Rikoinko bro-koodia, kun kerroin frendin pettämisestä sen gf:lle?
Frendi petti gf:fäänsä monen eri mimmin kanssa. Gf tosi kiva mimmi ja oli ihan rakastunut frendiini. Tätä jatkui about puoli vuotta. Alkoi pikku hiljaa ottamaan päähän frendin touhut ja sanoin useita kertoja, että lopeta toi hölmöily. Kävi niin sääliksi sitä mimmiä, että frendin ties monenneko baaripanon jälkeen kerroin tälle mimmille frendini touhuista. Niitten suhde loppui siihen ja frendi ei halua olla mun kanssa enää tekemisissä. Hänen mielestään tein pahimman mahdollisen bro-koodin rikkomisen. Että näin. Omasta mielestäni tein kuitenkin oikein, kun alkoi tuntumaan niin pahalta sen mimmin puolesta. No yks frendi nyt sitten vähemmän mulla. Tosin tää mimmi varmaan arvosti, kun on halunnut sen jälkeen hengailla, ihan frendeinä siis.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Luottamuksella kerrotut asiat eivät kuulu muille. Ei omalle tyttöystävälle, saati sitten kaverin tyttöystävälle. Jos kaveriporukassa olisi joku kaveri, joka levittelisi muiden kavereiden luottamuksellisia asioita, mitä ne sitten olisikin, näiden kavereiden kumppaneilleen ja muille ja saisi eroja aikaiseksi, niin olisi aika nopeasti entinen kaveri koko kaveriporukassa! Luottamusta ei takaisin saa kun sen kerran menettää.
Se on ihan sama asia, mitä tämä koskee, olisi se sitten pettäminen, terveys, työtilanne, eron harkinta jne, jne. Jos et voi ystävääsi luottaa ja sille luottamuksellisesti asioita kertoa, niin kenelle sitten?!
Toivottavasti teidän porukassa kenelläkään ei ole tyttöystäviä, saati vaimoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottamuksella kerrotut asiat eivät kuulu muille. Ei omalle tyttöystävälle, saati sitten kaverin tyttöystävälle. Jos kaveriporukassa olisi joku kaveri, joka levittelisi muiden kavereiden luottamuksellisia asioita, mitä ne sitten olisikin, näiden kavereiden kumppaneilleen ja muille ja saisi eroja aikaiseksi, niin olisi aika nopeasti entinen kaveri koko kaveriporukassa! Luottamusta ei takaisin saa kun sen kerran menettää.
Se on ihan sama asia, mitä tämä koskee, olisi se sitten pettäminen, terveys, työtilanne, eron harkinta jne, jne. Jos et voi ystävääsi luottaa ja sille luottamuksellisesti asioita kertoa, niin kenelle sitten?!No ei ole sama asia joku terveys ja pettäminen, toinen on täysin yksityisasia ja toinen koskee muitakin. Toinen on neutraalia ja toinen moraalitonta. Edes seksielämästä avautuminen ei ole verrattavissa siihen että vaatisi salaamaan pettämisen. Sitä paitsi pettämään pystyvä pettää kyllä kaverinkin luottamuksen.
Nimenomaan pettäminen ja sen salaaminen voi koskettaa montaakin henkilöä. Aiheuttaa paljon vahinkoa ympärilleen. Asiasta tietävät joutuvat ikävään välikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, piti sitten tämäkin ketju avata. Sen verran taas hanakkaa pettämisen puolustelua, että taidan jättää deittailun hetkeksi kokonaan. Miehet on vastenmielinen laji (ei kaikki, tietysti).
Toisaalta aika silmiä avaavaa. Asia mikä kannattaa selvittää heti kun tapaa miehen, onko pettäjän/huumeiden käyttäjän/pikkurikollisen mielistelijä vai suoraselkäinen.
Eikö voi vain erota jos ei osaa olla uskollinen.
Teit oikein ap. Eikö miehet yhtään valitse kavereitaan, kun minkä tahansa sian puolia pitää pitää? Varmaan saisi psrempiakin frendejä. Vai mittaako jotkut ystävyyden salaisuuksien karmeudella?
Ihan oikein toimittu. En ole itsekään suostunut mihinkään miesten verivalakerhoihin missä kaikki sikailut vaietaan. Enkä ole jäänyt mistään paitsi kum sellaiset olen jättänyt väliin. Arvostan vähän muita juttuja kavereissa.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama asia, mitä tämä koskee, olisi se sitten pettäminen, terveys, työtilanne, eron harkinta jne, jne. Jos et voi ystävääsi luottaa ja sille luottamuksellisesti asioita kertoa, niin kenelle sitten?!
Toivottavasti et ole mun mies.
Noo, näin vanhempana voin sanoa, että kaikki ne kaverit jäävät matkan varrelle, joille nyt vannotte ikuista ystävyyttä. Elämä kuljettaa ketä minnekin ja viimeistään perheellistyminen pistää asiat uuteen järjestykseen. Kannattaa seukkailla vain sellaisen gf:n kanssa, jolle on ilomielin lojaali ja joka on myös paras kaveri. Code to happy marriage.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama asia, mitä tämä koskee, olisi se sitten pettäminen, terveys, työtilanne, eron harkinta jne, jne. Jos et voi ystävääsi luottaa ja sille luottamuksellisesti asioita kertoa, niin kenelle sitten?!Toivottavasti teidän porukassa kenelläkään ei ole tyttöystäviä, saati vaimoja.
