Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kollega ei hoida hommiaan

Vierailija
07.08.2025 |

Mä olen sanonut asiasta. Ei se ole mun kaveri. Me ollaan samassa työpaikassa sitä työntekemistä varten.

Oleellisinta on, että  se työ hoituu asiallisesti.

Mikäli työkaveri ei hoida omaa osuuttaan, niin se kaatuu sitten meidän muiden päälle.

Itsellä ainskin meni luottamus, kun kahtena peräkkäisenä kertana jätti sovitut asiat tekemättä.

Hehkutti kyllä, että joo jes hän tekee.

Ei tehnyt.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta oletko selvittänyt asiat että ne voi laittaa harjoittelijan niskoille?

Asiat pitää hoitaa johtoportaan kautta asianmukaisesti, eikä siten että leikit pikkupomoa ilman kenenkään lupaa.

Etenkin jos kyseessä on sinua vanhempi henkilö. Suomalaisessa kultuurissa kunnioitetaan vanhempia vaikka mikä olisi.

Ei ole ikäkysymys.  Tän pitäis tehdä yhdessä  sovitut  kokonaisuuteen liittyvät jutut, mutta  vain jättää tekemättä. Selityksiä löytyy.

Harjoittelijalle ei teetetä töitä jotka ei sääntöjen mukaan heille kuulu. Onko kyse harjoittelijasta?

Ei ole kuin kollegal. Ihan samat yhteiset hommat tässä kyseessä.

Jostain keksit tuon harjoittelijan?

Vierailija
22/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta oletko selvittänyt asiat että ne voi laittaa harjoittelijan niskoille?

Asiat pitää hoitaa johtoportaan kautta asianmukaisesti, eikä siten että leikit pikkupomoa ilman kenenkään lupaa.

Etenkin jos kyseessä on sinua vanhempi henkilö. Suomalaisessa kultuurissa kunnioitetaan vanhempia vaikka mikä olisi.

Ei ole ikäkysymys.  Tän pitäis tehdä yhdessä  sovitut  kokonaisuuteen liittyvät jutut, mutta  vain jättää tekemättä. Selityksiä löytyy.

Harjoittelijalle ei teetetä töitä jotka ei sääntöjen mukaan heille kuulu. Onko kyse harjoittelijasta?

Se on minulle ihan sama. Kun tämä keskustelu tapahtuu työajalla, niin puhun ihan yleisesti. 

Ethän sinä juurikaan juorua tai itke täällä kuin vain pienen prosentin, joten ei voi auttaa.

Sellainen asia elämässä on tullut vastaan että tee itse jos et saa muilla teetettyä. 

Muilta ei kannata heidän kiltteyden avulla painostaa ylimääräisiä työpanoksia.

Äläkä syö kuormasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi on rasittavia tyyppejä. Hehkuttaa  yleisölleen, miten ovat staroja ja homma hoituu, mutta todellisuus on ihan toista.

Siinä lähikollegana vaan ihmettelen, että miten toi kehtaa. Ärsyttää, kun ei tee sitä mitä pitäisi ja, mitä on sovittu.

Oliko luvat kysytty ylemmältä taholta?

Lisence to talk!!!

Enpä tiedä onko muualla maailmassa luvan kanssa puhuttavan. Onko edes Suomessa?

Puhutko sä kollegalle esim. kaupan kassana ainoastaan, kun sulla on ylemmältä taholta lupa?

Vierailija
24/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä johtaja on asiasta mieltä? Ota häneen yhteyttä ja kutsu kollega juttelemaan, niin asia paljastuu paremmin eikä jää sinun itkusi varjoon.

Vierailija
25/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän olet varsinainen isopää. Selvästi omassa henkilökohtaisessa elämässä on synkkää ja painat kuin jussi suolla ja kaadat muiden niskaan asioita jotka ei heille kuulu ja käyttäydyt kuin joku esimies. Muilla on työelämän lisäksi perhe-elämääkin.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa😂

Vierailija
26/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on myös ikäkysymys. Älä venkoile vastaan. Seiso suorassa saatana ja noudata sääntöjä.

