Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kahvilatreffit on joillekin ensitapaamiseen ehdoton turn off?

Vierailija
07.08.2025 |

Niitä melontoja, keilausta, kynttiläillallisia ehtii sittenkin kun ensin lyhyesti nähty ja tietää haluaako tutustua lisää.

Itse tapaan deitin suht matalalla kynnyksellä. Turhaa käyttää viikkoja viestittelyyn, varsinkin kun molemmat asuu samassa kaupungissa, etäsuhteisiin en ala. Vartin live-tapaaminen kertoo paljon enemmän kuin 2 viikon viestittely. Sekin kertoo minulle paljon, jos deitti ei halua kahvilaan.

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen ihan toisinpäin. Ekoilla treffeillä on tärkeää, että pystyy rauhassa juttelemaan ja tutustumaan toiseen. Kaikkein mieluiten lähtisin joko kävelylle johonkin kivaan paikkaan, tai sitten kahvilaan. Aktiviteettejä ehtii harrastaa yhdessä myöhemmin, jos ja kun on ensin todettu, että yhdessä viihdytään.

Vierailija
122/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy koskaan kahviloissa. Miksi haluaisin semmoiseen ympäristöön ensitreffeillä. Jos sopivaa tapaamispaikkaa ei tunnu löytyvän, on se hyvä vihje jättää väliin.

Minä haluan kahvilaan tai sellaiseen paikkaan jossa on muitakin ihmisiä, ihan oman turvallisuuteni takia.  Jos toinen on niin arkajalka ettei tämmöinen sovi niin se on sitten siinä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viimeisin pitkä, monivuotinen parisuhde alkoi kahvilatreffeistä. Tosin jatkoimme vielä syömään, kun kahvin/teen nauttiminen ei vienyt kuin hetken. Luova voi olla ja muuttaa suunnitelmia myös treffien aikana. Myönnän kyllä, että aloitteellinen mies on treffeillä valttia. Ehkä olen siinä mielessä konservatiivinen, että haluan miehen vievän.

Vierailija
124/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E juo kahvia enkä todellakaan halua mennä maksamaan ökykallista kaakaota. Kävely tai puisto on parasta, puistoonkin voi ottaa eväät mukaan.

Pihien kanssa ei kannata ruveta mihinkään. Ökykallis kaakao kertoo aika paljon.

Täytyy kuulua prosenttiporukkaan, jos pystyy täysin hintoja katselematta laittaa rahansa mihinkä sattuu miten sattuu. Oma palkkani on keskiarvoa korkeampi ja olen käyttänyt mm. omaan ulkomaanreissuuni (yhteen, kesti 3 viikkoa) reilu 5000 euroa kokonaisuudessaan, mutta en silti tuhlaile tyhmiin ja mielestäni liian hintaviin ja turhiin asioihin. Kaakao kahvilassa olisi sellainen. Vain järkeä käyttämällä ne rahat riittävät niihin asioihin, joihin todella haluaa rahansa käyttää. Käyttämäll

Ja missä te ulkomaille ja festareilla söitte, kävittekö ravintoloissa ja kahviloissa vaiko oliko teillä omat eväät mukana? 

Vierailija
125/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen tästä aivan päinvastoin eli myöhemmin voidaan kahvitella mutta ensimmäistä kertaa kun nähdään niin en halua kahvilaan.

Kävelytreffit on paras ellei teillä ole jotain muuta yhteistä liikuntaharrastusta.

Sulkapallo toimii myös hyvin kun siinä voi jutella.

Oletko ikinä oikeasti a) pelannut sulkapalloa ja b) miestä vastaan? Eihän siitä tule hevon peetä. Itse en ko pelistä edes pidä, ja mieheni on valistanut minua, että on todella turhauttavaa pelata huonompiensa kanssa. Ei siis minun, kun en pelaa, mutta veljensä. 

Normaalit miehet on niin kilpailuhenkisiä, että ei niiden kanssa voi treffeillä mitään pelata. 

Itse vierastaisin kahvilatreffejä, koska ne on niin meluisa ympäristö. Tahdon voida keskittyä keskustelukumppanin sanomisiin joutumatta höristämään korviani. En muutenkaan pidä melusta. Kesällä, kun voi istua ulkona, asia on eri, tai jos löytyy joku miellyttävä, rauhallinen ja hiljainen kahvila missä ei soiteta musiikkia. 

Vierailija
126/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mölkyn pelaaminen on kiva tapa tutustua toiseen. Jos toinen ei osaa heittää tai raivostuu pelin mennessä huonosti, ei kannata tavata toista kertaa.

Vierailija
127/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen tästä aivan päinvastoin eli myöhemmin voidaan kahvitella mutta ensimmäistä kertaa kun nähdään niin en halua kahvilaan.

Kävelytreffit on paras ellei teillä ole jotain muuta yhteistä liikuntaharrastusta.

Sulkapallo toimii myös hyvin kun siinä voi jutella.

Miksi treffeillä pitäisi olla just liikuntaa? Kuulostaa ihan kuin joltain päiväkoti-ikäisten tapaamiselta, että pitää olla jotain liikunnallista puuhaa.

Liikuntaa harrastaessa molemmat viihtyy ja on helpommin hauskaa verrattuna siihen että jäykkänä tuijotatte toisia pöydän ääressä.

Niin miksi pitäisi jäykkänä tuijottaa? Etkö osaa keskustella? Sinulle ei kukaan puhunut lapsena vaan sait vaan piiskaa perseellesi vai? Koostuuko sanavarastos

Mitä hauskaa on hampaat irvessä kilpailemisessa? Helpompi rennosti rupatellessa on viihtyä.

Vierailija
128/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E juo kahvia enkä todellakaan halua mennä maksamaan ökykallista kaakaota. Kävely tai puisto on parasta, puistoonkin voi ottaa eväät mukaan.

En todellakaan lähde jonnekin pusikkoon tuntemattomien  kanssa. Hyi.

Vierailija
129/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia, enkä teetä, enkä oikein kaakaotakaan. Siinä varmasti suurin syy miksi kahvilatreffit olisi minulle ihan kauhistus. Koska en käy kahviloissa, en koe oloani mukavaksi niissä. 

Vierailija
130/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon järkevämpää on ensin tutustua video puhelujen avulla. Sitten tavataan suoraan jommankumman kotona, ja jättää ne typerät kahvilatapaamiset kokonaan väliin.

Kuka hullu tapaa ensi kerran kotona?? Tai mökillä. Varsinkin kesällä miehet kutsuu mökille saunomaan, en tajuu

Olet väärässä. Mies palkitsee naisen rohkeudesta, ja tekee kaikkensa, jotta nainen viihtyisi tämän tyyppisillä treffeillä.

Joskus jopa ilmastointiteipin, nippusiteiden ja jätesäkkien avulla. 

Ensitreffit aina julkiselle paikalle! Koskee kaikkia sukupuolia. 

Olen järjestänyt yli kymmenen kotitreffiä. Ne

Millä tavalla olet tehnyt naiset joka kerta onnellisiksi?

Olen tullut itsekin onnelliseksi siitä kun nainen on luottanut minuun ja suostunut tulemaan kotiini. Olen myös hyvä keskustelija ja olen ostanut ruokaa ja juomaa tapaamista varten. Olemme myös käyneet ulkona eri paikoissa, jossa on mielenkiintoista käydä. Nainen on yleensä tullut koko viikonlopun ajaksi.

Vierailija
131/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy koskaan kahviloissa. Miksi haluaisin semmoiseen ympäristöön ensitreffeillä. Jos sopivaa tapaamispaikkaa ei tunnu löytyvän, on se hyvä vihje jättää väliin.

Minä haluan kahvilaan tai sellaiseen paikkaan jossa on muitakin ihmisiä, ihan oman turvallisuuteni takia.  Jos toinen on niin arkajalka ettei tämmöinen sovi niin se on sitten siinä!!

Samalla suojautuu että toinen ei lähentele tms, väännä kättä kaulalle tai jotain sopimatonta .

Vierailija
132/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies  joka  vinkuu ensitreffeillä naista kotiinsa on joko pihi,sosiaalisesti kömpelö tai haluaa pillua. Kaikki nuo ovat iso punainen lippu.

Olet todella pahasti väärässä. Mies palkitsee naisen rohkeuden tekemällä naisen olevan niin mukavaksi kuin osaa. Sinulla pitää olla vain kärsivällisyyttä esitutustua mieheen ensin somessa  videopuheluilla. Suurin osa niistäkin epäonnistuu kun jompikumpi toteaa, ettei tämä ole sopiva. Mutta kun päästään oikeaan tapaamiseen, niin se on läpihuutojuttu. Silloin ei mene aikaa tai rahaa hukkaan johonkin kahvilatapaamisiin. On helpompi esitutustua somessa kotisohvalla.

Videopuheluissa ei käy selville onko sinulla esim. Haiseva hengitys.

Vierailija
133/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mölkyn pelaaminen on kiva tapa tutustua toiseen. Jos toinen ei osaa heittää tai raivostuu pelin mennessä huonosti, ei kannata tavata toista kertaa.

