Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne muuttaisin Suomessa näillä toiveilla?

Vierailija
07.08.2025 |

Osaatteko suositella sopivaa asuinpaikkaa mulle näillä toiveilla:

- Ei vakavia ja jatkuvasti näkyviä huumeongelmia eli ns. Lapsiperheystävällinen

- Edulliset tai ainakin kohtuulliset vuokrat ( vertailukohtana pääkaupunkiseutu )

- Kesällä ei ole hirveän kuuma ainakaan jatkuvasti ( mun mielestä parhaat kesälämpötilat on 17-24 astetta maksimissaan ja minimiä ei ole )

- Pysyvä lumi tulee viimeistään joulukuussa

- Ei kovin tungetteleva kulttuuri 

- Mielellään meri lähellä

Kiitos. 

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhäjoki tai Kalajoki, pohjoisempana Oulu ja siellä esim Oulunsalo. 

Eikös Raahe sovi tähän listaan? Minkälainen paikka se on?

Ei. Raahe on tuppukaupunki, syrjässä pääradasta ja vähän kaikesta, paha huumeongelma. Oulunsalo on vl-pitäjä.

Ei kai ne vl-ihmiset ketään haittaa? Ei mua ainakaan. Vai eikö siellä saa asua muita? 😆 T:AP

Oulunsalo on osa Oulua nykyään. Ja osittain tästä syystä vanhoillislestadiolaiset ovat enemmänkin muuttaneet naapurikunta Liminkaan (siis halpojen tonttien perässä, ei itse Oulun takia). Autottomana, jos Oulunsaloa harkitsee, niin katsoisin asuntoa läheltä 8 ja 9 linjojen bussireittejä. Esim. Niemenranta alkaa olla autottomalle jo hankala (bussi kerran tunnissa kaupunkiin eikä se taida kulkea kovin pitkään)

Ja Ouluun sitten muuten, kun se "huumeongelmavapaa" kaupunki oli hakusessa. Totta kai Oulun kokoisessa kaupungissa on huumeongelmaisia ja varsinkin se Valkean kauppakeskus keskustassa vetää puoleensa maleksijoita. Mutta ei sekään nyt mikään helvetin esikartano ole, kuten siitä täällä tunnutaan paljon kirjoitettavan. Viikonloppuiltaisin ja öisin sitä ehkä välttäisin, mutta silloin siellä toki kaupat ei olekaan auki. Ihan normaalisti siellä on saanut asioida silloin kun on ollut tarve. Ja tässä ketjussa jo jossain vastauksessa lueteltiin niitä vältettäviä asuinalueita.

Vierailija
102/105 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, ettei kukaan voi olla ihan noin tyhmä - mutta kai se uskottava on. Jos on yhtään kartalla niin tietää, että hellettä on ollut runsaasti KOKO maassa tänä kesänä (ja muinakin kesinä usein). Mutta jos haluaa lunta niin todennäköisyys siihen kasvaa mitä pohjoisemmaksi mennään. Ja sitten voi katsoa Suomen karttaa, että missä se meri onkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites noi Tornion huumeongelmat, onko niitä samaan malliin kuin Kemissä? Rovaniemi on myös samasta syystä pois laskuista, ja lisäksi siellä on vuokrataso pilvissä ja turismin takia (AirBnB-asunnot) kamalan vaikea saada asuntoa.

Riippuu ihan suositukset myös siitä, miten pientä paikkakuntaa voisit ajatella. Eli käviskö tyyliin Pudasjärvi tai Kuusamo? Tosin tosta "tungettelevasta kulttuurista" nyt en mene vannomaan millään paikkakunnalla...

No, mulla ei ole ajokorttia niin sen paikkakunnan täytyis olla sellainen että kävellen tai julkisilla pääsee kauppaan. En tunne noita paikkoja, mutta olen ymmärtänyt että pienillä paikoilla saattaa olla pitkät välimatkat palveluihin jos mitään palveluja ees on. Täytyy tutkia noita. Kiitos ehdotuksista. T: AP

Hanki ajokortti? 

Vierailija
104/105 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasa tai Pietarsaari

Pärjääkös niissä jos ei ruotsi taivu yhtään?

T: AP

Pärjää. Molemmat ovat satamakaupunkeja, joten huumeita on. Ei tosin samoissa määrin kuin pk-seudulla.

Vierailija
105/105 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi