Nepsylapsi ei pysty kulkemaan yksin kouluun
Nepsylapseni aloittaa ekan luokan eikä pysty kävelemään yksin kouluun tai takaisin kotiin koulusta. Matkaa on 1 km eli matka ei ole pitkä, mutta ei ole mitään mahdollisuutta että hän kulkisi sen yksin. Vaikka ollaan harjoiteltu reittiä vuosi etukäteen. Kaksi asiantuntijaa on sitä mieltä että ei ainakaan vuoteen voi kulkea yksin. Hänellä on vasta tutkimukset kesken eli ei vielä diagnoosia mutta vaikka olisikin diagnoosi niin kuulemma kunta ei silti myöntäisi koulutaksia tms koulumatkoja varten koska matka on niin lyhyt ja lapsi ei kuitenkaan mikään pyörätuolipotilas. Miten ihmeessä minun olisi tarkoitus käydä töissä? Olen ollut työttömänä mutta nyt saisin työn joka alkaisi syyskuussa. Mummot ym asuu kaukana niin heistänäån ei ole avuksi.
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea nepsy ei pysty olemaan yksin kotona. Eli olet keksinyt koko ongelman.
No en ole keksinyt eikä hän voikaan olla yksin kotona. En missään väittänyt että olisi tai voisi olla. Ap
Mikset vastaa tuohon aamu-ja iltapäiväkerhoasiaan? Se poistaa tämän ongelman, mutta koska tämä on provo, niin et vastaa, koska se olisi liian helppo ratkaisu.
Aamukerhoa koululla ei ole. Iltapäiväkerho on ja lapseni sinne menee, silti sieltäkin pitää hakea. Aamut kuitenkin isoin ongelma koska paljon ysin aamuja. Ap
Todella moni vanhempi käy hakemassa ekaluokkalaisen lapsensa koulusta/iltapäiväkerhosta. Joten se ei ole ongelma laisinkaan.
Sä voisit kysyä ainakin koululta vielä tuosta aamusta. Ehkä joku koulunkäynninohjaaja voisi katsoa lapsesi perään.
Millainen sinun oma työsi sitten on? Onko mahdollista mennä ysiin myös? Meidän koululla joitakin ysin lapsia tuli jo kasiin leikkimään koulun pihalle, toki valvontaa tai vastuuta koululla ei tuohon aikaan ollut, mutta olivat jo oikeassa paikassa. Tai onko nuo ysin aamut jakotuntien takia? Saisiko lasta siirrettyä kasin ryhmään jos sellainen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nepsylapsi, jolla ei ole diagnoosia? Mene muualle valheinesi."
Kuvitteletko oikeasti, että joku sairastuu siinä vaiheessa, kun diagnoosi saadaan. Esim. henkilöllä on vaikka mitä oireita esim. laihtumista, mustelmia, kipuja, mutta hän on terve, siihen asti kunnes lääkäri toteaa syövän. Samalla sekunnilla, kun lääkäri antaa diagnoosin, hän sairastuu syöpään. Vielä odotushuoneessa hän oli terve?
Oikeasti, kyllä se nepsy on nepsy, oli diagnoosia tai ei. Itse sain nepsy-diagnoosin yli 40 vuotiaana, vaikka olin jo lapsesta asti nepsy. Diagnoosini tehtiin julkisessa terveydenhuollossa moniammatillisesti 2 vuoden seurannalla, mukaanlukien psykologiset testit ja vanhempani haastattelu.
Ihminen voi sairastaa syöpää, vaikka hänellä ei ole vielä diagnoosia. Ihminen voi olla nepsy, vaikka hänellä ei ole vielä diagnoosia. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Miten hoiditte sen kolmannen pois. Oireet vai koko lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea nepsy ei pysty olemaan yksin kotona. Eli olet keksinyt koko ongelman.
No en ole keksinyt eikä hän voikaan olla yksin kotona. En missään väittänyt että olisi tai voisi olla. Ap
Mikset vastaa tuohon aamu-ja iltapäiväkerhoasiaan? Se poistaa tämän ongelman, mutta koska tämä on provo, niin et vastaa, koska se olisi liian helppo ratkaisu.
Ne on maksullisia, ei oo varaa. Lisäksi jos lapsi on noissa kerhoissa, ei koulukyytiä saa koska laki velvoittaa järjestämään koulukyydit vain varsinaiseen opetukseen ja sieltä takaisin.
Niin ja mikä suurin ongelma koulumatkan kävelyssä on? Voisiko lapselle hommata kellopuhelimen ja pariin kertaan lapsi kävelisi matkan niin, että olet koko ajan puhelimessa hänen kanssaan? Lapset ovat kyllä yllättävän kykeneviä, kun heille antaa tilaisuuden
Ei hätää, koska hän on nepsy, hänestä tule NERO, joka ainutlaatuisilla kyvyillään pelastaa Suomen talouden.
Lähde:Helsingin sanomat
Meillä ainakin saa taksikyydin eikä siihen tarvita diagnoosia vaan päätös erityisen tuen tarpeesta. Oletan että lapsesi on menossa erityisluokalle, jos ei asiantuntijoiden mukaan ole valmis kävelemään itse kouluun? Epäilijöille tiedoksi, että meidänkin ekaluokkalainen sai ADHD diagnoosin vasta ekan luokan keväällä ja vieläkin on tutkimukset kesken, koska luultavasti hänellä on jotain muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mikä suurin ongelma koulumatkan kävelyssä on? Voisiko lapselle hommata kellopuhelimen ja pariin kertaan lapsi kävelisi matkan niin, että olet koko ajan puhelimessa hänen kanssaan? Lapset ovat kyllä yllättävän kykeneviä, kun heille antaa tilaisuuden
No niin taas.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin saa taksikyydin eikä siihen tarvita diagnoosia vaan päätös erityisen tuen tarpeesta. Oletan että lapsesi on menossa erityisluokalle, jos ei asiantuntijoiden mukaan ole valmis kävelemään itse kouluun? Epäilijöille tiedoksi, että meidänkin ekaluokkalainen sai ADHD diagnoosin vasta ekan luokan keväällä ja vieläkin on tutkimukset kesken, koska luultavasti hänellä on jotain muutakin.
Mikä ihme on erityisluokka? Meillä on inkluusio.
Miten tuo lainaustoiminto ei voi olla sellainen, että ne aikaisemmat kaikki näkyy. Nyt ei kukaan tiedä, mihin viestiin lainaaja kommentoi, kun sitä viimeistä ei näy ollenkaan.
Miten voi olla noin vaikeaa pilata tämä foorumi kun se alkuperäinen toimi ihan hyvin🤯
Nyt soitat sinne kunnan koulukuljetukseen ja kysyt mitä dokumentteja pitää olla jotta koulukuljetus myönnetään.
Sen jälkeen hommaat ne ja lyöt nyrkkiä pöytään kunnalle. Ne AINA yrittävät luistaa koulukuljetuksen järjestämisestä. Ihan joka vuosi sai tapella ja toimittaa vaikka mitä uusia lippulappuja lisäksi. Lisäksi ovat todella tylyjä puhelimessa ja yrittävät puhuttaa jotta ei tarvitsisi järjestää.
Pidä kiinni oikeuksistasi ja oikeudestasi käydä töissä!!
T. Nepsyn äiti
Kaikkeen paskaan niitä veroeuroja käytetään.
Mitä se koulukuljetus auttaa, jos lapsi ei voi olla aamullakaan kotona yksin siihen asti, että se kuljetus tulee??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on erityisluokka? Meillä on inkluusio.
Höpö höpö. Ne, jotka tarvitsevat erityisluokan, ovat erityisluokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5. Koulu alkaa tällä viikolla ja mietit koulumatkaa nyt. Luuletko, että joku uskoo?