Mikäs siinä, jos kumppanille pitää kriteerinä sitä, että osaa heittää :P

Vierailija
134/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on juuri niiden kahvilatreffien idea, että selviää kuinka luontevaa toisen kanssa on jutella. Myös katsekontakti, eleet, puhetapa yms. Jos näissä ei oikein synny yhteyttä ja luontevuutta, niin ei tarvitse tavata sen enempää. Myös pääsee lähtemään kohteliaasti tilanteesta pois. Joku aktiviteetti pitää lusia huonossa tapauksessa loppuun, vaikea poistua kesken luontevasti. 

Tämä juuri. Jos on itselle sopiva tyyppi, keskustelu sujuu takuuvarmasti luontevasti myös kahvilassa. Mun mielestä pikemminkin on hälyttävää, jos henkilö tarvitsee jotain aktiviteettia ja kahvilaympäristö aiheuttaa lähes paniikkireaktion, jolloin ihminen jäykistyy puhekyvyttömäksi. Ymmärrän sosiaalisten tilanteiden pelon, mutta silloin kannattaa ehdottomasti työstää näitä taitoja sen sijaan, että vain välttelee normaaleja sosiaalisia tilanteita. 

Vierailija
135/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon järkevämpää on ensin tutustua video puhelujen avulla. Sitten tavataan suoraan jommankumman kotona, ja jättää ne typerät kahvilatapaamiset kokonaan väliin.

Kuka hullu tapaa ensi kerran kotona?? Tai mökillä. Varsinkin kesällä miehet kutsuu mökille saunomaan, en tajuu

Olet väärässä. Mies palkitsee naisen rohkeudesta, ja tekee kaikkensa, jotta nainen viihtyisi tämän tyyppisillä treffeillä.

Joskus jopa ilmastointiteipin, nippusiteiden ja jätesäkkien avulla. 

Ensitreffit aina julkiselle paikalle! Koskee kaikkia sukupuolia. 

Olen käynyt yli sadan naisen kanssa treffeillä

Naisille on kyse ehdottomasti turvallisuudesta. Vaikka viestein ja soitellen tyyppi vaikuttaisi kuinka normaalilta tahansa, niin ei tarvitse olla kuin se yksi väkivaltainen sekopää joka sattuu kohdalle, niin elämä voi olla siinä. Vähintäänkin terveys. Ei mitään järkeä ottaa sellaista riskiä.

Sukunimen tivaamista en kyllä ymmärrä

Nimen kun tietää, voi googlettaa onko mies tunnettu ahdistelija tai muuta pahempaa. Tai edes se, kuka hän väittää olevansa.

Vierailija
136/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla suojautuu että toinen ei lähentele tms, väännä kättä kaulalle tai jotain sopimatonta .

Miten tällaiset naiset koskaan pystyy suhteeseen, jos nainen jatkuvasti ajattelee onkohan tuo mies raizgari tai hyväksikäyttäjä?

Vierailija
137/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkistreffit? Olen aivan onneton pallopeleissä. Noloa olisi pelikaverillekin, karsiutuisin siis jo ekassa erässä.

Vierailija
138/140 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihien kanssa ei kannata ruveta mihinkään. Ökykallis kaakao kertoo aika paljon.

Täytyy kuulua prosenttiporukkaan, jos pystyy täysin hintoja katselematta laittaa rahansa mihinkä sattuu miten sattuu. Oma palkkani on keskiarvoa korkeampi ja olen käyttänyt mm. omaan ulkomaanreissuuni (yhteen, kesti 3 viikkoa) reilu 5000 euroa kokonaisuudessaan, mutta en silti tuhlaile tyhmiin ja mielestäni liian hintaviin ja turhiin asioihin. Kaakao kahvilassa olisi sellainen. Vain järkeä käyttämällä ne rahat riittävät niihin asioihin, joi

Ihan ravintoloissa ollaan käyty :D. Ja festareilla ostettu kojuista se mitä ollaan tarvittu. Se ettei halua käyttää treffeillä rahaa itselle täysin turhaan ja omasta mielestä hinta-laatusuhteeltaan aivan liian ylihintaiseen asiaan ventovieraan kanssa ei välttämättä kerro mitään siitä, millainen tämä henkilö on parisuhteessa. Elämä ei ole niin mustavalkoista.

Vierailija
139/140 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kahvilatreffit ovat just hyvä. Nopea tsekkaus, että onko tässä mitään potentiaalia. Voi juoda kahvinsa ja sanoa, että kiitos tapaamisesta. Tai jos on potentiaalia, sen jälkeen voi mennä yhdessä kävelylle ja vaikka minne. En haluaisi mitään pidennettyä tapaamista henkilön kanssa, josta heti minuutissa huomaa, ettei tästä tule mitään. 

Vierailija
140/140 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pyysi minut ekoille treffeille hohtokeilaamaan. Voitin ylivoimaisesti, sain pakit =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi