Sinä joka poltit raskausaikana!
Voitko käsi sydämellä sanoa, että lapselle ei ollut siitä mitään haittaa? Ja millä tavalla puolustelet tupakoimistasi RASKAUSAIKANA?
Kommentit (6)
En minä tiedä olisivatko jotenkin erilaisia jos en olisi polttanut. En tosin ole tupakoinut koko raskausaikaa, mutta alussa kyllä.
Esikoinen, poika 18v. Asuu itsenäisesti, on ollut käytösongelmaa koulussa, on ollut vankilassakin jo nuoresta iästään huolimatta. (tästä olen kertonut palstalla aiemmin, enää en siihen palaa) Heinäallerginen, tämä on tosin helpottanut ikän mukana. Lapsena sairasteli vähän, yksi korvatulehdus alle kouluikäisenä. Perusterve sanoisin ja syntyessään painoi 3700g.
Kuopus alakoululainen (ei tarkempia tietoja esikoisen historian takia)
Painoi syntyessään 4325g. Erittäin terve lapsi ollut aina. Kaksi korvatulehdusta. Koulun aloitusta lykättiin vuodella kypsymättömyyden takia (syntynyt joulukuussa). Lukee, kirjoittaa ja laskee ikävaatimusten mukaisesti.
Esikoisen ongelmia en todellakaan laita tupakoinnin syyksi vaan sen perhehelvetin, jossa lapsi joutui elämään 12-vuotiaaksi asti. Kuopuksen kypsymättömyys voi johtua tupakoinnistani. Tai sitten ei. Mistä sitä kukaan voi varmaksi sanoa?
No, en nyt ylpeä ole siitä, mutten usko muksujen siitä hirveästi kärsineen.
3 lasta, raskauksien aikana olen polttanut n. yhden askin. Vain tosi tiukassa tilanteessa, kun hermo meinannut mennä.
Esikoisen aikoihin ihana terkkari oli sitä mieltä, että "parempi" savuke silloin tällöin puoleen väliin kuin kamala, jatkuva stressi lapsi nyt 18v abiturientti.
Pienemmistä ei vielä osaa sanoa, miten koulu tulee sujumaan.
olet siis sitä mieltä, että tupakka on täysin haitaton sikiölle? Tätähän ajat takaa. Mitäs niistä kalliista tieteellisistä tutkimuksista kun av:n odotusaikana savuttelevat mammat tietävät kaiken oleellisen.
kun lapsenne todetaan hedelmättömiksi raskausaikaisen tupakoinnin vuoksi.
Siinähän sitten selittelette ja lohdutatte, kun toinen ei koskaan saa kokea vanhemmuuden onnea.
Hävetkää!
olet siis sitä mieltä, että tupakka on täysin haitaton sikiölle? Tätähän ajat takaa. Mitäs niistä kalliista tieteellisistä tutkimuksista kun av:n odotusaikana savuttelevat mammat tietävät kaiken oleellisen.
Mutta terveeltä vaikuttaa, tasapainoiselta ja rauhallisemmalta kuin siskonsa (jonka raskausaikana en polttanut, ja jolla on adhd).
Poika on nyt 6-v, ei allergioita, perusterve.
Kauhulla odottelen koulua ja mahdollisia luki tms. vaikeuksia ilmeneväksi:(
Ja kyllä, olen häpeissäni, enkä katso olevani oikeutettu tähän lapseen.
Mutta kun silloista tilannetta ei voi muuttaa, yritän kaikkeni lapsen parhaaksi raskauden jälkeen.