Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä riittävän hyvä syy lopettaa imetys?

Vierailija
03.04.2007 |

Esikoiseni kärsii kuukauden ikäisen vauvan imetyksestä, sillä siihen menee niin paljon aikaa, etten käytännössä ehdi olla esikoisen kanssa lainkaan vaan huutelen hänelle lattialle imetyspisteestä koko sen ajan, kun mies on töissä. Esikoisen syötän aina nopeasti ja vaihdan vaipat, mutta muuten hän joutuu olemaan aljon yksin ja katsomaan vaan kun äiti imettää. Vauva syö tunnin välein 20 minuuttia kerrallaan, joten emme pääse ulkoilemaankaan pihaa kauemmas.

Esikoinen on hyvin murheissaan tästä äidin menetyksestä. Jos siirtyisin korvikkeille, vauva nukkuisi pidempään ja ehtisin olla esikoisen kanssa emmekä olisi niin sidottuja kotiin vaan voisimme käydä vaikka missä. Julkisilla paikoilla en imetä, joten emme pääse mihinkään nyt.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palaa tässä tauon jälkeen. Ihan sen verran kerron teille, kun epäilette koulutustasoani, että olen yliopistotutkinnon suorittanut maisteri, joka väsää lisuria (jos joskus ehtisi). ap

Vierailija
2/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan ole sinun koulutustasoasi tässä keskustelussa kyseenalaistanut. Vai missä näin on tehty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan oma asia, että imettääkö vai ei. Turha siitä morkkistella, jos päättää olla imettämättä ja korvikkeella pärjää varmasti myös. Ja voihan sitä antaa molempia.

Vierailija
4/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipiteeni on, että älä vielä anna periksi! On kyllä harvinaista, että vauva muutaman ensimmäisen kuukauden jälkeen söisi kerrallaan puolta tuntia tai muuten tarvitsisi rintaa jatkuvasti. Aluksi toki noita pidempiä imetyssessioita on.

Joo, tiedän kyllä, että imetys voi olla hankalaa (esikoisen imetys oli yhtä taistelua ensimmäiset viikot, matalat rinnanpäät jne.) + tiedän myös mitä on kun vauvan lisäksi on toinen pieni hoidettavana (omat lapset 1 v 4 kk ikäerolla). Meillä kuopus ei edes huolinut tuttia, eli " pelkällä tissillä" mentiin, mutten tuosta tehnyt ongelmaa. Imetys muualla kuin kotonakin onnistuu huomaamattomasti esim. imetyspaitojen tai huivin avulla. Ja esikoiselle jotain pientä tekemistä, askartelua, dvd/video pyörimään tai juttuhetki imetyksen ajaksi. Ei todellakaan ole mahdotonta.

Ai ja koulutustasoni ylempi korkekoulututkinto, kun tässä sellaistakin kyseltiin.

Vierailija
5/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sää tiedät parhaiten, mikä teille sopii.

Ihan hyvä vauva siitä tulee, vaik ryhtysit pulloruokinnalle!!!

Vierailija
6/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä kerrot ap:lle, että imetyksen lopettaminen on heille hyväksi, jos uskot, että ap tietää itse parhaiten mikä heille on hyväksi?

Ap kuitenkin jo nyt tuntee syyllisyyttä mahdollisesta imetyksen lopettamisesta, joten itse kyllä suosittelisin jatkamaan. Myöhemmin syyllisyys ei tule ainakaan helpottamaan, kun tajuaa, että imetys olisi muuttunut elämäntilanteen myötä koko ajan vaan helpommaksi ja helpottavaksi asiaksi.

Vierailija
7/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä olet tehnyt, jotta hommat sujuisivat? Entä miehesi?

Vierailija
8/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä teidän asunnosta turvallinen sille esikoiselle??

Siis teräviä esineitä, kukkamultaa, sanomalehtiä, kaatuilevia kaappeja sun muita asunto täynnä?? HALOO!

En mäkään teidän kämpässä uskaltaisi imettää sekuntiakaan, toihan on vaarallista!

Nyt koti taaperojärjestykseen, tonttu!

Vierailija
9/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin juuri siitä syystä ja meillä ainakin kannatti. Korvikkeella kasvaa ihan yhtä hyvin ja yhtä terveitä lapsia. Fanaatikot hyökkää nyt kimppuun mutta eipä paljon kiinnosta. Kyllä pitää ajatella molempien lasten parasta ja tehdä kompromisseja.

Syyllisyys tietenkin painaa koska toitotetaan joka tuutista miten tärkeää äidinmaito on, mutta joku voisi uskaltaa sanoa myös ettei se korvikekaan pahasta ole =) Ja syyllisyyden tunne katoaa kun asiat loksahtaakin parempaan suuntaan =)

Vierailija
10/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot tosi syvältä. Kuuntele omaa sydäntä, sun oma ratkaisu on imetätkö vai et. Kumpikaan ratkaisu ei tee susta huonompaa tai parempaa äitiä.

Vierailija
11/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät sellaisesta pidä.

Vierailija
12/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö vauva oikeasti kokoajan vai lussuttaako vain tai peräti nukkuu tissi suussa? Minä olen saanut kaikkien kolmen vauvani syötöt noin viiteen minuuttiin (max) kun olen " pilkkinyt" tissiä vähän heti kun vauva lopettaa tehokkaan imemisen. Jos vauvalla on nälkä vielä, hän yleensä tarraa kiinni taas ja juo, jos ei, niin sitten päästää irti ja sitten onkin ruokailu siltä kertaa ohi.

Syökö vauvasi tuttia? Jos ei, niin opeta se ihmeessä tai silloin sinä olet se tutti. Vauvalle pystyy opettamaan tutin useamman kuukauden ikäisenäkin kun vain sen sinnikkäästi antaa, sen käyttöä ei todellakaan kannata " pelätä" ...

Sinuna en siis todellakaan lopettaisi imetystä! Katso imetystukiryhmästä tai jostakin vastaavasta vaikka apua tai kysy neuvolasta tarkat ohjeet, esikoisen takia lopettaminen on minun mielestäni aika huono syy...

Vierailija
13/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan takia toivon todella, että tämä on provo!

Vierailija
14/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska A) esikoinen tottuu asiaan B) vauvan kasvaessa imetys ei enää vie niin paljon aikaa. Älä lopeta, harmittaa vielä myöhemmin!

Vierailija
15/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Julkisilla paikoilla en imetä, joten emme pääse mihinkään nyt.

Vierailija
16/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva tarvitsee äidinmaitoa ja esikoinen tarvitsee huolenpitoa ja hoivaa, ja sitä hän saa virikkeiden kera siellä päiväkodissa. Kun kerran äiti ei pysty siihen.

Vierailija
17/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla ainakaan olisi sellaisesta mitään tullut, että olisin syöttänyt vain ja ainoastaan jossakin yhdessä tuolissa istuen!!! Kun on useampi lapsi niin silloin pitää joustaa kaikkien, ekan kanssa on ehkä vaikeampi joustaa, mutta pitäähän se joskus opetella. Toki ihan pienen vauvan kanssa täytyy harjoitella, mutta ei sitä tarvitse nyt muutamaa viikkoa kauemmaksi aikaa jäädä kotiin imettämään, sitä ei kenenkään pää kestä, vaan vauvan pitää opettaa syömään myös muualla kuin siinä yhdessä ja samassa paikassa!!

Vierailija
18/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalauta teitä imetysfanaatikkoja.

Mun mielestä pelkästään se syy on jo riittävä lopetussyy että imetys on ällöä ja vie kaiken ajan. Olen yhtä imettänyt melkein vuoden, toista 3kk ja kolmatta 2 viikkoa. Seuraavaa en ollenkaan. Sen lääkäritkin uskaltaa jo sanoa kahden kesken ettei se äidinmaito sen ihmeempää ole kuin korvike. Sitä vaan ei saa VIELÄKÄÄN sanoa julkisesti. Koko perheen onni on tärkein.

Vierailija
19/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imetä julkisilla paikoilla, imetän 24/7...

Vähän reippautta, organisointikykyä ja mielikuvitusta peliin!!

Mutta tietty jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa.

Vierailija
20/93 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla uusavuton enkä sitä häpeä, mutta meille tämä on todellinen ongelma. Vauvani syö tällä tavoin ja hän nukahtaa kyllä tissille ja nostan hänet pois heti kun hän nukahtaa. Ehkei minulla tule maitoa niin paljon, koska hän syö noin usein?

Minusta imetyksessä korostetaan ihan liikaa rintamaidon terveellisyyttä eikä muisteta ollenkaan imetyksen / korvikeruokinnan psyykkisiä vaikutuksia. Meille imetys on psyykkisesti katasrofi, siis esikoiselle ja äidille. Esikoiseni voisi psyykkisesti paremmin, jos pienempi saisi korviketta. Ja äitikin olisi onnellisempi! Nyt olen lopen stressaantunut ja huolissani ja itkeskelen, kun ei jää enää aikaa elämälle imetyksen takia.

Minä arvostan enemmän psyykkistä hyvinvointia kuin sitä, että rintamaito olisi hiukan terveellisempää ehkä kuin korvike. Rintamaitohan on pelkkää ruokaa, joka menee mahaan ja vaikuttaa sitä kautta jotenkin. Äidin läsnäoloa ei voi kukaan korvata!