On vaimoja ollut yli 20 vuotta kaikilla. Kaikki on naimisissa ensimmäisen vaimonsa kanssa. Onko sinun ajatuksesi, että kaikki miehet pettää? En tiedä, minun lähimmästä ystäväporukasta ketään joka olisi pettänyt. Mutta jos tällainen paljastuisi, niin en todellakaan lähtisi kaverin vaimolle sitä kertomaan, että tiedätkö mitä Mika teki viime viikonloppuna, oli karmeassa kännissä ja pani jotain huo-raa, ihan vain tiedoksi. Ja tällä lähtisin 25 vuoden parisuhdetta purkamaan, jotta minulle tulisi parempi mieli ja saisin toimia oikeana moraalipoliisina! Se olisi sen minun ystäväni oma asia, haluaako kertoa vaimolle vai ei asiasta.
Jos kaveri ottaisi asian puheeksi, niin hän haluaisi varmaan avautua ja käsitellä asiaa ja pyytää neuvoa. Ja minä katsoisin, että minulla olisi ihan samanlainen vaitiolovelvollisuus kuin papilla. Vain vahvempi, koska kyse on minun ystävästäni.
Vierailija kirjoitti:
Noo, näin vanhempana voin sanoa, että kaikki ne kaverit jäävät matkan varrelle, joille nyt vannotte ikuista ystävyyttä. Elämä kuljettaa ketä minnekin ja viimeistään perheellistyminen pistää asiat uuteen järjestykseen. Kannattaa seukkailla vain sellaisen gf:n kanssa, jolle on ilomielin lojaali ja joka on myös paras kaveri. Code to happy marriage.
Mullakin on ikää, mutta on myös pysyviä ystäviä. Ne jatkuvasti kyseenalaisesti käyttäytyneet, pettävät, väkivaltaiset, valehtelevat, huonosti puolisoitaan kohtelevat, jne. tapaukset ovat karsiutuneet pois. Yhden kerran jonkun mokan olen helposti ymmärtänyt, mutta tietoinen pettämisen toistaminen on no go. Hyvät tyypit ovat säilyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama asia, mitä tämä koskee, olisi se sitten pettäminen, terveys, työtilanne, eron harkinta jne, jne. Jos et voi ystävääsi luottaa ja sille luottamuksellisesti asioita kertoa, niin kenelle sitten?!Toivottavasti teidän porukassa kenelläkään ei ole tyttöystäviä, saati vaimoja.
On vaimoja ollut yli 20 vuotta kaikilla. Kaikki on naimisissa ensimmäisen vaimonsa kanssa. Onko sinun ajatuksesi, että kaikki miehet pettää? En tiedä, minun lähimmästä ystäväporukasta ketään joka olisi pettänyt. Mutta jos tällainen paljastuisi, niin en todellakaan lähtisi kaverin vaimolle sitä kertomaan, että tiedätkö mitä Mika teki viime viikonloppuna, oli karmeassa kännissä ja pani jotain huo-raa, ihan vain tiedoksi. Ja tällä lähtisin 25 vuoden parisuhdetta purkamaan, jotta minulle tulisi parempi mieli ja saisin toimia oikeana moraalipoliisina! Se olisi sen minun ystäväni oma asia, haluaako kertoa vaimolle vai ei asiasta.
Jos kaveri ottaisi asian puheeksi, niin hän haluaisi varmaan avautua ja käsitellä asiaa ja pyytää neuvoa. Ja minä katsoisin, että minulla olisi ihan samanlainen vaitiolovelvollisuus kuin papilla. Vain vahvempi, koska kyse on minun ystävästäni.
No vähän eri asia kuin ap:n sikailukaverilla. Eikö raja tulisi jossain vaiheessa oikeasti vastaan, jos joutuisi jatkuvasti vierestä katsomaan, kun jotain kivaa tyyppiä kusetetaan törkeästi ja tahallaan piittaamattomasti koko ajan?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Sellainen bro-code gf-stoori tänään. 1/5 🥱
Oliko aloitus olevinaan suomen kieltä? Pitänee kokeilla Googlen kääntäjää...
Vierailija kirjoitti:
Pahin varoitusmerkki miehessä on bro-koodista puhuminen. Nämä toisiaan kaikessa suojelevat äijät ovat takuuvarmasti moraaliltaan arvelluttavia itsekin. Bro-koodia noudattava haluaa varmistaa että omatkin pettämiset ja sikailut pysyy salassa, ja naisia saa kohdella miten vaan. Nainen älä ikinä ota miestä joka puhuu bros before hoes juttuja.
Kyllä.
Jaha, piti sitten tämäkin ketju avata. Sen verran taas hanakkaa pettämisen puolustelua, että taidan jättää deittailun hetkeksi kokonaan. Miehet on vastenmielinen laji (ei kaikki, tietysti).