Yhtä paljon aikaa ja vaivaa vievä kotityö kuin ruoanlaitto?
Emme jaksa enää mieheni kanssa riidellä ruoanlaitosta, joten päätimme että toinen tekee aina ruoan. Nyt pitäisi enää keksiä "vastinparikotityö", minkä toinen aina tekee. Meillä on jo wc:n pesu - pyykkihuolto -pari. Asumme kerrostalossa.
Ideoita, mitä toinen meistä aina tekee, jos toinen aina kokkaa?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettimään hiukan sinkkuja. He maksaa kaiken yksin kuin tekee kaiken yksin. Aikaa menee yhtä paljon. Parit maksaa puoliksi asuntokulut kuin sähkön. Kyllä kaksin vaan on PUOLET HALVEMPAA KUN KULUT MAKSETAAN PUOLIKSI. Samoin on yksinhuoltajilla heillä on pienet kotiavut ja tukirahat ! ELATUSMAKSUT lapsilsät. Mutta sinkut jälleen yksin maksaa jaksaa. Ehkä voisi olla sinkkujen oma tukiyhdistys ja tukirahat .
Ei mene aikaa yhtä paljon sinkulla. On todella lapsellista ajatella niin. Sinkku kuorii ja paloittelee kasvikset vain itselleen (jne.), mutta esim. 2 lapsen ja kahden aikuisen perheessä tehdään 4:lle ja työmäärä moninkertaistuu, Sinkku pesee pyykkikoneellisen ehkä kerran viikossa. Verrokkiperhe koneellisen joka päivä. Jne. Toisekseen sinkku maksaa vain yhden ihmisen sähköstä ja vedestä. Verrokkiperhe 4:n sähköstä ja vedestä. Sinkku maksaa yhden lipun esim. julkisissa
Minä olen yksinasuva ja maksan sähköä n. 50 e kuukaudessa. Väitätkö, että neljä henkeä maksaa sähköstä 200 e kuukaudessa? En usko.
Kun meidän nelihenkisestä perheestä kaksi muutti pois, niin miedän sähkönkulutus laski puoleen entisestä. Laskut pieneni sähkön kulutuksen ja siirron suhteen, mutta perusmaksut säilyivät entisellään eli sähkölaskut eivät puolittuneet.
Minä kokkaan ja leivon, mies siivoaa jäljet ja hoitaa tiskit. Minä suunnittelen ruokalistat ja laadin kauppalistat, mies käy kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tekisin mieluummin ruuan kuin pyyhin pölyt tai pesen saunan ja kylppärin. Ikkunoiden peseminen on mys yksi inhokki, nytkin ne on olleet pari vuotta pesemättä. Uunin peseminen on myös inhottavaa. Onneksi nykyään pakastimet hoitavat itse sulauksen, se oli tympeä työ.
Onhan se sulatus tosiaan tympeä työ, eihän siinä tarvitse mitään edes tehdä, jää sulaa ihan itsekseen.
Tuolka tavalla siinä sulaa pakasteetkin ja sulamisvesi valuu lattialle. Sulanut pakastin pitää pyyhkiä kuivaksi ennen kuin sen voi laittaa takaisin päälle. Et näköjään ole koskaan tehnyt tuota hommaa.
Voi yhden kerran! Mitkä ihmeen pakasteet? Sulamisvesi tietty valuu lattialle, ei se ylöskään mene. Lattia suojataan. Sä itse et ole tainnut koskaan sulattaa pakastinta :D:D
Tuolka tavalla siinä sulaa pakasteetkin ja sulamisvesi valuu lattialle. Sulanut pakastin pitää pyyhkiä kuivaksi ennen kuin sen voi laittaa takaisin päälle. Et näköjään ole koskaan tehnyt tuota hommaa.