Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kollega ei hoida hommiaan

Vierailija
07.08.2025 |

Mä olen sanonut asiasta. Ei se ole mun kaveri. Me ollaan samassa työpaikassa sitä työntekemistä varten.

Oleellisinta on, että  se työ hoituu asiallisesti.

Mikäli työkaveri ei hoida omaa osuuttaan, niin se kaatuu sitten meidän muiden päälle.

Itsellä ainskin meni luottamus, kun kahtena peräkkäisenä kertana jätti sovitut asiat tekemättä.

Hehkutti kyllä, että joo jes hän tekee.

Ei tehnyt.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta oletko selvittänyt asiat että ne voi

Ei ole ikäkysymys.  Tän pitäis tehdä yhdessä  sovitut  kokonaisuuteen liittyvät jutut, mutta  vain jättää tekemättä. Selityksiä löytyy.

Harjoittelijalle ei teetetä töitä jotka ei sääntöjen mukaan heille kuulu. Onko kyse harjoittelijasta?

Ei ole kuin kollegal. Ihan samat yhteiset hommat tässä kyseessä.

Jostain keksit tu

Mistä ihmeen kuormasta syömisestä sä nyt puhut?

Tuossahan on kysymys siitä, että yksi jäsen ei hoida hommiaan. 

Vierailija
42/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän olet varsinainen isopää. Selvästi omassa henkilökohtaisessa elämässä on synkkää ja painat kuin jussi suolla ja kaadat muiden niskaan asioita jotka ei heille kuulu ja käyttäydyt kuin joku esimies. Muilla on työelämän lisäksi perhe-elämääkin.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa😂

Koirat selvittää asiat puremalla ja räksyttämällä. Siinä mielessä ap muistuttaa koiraa. Lienee kypsymätön miespolo.

Sitten toinen asia on miten ihmiset työelämässä selvittää ristiriidat, niin lyhyt puhelu johtajan kanssa asiasta siten että molemmat osapuolet on äänessä.

Niin aikuisten ja ihmisten maailmassa elämä jatkuu. Onko nyt mennyt jo 20 minuuttia tätä jankkausta työajalla?

Olen tässä välissä tehnyt burbeet ja leuanvedot. 

😂😂😂😂😩😩😩

Tötä ketjua lukiessa tajuaa rikkinäisen puhelimen merkityksen.

Porukka olettaa jotain omissa mielikuvissaan olevaa tapausta ja ihmisten ikinä ja sukupuolta ja työkokemusta ja asemaa työyhteisössä.

Sullakin menee ihan mettään. Täysin mettään

Pysykää asiassa, älkää oletteko. 

Joku rupes puhumaan harjoittelijana, vaikka aloituksessa ihan selvästi lukee KOLLEGA.

Terveisin, Aapee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisit että se on sun kaveri. Ei se halua olla ehkä sun kaveri?

Miksi tuot ensimmäisessä virkkeessä että tunsit kaveruutta häneen ja nyt kiukukkaasti kuin pikkunapero toteat ett ei ole mun kaveri. Käyttäisit sitä paitsi työtoveria. Se on vasemmistolainen sana ja antaa paremman kaiun.

Anteeksi, mutta oletkohan eksynyt?

Vastaat varmaan johonkin muuhun ketjuun kuin tuohon aloitukseen.

Vai ymmärrätkö vain pieleen:::

Kaveri? Kenen kaveri?

Aloittaja puhuu työkaverista eli kollegasta. Se on sellainen suomenkielinen käsite työkaveri, jolla ei ole kaveruuden kanssa tekemistä. Työn kanssa kylläkin.

Olet ehkä muusta kielikulttuurista?

Vierailija
44/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap siirtää omia töitään toiselle. Näitä on niin nähty työelämässä. Kehuskelee sitten miten ahkera on. Itse kerron heti esimiehelle jos näin käy. 

Luepa aloitus uudelleen. Ta-vaa.

Vierailija
45/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skippaan.

Ei työyhteisöä etätyypillä.

