Mies valehtelee/jättää kertomatta asioita
Miehen valehtelu/asioiden kertomatta jättäminen. Yhdessä on oltu 10v 2 lasta. Alusta asti mies valehdellut typeristä asioista. Tyyliin kävi jossain mutta ei kertonut tästä koska olin maininnut että miksi sinne menet. Jätti kertomatta että jatkaa avoimen opintoja kun sovittiin että jättää ne tauolle nyt ainakin hetkeksi kun lapsiarki oli kuluttavaa. Käynyt työajalla hoidattamassa jotain opintoasioita mitä jättänyt kertomatta. Lapsi tippui sängystä ja itki kovasti kysyin tippuiko sängystä valehteli ettei tippunut. Esikoinen sitten kertoi totuuden. En enää tiedä missä voin luottaa ja missä valehtelee. Epäilen hänen sanojaan kokoajan. Viimeisen vuoden jäänyt vähän väliä valheista kiinni. Ei kuitenkaan mitään toinen nainen juttuja. Ainakaan käytöksessä ei ole mitään toiseen viittaavaa. Tuo on toki niin taitava valehtelija että mistä tässä enää tietää mitä tuo salaa. En tiedä kauanko tätä jaksaa.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että olen kova sanomaan asioista ja mies on kiltti ja myötäilee minua että pääsisi ns helpolla. Tosiasiassa tekee asiat niin kun häntä huvittaa jättää vain kertomatta. Pelkää konflikteja kovasti mitä tietysti näistä asioista seuraa. Olen aina ajatellut että mies valehtelee koska pelkää minun reaktiota. Mutta kun valehtelu on luokkaa jätti hiusharjani uimahalliin köy hakemassa sen ja vie kaappiin ja kun kysyn haitko sen uimahallista niin valehtelee että ei hakenut. Harja tänään suoraa kaapissa edessäni jota olen kaapista etsinyt 3 päivää ja sitten pitäisi uskoa että se harja on vain mystisesti ilmestynyt sinne. Nämä on niin typeriä valheita että ottaa päähän niin paljon. Toki sitten vakavampia nuo ettei kerro jos lapsi kolauttanut päätään/tippunut jostain jne mistä ei kerro minulle.
Elämä miehen kanssa on helvettiä. No kakka on jo housussa. Millainen on taloustilanteesi, pystytkö eroamaan?
Sä olet tainnut tästä helmestä täällä aiemminkin avautua? Olisiko nyt jo aika kuunnella niitä neuvoja mitä sait jo ekalla kierroksella?
Ja pelkään ylikaiken sitä että mies opettaa lapset valehtelemaan minulle että itse selviäisi asioista kuin koira veräjästä. Se on pahinta koska olen itse elänyt lapsuuden niin että isälle valehdeltiin kun hänen reaktiota pelättiin. Toki isäni oli väkivaltainen itse en ole. Miehelläni ei ole mitään pelättävää kanssani muuta kun se että saatan suuttua jos hän ei ole katsonut lasten perään ja jotain sattuu heille.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että olen kova sanomaan asioista ja mies on kiltti ja myötäilee minua että pääsisi ns helpolla. Tosiasiassa tekee asiat niin kun häntä huvittaa jättää vain kertomatta. Pelkää konflikteja kovasti mitä tietysti näistä asioista seuraa. Olen aina ajatellut että mies valehtelee koska pelkää minun reaktiota. Mutta kun valehtelu on luokkaa jätti hiusharjani uimahalliin köy hakemassa sen ja vie kaappiin ja kun kysyn haitko sen uimahallista niin valehtelee että ei hakenut. Harja tänään suoraa kaapissa edessäni jota olen kaapista etsinyt 3 päivää ja sitten pitäisi uskoa että se harja on vain mystisesti ilmestynyt sinne. Nämä on niin typeriä valheita että ottaa päähän niin paljon. Toki sitten vakavampia nuo ettei kerro jos lapsi kolauttanut päätään/tippunut jostain jne mistä ei kerro minulle.
Ethän sinä voi edes tietää, mitä muuta lapsillesi on tapahtunut.
Tuo yksi asia selvisi ainoastaan siksi, että sisarus sattui sen näkemään.
Voisitko ehkä itse olemaan sanomalla esim vähän kauniimmin eikä aina mitään räjähtävää reaktioita. Olen elänyt aikoinaan suhteessa jossa mies räjähteli ihan mitättömistäkin asioista, opin välttelemään kaikenlaisia asioita, mikä häntä olisi sattanut ärsyttää. Eli katse myös peiliin, oletko niin "kova sanomaan" , että perheesi kulkee munankuorilla, ei ihan tervettä sekään.
Millään mitä sanot tai teet et voi muuttaa miehen käytöstä. Hän tulee valehtelemaan sinulle lopun ikääsi. Mitä voit tehdä on pelastaa itsesi ja lapsesi hänen vaikutuspiiristään.
Kannattaa myös mennä terapiaan purkamaan sitä miksi olet katsellut noin sairasta käytöstä noinkin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Joku mahdollinen toinen nainen on mitätön pikkujuttu verrattuna siihen, että hän valehteli lapsenne putoamisesta.
Hyi hemmetti.
On ehdottomasti lastensuojelun asia.
Kolme kertaa olen ollut parisuhteessa. Kahden kanssa pystyttiin keskustelemaan kipeätkin asiat, välit pysyneet kuitenkin hyvinä, vaikka erottiin, syyt olivat ikäerossa, lapsissa, asumisessa ja ajankäytössä ym. Kolmas oli krooninen valehtelija, uskoi kai omiin juttuihinsa osittain. Oli hänen pakko tietää, että muut tietävät valehtelevan. Tulin niin vainoharhaiseksi että nauhoitin puhelut, kun tiesin hänen tekevän samoin. Erittäin huonot välit. Ikuisesti.
Noajattelen myös niin että kun olen mieheni kanssa yhdessä näen suurinpiirtein kaiken mitä lapsille tapahtuu. Esikoinen kertoo kaiken. Jos eroaisimme en saisi enää mitään tietoa kuka on tippunut mistäkin hänen hoitovuorollaan jne ja hän ei ainakaan öitä valvoisi lapsen vointia tarkastellen saati soittaisi sairaalaan mitä tehdä ellei lapsi nyt meni ihan tajuttomaksi. Itse nukun lasten kanssa niin heitä pystyn tarkkailla aina.
Joo vaikeaa se on kun tilanne on mennyt tähän että toinen valehtelee kun pelkää reaktiota ja kun valheet selviää on vain kauheampi helvetti pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Kun koti on vankila, niin pysyäkseen järjissään on pakko valehdella. Sinä olet hänelle vanginvartija, että puoliso.
Kun rehellisyys aiheuttaa pelkkää lisäkiristystä, on parempi olla tekemisistään hiljaa.
Sama lasten kanssa. Liian ankara kasvatus opettaa valehtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdy hakemaan eroa ja huomaa, että varattomana yksinhuoltajana elämä on helppoa ja mukavaa. TUlet vielä kaipaamaan miestäsi.
Miksi yh-äidin pitäisi olla varaton? Ja miksi jätettyä miestä pitäisi kaivata? Kommenttisi on järjetön.
Mies on kyllä yleensä kertonut totuuden heti kun olen kysynyt esim että oletko jatkanut opintoja vaikka sovittiin että jätetään tauolle. Joskus on yrittänyt valehdella tappiin asti se on sitten jäänyt minulle päätettäväksi uskonko vai en. Ja koska valheet on ollut ns Mitättömiä olen ne anteeksi antanut. Mistään rahan pimittämisestä, velosta, päihteistä, pettämisestä ei ole valehdellut tai ainakaan jäänyt kiinni eikä ole niistä tarvinnut epäilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Kun koti on vankila, niin pysyäkseen järjissään on pakko valehdella. Sinä olet hänelle vanginvartija, että puoliso.
Kun rehellisyys aiheuttaa pelkkää lisäkiristystä, on parempi olla tekemisistään hiljaa.
ok mutta esim tuo miten ei kerro lapsen tapaturmasta on aika paha. Mieti nyt jos sulle valehdeltaisiin noin.
Antakaa lapset sellaiseen kotiin, jossa ymmärretään mitä vanhemmuus tarkoittaa.
Voitte sen jälkeen jäädä miehesi kanssa leikkimään leikkejänne hamaan tappiin asti kaikessa rauhassa.
Ketään ei kiinnosta.
Hän on itse samaa mieltä että lapsen tapaturmasta ei olisi saanut valehdella. Hä elle on käynyt vanhemman lapsen kanssa niin että lapsi tippui sängystä alle 2v 2x kun hän hoiti ja suutuin siitä paljon ja olen siitä varoitellut että katso ettei köy enää. Ilmeisesti pelkäsi että suutun ihan totaalisesti kun taas kävi näin.
Se nyt vaan on miesten luonto sellanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sitä, mies tätä. Tyypillistä naisen ulinaa.
Naisen ulinaa siitä, naisen ulinaa tästä. Tyypillistä incelin ulinaa.
Koitappas rauhottua pikkusen.
Mutta uskon myös että kun hän on lasten kanssa yksin ja jotain tapahtuu hän arvio itse että ei käynyt kuinkaan ja jättää kertomatta minulle. A siksi että ei näe ettå olisi mitään syytä kertoa kun lapsi voi hyvin ja b ajattelee että kun en tiedä en voi suuttua ja konflikti vältetty.
Enkä kyllä minkään kerro hänelle kaikista lasten päivän aikana sattuneista haavereita vaan arvoin itse miten lapsi voi sen jälkeen.
Konfliktin pelko. Ehkä kasvanut perheessä missä pitää tunnustella mikä on turvallista, mikä ei? Niin varmuuden vuoksi valehtelee ja peittelee totuutta. Ei uskalla sanoa omaa mielipidettään eikä vastustaa sinua? Tuollainen suhde on pidemmän päälle epäterve ja todella kuormittava. Ex oli ( ja on) tuollainen, ja hänellä syyt varmasti juuri nuo. Mut ei siinä aitoa yhteyttä voi olla jos toinen ei osaa tai uskalla olla rehellinen ja oma itsensä. Kannattaa hakea ulkopuolista apua yhdessä ja erikseen. Ei tuo muuten kestä. Ja lapsillekin ikävä ilmapiiri kasvaa.