No älkää sitten uskoko. Koulumatkaa on harjoiteltu vuosi, kun eskari oli samassa pihassa kuin koulu. Ja aina käveltiin eskariin. Ja koulumatkasta on keskusteltu jo keväällä asiantuntijoiden kanssa, myös koulumatkatuesta jne. Koska olen työttömänä niin ajattelin saattaa lapsen. Nyt sain kuitenkin juuri tietää äsken että saisin työn ensi kuusta alkaen. Ap
Tietysti menet töihin, ja maksat lapselle ihan omilla rahoillasi ihan tavallisen taksin. Ne voi katsos tilata ennakkoon.
Erittäin todennäköisesti lapsi selviäisi matkasta ihan hyvin, kun vaan lakkaisit olemasta hysteerinen. Ja voithan ostaa sille kännykkään karttaohjelman, missä viiva piirtää koko ajan sen etenemistä kuten koirien tutkapantasovelluksissa, silloin on täysin mahdotonta eksyä. Tai sitten ostat ihan tavallisen kartan ja kompassin ja opetat sille, miten suunnistetaan.
Ei me nepsyt sentään tiedätkö aivan vajaita olla. Jos asiat ei onnistu yhdellä tavalla, ne onnistuu yleensä toisella. Aikuisten mielikuvituksettomuus on yleensä suurin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
"Pakotatte jonkun normaalin koulukaverin matkakumppaniksi. Nepsy saa kaverin itselleen."
Hei haloo! Oikeasti! Ei nepsy-lasta voi jättää toisen lapsen vastuulle! Olisi haitallista ja riskialtista molemmille.
voi vttu mitä pas k aa taas tältä palstal löytyi!!! Olen itse nepsy, entinen nepsylapsi ja saakeli, kun minun vastuulleni jätettiin meidän korttelin ekaluokkalaiset, kun katsoivat, että olen niin jräekvä ja vastuuntuntoinen. Niin olinkin. Kottakaa nyt painaa päähänne, että me nepsyt olemme hyvin heterogeeninen joukko, joten EI SAA sanoa, niin että nepsylapsia ei voi jättää toisen vastuulle. Toiset voi jättää ja toiset nepsylapset voi olla niitä, joiden vastuulla on koko kortelin pentujen koulun saattaminen.
Vierailija kirjoitti:
"Pakotatte jonkun normaalin koulukaverin matkakumppaniksi. Nepsy saa kaverin itselleen."
Hei haloo! Oikeasti! Ei nepsy-lasta voi jättää toisen lapsen vastuulle! Olisi haitallista ja riskialtista molemmille.
Vierailija kirjoitti:
voi vttu mitä pas k aa taas tältä palstal löytyi!!! Olen itse nepsy, entinen nepsylapsi ja saakeli, kun minun vastuulleni jätettiin meidän korttelin ekaluokkalaiset, kun katsoivat, että olen niin järkevä ja vastuuntuntoinen. Niin olinkin. Kottakaa nyt painaa päähänne, että me nepsyt olemme hyvin heterogeeninen joukko, joten EI SAA sanoa, niin että nepsylapsia ei voi jättää toisen vastuulle. Toiset voi jättää ja toiset nepsylapset voi olla niitä, joiden vastuulla on koko kortelin pentujen koulun saattaminen.
Mistähän johtui, että 80-luvulla joka ikinen pentu käveli itsenäisesti koulumatkat? Tänä päivänä joillekin ei kelpaa edes taksikyyti! Mitä hittoa!??
Alan kallistumaan sille kannalle, että nepsy-ilmiö on kasvatuksesta johtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se koulukuljetus auttaa, jos lapsi ei voi olla aamullakaan kotona yksin siihen asti, että se kuljetus tulee??
Tämä. Mutta trollille ei ole niin nokonnuukaa.
Meidän lapsella nepsytutkimukset alkoivat lapsen ollessa 2v. Virallinen adhd/autismi diagnoosi tuli vasta 6 vuotiaana, jolloin takana oli kymmenittäin erilaisia terapiakertoja, usean eri ammattilaisen lausuntoja ymym