Eikö kouluissa oikeasti ole mitään pukukoodia? Pikkuisissa sortseissa ja topeissa käveli tyttöjä yläastetta/lukiota kohti kuin biitsille me
Menossa.
Ja ennenkun joku näsäviisas tulee huutelemaan "älä kyylää teinejä!" niin ensinnäkin olen nainen ja toiseksi olin autossa,en erityisesti "kyylännyt" ketään.
Kommentit (271)
Me elämme vapaassa valtiossa, meillä ei ole kouluissa koulupukuja.
Pitäkäämme visusti kiinni ettei sellaista koskaan tule.
Miehet tykkää kun teinitytöillä on stringit ja nii lyhyet sortsit että perse näkyy. Varmaan myös miesopet vaikkeivat sitä myönnä.
Vierailija kirjoitti:
Me elämme vapaassa valtiossa, meillä ei ole kouluissa koulupukuja.
Pitäkäämme visusti kiinni ettei sellaista koskaan tule.
Ainut koodi, mikä pitäisi saada pakolliseksi asap olisi hunnuttamisen kieltäminen.
Antakaa jokaisen pukeutua miten itse haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Antakaa jokaisen pukeutua miten itse haluaa!
Tuo pitäisi kertoa erityisesti m u s l i m i miehilille.
Ok siis puhutaanko tässä semmoisesta lantiomittaisesta puuvillatopista jossa ohuet olkaimet ja jota miun mummoki voi käyttää vai pikkuisesta pitsitopista joka just ja just yltää tissien alle?
Tyttölasten on hyvä harjoitella pukeutumista vastaisen varalle. Voi aluksi mennä yli, mutta on hyvä tiedostaa, että heidän tulee näyttää näteiltä ollakseen soveliaita seurusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Suomessa ikinä ollut. Onko ap ensimmäistä kertaa elämässän Suomessa?
No kyllä on ollut!!!
Luuletko että aina olis saanut mennä kouluun vähäpukeisena perse vilkkuen?
Ei olus tullut kuuloonkaan omana kouluaikanani. Kyllä olisi puututtu asiaan ja kotiin olisi mennyt noottia että katsokaa että lapsenne tukee kouluun vaatteet päällä.
Mun äiti kertoi, että kun talvella hän ja siskonsa hiihtivät kouluun, heillä oli pitkät housut. Opettaja oli sanonut, että tytöillä pitää olla hame. Siihen aikaan ei ollut sukkahousujakaan, joten talvipakkasilla aika kauheaa.
Isänsä oli käynyt sanomassa opettajalle, että meidän tytöt on talvella housut jalassa ja piste.
Eli sellaisia pukeutumiskoodeja kyllä on ollut. Suomessa.
Minä ainakin opetin tyttärille, ettei pidä olla liian kireä, vaan ihan reilusti pimu.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kesäkelit!
Mun tytär lähti lukioon olkaintopissa ja farkuissa,joku rotsiko siihen olisi pitänyt päälle kiskoa?
Onko niistä farkuista leikattu shortseiksi, missä näkyy puolet takamuksesta paljaana? Ja onko toppi selästä pelkät nauhat, missä koko selkä on paljaana muutamaa ohutta nauhaal lukuunottamatta ja edessä pieni lappu rinnan päällä roikkumassa paljasten mahan? Vai onko ne normaalit farkut ja toppi, mikä ei paljasta enemmän kuin peittää?
Nämä vaatekeskustelut ovat aina aika hauskoja, kun vaatteita on niin monenlaisia, mitkä menevät saman kategorian alle ja jokaisella keskustelijalla on omanlaisensa näkemys, millaisesta vaatteesta puhutaan. Näitä on aina kouluvuoden loppupuolella ja koulujen aloittamisen aikaan. Tuskin ap:kaan on vaatimassa mitään hirveän peittävää pukeutumista, vaan kaipaillee suhteellisen normaalia vaatetusta, mikä ei paljastele ihan kaikkea. Olisiko jotkut pyllybikinit sopiva kouluasu, vaikka se alaosa olisi olevinaan jotkut sortsit, jotka vaan paljastelevat yhtä paljon ja se toppi pelkkä bikinin yläosa?
-ohis-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on ollut!!!
Ei olus tullut kuuloonkaan omana kouluaikanani. Kyllä olisi puututtu asiaan ja kotiin olisi mennyt noottia että katsokaa että lapsenne tukee kouluun vaatteet päällä.
Mun äiti kertoi, että kun talvella hän ja siskonsa hiihtivät kouluun, heillä oli pitkät housut. Opettaja oli sanonut, että tytöillä pitää olla hame. Siihen aikaan ei ollut sukkahousujakaan, joten talvipakkasilla aika kauheaa.
Isänsä oli käynyt sanomassa opettajalle, että meidän tytöt on talvella housut jalassa ja piste.
Ei ole ollut. Se, että sinulla oli kotona tuollaiset säännöt, ei tarkoita että koulussa olisi ollut pukukoodi. Pukukoodi tarkoittaa erillistä ohjetta, jolla kerrotaan miten pitää pukeutua.
Googlailin, mutten llöytänyt/osannut. Parin vuoden sisään oli haastateltu koulujen rehtoreita ja kyselty, että millainen pukeutuminen on ok. Kyllä siinä kaikki halusivat kieltää narutopit ja pienet shortsit ja hameet.
Ihan oikeassa ovatkin. Kouluakin saa kunnioittaa pukeutumisellaan, ei se mikään bilepaikka ole.
En ikinä antaisi oman lapseni pukeutua noin niukasti kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kesäkelit!
Mun tytär lähti lukioon olkaintopissa ja farkuissa,joku rotsiko siihen olisi pitänyt päälle kiskoa?
Miksi päästät tyttäresi kouluun h...n näköisenä?
Jotta sinä voit palstalla kauhistella.
eri
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla enää.90luvulla kyllä vanhempi naisopettaja ripitti rintavaa lukkatoveria jolla lisäksi oli mustat pitsilivit valkoisen topin alla.Enää opettajat eivät saa puuttua.
Tuolloin työelämässä oli vielä entisiä kansakoulun opettajia joita oli oikein kehotettu hakkaamaan oppilaita karttakepillä mikäli nämä eivät tottele. Kaikki heistä eivät koskaan sopeutuneet uusiin sääntöihin mutta 90-luvulla ei vielä oltu niin valveutuneita kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on ollut!!!
Opettelepa Suomea. Joku opettajan sanominen ei ole mikään pukukoodi. Ei opettajaa ole pakko kaikessa kuunnella. Minun matematiikan opettajani sanoi, että tytöt eivät pärjää matematiikassa. Arvaa kuuntelinko?
N48, DI
Vierailija kirjoitti:
En ikinä antaisi oman lapseni pukeutua noin niukasti kouluun.
Onneksi sinulla ei lapsia olekaan.
"Ei ole ollut. Se, että sinulla oli kotona tuollaiset säännöt, ei tarkoita että koulussa olisi ollut pukukoodi. Pukukoodi tarkoittaa erillistä ohjetta, jolla kerrotaan miten pitää pukeutua. "
Etkö ymmärrä lukemaasi??? Koulu puuttui pukeutumiseen ja voisi tehdä sen nykyäänkin, koska koodi on että pukeudutaan asiallisesti.
Itse asiassa tiedän, että on puututtukin, kun oli tämä "pakkasillakin nilkat paljaina" -muoti.
Pelkkää sheimaamista koko ketju.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.