Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmiannan tutun joka saa perustoimeentulotukea ynnä muita tukia, ja sitten myy pimeästi mustikoita sekä sieniä??

Vierailija
06.08.2025 |

Kehuskelee miten on jo tienannut yli 1500e tänä kesänä noilla...Kaikki tulot tietysti Kelalta pimitetty. Riittääkö kuvat ryhmäkeskusteluista ja myynti-ilmoituksista Kelaan?

Kommentit (376)

Vierailija
141/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa tuollainen sinulle ap sitten tuottaisi? Eettiseen pohdintaan oikeasta ja väärästä kuuluu paljon muitakin puolia kuin lain kirjaimen noudattaminen sokeasti. 

Vierailija
142/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.vero.fi/en/About-us/contact-us/efil/reporting-suspected-tax…

Väärä linkki. Ei kyse ole verojen maksamattajättämisestä vaan Tukien huijaamisesta. Verottajaa ei kiinnosta tukien huijaukset, kelaa ja poliisia taas voi kiinnostaa. 

Poliisia ? 🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus maan perii.

Miten se kateuteen liittyy jos ei halua että joku joka jo saa yhteiskunnan tukia käyttää niitä väärin? Jos toimeentulotukea saa, niin kyllä silloin pitää olla rehellinen kaikista työtuloista mitä saa. 

Kenelle se töitä tekee? Itse kerättyjen sienten ja marjojen myynti on verovapaata. Sinne vaan sinäkin kyykkimään hyttysten ja paarmojen ja käärmeiden kupattavaksi metsään, hopi hopi.

Vierailija
144/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai pizzeriassa makseta käteispalkkaa? 

🤔😂

Vierailija
145/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500€ kesän aikana on aika vähän kokonaiskuvassa. Kuvittele edes itsesi ensin kaverisi asemaan ja mitä itse tekisit.

Vierailija
146/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en kyllä julkisesti huutelis ylimääräsistä tuloista. Kel onni on, se onnen kätkeköön. 

Vierailija
147/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakoon vaikka 100:n mulle mutta pääasia on ettei kaveri saa 50:ä

Ap

Vierailija
148/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helvetin takia toimeentulotukiasiakkaita kohdellaan täällä silkkihansikkain? Hän rikkoo lakia kun ei ilmoita kaikkia tulojaan. Voitte ihan pelkästään omistanne antaa tälläiselle kelahuijarille jos haluatte. Minä en halua antaa senttiäkään rikollisille.

Ilmoita ap ihmeessä tälläinen henkilö, se on kansalaisvelvollisuutesi.

Vierailija
149/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sinne Kelaan ja kerrot. Jos siis on tarve sinulla. 

Vierailija
150/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuletko onnellisemmaksi, jos ilmoitat asiasta Kelalle ja saatat "ystäväsi" mahdollisesti vaikeuksiin. Itse olet varmasti ex-ystävä sen jälkeen.

Vanha sanonta: Kateus vie kalatkin vedestä", pitää tässäkin paikkansa.

Vierailija
151/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti kateellinen aloittaja. Olen itse saanut mustikoista 400 ja sienistä 200 euroa. Kalastan ja saan siitäkin rahaa koska ihmiset ostaa ahventa.

Vierailija
152/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi et ole töissä?

Käyn töissä pienellä palkalla, ja maksan veroistani tuon tutun tuet. Minulla ei siis ole aikaa käydä marjametsässä töiden takia. Tuttuni taas saa nyt ikään kuin "kahdet tulot" kun on rajaton vapaa-aika sen takia kun me muut maksamme elämisen...Reiluako mielestäsi???

ap

Et sinä maksa tuttusi tukea. Sinun verorahoillasi maksetaan Helsingin herrojen taksimatkat ja päivälliset viinatarjoiluineen. Mutta nehän sinä mieluusti varmaan kustannat.

Minun verorahoilla voidaan maksaa tuttusi tuet ja se passaa minulle, jos pienien tukien päälle joku on niin ahkera, että raahautuu metsään kaivelemaan marjoja puskista.

Tunnen muutaman, jotka elää toimeentulotuella enkä kadehdi heitä yhtään. En edes sitä vapaa-aikaa, koska heillä ole varaa tehdä silloin mitään.

Vierailija
153/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi et ole töissä?

Käyn töissä pienellä palkalla, ja maksan veroistani tuon tutun tuet. Minulla ei siis ole aikaa käydä marjametsässä töiden takia. Tuttuni taas saa nyt ikään kuin "kahdet tulot" kun on rajaton vapaa-aika sen takia kun me muut maksamme elämisen...Reiluako mielestäsi???

ap

Mikä sinua estää jäämästä toimeentulotuelle ja käymässä marjametsässä kun se kerran niin kannattavaa on että oikein kateutta aiheuttaa? Kokeile toki, voin vannoa, että töihin tulee ikävä.

Vierailija
154/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitenkään. Iloitsen ystäväni lisätuloista!

Vierailija
155/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä helvetin takia toimeentulotukiasiakkaita kohdellaan täällä silkkihansikkain? Hän rikkoo lakia kun ei ilmoita kaikkia tulojaan. Voitte ihan pelkästään omistanne antaa tälläiselle kelahuijarille jos haluatte. Minä en halua antaa senttiäkään rikollisille.

Minkä takia torit ja huutonetit pursuaa uusia, käyttämättömiä äitiyspakkauksia? Jos itse kyykit tunteja muutaman kympin tähden metsikössä, on se pienempi paha kuin myydä jo saatua etuutta eteenpäin. 

Vierailija
156/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse poimimaan marjat ja sienet ja anna toisten tehdä mitä haluaa. Kateellinen paska olet ap! Häpeä!

Vierailija
157/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene seuraksi poimimaan, ap. Tai osta ahkeralta ne marjat.

Tuntuu olevan vitamiinin puutostila aivoissa.

Vierailija
158/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä marjoja ja sieniä saa kerätä itselleen ja sukulaisilleen niin paljon kuin jaksaa. Kaupallinen myynti siis vaikka kauppaan tai muuhun yritykseen olisi taas liiketoimintaa ja verotettavaa tuloa.

Vierailija
159/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokkare persu siellä ihan täpinöissään, voi poloista

Vierailija
160/376 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä Ap:n kaltaisia oikein riittää? Mutta eiköhän karma hoida. Oksettavaa toimintaa.