Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhde solmussa

Vierailija
08.08.2025 |

Olen huono sanoittamaan tunteitani ja se mitä suustani tulee ulos, ei ole sitä mitä haluaisin sanoa, sanon sen väärään paikkaan tai väärällä äänensävyllä. Näin ollen en saa sanottua mitä haluan ja toivon ilman järjetöntä riitaa ja olen vain tottunut nielemään pahan oloni.

Olemme olleet yhdessä yli 20v. Lapsia saimme vuosien yrittämisen ja hoitojen jälkeen kaksi ja he ovat alakouluikäisiä. Olen aina ollut se, joka haluaa enemmän läheisyyttä, kosketuksia, hymyjä, kädessä kävelyä julkisilla paikoilla ja seksiä. Rakkauden kieleni ja sen osoittaminen on fyysinen.

Jo suhteen alkuvuosina tästä oli riitoja ja olin jo eroamassa ja hankkimassa kimppakämppää parin kaverin kanssa. Jäimme kuitenkin yhteen ja seuraavat vuodet menivät mukavasti kaikilla elämän osa-alueilla.

Vaimoni on ollut aina epävarma ulkonäöstään. Vaikka puolueellinen olenkin, niin hänen kasvonsa ovat kauniit, hymy hurmaava ja vartalo tiimalasimainen. Hänninen myös sitä sorttia, joka kaunistuu ikääntyessään. Epävarmuudet johtuvat mahdollisesti teini-iän tapahtumista. Sukulaismies oli jossain juhlissa verrannut häntä Pamela Anderssoniin tämä on johtanut siihen, että hän on aina peitellyt rintojaan vaatetuksella, alussa myös minulta seksin yhteydessä. Tämä oli tissimiehelle kauheaa. Onneksi välissä oli n. 10v. jakso, jolloin hän nautti seksistä ja ratsastaessa päälläni, olin taivaassa. Raskauksien yrittämisen aika oli hienoa aikaa, kun silloin ei tarvinnut miettiä onko nyt soveliasta halata, koskettaa, puhua läheisyydestä, puristaa pyllystä. Raskausaikana läheisyyttä ja seksiä oli paljon aivan loppuun asti.

Toisen lapsemme jälkeen tämä, ainakin minulle tärkeä osa parisuhdetta ja elämää on lähtenyt alamäkeen ja rajusti. Muutama vuosi sitten kosketukset vähenivät, seksistä ei saanut puhua ollenkaan, kerran kuussa illalla pimeässä alkoi olla vakiotahti. Nyt edellisen kerran olemme harrastaneet seksiä lokakuussa 2024. Tämä alkaa käydä psyyken päälle.

Kun olen asiaa yrittänyt ottaa puheeksi useiden vuosien aikana, hän on noussut samantien takajaloilleen, ajattelen vain seksiä jne. kummatkin hermostuvat, lapset ovat joutuneet todistamaan huutoa ja ovien paiskomista ja en saa sanottua mitä olen halunnut sanoa. Enää emme anna edes iltasuudelmaa tai toivota toisillemme hyvää yötä. Emme keskustele muuta kuin lapsista ja elämän arkisista asioista. Se että en voi hyvin henkisesti, näkyy käytösestäni, olen ärtynyt, väsynyt, kiukkuinen, puran pahaa oloani muihin, unohtelen asioita, jätän asioita tekemättä, työt kärsivät, ainoa ystävyyssuhde kärsii.

Saan vain kehotuksen hoitaa itseni kuntoon, mennä vihanhallintakurssille yms. Hän on jotenkin onnistunut ulkoistamaan itsensä ulos tästä tilanteesta. Elämä on lyhyt ja olen jo useasti miettinyt olemmeko ylittäneet jo sen rajan, josta ei ole enää paluuta. Kauanko tätä enää jaksaa.

En tiedä mitä tällä kirjoituksella haen, mutta kiitos jos luit loppuun asti.

Kommentit (454)

Vierailija
381/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peppuseksin harrastaminen voisi auttaa. Nyt sitten illalla anus panokuntoon.

Ap kirjoittaa vaimosta, joten nyt ei ole homoista kyse. 

Vierailija
382/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian 20 sivua ja kaikki myötätuntoni on kääntynyt ap:n vaimon puolelle. En v*ttu jaksaisi päivääkään tuollaista "miestä".

Kuten myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon, että molemmat löytää uudelleen toisensa. Jo ihan lastenkin takia. Että syntyy uusi henkinen yhteys ja syvempi ymmärrys kummankin toiveista ja tarpeista. Nyt vaikuttaa siltä, että mies näkee omat fyysiset tarpeensa ja on vasta niiden kautta herännyt, että jokin on vialla, kun ne eivät tyydytykään. Vaimon näkeminen ihmisenä, jolla on myös omat tarpeensa, sitä näkee vastauksissa vähemmän.

Vierailija
384/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasectomian hinta yksityisellä tällä hetkellä on 550-1000 eur. Ei luulisi olevan työsskäyvälle ylenpalttinen rasite, mielestäni tässä vain tekosyy. Helpompaa antaa naisen hoitaa ehkäisy, näköjään.

Löysin lähteen, josta nämä hinnat, mutta ei vakuuttanut luotettavalta lähteellä. Mehiläisen, Terveystalon ja Pihlajalinnan sivuilla ei ollut mitään. Naisen sterilisaatio oli melkein 5000€. Vuodelta 2024 oli vapaaehtoisesti lapsettomien sivuilla tieto 2000-3000€

-ap

Nytkö vasta sinä selvittelet hintoja? Eikö se olisi pitänyt tehdä soittokierroksella ja toisen lapsen syntymän jälkeen, jos lapsilukunne on täynnä? Kuitenkin "jostain" tiesit, että se on kallista.

Sinäkin olet siis ollut aktiivinen aiempia ehkäisyjö hankittaessa? Vertaillut sivuvaikutuksia ja hintoja ja etsinyt vaimolle lääkäriaikaa pillerimerkin vaihtoon? Varmistanut, että hän saa puudutuksen kierukan laittoon? Vai koskeeko tämä molempien osallistuminen vasta, kun kyse on sinun vuorostasi hoitaa?

En ihmettele, että on seksi jäissä, kun et tuota vertaa jaksa panostaa.

Vierailija
385/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi arvio on että puolisosi on väsynyt. Jääkö kaikki arjen askareet ja lasten huolto hänelle? Miten olet yrittänyt hankkia hänelle arjen apua? Osallistutko tasapuolisesti?  Kannattaa ensin tutkia onko ongelma tässä ja hoitaa tämä kuntoon. Sen jälkeen etsimään ongelmaan muuta ratkaisua. 

Vierailija
386/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen arvio on, että syystä tai toisesta puolisosi on kyllästynyt sinuun. Mulle kävi niin. Seksiä ei ollut vuosiin. Tosin mies sen lopetti mutta olin vain tyytyväinen. Kunnes tapasin uuden ja en saa pidettyä näppejäni hänestä erossa lainkaan. 

Vierailija
387/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: vaihdevuodet

Vierailija
388/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vasektomian hinta?

Miehen sterilointi maksaa yksityisellä puolella 550 eurosta yli 1000 euroon.

Kunnallisella puolella vasektomian hinta on paljon pienempi.

Vasektomian hinta koostuu kahdesta asiasta:

Lääkärin vastaanoton hinta noin 60 €

Siemenjohdinten katkaisu noin 115 €

Miehen vasektomia hinta on siis vain noin 175 €, eikä töistä tarvitse olla pois kuin leikkauspäivänä.

Tosin vasektomian saa vasta 30-vuotiaana tai sen jälkeen.

https://www.kultainto.com/hyvinvointi/vasektomia-hinta-ja-kokemuksia/#google_vignette

Vierailija
389/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasectomian hinta yksityisellä tällä hetkellä on 550-1000 eur. Ei luulisi olevan työsskäyvälle ylenpalttinen rasite, mielestäni tässä vain tekosyy. Helpompaa antaa naisen hoitaa ehkäisy, näköjään.

Löysin lähteen, josta nämä hinnat, mutta ei vakuuttanut luotettavalta lähteellä. Mehiläisen, Terveystalon ja Pihlajalinnan sivuilla ei ollut mitään. Naisen sterilisaatio oli melkein 5000€. Vuodelta 2024 oli vapaaehtoisesti lapsettomien sivuilla tieto 2000-3000€

-ap

Nytkö vasta sinä selvittelet hintoja? Eikö se olisi pitänyt tehdä soittokierroksella ja toisen lapsen syntymän jälkeen, jos lapsilukunne on täynnä? Kuitenkin "jostain" tiesit, että se on kallista.

Siis tarviiko ap tähän ehkäisyasiaankin vaimon vierelle katsomaan miesten vasektomian aikoja? Meillä on ehkäisynä minun syömä minipilleri, ja ei mies ole kyllä ollut mitenkään mukana varaamassa näille pillereille tarvittuja terveyskeskuskäyntejä ym. Samoin kun ollaan tulevaisuudelle pohdittu miehen vasektomiaa, niin hän on selvitellyt siihen liittyviä asioita.

Oletko muutenkin sellainen, että kun joku asia pitää hoitaa, niin alat vänkäämään että eikö voisi vaimon kanssa yhdessä tehdä? Ei tuo ole aikuisen käytöstä ollenkaan sinulta.

Aiemmin ajattelin että olette vaikeassa tilanteessa olevia varmaan ihan tolkun ihmisiä, mutta taisinkin vastailla mieslapsen lankaan. Hyi.

Vierailija
390/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että kirjoitit tänne ja toivottavasti olet saanut keskustelusta apua. 

Puhut alusta lähtien mitä sinä kaipaat ja mikä on sinun rakkauden kielesi. Mutta mitä vaimosi kaipaa ja mikä on hänen rakkauden kielensä? Sinun pitäisi puhua hänelle sillä kielellä, jota hän ymmärtää, jotta hän tuntee olonsa rakastetuksi ja alkaa puhua myös sinun kielelläsi. 

En tiedä onko vaimosi ulkoistanut itsensä kuviosta jo pysyvästi. Hänen tarpeensa ovat jääneet sivuun rakkaussuhteessanne, ja hän on alkanut tyydyttää omia tarpeitaan muussa elämässä (ei välttämättä sivusuhteella). 

Sen sijaan, että yrittäisit puhua, yritä kuunnella. Ota asiaksesi selvittää, mistä vaimosi pitää, mitä hän tarvitsee. Sitten pyrit antamaan sitä. Se on ainoa tie saada hänet henkisesti ja vasta sitten on mahdollista saada fyysisesti takaisin. Kyllä, naiset nyt vaan yleensä toimivat niin. 

Ei ne vaimon tarpeet kovin sivuun ole jääneet, hänhän juoksee festareilla ja muissa menoissaan. Lenkkeilee ystävien kanssa ym. Vaimo vain ei halua tehdä mitään miehen kanssa. 

Vierailija
391/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi valitus ap:n saamattomuudesta liittyi siis tähän apn viestiin "

Eikös tässä olisi tavoitteena, että kaksi ihmistä haluaa seksiä ja yhdessä päättää sopivan ehkäisykeinon? Minun sterilisaationi on omasta mielestäni vahvoilla, lukuunottamatta hintaa. Sinä ja moni muu syytätte tässä minua vastuuttomuudesta ja se että vastuu on yksinomaan minulla. Ja jos tässä ollaan vastuuttomia, niin kyllä siihen tarvitaan kaksi ihmistä.

Ei tämä sterilisaatio ole ensimmäistä kertaa mielessä, joten jonkinlainen käsitys hintatasosta on ollut olemassa.

-ap"

Vierailija
392/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä olisi tavoitteena, että kaksi ihmistä haluaa seksiä ja yhdessä päättää sopivan ehkäisykeinon? Minun sterilisaationi on omasta mielestäni vahvoilla, lukuunottamatta hintaa. Sinä ja moni muu syytätte tässä minua vastuuttomuudesta ja se että vastuu on yksinomaan minulla. Ja jos tässä ollaan vastuuttomia, niin kyllä siihen tarvitaan kaksi ihmistä.

Ei tämä sterilisaatio ole ensimmäistä kertaa mielessä, joten jonkinlainen käsitys hintatasosta on ollut olemassa.

-ap"

Jos ei tonnia viitsi maksaa ehkäisystä joka kestää loppuelämän, ei kyllä tarvitse harrastaa seksiäkään.

Vierailija
393/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita Hänninen kiertoon ja ota parempi emäntä tilalle.

Vaihtelu virkistää! Jos jommankumman intohimo toista kohtaan on hiipunut sisko ja veli tasolle, aika on tehnyt tehtävänsä. Silloin on vain päätettävä, tyytyykö siihen, ja sitten kiikkustuolissa katkerana muistelee kun ei tajunnut lähteä kun elämää olisi vielä ollut jäljellä - vai lähteä.

Vierailija
394/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap"

Jos ei tonnia viitsi maksaa ehkäisystä joka kestää loppuelämän, ei kyllä tarvitse harrastaa seksiäkään.

Ja jos ei edes viitsi ottaa selvää hinnoista tai jonoista vaan odottaa vaimon hoitavan senkin, niin sietää kyllä ollakin ilman.

Vierailija
395/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen nahjus. Sanoisin muuten provoksi, mutta tuollaisia miehiä valitettavasti on oikeastikin.

Vierailija
396/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että kirjoitit tänne ja toivottavasti olet saanut keskustelusta apua. 

Puhut alusta lähtien mitä sinä kaipaat ja mikä on sinun rakkauden kielesi. Mutta mitä vaimosi kaipaa ja mikä on hänen rakkauden kielensä? Sinun pitäisi puhua hänelle sillä kielellä, jota hän ymmärtää, jotta hän tuntee olonsa rakastetuksi ja alkaa puhua myös sinun kielelläsi. 

En tiedä onko vaimosi ulkoistanut itsensä kuviosta jo pysyvästi. Hänen tarpeensa ovat jääneet sivuun rakkaussuhteessanne, ja hän on alkanut tyydyttää omia tarpeitaan muussa elämässä (ei välttämättä sivusuhteella). 

Sen sijaan, että yrittäisit puhua, yritä kuunnella. Ota asiaksesi selvittää, mistä vaimosi pitää, mitä hän tarvitsee. Sitten pyrit antamaan sitä. Se on ainoa tie saada hänet henkisesti ja vasta sitten on mahdollista saada fyysisesti takaisin. Kyllä, naiset nyt vaan yleensä toim

Tämä siis Ap, joka haluaa kääntää keskustelun miehen sterilisoinnista takaisin vaimon haukkumiseen.

Ap

Vierailija
397/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap"

Miten voi olla elämänhallinta noin heikoissa kantimissa. Ei ole kuulemma rahaa hoitaa ehkäisyä, mutta ennestään on erityislapsi jonka vuoksi vanhemmat ei voi viettää 30 min pidempää aikaa yhtäaikaisesti poissa kotoa! 

Monesti samaan perheeseen syntyy useampi erityislapsi, niin yhtään ei kannata riskeerata jos ei ole rahaa eikä jaksamista nykyiseenkään kunnolla. 

Ja nyt ei ole tarkoitus haukkua erityislapsia tai sanoa ettei lapsia saa hankkia, vaan jos ei ole suunnitelmissa lisääntyä niin ehkäisy täytyy hoitaa.

Ap sanoi aiemmin että vaimo on itse hoitanut liikaa asioita. Nyt taisi selvitä syykin kun ap kertoi, että on harkinnut vasektomiaa mutta se on liian kallis - ja kun asiaa vähän pengottiin, niin ei ollut siis pistänyt tikkua ristiin asian eteen ja nyt alkoi vinkua että ehkäisy on yhteinen asia.

En usko että on edes mahdollista että vaimo voisi varata vasektomian sinulle sinun puolestasi. Kyllä tuollainen omaa kehoa koskeva asia pitää hoitaa itse. 

Vierailija
398/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Origamit 🤣🤣🤣 Automaattikorjaus on ihana

*Sivelee taitellulla paperilla itseään* totta, ei tunnu juuri missään.

Vierailija
399/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi steriloida itsensä, jos mitään läheisyyttä ei ole? Eivät ne siittiöt talouspaperista ilmateitse mihinkään leviä.

Vierailija
400/454 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi steriloida itsensä, jos mitään läheisyyttä ei ole? Eivät ne siittiöt talouspaperista ilmateitse mihinkään leviä.

Koska ehkäisy täytyy olla kunnossa, ennenkuin seksiä harrastaa. Eli seksinpuutteesta ei voi vinkua, jos ei ole valmis hoitamaan ehkäisyä kuntoon.

Eri asia, jos molemmat haluaisi lisää lapsia.