Miten ilmiannan tutun joka saa perustoimeentulotukea ynnä muita tukia, ja sitten myy pimeästi mustikoita sekä sieniä??
Kehuskelee miten on jo tienannut yli 1500e tänä kesänä noilla...Kaikki tulot tietysti Kelalta pimitetty. Riittääkö kuvat ryhmäkeskusteluista ja myynti-ilmoituksista Kelaan?
Kommentit (376)
Kannattais keskittää energia siihen, ettei oma elämä olisi niin ankeaa, että tommosta pitää miettiä.
Sä oot vastuussa omista valinnoistas, mutta ilmeisesti oot valinnut vaan sen lampaana elämisen. Kaikki tehdään niinku joku muu käskee.
Ootko ikinä ajatellut, että joka minuutti on korvaamaton tässä elämässä ja sä mietit jonku toisen mustikoita?
Jonkun toisen marjojen keruuta ja myyntiä!
Mieti nyt tota hetki, mieti vielä hetki.
Mieti.
Okei..luvassa on paljon häirintä, kiusaus ja painostus tarkoituksessa tehtäviä perättömiä ilmiantoja joiden perimmäinen tarkoitus on vain kiusata tuen saajia siksi että ovat työttömiä ja nostavat tukea
Varsinainen älypää. Kysyy neuvoa muilta, miten olla susi toiselle. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Ap täytyy olla sdp/ vasemmiston/ virheiden äänestäjä
Täh, nimenomaan toisin päin. Oikeistolaiset ne ovat niitä jäykkiä sääntöjen noudattajia jotka haluavat kontrolloida muita.
Vierailija kirjoitti:
Okei..luvassa on paljon häirintä, kiusaus ja painostus tarkoituksessa tehtäviä perättömiä ilmiantoja joiden perimmäinen tarkoitus on vain kiusata tuen saajia siksi että ovat työttömiä ja nostavat tukea
I'm.eksesti kaiken tämä. Tarkoitus on. Että työttömät lopettaisi TE toimistossa kirjoilla olemisen ja lopettaisi tuen nostamiset..
Itse harkitsen nyt tätä.vaivtoehtoa ..olen täysin varma että pienellä paikkakunnalla joudun tälläisten kiusalla tehtyjen ilmiantoje. Kohteeksi kun täällä on sellaisia kotipoliiseja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parturi ei antanut kuittia. Soitanko verohalliintoon, että parturi laittaa kuitteja ohi kirjanpidon?
Olen ostanut perunoita, sahatavaraa, sianlihaa, sahtia, auton, traktorin, kotiviiniä ja ties mitä muuta naapureilta ja tutuilta, tuskin ovat ilmoittaneet verottajalle... mahdamme olla melkoista rikollisporukkaa.
Silti kuitenkin paheksuisit, jos minä jättäisin minun ulkomaiselle tililleni tulevat ulkomaiset osingot ilmoittamatta verotajalle?
Eli Kyllä, SINÄ olet kaksinaamainen rikollinen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun ilmoitit, nää tukiloishuijarit pitää saada kuriin koska sitä rahaa on niin vähän jaettavaksi. Riittää sitte vähän enemmän niille jotka oikeesti tarvitsee.
Pienituloisetko ne tämän maan pelastaa...ei tosiaan. Rikkaat parat saivat sentään helpotusta kurjuuteensa, muhkeat veronalennukset... Jos on surkealla toimeentulotuella niin tuskinpa silloin kehuskelee millään lisätuloilla. Köyhän, työttömän, eläkeläisen ym. kannattaa pysyä vaan omassa lokerossaan hissukseen, ei kannata puhua pikku keikoista tai matkoista eikä näköjään marjastamisestakaan kenellekään yhtään mitään. Kateellisia riittää jopa kaikkein pienituloisimpia kohtaan. Itse olen työtön mutta kun ei ole vakituisia töitä tarjolla niin teenpä sitten ihan mitä tykkään. Matkustelen, kalastan, marjastan ja sienestän, autan ystäviäni enkä ole tilivelvollinen kenellekään. Kaveriltakin loppuu työt ensi viikolla ja sitten lähdetään vähintään viikon matkalle jonnekin. Jääkää te tänne kyttäämään.
Marjatulot on verovapaita. Ei taida ketään kiinnostaa sun kantelut kun mitään hilloa ei ole luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin se perustuu, jos myyn sieniä pihalla, saan sen tehdä, kai?
Jos myyn paljaita sieniä kaupassa, vaaditaan hygieniapassi, mm salmonellan takia?
Sairastaako sienetkin salmon nellaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, nimenomaan toisin päin. Oikeistolaiset ne ovat niitä jäykkiä sääntöjen noudattajia jotka haluavat kontrolloida muita.
Lain mukaan marjat ja sienet on verovapaata tuloa.
Eli juuri nämä sinun 'oikeistolaiset' on nyt Sinunkin kanssa samaa mieltä.
