LähiTapiolan matkavakuutus ei korvaa
Minulla on jatkuva matkavakuutus LähiTapiolasta. Olkapääni kipeytyi pahasti ennen reissuun lähtöä ja jouduin perumaan matkan kun en säryiltäni pystynyt edes istumaan pitkiä aikoja. Kävin tietenkin lääkärissä ja toimitin lääkärintodistuksen LähiTapiolaan. Lääkärin mielestä asia kunnossa. Sieltä kuitenkin tuli hylsy sillä perusteella, että lääketieteellistä syytä peruuttamiselle ei ole. Siis mitä ihmettä? Ketuttaa etenkin kun matka ei ollut halvimmasta päästä. Miksi maksan vuosittain vakuutusmaksuja, jos en saa mitään vastinetta ongelmatilanteissa?
Onko teillä muilla homma toiminut LähiTapiolan kanssa, jos matka on pitänyt perua tai matkalla tullut ongelmia?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät vaivaudu edes lukemaan vakuutuksen ehtoja, ja sitten nillitetään kun ei korvata.
Perehtykää nyt edes vähän, että tiedätte mistä maksatte.
Kivempi kysyä av:ltä kun täällä viisaus kukoistaa.
Av on kiva kun täällä voi yhdessä ihmetellä että mitä peijakasta. Tosin usein se menee siihen, että vaan haukutaan ap ja tilanteensa.
Ap tässä vielä horisee, jos jotakuta kiinnostaa :)
Soitin vakuutusyhtiöön ja haluavat lääkäriltä sanallisen kuvauksen siitä, että en voinut matkustaa. Sen pystyy toimittamaan vielä näin jälkikäteen. Kumma, etteivät osanneet alun perin suoraan pyytää sellaista, olisinhan tietenkin toimittanut sellaisen, jos olisi pyydetty. Mutta tämä opiksi itselle ja mahdollisesti muillekin, jos vastaavaa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei tunne vakuutusehtoja eikä korvausehtoja. Lääkäri pystyy sanomaan, että lausunto on kunnossa, mutta ei sitä, että vahinko on korvattava.
Epäilen, että hylyn syy on se, että olkapäässä on ollut jo aiemmin, ennen matkaa vika, trauma tai sairaus. Eikä kipeytyminen ollut este matkustamiselle.
Kun itselläni kipeytyi olkapäänivel kunnolla, itkin lähes koko ajan. En voinut liikkua melkein ollenkaan, pienikin liike aiheutti kovat tuskat. En voinut nukkua pitkälläni, poikani piti asetella minut tyynyvuorella sohvalle puoli-istuvaan asentoon, jossa sitten torkuin mitä pystyin. En voinut pukeutua enkä peseytyäkään itse. Poikani laittoi minulle rintaliivitkin päälle, kun oli pakko vääntäytyä lääkäriin. Poikani kuljettamana, tietenkin. Sain kovat kipulääkkeet, joilla pää sumeni. Kipua ne eivät poistaneet kylläkään, mutta sain edes vähän nukuttua.
Lääkäri sanoi, että olkapäänivel on niin iso nivel, että kun se kipeytyy ja tulehtuu, se on yksi suurimpia kiputiloja, joita ihmisellä voi olla.
Sinustako siinä kunnossa voi ihan hyvin matkustaa???
Vakuutusyhtiöt yrittää aina olla maksamatta. Itselläni sellainen kokemus Eurooppalaisesta (=Pohjola) jouduttuani ulkomailla onnettomuuteen ja sen seurauksena keskeyttämään matkani, etten enää ikinä haksahda kyseisen yhtiön mihinkään vakuutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä se airbnb:n peruutusehto oli?
Miksi sitä jankkaat? Ja paljonko nuita yksityiskohtia haluat? Eivät auta asiaa mitenkään. Mitä väliä sillä, oliko airbnb:n puolesta peruutettava kuukautta vai kahta ennen, kun peruutus tapahtui päivää ennen?
Airbnb ei sitä ehtoa määrää. Asunnon vuokralle antaja saa sen valita.
Vierailija kirjoitti:
Soitin vakuutusyhtiöön ja haluavat lääkäriltä sanallisen kuvauksen siitä, että en voinut matkustaa. Sen pystyy toimittamaan vielä näin jälkikäteen. Kumma, etteivät osanneet alun perin suoraan pyytää sellaista, olisinhan tietenkin toimittanut sellaisen, jos olisi pyydetty. Mutta tämä opiksi itselle ja mahdollisesti muillekin, jos vastaavaa tapahtuu.
Tuohan on selviö. Eihän vakuutusyhtiö tietenkään korvaa matkan peruuntumista millään tavallisella saikkutodistuksella. Eihän saikulla ole mitään tekemistä matkustuskyvyn kanssa. Tuskin mikään vakuuutusyhtiö lähtee korvaamaan jos asiakas lähestyy "sain saikkua, en pysty matkustamaan ja haluan korvauksen".
Itse olen vastaavassa tilanteessa pyytänyt lääkäriltä todistuksen, josta käy selkeästi ilmi että lääkärin näkemys on se, että sairaus estää matkustamisen. Sen kun toimitin vakuutusyhtiölle, korvaus tuli mutisematta. Kyse ei ollut Lähitapiolasta, mutta tuskin täsäs suhteessa on yhtiöiden välillä oleellisia eroja. Muita isojakin eroja eri yhteiöiden välillä on (mikä näkyy myös hinnassa), mutta tämä sairastumisjuttu on aika peruskauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on selviö. Eihän vakuutusyhtiö tietenkään korvaa matkan peruuntumista millään tavallisella saikkutodistuksella. Eihän saikulla ole mitään tekemistä matkustuskyvyn kanssa. Tuskin mikään vakuuutusyhtiö lähtee korvaamaan jos asiakas lähestyy "sain saikkua, en pysty matkustamaan ja haluan korvauksen".
Itse olen vastaavassa tilanteessa pyytänyt lääkäriltä todistuksen, josta käy selkeästi ilmi että lääkärin näkemys on se, että sairaus estää m
Kerran olen hakenut korvauksia vastaavassa tilanteessa ja ihan tavallinen sairaslomalappu riitti. Selkäkipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan se niin, että matkavakuutus korvaa jos lento peruuntuu tai matkalla tapahtuu jotain?? Jos jotain sitä ennen, se ei kuulu vakuutuksen piiriin..eikä omasta mielestäni kuulukaan. Itselläkin on sama vakuutus.
Kyllä siihen kuuluu matkan peruuntumisturva.
Millä ehdoilla se peruuntuminen korvataan? Sinusta johtuvista vai esim lentoyhtiöstä tai säästä johtuvista? Mainitaanko ehdoissa sairastuminen? Ja kysyitkö lentoyhtiöstä mikä heidän politiikkansa on noissa heti kun sairaus ilmeni? Joskus vaikka on non -refundable lippu he saattavat osan hyvittää, jos tieto heille tulee riittävän ajoissa. Samoin hotellit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi maalitat Lähi Tapiolaa? Itse mogasit ja syytät vakuutusyhtiötä? Miksi?
Miten niin mokasin? Sairastuin ja kuvittelin, että matkavakuutus auttaa. Ap
Miksi sitten avaat vähän väliä keskusteluita, joissa haukut LähiTapiolaa? Aina vaan hiukan eri aihe, jonka keksit. Onko exäsi siellä töissä vai mikä juttu tää on?
Jospa ihmiset ovat tyytymättömiä LähiTapiolan palveluihin ja valittavat? Ap ei ole tehtaillut muita aloituksia aiheesta.
Mistä sinä sen tiedät, ettei ole? Todennäköisesti on.
Matkavakuutuksesta en tiedä, koska se on ollut aina toisessa vakuutusyhtiössä, mutta LähtiTapiolaa en voi suositella vakuutusyhtiönä missään tapauksessa. Jättävät korvaamattaa ihan selkeitä asioita kierreltyään ja kaarreltuaan asian ympärillä kuukausi tolkulla vastaamatta korvausasiaa koskeviin suoriin kysymyksiin.
Meillä peruuntui reissu yhden matkaseurueen jäsenen sairastuttua. Vakutuusyhtiöt korvasivat mukisematta lentojen siirroista ja valmiiksi ostetuista pääsylipuista aiheutuneet kulut. Yhdenkään matkavakuutus ei ollut Lähitapiolassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi maalitat Lähi Tapiolaa? Itse mogasit ja syytät vakuutusyhtiötä? Miksi?
Miten niin mokasin? Sairastuin ja kuvittelin, että matkavakuutus auttaa. Ap
Miksi sitten avaat vähän väliä keskusteluita, joissa haukut LähiTapiolaa? Aina vaan hiukan eri aihe, jonka keksit. Onko exäsi siellä töissä vai mikä juttu tää on?
Jospa ihmiset ovat tyytymättömiä LähiTapiolan palveluihin ja valittavat? Ap ei ole tehtaillut muita aloituksia aiheesta.
Mistä sinä sen tiedät, ettei ole? Todennäköisesti on.
Tiedän, kun olen itse ap :)
Mitä ihmeen vedätystä? Jos sairastut ja joudut perumaan matkan, on ihan normi käytäntö hakea korvauksia matkavakuutuksesta, jos et ole oikeutettu saamaan rahojasi takaisin matkoista ja majoituksista.