Aivan. Etänä vaan vauvapalstalla vastaat tyhjyyteen. 👍👍

Vierailija
46/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilön tehtävä puuttua jos joku ei hoida hommiaan. Tekee omat työtehtävät ja antaa muille työrauhan. 

Vierailija
47/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisa ketju täynnä tulkintoja.

Tsemppiä aapee sen kollegan kanssa. Toivottavasti parantaa tapansa ja alkaa hoitaa omat hommansa.

Nuo on ikäviä tyyppejä, jotka laistavat sovitut hommat. Hankaloittavat sitä yhteistä asioiden hoitamista. 

Eivät osaa sanoa, etteivät osaa ja tarvitsisivat apua.

Sillä se selviäisi: kertomalla kollegoille, että tarttee apuja.

Lupaavat  pysyä aikataulussa ja sitten loppumetreillä jättävät hanskat tiskiin.

Meilläkin on näitä ollut. Kun pyytäisivät ajoissa apua tai kertoisivat, etteivät pysty, niin sen asian saisi hoidettua yhdessä tai laitettua jollekin, joka pystyy sen hoitamaan.

Nuo vedättäjät eivät itse ehkä tajua sitä, että se vedätys vie energiaa siinä yhteisössä, koska muut joutuvat paikkaamaan sitten myöhemmin tai jännittelemään, että hoitaako se tyyppi nyt omat hommansa vai onko tää taas pelkkää lupailla.

Vierailija
48/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap siirtää omia töitään toiselle. Näitä on niin nähty työelämässä. Kehuskelee sitten miten ahkera on. Itse kerron heti esimiehelle jos näin käy. 

ap vaikuttaa lurjukselta. Millainen ihminen tulee aihe vapaalle työajalla itkemään tuollaista?

hän varmasti valehtelee ja kieroilee paljon. Ap ei ole tämän tarinan hyvä tyyppi. Hän on pahis.

Vierailija
49/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap vaikuttaa lurjukselta. Millainen ihminen tulee aihe vapaalle työajalla itkemään tuollaista?

hän varmasti valehtelee ja kieroilee paljon. Ap ei ole tämän tarinan hyvä tyyppi. Hän on pahis.

Aapee on Mustanaamioon kaveri.

Sulle ei tulis sitä hyviksen merkkiä. Pahoittelut siitä.

Tulkitset hyvä pahaksi.

Mustanaamio on hyvä hyville ja paha pahoille.

Aapee sai juuri hyvämerkin. Hän puuttui asian, joka kuului hänelle. Hyvä aapee!

Vierailija
50/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joo, onhan tuokin näkökanta, että  on Pahis puuttuessaan asioihin. Minun mielestäni on erittäin hyvä, että on puuttunut. Näkökantoja on monia.

noita AP:n mainitsemia vapaamatkustajia, jotka huijailevat ahkeraan ja puhuvat, että tekevät, mutta eivät tee on ikävä kyllä siellä joukossa. Haittaavat kaikkien toimintaa. ne AP:n kaltaiset vastuun kantajat hoitavat hommat. Hyvä, että he oppivat sanomaan, eivätkä vaan pelkästään tee niitä toisten  hommia.

Vierailija
51/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli aivan validi. Joku sekopää vain pilasi asiallisen keskustelun.

Vierailija
52/52 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan samanlainen työkaveri. Alettiin tekemään vaan tarkemmat rajat. Jaettiin työ 4 osaan ja sitten, kun vikaa ei oltu palautettu määräajassa, kysyttiin missä mennään. Hänen miehensä oli aina ylitöissä perjantaisin, joten häipyi viim klo 15. Kerran kysyin missä on sun osuus pe klo 12, palautus oli klo 15. Sanoi ei taida keretä tehdä valmiiksi. Yks tiimiläinem meni sanomaan esimiehelle ja kävi niin, että työntekijän äiti haki lapset tarhasta ja tää tyyppi oli tosi myöhään pe yöllä tehnyt työtä. Oli vielä laittanut tunnit ylös ja pomo oli hylännyt ne. Eihän siihen mikään auttanut. Yt neuvotteluissa sai lähteä