Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pitäisi pelastaa palavasta talosta naapurin vieras lapsi vai oma koirasi/muu lemmikki, kumman valitset?

Vierailija
04.08.2025 |

Itse valitsen ehdottomasti oman koirani. Koira on mun perheenjäsen, naapurin vieras ihminen ei. 

Kommentit (1362)

Vierailija
1301/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ihana koira ensin, tottakai. 

Vierailija
1302/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sudet ovat mielenkiintoisia eläimiä, mutta miksi minun pitäisi olla niiden sosiaalisista rakenteista jotain erityistä mieltä?"

Mikä sinua susissa erityisesti kiinnostaa?

Kerro sinä ensin, miksi ihmeessä sinua kiinnostaa näin paljon mielipiteeni susista? Tuntuu jotenkin siltä, että tämä keskustelu alkaa olla täynnä outoja sisäpiirin vitsejä ja ähäkutteilua.

En joka tapauksessa muuta mieltäni, että yritän pelastaa molemmat, tai sitten kuollaan kaikki. Häiritseekö tämäkin sinua noin paljon?

Sinä sanoit, että sudet ovat sinusta mielenkiintoisia, kysyin vain mikä sinua niissä erityisesti kiinnostaa?

Ei minua susissa "erityisesti" kiinnosta mik

Mitä ihmeen kaasuvalotusta tämä nyt on olevinaan? Sinä aloit minulta tiedustella, mitä mieltä olen susien sosiaalisista suhteista. Jokin ähäkutti siinä varmaan oli, mutta jäi nyt kyllä pahasti hämärän peittoon, sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelastaisin lapsen, mutta söisin palossa grillaantuneen koiran. Koira on minulle kuin perheenjäsen ja tekisin saman heistä kaikille.

Vierailija
1304/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä ihmeen kaasuvalotusta tämä nyt on olevinaan? Sinä aloit minulta tiedustella, mitä mieltä olen susien sosiaalisista suhteista. Jokin ähäkutti siinä varmaan oli, mutta jäi nyt kyllä pahasti hämärän peittoon, sori."

En ole sellaista tehnyt. Oli varmaan joku toinen. Minua kiinnosti vain miksi koet sudet mielenkiintoisina?

Vierailija
1305/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastaisin lapsen. Lemmikit, paitsi kissat ovat lyhytikäisiä ja niitä voi ostaa uusia.

Lapsia saa tekemällä ihan ilmaiseksi, joten niitä ei kannata pelastaa 

Lapsen tekeminen on vaivalloista ja raskasta. Lemmikin saa helposti ostamalla.

No jos miehelle on vaivalloista ja raskasta niin on kyllä rapakunnossa... 

Vierailija
1306/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palavaan taloon ei pidä mennä. Soitetaan 112:een ja odotetaan ammattilaisten tulevan hoitamaan homman. Jos on itse palavassa talossa,  voi koittaa pelastaa ne, jotka siellä ovat samalla kun pelastautuu itsekin.  Aika harvalla taitaa olla tuntemattomia lapsia omassa kodissaan. 

Vierailija
1307/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole lemmikin elämä tuollaista. Työt ja muut menot järjestetään lemmikin ehdoilla. Voihan sitä tehdä etätyötä. Lenkkeilyä on tarjolla yllin kyllin. 

Vierailija
1308/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska oli idi ootti...

Kerrostalopalossa ei saa mennä rappukäytävään vaan pelastautua esim. parvekkeelle."

"Jos palo oli omassa asunnossa, luonnollisin reaktio on poistua rappukäytävän kautta. Ihannetilanteessa laittaa oven perässään kiinni, jotta palo ei leviä käytävään.

Jos taas palo on rappukäytävässä, on tosiaan järkevintä mennä parvekkeelle".

No mitäpä se vieras mukula tekisi minun asunnossani, jos se teoreettinen palo olisi siellä?

Vierailija
1309/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on koira!

Vierailija
1310/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on koira!

Siis tarkoitan että omistan koiran!

Vierailija
1311/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on minulle kuin perheenjäsen, läheinen ja omainen. Minä olisin itsekin koira jos voisin olla. Tietyllä tapaa titenkin voin, mutta siitä tulee helposti hieman pervoa, varsinkin miehenä, jos laitan sellaisen nahkaisen dalmatialaisasun.

Vierailija
1312/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on minulle kuin perheenjäsen, läheinen ja omainen. Minä olisin itsekin koira jos voisin olla. Tietyllä tapaa titenkin voin, mutta siitä tulee helposti hieman pervoa, varsinkin miehenä, jos laitan sellaisen nahkaisen dalmatialaisasun.

Näillähän on kisojakin. Kuka esittää parhaiten koiraa. Pitää tietenkin olla läheinen joka taluttaa ja leikittää.

Vierailija
1313/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillähän on kisojakin. Kuka esittää parhaiten koiraa. Pitää tietenkin olla läheinen joka taluttaa ja leikittää.

Joka tietenkin vois olla koirani, siis läheiseni, joka taluttaa ja leikittää minua noissa kisoissa.

Vierailija
1314/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastaisin lapsen. Lemmikit, paitsi kissat ovat lyhytikäisiä ja niitä voi ostaa uusia.

Lapsia saa tekemällä ihan ilmaiseksi, joten niitä ei kannata pelastaa 

Lapsen tekeminen on vaivalloista ja raskasta. Lemmikin saa helposti ostamalla.

No jos miehelle on vaivalloista ja raskasta niin on kyllä rapakunnossa... 

Naiselle, tollo...

Vierailija
1315/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tietenkin vois olla koirani, siis läheiseni, joka taluttaa ja leikittää minua noissa kisoissa.

Kuka alapeukutti viestiäni. Varmaan joku joka ei rakasta koiria. Minä kyllä saisin läheiseni, perheenjäseneni ja omaiseni, eli koirani, taluttamaan minua noissa kisoissa! Meidän perheessä ollaan älykkäitä. Säälin niitä jotka eivät rakasta koiraani.

Vierailija
1316/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palomiehet pelastavat ensin ihmiset. He eivät riskeraa henkeään eläinten vuoksi.

Vierailija
1317/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palomiehet pelastavat ensin ihmiset. He eivät riskeraa henkeään eläinten vuoksi.

Pelastajat, ei palomiehet. Aina he pelastavat eläimetkin, jos mahdollista. 

Tietenkin heidän on pakko pelastaa ensisijaisesti ihmiset, se ei ole pelastajan  oma valinta, vaan käsky. 

Mutta tässä ketjussa ei ole aiheena pelastajien toiminta. 

Vierailija
1318/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palavaan taloon ei pidä mennä. Soitetaan 112:een ja odotetaan ammattilaisten tulevan hoitamaan homman. Jos on itse palavassa talossa,  voi koittaa pelastaa ne, jotka siellä ovat samalla kun pelastautuu itsekin.  Aika harvalla taitaa olla tuntemattomia lapsia omassa kodissaan. 

Tuskinpa sinäkään vain katselisit kadulta, jos perheenjäsenesi olisi sisällä ja olisi vielä mahdollisuus pelastaa hänet? 

Vierailija
1319/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen toimii tuollaisessa tilanteessa täysin itsekkäästi; muu on pötypuhetta. Altruistisia ihmisiä on todella vähän. 

En kokisi minkäänlaisia tunnontuskia, kun pelastaisin ensin oman koirani.

Ihminen ei toimi tuollaisessa tilanteessa täysin itsekkäästi, kuin ehkä sinun huushollissasi. Elämässäni silloin kun olen joutunut onnettomuustilanteeseen joko osalliseksi tai tilanteen todistajaksi, aina on autettu ja aina on ollut sankareita liikkeellä. Varsinkin lapsia autetaan omankin terveyden uhalla.

Mutta sinä oletkin varmaan Helsingistä.

Oletko koskaan ollut tulipalotilanteessa? Niinpä. 🥱

Ei kannattaisi julistaa asioista tietämättömänä. 

Olen ollut. Ihmiset toimivat yllättävän järkevästi ja pitivät erityisesti huolen lapsista. Niinpä.

Ei kuolonuhreja.

Vierailija
1320/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani on lähiomaiseni ja perheenjäsenistäni se on merkattu lähimmäksi yhteyshenkilökseni, jos esim. minulle käy jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän