touhuamaan kun nassahti ihan suunnittelematta kiinni, mutta päätettiin, että tulkoot kun kerta noin kova tahtotila ihmisen alulla oli.

Kaikkineen siinä sitten meni se 4-5 vuotta  lasten syntymien, sairauksien ja raskaudesta ja synnytyksestä toipumisten kanssa, että arki alkoi rullaamaan. Kuopuksen vauvavuosi oli myös aika rankka, kun tulikin melko kovapäinen prinsessa joka valvotti vanhempiaan. Kaikesta kuitenkin selvittiin yhdessä. Ja paino sa

AAMEN!

Vierailija
131/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No jos on burnout, niin pitää hakea apua eikä oksentaa kaikkea pahaa oloa läheisten niskaan. Aikuisella yksilöllä on aina vastuu itsestään. Voi jopa avata suunsa ja sanoa "olen burnoutissa" eikä kiukutella kuin pikkulapsi ja jättää muut ihmettelemään mitä vddua henkilön päässä likkuu. Kyse ei ole tässä tapauksessa kuin vallankäytöstä ap:tä kohtaan."

Se ettei halua seksiä, ei ole mikään vallankäytön väline. Jokaisella on oikeus sanoa ei.

Vierailija
132/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä kun olisit käynyt vieraissa ja tuijottanut tik tokista keikuloivia tätejä. Näin ei varmaan ole, mutta jostain syystä vaimosi ei ehkä tunne enää olevansa vartaloltaan tarpeeksi kaunis.

Vierailija
133/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin vaimolle kauniisti, että hän menisi gynekologin kautta hormonitesteihin. Vaimollesi testosteronista voisi olla apua herättämään halut.

Ensin pitäis hemmotella vaimoa rakkaudella, turvalla ja hoivalla ja kumppanuudella ja kiinnostuksella jotta hän haluaa haluta.

Vierailija
134/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitäis hemmotella vaimoa rakkaudella, turvalla ja hoivalla ja kumppanuudella ja kiinnostuksella jotta hän haluaa haluta.

Totta tuokin, mutta haluttomuuteen voi löytyä myös fyysinen syy.

Silloin kun hormoonit hyrrää niinkuin kuuluu, nainen haluaa seksiä myös vähän huonommillakin "seksitaidoilla" varustetulta mieheltä. Tässä tapauksessa tarkoitan juurikin niitä arjen pieniä eleitä.

Vierailija
135/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormooni asioista olen jo puhunut hänelle vuosia sitten. Ei halua puhua lääkärille seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvistä asioista.

Pillerit haki kauan sitten, mutta ei niitä ole halunnut lihomisen ja mielialavaihteluiden vuoksi käyttää enää ainakaan 15 vuoteen.

Joo jos lähdetään steroideilla korjaamaan seksuaailsuutta niin seksihullulle addiktille ssri-lääkket, eikä aleta huumamaan ketään mihinkään seksiorjuuksiin. Se addiktio katsos on haitallinen jos haittaa normaalia elämää, olet tässä paskomassa perhettäsi sinun saastaisten kivestesi vuoksi. Mutta ei hätää, lääketiede kyllä tuntee keinot libidon taltuttamiseksi, jotta voitte elää n

Toivottavasti saat joskus rauhan sielullesi. Toivon satuttajallesi ikuisesti liian pieniä kenkiä ja kipeitä hiertymiä jalkoihin.

-ap

Vierailija
136/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...että hän on aina peitellyt rintojaan vaatetuksella, alussa myös minulta seksin yhteydessä. Tämä oli tissimiehelle kauheaa."

Taidat olla kuitenkin aika ulkonäkökeskeinen. En ihmettele, jos nainen tuntee itsensä kanssasi epävarmaksi. Rinnat muuttuu ja joskus voi käydä niinkin, että toisesta tai molemmista joutuu luopumaan kokonaan.

Pidän vaimoni ulkonäöstä, olen aina pitänyt ja tulen pitämään. Paino on vaihdellut vuosien aikana ehkä 15-20%. Tavatessamme painoa oli enemmän, kuin nyt. Hän voi menettää vaikka toisen rinnan tai minä voin sokeutua, entä sitten? 

Miksi rakastamansa ihmisen edessä pitäisi häpeillä? En ole koskaan ollut unelmavartaloinen ja en pidä ulkonäöstäni. En kuitenkaan häpeä vaimoni edessä vaikka itse en halua katsoa itseäni peilistä tai käy mielelläni rannalla tms. Huomenna nuorimmaisen toiveesta pitää mennä.

-ap

Vierailija
137/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan siltä kun olisit käynyt vieraissa ja tuijottanut tik tokista keikuloivia tätejä. Näin ei varmaan ole, mutta jostain syystä vaimosi ei ehkä tunne enää olevansa vartaloltaan tarpeeksi kaunis.

Vieraissa en ole käynyt, enkä käy. Eihän sellaisesta parisuhde voisi parantua ja en minä kestäisi itse sellaista taakkaa. Voisin tarttua myös pulloon, ensihätään useamman kympin maksavia pulloja on viisitoista litraa, mutta mitä sekään auttaisi yhtään mitään.

Hänellä on tietty kuva itsestään miltä haluaisi näyttää. Minun ottamani häidemme tienoilla. Vatsa ja reidet sellaiset mitä niiden haluaisi olevan taas. Jokin kuitenkin estää yrittää saavuttaa haaveitaan 

Vierailija
138/454 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina nää miesten parisuhdeongelmat ovat tätä yhtä ja samaa.

Jep. Tässäkin se ongelma on jossain aivan muualla ja mies vinkuu yhdestä ja samasta asiasta.

Vierailija
139/454 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ei vaikuta yhtään uupuneelta, kun jaksaa töiden lisäksi harrastaa 1-2 kertaa viikossa, käydä teatterissa, festareilla, konserteissa ja ulkomaillakin peräti kolme kertaa vuodessa ilman perhettäkö vielä. 🤯

Vaimolla on toinen tai hän ei todellakaan rakasta sinua vaan elää omaa elämäänsä ja sinä olet pelkkä statisti. Hänhän ei ole halukas lähtemään edes ulkoiluttamaan koiraa kanssasi vaan menee mieluummin kaverinsa kanssa ja viipyy kauan. Mitä tämäkin tarkoittaa?

Harkitsisin vakavasti eroa. Sinä et merkitse vaimollesi mitään. Miten mies voi olla noin sokea? 

Eiköhän pikemminkin niin, miten voi nainen olla noin kyvytön rehellisyyteen? Ap elää siinä tahdossa ja uskossa, että kyse on yksittäisestä asiasta (fyysinen läheisyys) kun ei muuta ole kerrottu. Ei ole kenenkään velvoite lukea puolisonsa ajatuksia. 

Vierailija
140/454 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat puolisot vaikuttavat vahvoilta ja itsenäisisiltä. Ehkä kumpikin haluaa pohjimmiltaan elää omannäköistä elämää.