Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kahvilatreffit on joillekin ensitapaamiseen ehdoton turn off?

Vierailija
07.08.2025 |

Niitä melontoja, keilausta, kynttiläillallisia ehtii sittenkin kun ensin lyhyesti nähty ja tietää haluaako tutustua lisää.

Itse tapaan deitin suht matalalla kynnyksellä. Turhaa käyttää viikkoja viestittelyyn, varsinkin kun molemmat asuu samassa kaupungissa, etäsuhteisiin en ala. Vartin live-tapaaminen kertoo paljon enemmän kuin 2 viikon viestittely. Sekin kertoo minulle paljon, jos deitti ei halua kahvilaan.

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon järkevämpää on ensin tutustua video puhelujen avulla. Sitten tavataan suoraan jommankumman kotona, ja jättää ne typerät kahvilatapaamiset kokonaan väliin.

Kuka hullu tapaa ensi kerran kotona?? Tai mökillä. Varsinkin kesällä miehet kutsuu mökille saunomaan, en tajuu

Miehillä on taka-ajatus.

Vierailija
42/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen tästä aivan päinvastoin eli myöhemmin voidaan kahvitella mutta ensimmäistä kertaa kun nähdään niin en halua kahvilaan.

Kävelytreffit on paras ellei teillä ole jotain muuta yhteistä liikuntaharrastusta.

Sulkapallo toimii myös hyvin kun siinä voi jutella.

Jotenkin kahvilatreffit ja kävelytreffit menee minulla samaa kategoriaan. Kävellessä voi mennä kahvilaan, jos on huono sää.

Kävelydeitti on myös kiva ainoastaan silloin kuin on kiva ilma ja ympäristö viihtyisä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku härkäjuoksu tai benji-hyppy olisi ok.

Tai laskuvarjohyppy tai liitovarjokurssi. Öö joku kävely tai potkupallon perässä juoksentelu? Halojaa

Vierailija
44/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen tästä aivan päinvastoin eli myöhemmin voidaan kahvitella mutta ensimmäistä kertaa kun nähdään niin en halua kahvilaan.

Kävelytreffit on paras ellei teillä ole jotain muuta yhteistä liikuntaharrastusta.

Eli et halua kasvokontaktia? Miten sulkapalloa pelatessa voi jutella?

Ei ole tarkoitus jutella vaan tutustua toisen kehoon ja liikuttaa verta, sama juttu varmaan mitä suhteeltakin hakevat. Jumppaa ja panemista. Eivät eläimet "juttele".

Miten se ihmisten kanssakäymiseen liittyy, että eläimet ei "juttele"???

Siten että jos ei kykene inhimillisiin toimintoihin niin sitten on varmaan aika elukkamainen muutenkin.

Vierailija
45/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilatreffit on ihan hyvät. Käyn itsekin kahviloissa, jopa huoltoaseman kahviloissa. Jos treffikumppani ei kykene rauhalliseen keskusteluun ihmisten ilmoilla on hyväkin, että silloin kieltäytyy. Koska haluan jatkossakin, jos tapailemme, jopa olemme yhdessä enemmänkin, käydä yhdessä kahviloissa, syömässä yms. Myös keskustella. Jos se on tuskaa toiselle niin olisi silloin minullekin. Joten sulkapalloilijat ja aktiivisten urheilutreffien harrastajat ja keskustelutaidottomat kahvilakammoiset älkööt vaivautuko. 

Kiitos jo etukäteen! 

Vierailija
46/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä syy tähän on se, että ei normaalisti käy kahviloissa ja ei koe oloaan kotoisaksi toista vastapäätä kahvilla.

itse ainakin juttelen mieluummin kävellessä, museossa tms., koska olen paljon luontevampi tällöin.

Eli ujous voi olla syynä.

No minä en ainakaan halua seurustella ujon kanssa, sori..

Jokseenkin samoilla linjoilla. Minulle yhteys toiseen syntyy juuri siitä, että voi keskustella vapaasti ja luontevasti. Jos toisen kanssa keskustelu tökkii toisen ujouden takia, se tekee myös omasta olostani epämukavan.

Vierailija
47/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku härkäjuoksu tai benji-hyppy olisi ok.

Tai laskuvarjohyppy tai liitovarjokurssi. Öö joku kävely tai potkupallon perässä juoksentelu? Halojaa

Laskuvarjohyppydeitti olisi omasta mielestäni aivan huippu! Tosin kannattaa kyllä etukäteen selvittää mitä deittikumppani on mieltä asiasta.

Vierailija
48/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kahvilatreffit ja kävelytreffit menee minulla samaa kategoriaan. Kävellessä voi mennä kahvilaan, jos on huono sää.

Kävelydeitti on myös kiva ainoastaan silloin kuin on kiva ilma ja ympäristö viihtyisä. 

Kävelydeiteillä osoittautui hyvin, ettemme kumpikaan olleet sokerista tehtyjä, ja vaikka suhdetta ei tullut, olihan tuonkin selviäminen olennaista. 😎

Vierailija
49/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on juuri niiden kahvilatreffien idea, että selviää kuinka luontevaa toisen kanssa on jutella. Myös katsekontakti, eleet, puhetapa yms. Jos näissä ei oikein synny yhteyttä ja luontevuutta, niin ei tarvitse tavata sen enempää. Myös pääsee lähtemään kohteliaasti tilanteesta pois. Joku aktiviteetti pitää lusia huonossa tapauksessa loppuun, vaikea poistua kesken luontevasti. 

Vierailija
50/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen ei käy koskaan kahviloissa? Kesälomalla tuli käytyä varmaan 20-30 kertaa kahvilassa. Iso osa oli ihan  joku abc, kun ajelin ympäri Suomea. Ei niissäkään mitään vikaa ole, tuli syötyäkin monta kertaa. Kauppakeskusten kahvilat, kesäkahvilat, museon kahvila, näkötornin kahvila, niitä on vaikka missä

Vierailija
51/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelydeiteillä osoittautui hyvin, ettemme kumpikaan olleet sokerista tehtyjä, ja vaikka suhdetta ei tullut, olihan tuonkin selviäminen olennaista. 😎

No mitä ihmeen merkitystä sillä sitten oli? Jos ette sen jälkeen tavanneet. Kyllähän siihen ettei suhdetta tullut joku muu syy oli kuin ettette olleet sokerista. Sehän oli silloin ihan sivuseikka. 

Vierailija
52/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö ihmiset oikeasti jossain kävelytreffeillä? 

Vierailija
53/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen ei käy koskaan kahviloissa? Kesälomalla tuli käytyä varmaan 20-30 kertaa kahvilassa. Iso osa oli ihan  joku abc, kun ajelin ympäri Suomea. Ei niissäkään mitään vikaa ole, tuli syötyäkin monta kertaa. Kauppakeskusten kahvilat, kesäkahvilat, museon kahvila, näkötornin kahvila, niitä on vaikka missä

Kukin eläköön tavallaan, mutta jos aikuinen ihminen ei ole koskaan käynyt kahvilassa ja pitää jopa kahvilassa käyntiä liian jännittävänä tai ei jostain muusta syystä halua koskaan käydä kahviloissa niin ei kyllä olisi oikea kumppani mua varten, koska mulle kahvilat ja ravintolat ovat osa aivan normaalia elämää.

Vierailija
54/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on juuri niiden kahvilatreffien idea, että selviää kuinka luontevaa toisen kanssa on jutella. Myös katsekontakti, eleet, puhetapa yms. Jos näissä ei oikein synny yhteyttä ja luontevuutta, niin ei tarvitse tavata sen enempää. Myös pääsee lähtemään kohteliaasti tilanteesta pois. Joku aktiviteetti pitää lusia huonossa tapauksessa loppuun, vaikea poistua kesken luontevasti. 

Yleensä ensimmäisellä tapaamisella ei ehdi tulla oikeaa kuvaa toisesta ihmisestä, jos ei ole puhuttu videopuheluita sitä ennen. Siitä syystä ne kahvilatreffit epäonnistuvat niin usein. 

Vierailija
55/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon järkevämpää on ensin tutustua video puhelujen avulla. Sitten tavataan suoraan jommankumman kotona, ja jättää ne typerät kahvilatapaamiset kokonaan väliin.

Kuka hullu tapaa ensi kerran kotona?? Tai mökillä. Varsinkin kesällä miehet kutsuu mökille saunomaan, en tajuu

Olet väärässä. Mies palkitsee naisen rohkeudesta, ja tekee kaikkensa, jotta nainen viihtyisi tämän tyyppisillä treffeillä.

Vierailija
56/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Mies palkitsee naisen rohkeudesta, ja tekee kaikkensa, jotta nainen viihtyisi tämän tyyppisillä treffeillä.

Jos huonosti käy, nainen löytää itsensä paloiteltuna maakellarista

Vierailija
57/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat on kyllä aika tylsiä ympäristöjä. Jos on kiusallista, pitää tuijotella tosiaan vastatusten. Itse ottaisin mielummin kahvit mukaan ja vaikka kävelylle, mutta ihmisiä on erilaisia. 

Vierailija
58/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ensimmäisellä tapaamisella ei ehdi tulla oikeaa kuvaa toisesta ihmisestä, jos ei ole puhuttu videopuheluita sitä ennen. Siitä syystä ne kahvilatreffit epäonnistuvat niin usein. 

Kyllä tunnin kahvilatreiffeillä saa jo varsin hyvän kuvan siitä ihmisestä ja siinä näkee hyvin ihmisen keskustelutaidot, elekielen ja ylipäätään sen energian mikä siitä ihmisestä välittyy. Yleensä tiedän jo ensimmäisen viiden minuutin aikana haluanko nähdä ihmistä uudestaan

Vierailija
59/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tunnin kahvilatreiffeillä saa jo varsin hyvän kuvan siitä ihmisestä ja siinä näkee hyvin ihmisen keskustelutaidot, elekielen ja ylipäätään sen energian mikä siitä ihmisestä välittyy. Yleensä tiedän jo ensimmäisen viid

Jos viidessä minuutissa pystyt sen sanomaan, niin se perustuu vain miehen ulkonäköön.

Vierailija
60/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi treffeillä pitäisi olla just liikuntaa? Kuulostaa ihan kuin joltain päiväkoti-ikäisten tapaamiselta, että pitää olla jotain liikunnallista puuhaa.

Liikuntaa harrastaessa molemmat viihtyy ja on helpommin hauskaa verrattuna siihen että jäykkänä tuijotatte toisia pöydän ääressä.

Itse olen pitänyt linjan, etten tapaile puhekyvyttömiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi