Jos ette tee lapsia, kukaan ei ole maksamassa eläkkeitänne
Kommentit (73)
So? Jokainen työllinen tällä hetkellä säästää ja sijoittaa eläkepäiviensä kustantamiseksi.
Eläkkeitä ei tulevaisuudessa makseta kellekkään. Älykäs ihminen varautuu vanhuuteen ihan itse säästämällä ja sijoittamalla. Kun ei tee lapsia, niin säästyy rahat 👍
Mun tavoite-eläkeikä on tällä hetkellä 72 v. ja työelämää vielä reilu 30 v. jäljellä, joten tuota tavoitetta tullaan nostamaan vielä monesti. Meidän halutaan kaatuvan suoraa työelämästä hautaan tai sitkeimmät yhteiskunnan ongelmaksi sitten, joten ihan sama maksetaanko mitään eläkkeitä vai ei.
Vaan oikeasti aktiivisista eläkepäivistä maksetuissa asunnoissa ja mökeissään chillailevat boomerit pitävät tuota jonain relevanttina pelottelukeinona saada ihmiset hankkimaan vastentahtoisesti jälkikasvua.
Olen tehnyt 2 lasta ja olen eläkkeellä, jäin 65v. ei ollut töitä 2 viimeseen vuoteen mutta sain liiton lisäpäivät onneksi.
Oikeesti hullu . Eläke maksetaan VAKUUTUSMAKSUSTA MINKÄ SINÄ MAKSAT PALKASTASI.
En jää pesettämään persettäni yhteiskunnan laskuun. Eli kunnon hoitotahto jonka yli ei lääkäriplantut kävele. Selkokielellä: jos sairastun niin että tarvin laitoshoitoa tai edes jotain jatkuvaa kyöräämistä jonnekin niin ei tarvitse hoitaa. Luonto hoitaa
Muutaman eläkevuoden elän säästöilläni.
Jos mulla ois lapsia, niin ois sama kaava. Ei se vanhuus kivaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä ei tulevaisuudessa makseta kellekkään. Älykäs ihminen varautuu vanhuuteen ihan itse säästämällä ja sijoittamalla. Kun ei tee lapsia, niin säästyy rahat 👍
Nimenomaan tämä.
Vain super itsekkäät ihmiset ajattelevat, että omat eläkemenot voi laataa omien lasten kontolle, unohtaen täysin että lapsillakin on oma elämä ja huolet.
Parasta siis säästää ja sijoittaa jo nyt.
Ajatella jos tekisin lapsia ja muut jättää ne tekemättä. Maksan helkkaristi JA jää eläkkeet saamatta.
Kollektiivisesti asia on näin, mutta yksilötasolla ei ole mitään taloudellista tolkkua hankkia lapsia, sillä lapsettomana säästää rahaa aivan helkkaristi.
Me pidetään rajat auki, otamme tänne aina uusia eläkkeiden maksajia ja meidän tulevia elättäjiä.
Pitäisi tehdä lakimuutos että he jotka ovat tehneet töitä ja tehneet lapsia saavat siihen suhteessa enemmän eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tehdä lakimuutos että he jotka ovat tehneet töitä ja tehneet lapsia saavat siihen suhteessa enemmän eläkettä.
Lapsiperheet saavat jo nytkin miljardeittain tukea eri palvelujen ja tukien muodossa. Eikö mikään riitä?
Miksei voitaisi maksaa lapsettomille vuorostaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Luonto kiittää, se on tärkeintä.
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki itsekkyydestä ja epäkypsyydestä.
Ap on jostain syystä pitkästynyt.
Minulla on viisi lasta, riittääkö?
Vierailija kirjoitti:
Kollektiivisesti asia on näin, mutta yksilötasolla ei ole mitään taloudellista tolkkua hankkia lapsia, sillä lapsettomana säästää rahaa aivan helkkaristi.
Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa ja se kuuluu elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki itsekkyydestä ja epäkypsyydestä.
No kaikilla on oikeus mielipiteeseen, myös sinulla.
Suomen umpisurkea eläkejärjestelmä onkin juosten kustu pyramidihuijaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet saavat jo nytkin miljardeittain tukea eri palvelujen ja tukien muodossa. Eikö mikään riitä?
Miksei voitaisi maksaa lapsettomille vuorostaan?
Kenen lapsi hoitaa sinua kun olet vanhus?