Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi ostaa pojalle laadukas perus-reppu, auttakaa

Vierailija
04.08.2025 |

Ei koulureppua, en oikeasti tiedä minkä laatuisia nuo nykyään on. Katselin, että Björn Borg Street reppu lähtee n30e tarjouksesta, Tokmannilla oli Vaeltaja-reppu, cittarista Chimola reppu alta kolmenkympin. Mietin myös Halti rygga 26 joka oli noista kallein, noin 60e, arvellutti vain se kun Kiinassa tehty, niin onko vain lätkäisty logo kiinni ja hinta nousee sen 30-40e sentakia.

En haluaisi käydä ihan heti ostamassa uutta, joten jos pärjäisi nyt vuoden kaksi.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikassi on halpa JA sateenkestävä

Vierailija
22/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi vanhempi olla avuton. Et edes reppua osaa penskallesi ostaa ilman vauvapalstan neuvoja?!?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi vanhempi olla avuton. Et edes reppua osaa penskallesi ostaa ilman vauvapalstan neuvoja?!?!

Pitäiskö sun vaikka laskea kymmeneen ja hengitellä syvään samalla?

Vierailija
24/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avusta. Tilasin varustelekasta Särmä rynnäkkörepun. Tuon kun näin tiesin heti, että tuo on juuri se mitä haetaan. Joskus kannattaa kysyä apua, ihmisillä voi olla hyviä vinkkejä, niinkuin tässäkin taas nähtiin. 

-aloittaja

Vierailija
25/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten monet ostelee lapsilleen kauhean isoja reppuja? Täytyykö nykyäänkin sinne ahtaa jotain kansioita? Hirvittää katsoa kun tietää kuink epämukavaa on kantaa painavaa ja huonosti istuvaa reppua..

Vierailija
26/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teinipoika halusi repun johon mahtuu koulukamat ja salikamat mukaan. Ostettiin sellainen salilaukku, ei reppua. 

olisko ollut 50e luokkaa. 

Vierailija
27/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samannäköinen kun Retki Finlandin Trooper reppu ja hintakin sama. Trooperissa lisänä vielä pari lenksua. Kestäviä ainakin ovat. Itsellä on Retken reppu ja termari ollut vuosikausia.

Vierailija
28/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savotan rinkka johon on brodeerattu timo soinin kuva

Vierailija
29/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten monet ostelee lapsilleen kauhean isoja reppuja? Täytyykö nykyäänkin sinne ahtaa jotain kansioita? Hirvittää katsoa kun tietää kuink epämukavaa on kantaa painavaa ja huonosti istuvaa reppua..

Reppu painaa joka tapauksessa niin vähän että isomman ja pienemmän repun painoero on kantajalle aika merkityksetön. Kaikkein tärkeintä on että reppu jakaa sen painon kunnolla isolle alueelle, olematta kuitenkaan liian suuri.

Joskus lapsille ostetaan liian suuria reppuja, mutta toisaalta myös minireput on ergonomisesti huonoja. Reppua ostaessa tavoitteena pitäisi olla sopivan kokoinen reppu.

Vierailija
30/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan nuorena olisi tykännyt että äippä taikka ippä olisi ostanut mulle repun selän takana. Nuoren tulee itse saada valita tai ainakin osallistua valintaprosessiin. Kun nuorena se funktionaalisuus ei välttämättä ole ykkösjuttu. Reppu on tärkeä varuste nuorelle, joka päivä koulussa mukana. On myös tärkeää että on mahdollista vaihtaa reppua jokusen vuoden välein, hankkimalla uuden repun kun se vanha on jo täysin kulahtanut ja mahdollisesti jäänyt käyttötarkoitukseltaan liian pieneksi. 

Vierailija
31/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan nuorena olisi tykännyt että äippä taikka ippä olisi ostanut mulle repun selän takana. Nuoren tulee itse saada valita tai ainakin osallistua valintaprosessiin. Kun nuorena se funktionaalisuus ei välttämättä ole ykkösjuttu. Reppu on tärkeä varuste nuorelle, joka päivä koulussa mukana. On myös tärkeää että on mahdollista vaihtaa reppua jokusen vuoden välein, hankkimalla uuden repun kun se vanha on jo täysin kulahtanut ja mahdollisesti jäänyt käyttötarkoitukseltaan liian pieneksi. 

Lukee jo ensimmäisessä lauseessa : "Ei koulureppua..." vauvafoorumin yleisin ongelma, luetaan otsikko ja kauhealla kiirellä pitää päästä tölväisemään tai avautumaan. Olen aina pitänyt sitä todella outona, keskustelufoorumilla ei jakseta edes lukea muutamaa riviä mitä joku on kirjoittanut ennen kommentoimista.

Vierailija
32/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun molemmilla lapsilla on Haglöfssin Tight-reput. Yksi sellainen on mennyt rikki (vetskari meni rikki, se vaihdettiin, ja meni uudestaan rikki). Kuopuksella on ollut tuo sama reppu ykköseltä asti ja hän menee nyt vitoselle. Tarkoituksena olisi, että kestäisi mahdollisesti koko koulu-uran.

Meillä lapsilla myös samanlaiset. Kestäneet päivittäistä käyttöä noin 4-5 vuotta, eli laadussa ei ole valittamista.

Vierailija
33/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muka mennä väärin, toihan on todella tyylikäs ja sopii moneen käyttöön, kun nyt ei edelleen haettu koulureppua niinkuin avauksessa jo lukee. Reppu on reppu, eikä tässä nyt varmasti haeta mitään Hämähäkkimies reppua 6 vuotiaalle. 

https://www.varusteleka.com/fi/product/sarma-rynnakkoreppu/34400

Vierailija
34/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vihreä, musta tai ruskea Savotan reppu. Se kestää ja on tehtykin sotaa varten.

Vierailija
35/49 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaiselle ei kannata ostaa liian isoa reppua. Vaikea kantaa kun roikkuu kauhean alhaalla.

Vierailija
36/49 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repun ostaminen on tuurikauppaa. Ostin 6. lk lapselle merkittömän repun Cittarista ja sisaruksensa käyttää sitä vieläkin vaikka alkuperäinen omistaja pääsi just ylioppilaaksi.

Vierailija
37/49 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on keskustelupalsta, mutta sä taidat luulla, että tarkoitus oon vain V i T t U i lla kanssaihmisille.

Vierailija
38/49 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jellreven kunken on hyvä. Maksaa pi 80 euroa, mutta kestävä.

Kestää isältä pojalle kun säilyttää pimeässä komerossa eikä käytä ulkona.

Vierailija
39/49 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta saa 25 eurolla hyviä reppuja, olen ostanut omalle lapselle.

Vierailija
40/49 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl saa laadukkaat reput halvalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme