Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ette tee lapsia, kukaan ei ole maksamassa eläkkeitänne

Vierailija
06.08.2025 |

Elämän perusasiat eivät vain muutu

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt ja sijoittanut kaikki ne lapsista, omakotitaloista, autoista ym. säästyneet kustannukset, joten minulla on varaa varsin hyvään ja huolettomaan vanhuuteen.

Vierailija
42/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään muun pitäisi maksaa eläkkeeni? Joka kuukausi palkasta menee eläkemaksu ja loppu summa tulee sijoitussalkusta, jota kasvatan jatkuvasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eläkkeitä? 😂

Vierailija
44/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain yksi lapsi, ja tiedän sen olevan liian vähän. 

Vierailija
45/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tehdä lakimuutos että he jotka ovat tehneet töitä ja tehneet lapsia saavat siihen suhteessa enemmän eläkettä.

Lapsiperheet saavat jo nytkin miljardeittain tukea eri palvelujen ja tukien muodossa. Eikö mikään riitä?

Miksei voitaisi maksaa lapsettomille vuorostaan?

Onko tämä vitsi vai trollaus? Miten kuvittelet, että sinun kelatuet, kansaneläkkeet ja takuueläkkeet maksetaan (vaikka et työeläkettä saisikaan kerrytettyä), jos täällä Suomessa ei ole työtä tekeviä veronmaksajia?! Työeläkkeisiinkin pitäisi tulla kannuste lapsien hankkimisesta. Sekä piiskaa, että porkkanaa.

Moni on töissä alalla, joka vaan vie yhteiskunnalta rahaa, ei tuo.

Suurin osa yhteiskunnan tuloista ei tule duunareiden palkkojen veroista, vaan yrittäjien maksamista alveista.

Esim. psykiatriset sairaanhoitajat julkisella puolella.

Ketään ei saada terveemmäksi, ja yhteiskunta maksaa palkan.

Tämä on paljon, paljon suurempi ongelma, kuin nämä 600e/kk työttömät.

Vierailija
46/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään muun pitäisi maksaa eläkkeeni? Joka kuukausi palkasta menee eläkemaksu ja loppu summa tulee sijoitussalkusta, jota kasvatan jatkuvasti. 

Palkasta menevä eläkemaksu ei mene sinulle vaan sillä maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeet.

Vierailija
47/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkasta menevä eläkemaksu ei mene sinulle vaan sillä maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeet.

Olen yrittäjä, joten se menee nimenomaan minulle. 

Vierailija
48/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron sinulle jotain ap. Se on ihan se ja sama montako lasta tässä tehdään tai jätetään tekemättä. Seuraavan max parinkymmenen vuoden aikana tekoäly vie työpaikat ihmisiltä. Tästä seuraa se että eläkejärjestelmä romahtaa ja siinä vaiheessa joutuu itse kukin kaivamaan kuvettaan.

Sinullahan ei toki hätää ole, lapsesi varmasti elättävät ja hoitavat sinut.

Vierailija
49/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kyse on eläievakuutuksesta.

Vierailija
50/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkän vertaa. Mikään ei takaa että edes elän niihin päiviin asti. Ja jos elän, eläkkeelle pääsen yli 70 vuotiaana, että on aikaa miettiä seuraavaa siirtoa.

Vierailija
51/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lapsia niin teille ei kerry mitään eläkkeitä. 

Vierailija
52/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain yksi lapsi, ja tiedän sen olevan liian vähän. 

Lapsellesi on, ap:n ajamassa mallissa, ainakin varma työ tiedossa, 24/7 menee sinua hoitaessa kun vanhenette.

Vierailija
53/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Maksu se vakuutuskin on, pöljä! 

Vierailija
54/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron sinulle jotain ap. Se on ihan se ja sama montako lasta tässä tehdään tai jätetään tekemättä. Seuraavan max parinkymmenen vuoden aikana tekoäly vie työpaikat ihmisiltä. Tästä seuraa se että eläkejärjestelmä romahtaa ja siinä vaiheessa joutuu itse kukin kaivamaan kuvettaan.

Hyvin sanottu. Ei omat lapset ole mikään lupaus siitä että joku sitten pitää huolen vanhana. Elääkö ihmiset tosiaan niin pumpulissa, että kuvittelevat kaiken olevan heille taattua? Tämäkin asia? Hyvä että edes joillakin on realiteettia. 

Vierailija
55/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So? Jokainen työllinen tällä hetkellä säästää ja sijoittaa eläkepäiviensä kustantamiseksi.

Mitä jos teet paskoja sijoituksia?🤔🤔

Vierailija
56/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Maksu se vakuutuskin on, pöljä! 

No voisit puhua asioista niiden oikeilla nimillä, niin ei tarvitsisi kysellä, että etkö ymmärrä eläkejärjestelmää, idari.

Vierailija
57/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa. Hallitus satsaa eläkeläisiin. 

Vierailija
58/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaassa lastentekoiässä enkä tule koskaan pääsemään eläkkeelle. Joten miksi tekisin lapsia eläkkeen takia?

Vierailija
59/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs pointti sitten ihmisellä ylipäätään on olla olemassa?

Vierailija
60/73 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So? Jokainen työllinen tällä hetkellä säästää ja sijoittaa eläkepäiviensä kustantamiseksi.

Mitä jos teet paskoja sijoituksia?🤔🤔

No sitten se on omaa tyhmyyttä. Jokainen vähänkään kartalla oleva ottaa asioista selvää ja laittaa suurimman osan sijoituksistaan ns. varmoihin kohteisiin. Touhurahalla voi sitten leikitellä ja tehdä paskojakin sijoituksia ilman, että kokonaissalkku kärsii. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän