Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö eläinsuojeluilmoituksen ystäväsi lemmikistä? 😢Tosi vaikea paikka minulle, mutta koiran tilanne kauhistuttaa. 🍔🍕🍟🍪🥤🍬🍨🥺

Vierailija
06.08.2025 |

Siis tämä on mulle tosi vaikeaa ja olen miettinyt asiaa jo kolme viikkoa. Toivottavasti joku osaa auttaa.

Ystäväni mies otti ja lähti. Koira jäi ystävälleni, joka siis on hyvin hyvin isokokoinen naisihminen. Vaikean ylipainon takia hän on väsynyt eikä voi eikä tykkää liikkua ja siksi hän ei juuri koskaan poistu asunnostaan. Sen seurauksena koirakaan ei saa liikuntaa.

Kun sanoin asiasta ystävälleni, hän sanoi että koira pääsee joka päivä aitaukseen (kerrostalon ensimmäisen kerroksen parvekkeen kokoinen piha). Itse hän ei voi muka sinne mennä, koska on liukasta, tai kuuma tai sataa vettä tai joku paikka kipeänä ja koira osaa itse. No se pieni pläntti on ihan täynnä koiran kakkaa. Ja yksi selitys on, että "koirakaan ei tykkää liikkua, kun ei ole mikään hikipinko niin kuin en minäkään."

Toinen asia on koiran syöttäminen. Ystäväni sanoo aina syödessään ja napostellessaan, että "katso kun silläkin on nälkä" ja nakkelee koiralle wolttaamiaan rasvaisia makkaroita ja lihoja hirvittäviä määriä. Hän sanoo että hänen koira on kuin hän eli hyvän ruoan hyvä ystävä. No tottakai labbis syö kaiken mitä eteensä saa!!!

Mutta sitten SE juttu: Ystäväni koirakin on sairaalloisen lihava. En ole ikinä nähnyt noin lihavaa koiraa!! Ihan valtavan iso läskikasa, joka läähättää jatkuvasti. Koiran on oikeasti vaikea liikkua enkä ainakaan minä saanut sitä käymään kadulla kuin ehkä 10 metriä ja minua hävetti.

Kun sanoin tästä koiran vaarallisesta ylipainosta, ystäväni suuttui ja alkoi väittämään, ettei heitä hyväksytä heidän koon takia ja että kehorauha kuuluu koirallekin ja tää on just se syy miksi ruoka tuntuu olevan ainoa ystävä tässä maailmassa... No mitäs tuohon sanomaan.

Mutta annako koiran kärsiä vai teenkö ilmoituksen? Ilmoitus tietäisi ystävyyden loppumista. 😢

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuppa se jaksaa olla huolissaan kuvitelluista vaimoistaan, miehistään ja lihavista naisista.

Olen ajatellut, että on harmiton, mutta nykyään ei tyydy enää normispämmiin, vaan on alkanut viljellä myös naisvihaa, väkivaltafanrasioita, vanhusvihaa, eläinvihaa ja homofoobiaa.

Kauanko poliisilla menee selvittää tämä.tapaus?

On myös lapsiin kohdistuvia. Paha ja sairas tyyppi.

Vierailija
22/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon takia eläimiä oteta pois mutta ammattilaisten neuvot voi toimia paremmin kuin ystävän, joten tee ilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuppa se jaksaa olla huolissaan kuvitelluista vaimoistaan, miehistään ja lihavista naisista.

Olen ajatellut, että on harmiton, mutta nykyään ei tyydy enää normispämmiin, vaan on alkanut viljellä myös naisvihaa, väkivaltafanrasioita, vanhusvihaa, eläinvihaa ja homofoobiaa.

Mikä ihmeen tapaus taas? Ja mikä poliisi? Oletko sä joku turhautunut eläkeläinen, joka ryyppää kaiket päivät, ja päivystää täällä 24/ 7 ? Käy välillä vaikka ulkona katsomassa ihmisiä. Mökkihöperöksi sä oot tullut.

Vierailija
24/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös lapsiin kohdistuvia. Paha ja sairas tyyppi.

On myös ns. poikalapsihullu. Ihme, ettei saada palstalta poistettua.

Vierailija
25/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono 0/5

Vierailija
26/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisiahan on ihan vanhemmissakin.

Lihottavat lapsensa, eivätkä liiku heidän kanssaan kotoa mihinkään. Johtaako se ilmoituksen jälkeen mihinkään? Ei!

Miten joku luulee, että koiran lihominen olisi sen enemmän ? Tietysti vähemmän. 

Vierailija
27/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP (aivovammainen pökäle) kirjoitti:

hikipinko

Koira ei ole hikipinko? Mitää v_ittua selität ihan oikeasti?

Vierailija
28/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen tapaus taas? Ja mikä poliisi? Oletko sä joku turhautunut eläkeläinen, joka ryyppää kaiket päivät, ja päivystää täällä 24/ 7 ? Käy välillä vaikka ulkona katsomassa ihmisiä. Mökkihöperöksi sä oot tullut.

En ryyppää ja olen täällä käynyt asiallisia keskusteluja jo ennen syntymääsi.

Juu ja olen ihan ansaitulla työeläkkeellä.

Miksi sinä teet tätä häirintääsi?

Sitä sinun tulee pohtia.

Onko jokin mielisairaus tai oletko pakkoneuroottinen?

Eikö kukaan rakasta sinua?

Eikö kukaan muuten huomaa sinua?

Onko tilillä vaan 2 euroa? Oletko kassajonossa to7sten jäätelöostoksia kauhistelemassa? Vasut tyhjänä?

Vierailija
29/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin teet ilmoituksen.

Vierailija
30/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ilmoituksen ja myös harkitsisin tarkkaan jatkaisinko ystävyyssuhdetta. Ihmiset, jotka viis veisaavat eläimistä eivät ole sellaisia ihmisiä, joiden kanssa haluaisin olla tekemisissä.

Vierailija
31/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo emojit tekee otsikossa?

Ap on provo ja trollaaja. Ja näitä palstan vakiojankuttajia joilla on seksuaalifetissi lihavuuteen.

Vierailija
32/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee ilmoitus, vaikka ystävyys päättyisi.

Erityisen kauheaa tuo, että koira joutuu olemaan saastaisessa aitauksessa.

En usko, että ystäväsi muuttaa käytöstään. Hänen mielestään viranomainenkin on väärässä. Tuollaista ajatusmallia vaikea muuttaa.

Hyvä puoli on se, ettei koiran tarvitse olla talvisin kopissa ulkona, lapset eivät repele koiraa, se ei joudu olemaan liikaa yksin, todennäköisesti sitä ei pahoinpidellä.

Lihottaminen sairaaksi ja jättäminen ilman liikuntaa ON koiran pahoinpitelyä. 

Toki on, mutta edes lapsen kohdalla tähän ei puututa saati eläimen. 

Vierailija
33/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on törkeetä eläinrääkkäystä. Ei koira voi omassa paskassa elää.

Vierailija
34/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ilmoituksen. 

Vierailija
35/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja eläimet eivät kykene itse kertomaan laiminlyönneistä ja törkeästä kohtelusta. jonkun on otettava vastuu ja tehtävä tarvittava. Tee ilmoitus. Lopeta koiran kärsimys.

Vierailija
36/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen emojispämmi tuossa otsikossa on?

Mutta joo, tee elsu. Koiraparka.

Vierailija
37/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ehdottomasti ilmoituksen. Koiran pitää päästä lenkille, mikään pieni piha ei sitä korvaa.