Meillä on sosiaaliset säännöt ja työporukasta ja työpaikan sisällä olevista ei vuodeta ympärinsä. Juoruhenkilö.

Anteeksi, mutta mistä ihmeestä sinä nyt puhut?

Tuossa puhutaan kollegan toiminnasta.

Vierailija
27/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit että se on sun kaveri. Ei se halua olla ehkä sun kaveri?

Miksi tuot ensimmäisessä virkkeessä että tunsit kaveruutta häneen ja nyt kiukukkaasti kuin pikkunapero toteat ett ei ole mun kaveri. Käyttäisit sitä paitsi työtoveria. Se on vasemmistolainen sana ja antaa paremman kaiun.

Vierailija
28/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaan.

Ei työyhteisöä etätyypillä.

Vierailija
29/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain keksit tu

Tämä on asia, jonka jokainen hoitaa itse ja se yhdistetään yhteiseen kokonaisuuteen.

Vierailija
30/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siirtää omia töitään toiselle. Näitä on niin nähty työelämässä. Kehuskelee sitten miten ahkera on. Itse kerron heti esimiehelle jos näin käy. 

Vierailija
31/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Anteeksi, mutta mistä ihmeestä sinä nyt puhut? Tuossa puhutaan kollegan toiminnasta.

Johtajaan yhteyttä ja asiat selväksi. Vai eikö asia kestä päivänvaloa? Työnnätkö muille projekteja jotka ei heille kuulu?

Jotajaan yhteys niin asiat selviää.  Minä kutsuin oman miehen työpaikalle selvittämään asiaa työnantajan kanssa, kun työkaveri työnsi jatkuvasti ei minulle kuuluvia projekteja minulle. Hän oli myös työnarkomaani. Miehen ja työnantajan mielestä työkaverini toimi väärin ja rikkoen sääntöjä.

Vierailija
32/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap siirtää omia töitään toiselle. Näitä on niin nähty työelämässä. Kehuskelee sitten miten ahkera on. Itse kerron heti esimiehelle jos näin käy. 

Niipä. Miehet tekee tota yleisemmin. Kutsuin oman miehen työpaikalle selvittelemään välejä työkaverin kanssa, kun esimies oli lomalla ja häneen ei saatu yhteyttä. 

Hiljeni aika nopeasti kun mies saapui.

Vierailija
33/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin työpaikalla on 30v. mies, joka aloitti n. vuosi sitten eikä vieläkään osaa mitään. Siis yhtään mitään. On kieltäytynyt opiskelemasta ohjelmia joita koneella pitäisi tehdä ja joka olisi hänen työtä. En ymmärrä edelleenkään miksi tämä kaveri ei saa potkuja. On kuulemma pomon kanssa kaveri. Mutta työt kaatuu muiden niskaan ja pomo saa selitellä tämän tyypin tekemisiä.

Tässä kans kyse samanikäluokan ja sattumalta myös sukupuolen, hehkuttajasta.

Tää rehentelee yhteisössä, minkä kerkee.

Me lähikollegat saadaan tuta noi tekemättömyydet.

Ei oo enää luottoa, koska toistuvasti laistaa sanat tehtävät. Valehtelee, että tekee ja sitten lopussa huomataan, että ei siten tehnytkään.

Tää on tunnettu ihmis tyyppi.Ei oo koskaan saanut mitään aikaiseksi mutta löyhöttää takki auki rehennellen että on maailman paras.Edellisessä duunissa korjattiin sen virheitä.Puukottaa selkään,edessä päin mielistelee,juorukello.Onneksi Suomi pieni maa ja ihmiset puhuu tästäkin ukkelista,joka pilaa firmamme maineen.Meillä myydään palveluja ja siksi tosi huono homma !Työt on muutenkin nyt kortilla

Vierailija
34/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi on rasittavia tyyppejä. Hehkuttaa  yleisölleen, miten ovat staroja ja homma hoituu, mutta todellisuus on ihan toista.

