Tekisitkö eläinsuojeluilmoituksen ystäväsi lemmikistä? 😢Tosi vaikea paikka minulle, mutta koiran tilanne kauhistuttaa. 🍔🍕🍟🍪🥤🍬🍨🥺
Siis tämä on mulle tosi vaikeaa ja olen miettinyt asiaa jo kolme viikkoa. Toivottavasti joku osaa auttaa.
Ystäväni mies otti ja lähti. Koira jäi ystävälleni, joka siis on hyvin hyvin isokokoinen naisihminen. Vaikean ylipainon takia hän on väsynyt eikä voi eikä tykkää liikkua ja siksi hän ei juuri koskaan poistu asunnostaan. Sen seurauksena koirakaan ei saa liikuntaa.
Kun sanoin asiasta ystävälleni, hän sanoi että koira pääsee joka päivä aitaukseen (kerrostalon ensimmäisen kerroksen parvekkeen kokoinen piha). Itse hän ei voi muka sinne mennä, koska on liukasta, tai kuuma tai sataa vettä tai joku paikka kipeänä ja koira osaa itse. No se pieni pläntti on ihan täynnä koiran kakkaa. Ja yksi selitys on, että "koirakaan ei tykkää liikkua, kun ei ole mikään hikipinko niin kuin en minäkään."
Toinen asia on koiran syöttäminen. Ystäväni sanoo aina syödessään ja napostellessaan, että "katso kun silläkin on nälkä" ja nakkelee koiralle wolttaamiaan rasvaisia makkaroita ja lihoja hirvittäviä määriä. Hän sanoo että hänen koira on kuin hän eli hyvän ruoan hyvä ystävä. No tottakai labbis syö kaiken mitä eteensä saa!!!
Mutta sitten SE juttu: Ystäväni koirakin on sairaalloisen lihava. En ole ikinä nähnyt noin lihavaa koiraa!! Ihan valtavan iso läskikasa, joka läähättää jatkuvasti. Koiran on oikeasti vaikea liikkua enkä ainakaan minä saanut sitä käymään kadulla kuin ehkä 10 metriä ja minua hävetti.
Kun sanoin tästä koiran vaarallisesta ylipainosta, ystäväni suuttui ja alkoi väittämään, ettei heitä hyväksytä heidän koon takia ja että kehorauha kuuluu koirallekin ja tää on just se syy miksi ruoka tuntuu olevan ainoa ystävä tässä maailmassa... No mitäs tuohon sanomaan.
Mutta annako koiran kärsiä vai teenkö ilmoituksen? Ilmoitus tietäisi ystävyyden loppumista. 😢
Kommentit (52)
Siis ystävä wolttaa rasvaisia lihoja jatkuvasti kun olet siellä käymässä? 🥴 Tarjoaako sulle?
Talon muiden asukkaiden toimesta olisi jo pitänyt tehdä eläinsuojeluilmoitus! Naapureiden helppo nähdä, että koiran ulkoilut vaan karsinassa. Ja myös ilmoitus kiinteistöyhtiölle, kun piha täynnä ulostetta.
sö teet, jos oot noin järki-ihminen sä toimit ja äkkiä. ylensyöttäminen on todettu pahoinpitelyksi. olet oikeassa,koira syö kaiken minkä saa,sen sydän pettää,eikä tuollainen koira enää elä koiran elämää.
ulosteet takapihalla ei sovi jo järjestyssääntöjenkään mukaan. taloyhtiö olkoon vaikka vuokrayhtiö-ei saa ulostuttaa pihoissa,omassa pihapläntillä tai parvekkeella.
kuka muuten vie ton kaveris roskat ulos. hänellä ei ole mikään ok. eläimenpitokielto.
ja kuka siivoaa,käy kaupoilla, pesee ikkunat,pesee kodin kaikki asiat-sinäkö. pliis toimi.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen provo tänään. Ainakin olet poissa muusta pahanteosta kun jaksat noin pitkiä sepustuksia kirjoittaa.
sö oot nolo,pois hus hus
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se ilmoitus mihinkään johtaa. Mielummin uhkaus ystävälle että teet ilmon jos asiat ei muutu.
Asiat tuskin muuttuu jos tämä omistaja on sairaalloisen lihava ja pienikin kävely hengästyttää. Eläinlääkärille ilmoitettava!
Tee ilmoitus.
Juuri tuon kaltaisen tilanteen vuoksi olen itse luopumassa kahdesta koirasta eron vuoksi. En pysty niitä itse lenkittämään, joten on etsittävä niille parempi koti.
Eläinsuojelu ilmoituksen voi tehdä nimettömänä. Ystäväsi ei saa tietää kuka ilmoituksen on tehnyt. Jos tulee puheeksi niin leikit tietämätöntä.
Tee. Koira ei pysty puolustautumaan ja hakemaan apua.
Tämä on taas joku läskivihaprovo. Kerrostalossa olisi jo puututtu asiaan, jos jonkun parveke/asunnon edusta olisi täynnä koiranpaskaa. Siinä ei nimittäin mene montaa päivää, kun labbiksen kokoinen koira sontii sellaisen pläntin täyteen.