Eikö kouluissa oikeasti ole mitään pukukoodia? Pikkuisissa sortseissa ja topeissa käveli tyttöjä yläastetta/lukiota kohti kuin biitsille me
Menossa.
Ja ennenkun joku näsäviisas tulee huutelemaan "älä kyylää teinejä!" niin ensinnäkin olen nainen ja toiseksi olin autossa,en erityisesti "kyylännyt" ketään.
Kommentit (271)
Ei varmaan ole enää. Nykyisin ollaan vain tyytyväisiä, että lapset ylipäänsä ilmestyvät kouluun.
Aloitin koulun 1999 ja omina aikoinani oppilaat kyllä saivat opettajilta noottia pukeutumisesta. Lähinnä naruolkaintopeista, minihameista, polvissa roikkuvista lökäfarkuista ja paidoista, joissa häröjä kuvia tai tekstejä. Moni asia on toki muuttunut niistä ajoista, nykyäänhän opettajat eivät taida saada sanoa tai tehdä juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Voi vain kuvitella palstapun kerot, jotka ovat tasoa iidavainion äiti, laittavat ker soilleen tuommoisia vaatteita!
Kersat kasvattaa kersoja, buahaaaaaaaaaahaaa!
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti vanhemmille on ok, että tytär näyttää hutsulta.
Mulle ei olisi.
Tähän se kiteytyy, muu on nillitystä. Kaikki tietää että peruskouluissa on jo viimeiset 30 vuotta ollut pissiksiä, joilla look on extreme kuin maksullisella naisella. Ne ovat niitä ääripäitä joista tässä puhutaan, kukaan ei tarkoita että nunnakaavuissa pitäisi alkaa kulkemaan, vaan että kultainen keskitie: t-paita, säädyllinen toppi tai normaalit shortsit tai hame (ei mikromalleja) on ok pukea kuumilla kesäkeleillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vain kuvitella palstapun kerot, jotka ovat tasoa iidavainion äiti, laittavat ker soilleen tuommoisia vaatteita!
tämä! itse eivät enää mahdu ovista läpi, niin lapsille laitetaan alusvaatteet päälle, ELETÄÄN VÄHÄN NUORUUTTA!
Nämä pun kerot huutavat kylillä kyllä, OLEN NUORI, OLEN NUORI! :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tosi surullista, ettei pukeutumisella ole enää mitään väliä. Tänäänkin todella monella tytön pakarat näkyivät koulussa ja rintaliivitopit olivat päällä. Täällä tosin mammojen mielestä tuollainen on sopiva asu ihan hautajaisiinkin, joten eivät kommentit yllätä.
Minusta on tosi surullista, että aikuisella ihmisellä ei ole muuta tekemistä kuin vinkua lasten vaatteista.
Olet kateellinen.
Olen 50v nainen.
Minkä ihmeen takia kiinnittäisin 35v nuorempiin mitään huomiota.
Menkööt vaikka alasti tai pyllybiksuissa kouluun.
Yhtä hullu olin itse nuorena.
Vai pukukoodia. Suomessa 12-vuotias murhaaja jatkaa 14-vuotiaana peruskoulussa muiden mukana kuin mitään ei vakavaa ei olisi tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vai pukukoodia. Suomessa 12-vuotias murhaaja jatkaa 14-vuotiaana peruskoulussa muiden mukana kuin mitään ei vakavaa ei olisi tapahtunut.
Mutta ei sentään narutopissa. Kyllä narutoppi on paljon kamalampi asia kuin koulutovereiden ampuminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu on oppilaiden sekä opettajien ja muun henkilökunnan työpaikka. Sinne pukeudutaan asiallisesti ja soveliaasti. Ei siis liian niukkoja asuja, loukkaavia tekstejä, pipoja/huppuja/lippiksiä sisätiloissa jne. Puhtaat, siistit ja ehjät vaatteet päälle. Rantavaatteille ja niukoille kesäasuille on sitten omat käyttötilanteensa.
Ei voi kuin ihmetellä vanhempia, jotka eivät osaa ohjata lapsiaan fiksuun käyttäytymiseen eivätkä uskalla asettaa lapsilleen rajoja, kenties peläten saavansa lapsen vihat niskoihinsa (kuuluu muuten vanhemman rooliin). Kyllä se lapsikin sitten vartuttuaan on kiitollinen hyvästä kasvatuksesta. Asiallinen ja kohtelias käyttäytyminen, mukaan lukien pukeutuminen, ei koskaan ole cringeä.
Niin kauan kuin koulunkäynnistä ei makseta palkkaa, se ei ole yhdenkään oppilaan työpaikka.
Vertautuu täysin työpaikkaan. Opetellaan toiminaan ryhmissä ja toisia kunnioittaen. Jokainen fiksu tajuaa, millainen etuoikeus on käydä koulua ja ottaa siitä kaiken hyödyn irti voidessaan kehittää itseään. Sitten on tietysti niitä muita
Vertautuu täysin työpaikkaan. Opetellaan toiminaan ryhmissä ja toisia kunnioittaen. Jokainen fiksu tajuaa, millainen etuoikeus on käydä koulua ja ottaa siitä kaiken hyödyn irti voidessaan kehittää itseään. Sitten on tietysti niitä muita
Ei vertaudu. Se olennainen eli palkka puuttuu.
Vain perverssi ihminen häiriintyy siitä, että kesällä on teineillä shortsit ja toppi päällä. Entäpä jos pitäisit vanha kurppa omasta pukeutumisestasi huolen etkä ole joka käänteessä paheksumassa nuorisoa?
Sinulla on töitä vain 9-12 ja työstäsi ei makseta korvausta? Tuollaistahan on koulunkäynti ekaluokkalaisella.
Vierailija kirjoitti:
No, sinä voit nähdä itsesi irrallisena yhteiskunnasta ja pyristellä elämässä ne palkkahilut silmissä. Oletkohan edes töissä? Tai sitten voit ymmärtää asioita vähän laajemmin. Toki voit tarttua lillukanvarsiin ja saivarrella. Kertoo sinusta kaiken tarvittavan.
No ei todellakaan vertaudu. Koululaiset eivät ole vastuussa niin kuin työntekijät ovat. Eikä läheskään kaikilla työpaikoilla ole mitään helkkarin ryhmätöitä.
Nelikymppiset "nuoret" kasvattaa kieroon lapsia, aina saa nauraa!!
Erikoista on lähinnä se että miten moni tyttö haluaa tehdä niin? Ja mikä on motiivi?
Tottakai pojat/miehet ja jotkut tytökin tykkää näkemästään, mutta lataus on niin selvästi eroottinen että menee arkitilanteessa oudon puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tosi surullista, ettei pukeutumisella ole enää mitään väliä. Tänäänkin todella monella tytön pakarat näkyivät koulussa ja rintaliivitopit olivat päällä. Täällä tosin mammojen mielestä tuollainen on sopiva asu ihan hautajaisiinkin, joten eivät kommentit yllätä.
Mammat itse hirveitä suomursuja, voi ajatella että lapseni vielä on hoikka! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sinä voit nähdä itsesi irrallisena yhteiskunnasta ja pyristellä elämässä ne palkkahilut silmissä. Oletkohan edes töissä? Tai sitten voit ymmärtää asioita vähän laajemmin. Toki voit tarttua lillukanvarsiin ja saivarrella. Kertoo sinusta kaiken tarvittavan.
Äläpä nyt rupea vääristelemään asioita. Puhuttiin siitä, onko koulu oppilaiden työpaikka. Oikea vastaus on: Ei ole, koska työpaikka on paikka, jossa työntekemisestä maksetaan palkkaa.
Niin kauan kuin koulunkäynnistä ei makseta palkkaa, se ei ole yhdenkään oppilaan työpaikka.