Työkkäri määrittelee hänet yrittäjäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan marjat ja sienet on verovapaata tuloa.
Eli juuri nämä sinun 'oikeistolaiset' on nyt Sinunkin kanssa samaa mieltä.
Toimeentulotuki toimii niin, että sitä ei saa, jos on muuta omaisuutta. Eli näiden luonnonantimien myyjälle ei olisi tuloista mitään iloa, jos hän kertoisi niistä Kelalle kuten pitäisi. Ja tietenkin oikeistolaisen mukaan pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen älypää. Kysyy neuvoa muilta, miten olla susi toiselle. 🤢
Suomalainen maksaa satasen ettei toinen saa viittäkymppiä. Varsinkaan työtön tai muu pienituloinen. Siinä sitä rahaa säästyykin kun lähdetään marjanmyyntejä selvittelemään. Asia tietenkin kiistetään, jos poliisi edes suostuu tutkimaan niin edelleen kiistetään ja lopulta ollaan käräjillä ja tuensaaja saa ilmaisen oikeusavun ja olipa lopputulos mikä tahansa, koko lystin maksaa yhteiskunta. Mistä näitä älypäitä riittää
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa taas tää trolli ja sen työtön tuttu sitä sun tätä - jutut
Hyvä. Yritteliäs tyyppi. Niin sitä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I'm.eksesti kaiken tämä. Tarkoitus on. Että työttömät lopettaisi TE toimistossa kirjoilla olemisen ja lopettaisi tuen nostamiset..
Itse harkitsen nyt tätä.vaivtoehtoa ..olen täysin varma että pienellä paikkakunnalla joudun tälläisten kiusalla tehtyjen ilmiantoje. Kohteeksi kun täällä on sellaisia kotipoliiseja
Pysy vaan työkkärin kirjoilla ja hae kaikki tuet mihin olet oikeutettu. Suomessahan tukiin oikeutettuja on paljon, sellaisia jotka eivät ole hakeneet niitä. Eli tukia alikäytetään. Ilmiantojen toteennäyttäminen on todella vaikeaa jos et itse kehuskele tai levittele asioitasi muille. Työkkärin rahatkin on vähissä, niillä ei ole resursseja edes soitella saati tapailla meitä työttömiä kuin pari kertaa vuodessa. Aika rauhassa saa työtön olla nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parturi ei antanut kuittia. Soitanko verohalliintoon, että parturi laittaa kuitteja ohi kirjanpidon?
Olen ostanut perunoita, sahatavaraa, sianlihaa, sahtia, auton, traktorin, kotiviiniä ja ties mitä muuta naapureilta ja tutuilta, tuskin ovat ilmoittaneet verottajalle... mahdamme olla melkoista rikollisporukkaa.
Silti kuitenkin paheksuisit, jos minä jättäisin minun ulkomaiselle tililleni tulevat ulkomaiset osingot ilmoittamatta verotajalle?
Eli Kyllä, SINÄ olet kaksinaamainen rikollinen.
No eipä kiinnosta todellakaan kenenkään rahat tai verot, huolehdin vain omista asioistani, siitähän tuo oli esimerkki, että siitä vaan, minulle ei kuulu perunanmyyjän tai parturin tai osingonsaajan suhteet verottajaan, pääasia että pärjään itse. Eikä yksityishenkilön tarvitse kuittia ottaa vastaan eikä säilytellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy vaan työkkärin kirjoilla ja hae kaikki tuet mihin olet oikeutettu. Suomessahan tukiin oikeutettuja on paljon, sellaisia jotka eivät ole hakeneet niitä. Eli tukia alikäytetään. Ilmiantojen toteennäyttäminen on todella vaikeaa jos et itse kehuskele tai levittele asioitasi muille
Minä haluan elää vain rauhassa..ei mi ja kiinnosta toisten tekemiset mutta en itse halua selittää.muille tekemisiäni ja perustella niitä jos tälläistä halutaan hakea perustetta tunkeutua minun yksityiselämään..olen työnnärissä nimen omaan työvoima palvelujen vuoksi ja siksi että olen tarvittaessa työvoimana käytettävissä ..
Mitään muuta perustetta minulla ei ole siellä olla ..en halua mitään sosiaaliohjaista jonka perusteella tungetaan yksityiselämään..en nosta sosiaalitukea vain työmarkkinakorvausta
Sivukaupalla aina haukutaan kotona makaavia loisia, jotka elävät herroiksi meidän verorahoillamme. Mutta ilmeisesti se on ok, kunhan tienaa tukien lisäksi itsekin rahaa. Pettämätön on joskus ihmisen logiikka.
Mihin se perustuu, jos myyn sieniä pihalla, saan sen tehdä, kai?
Jos myyn paljaita sieniä kaupassa, vaaditaan hygieniapassi, mm salmonellan takia?