Haluaisitko muuttaa pois nykyisestä asunnostasi, mutta et voi?
Ei mene kaupaksi? Jokin muu syy? Itse pääsin edellisestä asunnosta reilulla hinnanalennuksella. Oli kyllä näin jälkikäteen sen arvoista.
Kommentit (25)
Arvottoman asunnon pienituloisen omistajan kannattaisi myydä asuntonsa ja alkaa asumistuen nauttijaksi. Jää enemmän käyttörahaa. Huolet omistamisesta jää taakse. On helpompaa reagoida muuttuviin tilanteisiin, esim.muuttaminen on helpompaa.
Otetaan konkreettinen esimerkki itä-suomalaisesta kunnasta. Vanhahkosta taloyhtiöstä kaksion yhtiövastike rapiat 400 e/kk ja siihen sähkö päälle. Vuokra vastaavan tasoisse 440 e/k ja siihen vesimaksu ja sähkö päälle. Asumistuki 263 e/kk. Eli vuokralla asumiseen menee 177 e/k + vesi verrattuna omistusasunnon 400 e/kk + sähkö.
Itä-Suomalaisen kunnan kaltaisia alueita asuntojen hintojen kannalta on ympäri Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin, mutta myynti ahdistaa :/
Nimenomaan. Olen loukussa tähän kämppään tän elämän. 😠
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluaisin, mutta en voi koska olen alisteisessa kieroutuneessa seksisuhteessa valtaisan lihavan ä m m än armoilla ja kukaan ei tiedä tästä suhteesta, kun kaikki luulee, että olen homo, mutta oikeasti olen tuon naisen armoilla nujerrettuna niin psyykkisesti kuin valtaosin myös fyysisesti.
Uuuh seksikästä. Iso nainen ja lapasmies.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Jojo,joko, joko tälläiset alkavat yleistyä. Asuntojen arvo naapurissa tippui juuri täys nollaan. Miten kunta ym tahot voi antaa luvan tälläisien rakentamiseen. Tuleeko näitä tulevaisuudessa muuallekin, tehden niiden läheisyydessä olevat asumukset
arvottomaksi. Pitääkö perustaa kansanliike näiden estämiseksi ??????? 😦
Haluaisin, mutta en luota enää yhteenkään kerrostaloon ja omaan taloon ei riitä rahat. Kärvistellään tässä.