Siinä lähikollegana vaan ihmettelen, että miten toi kehtaa. Ärsyttää, kun ei tee sitä mitä pitäisi ja, mitä on sovittu.

Oliko luvat kysytty ylemmältä taholta?

Lisence to talk!!!

Enpä tiedä onko muualla maailmassa luvan kanssa puhuttavan. Onko edes Suomessa?

Puhutko sä kollegalle esim. kaupan kassana ainoastaan, kun sulla on ylemmältä taholta lupa?

Johtajan säännöillä mennään työelämässä. Kyllä tarpeen mukaan ja teen vain ne työt mitkä kuuluu mulle. Enkä työnnä muille mun töitä ja kutsu niitä yhteisinä projekteina.

Vierailija
35/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin työpaikalla on 30v. mies, joka aloitti n. vuosi sitten eikä vieläkään osaa mitään. Siis yhtään mitään. On kieltäytynyt opiskelemasta ohjelmia joita koneella pitäisi tehdä ja joka olisi hänen työtä. En ymmärrä edelleenkään miksi tämä kaveri ei saa potkuja. On kuulemma pomon kanssa kaveri. Mutta työt kaatuu muiden niskaan ja pomo saa selitellä tämän tyypin tekemisiä.

Ei oo enää luottoa, koska toistuvasti laistaa sanat tehtävät. Valehtelee, että tekee ja sitten lopussa huomataan, että ei siten tehnytkään.

Tää on tunnettu ihmis tyyppi.Ei oo koskaan saanut mitään

Narsisti? Onko kateellinen myös?

Vierailija
36/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on tunnettu ihmis tyyppi.Ei oo koskaan saanut mitään

Täälläkin aukoo päätään työajalla, kun pitäisi itse tehdä se työ, eikä tyrkätä sitä toiselle. 

Hänellä on varamasti omiakin töitä kuin tämän "yhteisiä projekteja".

Vierailija
37/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän olet varsinainen isopää. Selvästi omassa henkilökohtaisessa elämässä on synkkää ja painat kuin jussi suolla ja kaadat muiden niskaan asioita jotka ei heille kuulu ja käyttäydyt kuin joku esimies. Muilla on työelämän lisäksi perhe-elämääkin.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa😂

Koirat selvittää asiat puremalla ja räksyttämällä. Siinä mielessä ap muistuttaa koiraa. Lienee kypsymätön miespolo.

Sitten toinen asia on miten ihmiset työelämässä selvittää ristiriidat, niin lyhyt puhelu johtajan kanssa asiasta siten että molemmat osapuolet on äänessä.

Niin aikuisten ja ihmisten maailmassa elämä jatkuu. Onko nyt mennyt jo 20 minuuttia tätä jankkausta työajalla?

Olen tässä välissä tehnyt burbeet ja leuanvedot. 

Vierailija
38/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljostako vetoa niin suomalainen ei uskalla mennä esimiehen tai johtajan juttusille vaan aloittaa tästäkin lapsellisen riidan just kollegaa kohtaan. Mitä kollega on kaikkisuudessaan. Mitä se tarkoittaa. 

Tätä sopii ap:n miettiä ja pohdiskella sen sanan alkuperäistä merkitystä. 

Ei ihmisä kohdella noin. Häpeäisit saatana.

Vierailija
39/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pomo sä oikein olet? Et mikään. Kollega sä oot.

Vierailija
40/52 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain keksit tu

😩😩😩😅

Osaan kyllä puhua. Ei tämä ole itkin paikka. Ärsyttää vasn välinpitämättömyys, kun on kyseessä yhteiset jutut, jotka sen takia menee pieleen, kun yksi työntekijä  ei lupauksistaan huolimatta hoida omaa osaansa.