Mies, onko turn off jos nainen tienaa reilusti enemmän?
Esim lääkäreillä ja juristeilla palkka helposti yli kymppitonnin/kk. Kestääkö miehet jos nainen tienaa enemmän?
Kommentit (169)
Enpä ole tavannut naista joka olisi tienannut enemmän. Tai no, serkku, mutta sitä ei tässä tapauksessa lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin niin hyvätuloisen tai muuten vaan rikkaan vaimon että voisin itse lopettaa työt
Ja tästä syystä moni hyvätuloinen nainen ei halua pienituloista miestä, kun ne on heti iloisena jäämässä laiskaksi elätiksi. Jos nämä edes sanoisivat jäävänsä hoitamaan kaikki kodin työt ja lapset niin ookoo voi sopiakin jollekulle, mutta kun asenne tuntuu olevan se että vaimon rahoilla jäätäisiin laiskottelemaan ja harrastelemaan... Siinäpä sitten nainen sekä ansaitsee rahat että hoitaa kodin, mahtava diili!
Onhan se kova paikka naisille kun miehet tietää ettei kodissa ole juurikaan hoitamista.
1. nainen on töissä eikä kotona sotkemassa paikkoja? Pitää kämpän perussiistinä. Jokainen osaa laittaa asiat paikalleen ja jos se on pleikka joka houkuttelee... mitään sotku
Sulla ei taida olla pieniä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
"Lähtökohtaisesti suurin osa eroistahan lähtee naisen aloitteesta muutenkin."
Joka todistaa sen että keskimäärin mies hyötyy avioliitosta, nainen kärsii. Siksi naiset päättävät useammin erosta. Ei tämä ole kenellekään uutinen.
Hyötyy ja hyötyy... Miehet nyt on vaan kasvatettu ajattelemaan niin, että jos hoitaa osansa taloudesta ja lapsista yms mitä nyt vaaditaankaan, niin se riittää. Ja oletetaan että sitten on kaikki hyvin. Mutta kun sitten loppuu naisen puolelta se kipinä, ja yhteys ja yms ja jne... Mies tyytyväisenä suorittaa arkea kun ajattelee että kaikki on silloin hyvin. Eikä asioista puhuta kummankaan toimesta, Mutta eropaperit on jo vetämässä naisella, koska elämä meni pilalle miehen takia.
Aina vaan sen miehen pitäisi olla se parempi mies. Olettaisin että tossa polussa on myös naisilla petrattavaa, että vähän kertoisivat mitä haluavat. Useimmiten ongelma onkin siinä kun ei tiedetä itsekkään.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tavannut naista joka olisi tienannut enemmän. Tai no, serkku, mutta sitä ei tässä tapauksessa lasketa.
Eikö sun serkku ole nainen vai?
Mun kokemuksen miehet jakautuu tässä kahteen ryhmään. Toisia ei haittaa lainkaan ja toisille on ihan kauhean kova pala nieltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen miehet jakautuu tässä kahteen ryhmään. Toisia ei haittaa lainkaan ja toisille on ihan kauhean kova pala nieltäväksi.
Jos miehellä ei oo muuta tarjottavaa kuin palkkansa niin silloin naisen iso palkka haittaa.
Itsellä ei ole ongelmaa vaikka nainen olisi miljardööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähtökohtaisesti suurin osa eroistahan lähtee naisen aloitteesta muutenkin."
Joka todistaa sen että keskimäärin mies hyötyy avioliitosta, nainen kärsii. Siksi naiset päättävät useammin erosta. Ei tämä ole kenellekään uutinen.
Hyötyy ja hyötyy... Miehet nyt on vaan kasvatettu ajattelemaan niin, että jos hoitaa osansa taloudesta ja lapsista yms mitä nyt vaaditaankaan, niin se riittää. Ja oletetaan että sitten on kaikki hyvin. Mutta kun sitten loppuu naisen puolelta se kipinä, ja yhteys ja yms ja jne... Mies tyytyväisenä suorittaa arkea kun ajattelee että kaikki on silloin hyvin. Eikä asioista puhuta kummankaan toimesta, Mutta eropaperit on jo vetämässä naisella, koska elämä meni pilalle miehen takia.
Aina vaan sen miehen pitäisi olla se parempi mies. Olettaisin että tossa polussa on myös naisilla petrattavaa, että vähän k
Tanssiin tarvitaan kaksi, joka mielessä. Joka sanoo ettei itsellä ole yhtään petrattavaa, on aika yksinkertainen tai epärehellinen ja defensiivinen.
Ihan jokaisen parin tulisi käydä parisuhdekoulutuksessa, jossa kerrottais perusfaktoja ja annettais työkaluja esim. kommunikaation parantamiseen. Meille ihan jokaiselle on tavallista olla kertomatta omista tarpeistamme avoimesti, eri syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkun kanssa harvemmin pariudutaan?
Itse tienaan n. 9.000€/kk, vaimo n. 13.000€/kk, ei haittaa mua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Samantapaisesta tilastosta näkee miten naisen suuremmat tulot ovat suurin yksittäinen ennustaja miehen pettämiselle siinä suhteessa. Tämän kun yhdistää tietoon naisten hypergamiasta, niin ennuste suhteen kestämiselle suurempituloisen naisen kanssa on melko epätodennäköistä."
Tästäkin keskustelusta käy ilmi että aika monen miehen itsetunto ja miehuus ei kestä paremmin tienaavaa naista. Joten eiköhän se erojen yleisyys johdu vähintään yhtä usein siitä että miehen pää ei vain kestä.
En tiedä kuinka pientä palkkaa saat mutta mulla menee perheen elämiseen ehkä 30% tuloista. On okt, uus auto ja 2 teiniä. Ai niin mutta ei oo naista tuhlaamassa rahoja.
Olen pikkuisen alta mediaanipalkan ja teen päälle vielä lyhennettyä työaikaa, koska muksujen menoja on helpompi hoitaa kun ei oo pitkää päivää töissä. Järkee vai ei? En tiedä.
Talo ei ole velaton, niin aika ison siivuhan tuloista menee lainan lyhennyksiin ja esim. tuleviin ja tehtyihin remppoihin. Osa sitten jää säästöön niinkuin kirjoitin. Toi oli siis vain hyvin karkea arvio. Ja joskus toki säästöön voi mennä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin niin hyvätuloisen tai muuten vaan rikkaan vaimon että voisin itse lopettaa työt
Ja tästä syystä moni hyvätuloinen nainen ei halua pienituloista miestä, kun ne on heti iloisena jäämässä laiskaksi elätiksi. Jos nämä edes sanoisivat jäävänsä hoitamaan kaikki kodin työt ja lapset niin ookoo voi sopiakin jollekulle, mutta kun asenne tuntuu olevan se että vaimon rahoilla jäätäisiin laiskottelemaan ja harrastelemaan... Siinäpä sitten nainen sekä ansaitsee rahat että hoitaa kodin, mahtava diili!
Onhan se kova paikka naisille kun miehet tietää ettei kodissa ole juurikaan hoitamista.
1. nainen on töissä eikä kotona sotkemassa paikkoja? Pitää kämpän perussiistinä. Jokainen osaa laittaa asiat paikalleen ja
Sulla ei taida olla pieniä lapsia?
Eipä ole kaikilla muillakaan ja jos ne lapset on pari vuotta pieniä niin entäs sitten? Mukava niiden kanssa lähteä vaikka pihalle näyttämään yh-mammoille että olisivat voineet valita paremminkin.
Ei haittaa yhtään. Tienaan noin 500€ kuukaudessa ja vaimo moninkertaisesti kun palkka on noin 1500€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin naisten kanssa puhutaan paljonko tienaa. En tiedä oman vaimonikaan tuloja. Mies
Tämä on jännä, miten nykyisin monet tuntuvat olevan ihan vieraita puolisoidensa kanssa. Ei tiedetä edes tuloja, saati seksikumppaneiden määrää...
Me jaetaan mieheni kanssa lähes kaikki, ja vaikea ymmärtää tuollaista avioliittoa, vaikuttaa kylmältä.
Mitä entiset seksikumppanit kuuluvat nykyiselle ?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä?? Miehetkö eivät ole kaikki samalla tavalla toimiva parviäly?
Älä viitsi naurattaa, tietysti se on kaikki miehet tai ei yksikään!
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin , mitä enemmän sen parempi.
Niin, enemmän vaikuttaa kestääkö naisen pää tätä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Vaimo tienannut minua reilusti enemmän viimeiset 20 vuotta. Itsekin kyllä ihan keskituloinen mies joten miksi se tuntisin huonommuutta?
Hyvä kysymys, osa miehistä kokee sen jotenkin iskuna miehuudelleen. Esimerkiksi exälleni se oli tosi kova pala. En tiedä miksi.
Osa naisista kokee että lapsettomuus (vastentahtoinen) on isku heidän naiseudelleen. Osa taas on veloja.
En tiedä miksi vaimoni lapsettomuus on sille kova paikka ja se itkee asiasta välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkun kanssa harvemmin pariudutaan?
Heidän piireissä ihan tavallista pariutua serkun kanssa
Ei ois ongelma mulle jos muuten natsaa. Mulle on tärkeintä kemia ja yhteiset kiinnostuksen kohteet toisinkuin nykypäivän kranttumuijilla joille raha ja status on kaikki kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ois ongelma mulle jos muuten natsaa. Mulle on tärkeintä kemia ja yhteiset kiinnostuksen kohteet toisinkuin nykypäivän kranttumuijilla joille raha ja status on kaikki kaikessa.
Yhteiset kiinnostuksen kohteet? Eli molemmat kuolaa samojen jäkispeppujen perään
Luulitko että palkka menee aina koulutuksen mukaan? Hakoteillä olet...
Faktaa: "Kunnanlääkärin palkka vaihtelee, mutta keskimäärin se on noin 6 115 - 7 649 euroa kuukaudessa paikallis- ja hyvinvointialuehallinnossa."
t. pienituloinen maisteri kirjastosta