Kesäkilot iski
Liikaa liikkumattomutta kiitos helteen, liikaa olutta kiitos helteen ja liikaa kaloripitousta ruokaa, sekin laitetaan helteen syyksi. Minähän olen viaton.
Perhejuhlat 23.8 ja jo alkukesästä hankin tilanteeseen sopivan asun. Tänään kävin vaa'alla 63,8kg. Gulp. Sovitin asuani. Kutistunut. Pitää laihtua 3kg, mutta aikaa on liian vähän. Kokeillaan nyt kuitenkin muutama gramma pudottaa ettei tarvitsisi vaatekauppaan lähteä.
Miten teillä muilla? Tuliko kesäkiloja ja jos, millä keinoin ne pudotatte vai pidättekö ne talven pakkasten varalle?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Iskikö kilot kuin salama kirkkaalta taivaalta 🤔
Kyllä. Kesän alussa olin normaalipainossani, mutta helteiden loputtua vaaka näytti n. +3kg ja vähänkin tyköistuvammat vaatteet olivat yllättävän tiukkoja. En niitä kiloja pyytänyt, en tahtonut, mutta tulivat kuitenkin, eivätkä tahdo lähteä pois. Syytän hellettä. Helteessä on kuumuuden lisäksi kaloreita. Tämä selvä. Ap
Miul on pikkunen stepperi jossa poljen salkkarien ajan. Kalorit kulluu, jalat suap voimoo ja tasapainokkii paranoo. Lämmin suositus koti kuntoilijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kesän alussa olin normaalipainossani, mutta helteiden loputtua vaaka näytti n. +3kg ja vähänkin tyköistuvammat vaatteet olivat yllättävän tiukkoja. En niitä kiloja pyytänyt, en tahtonut, mutta tulivat kuitenkin, eivätkä tahdo lähteä pois. Syytän hellettä. Helteessä on kuumuuden lisäksi kaloreita. Tämä selvä. Ap
Tämä. Helteessä kaloreita ja arvaas missä myös? Terassissa! Vaikka istuisin terassilla jäävettä juoden, kalorit tarttuu. Ja nimen omaan istumalihaksiin ja vyötärölle, mitkä on lähinnä terassilautoja! Joskus toki oran oluen, liiallinen vesihän on vaarallista. Ja suffelituutti! Eihän niin pieneen voi paljoa kaloreita edes mahtua.
Arvaas! Tänään kävin puntarissa kolmen viikon jälkeen -> oli -3kg. Marjametsässä kannattaa tarpoa, sinne ne kalorit karisee... voi sitä ressukkaa, joka ne sieltä mukaansa poimii.
Enää -17kg :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Helteessä kaloreita ja arvaas missä myös? Terassissa! Vaikka istuisin terassilla jäävettä juoden, kalorit tarttuu. Ja nimen omaan istumalihaksiin ja vyötärölle, mitkä on lähinnä terassilautoja! Joskus toki oran oluen, liiallinen vesihän on vaarallista. Ja suffelituutti! Eihän niin pieneen voi paljoa kaloreita edes mahtua.
Arvaas! Tänään kävin puntarissa kolmen viikon jälkeen -> oli -3kg. Marjametsässä ka
* otan ohra oluen = oran :)
Kokeilen tätä: vähennän leivän syöntiä, samalla jää päälliset pois, herkkujuustot yms.
Tykkään tosi paljon leivistä, kaikenlaisista. Katsotaan, miten käy. Näkkäriä on, sitä 'saan' syödä ilman juustoa!
-17 kg, en käynyt puntarissa, pidän punnitustaukoa, paino heittelee niin paljon päivän mittaan.
No mutta hei, tuohan on oiva laihdutuskeino tiputella kalorit metsään samalla kun kaupantekijäiseksi saa herkullisia ja terveellisiä marjoja. Toimiikohan sama myös sieniä kerätessä? Harmillisesti en ole voinut lähteä metsään vaihtamaan kaloreita marjoiksi, mutta toisaalta, minun onnellani marjat jäisivät saamatta ja keräilisin vain jonkun toisen mättäille pudottelemia kaloreita. Sieniä mieleni kyllä tekisi, kuten suppiksia, kantarelleja, herkkutatteja ja haaparouskuja.
Tuo on muuten totta, että terassit ovat todellisia kaloripommeja, eikä vain baarin tai ravintolan terassit vaan ihan vaikkapa oman kodin tai kesämökin terassi. Siis minähän en terassilla mitään olusia tai lonkeroita lipittele vaan korkeintaan nautin sivistyneesti kupillisen minttuteetä. Pois minusta että alkomahooliin olisin kesäterasseilla langennut. Se iso tuoppi nenäni edessä oli Pirkan, ei minun!
Nyt en muista, että olisinko avautunut suuresta rakkaudestani leipään. Joka tapauksessa leipä minunkin on heikkous. Eikä vain leipä sanan varsinaisessa merkityksessä vaan myös sämpylät, rieskat, piirakat jne. Leipä hyvä, leivänpäälliset ei. Makkaraa, kinkkua, maksista, juustoa, juustoa, juustoa ja juustoa. Leivästä pitäisi minunkin vieroittaa itseni, myös muuten näkkäristä joista suosikkejani hapankorpun lisäksi on ruotsalaisten keltainen kolmionmuotoinen ja Vaasan pieni pyöreä monivilja. Vieraalla paikkakunnallakin suuntaan heti ensimmäiseksi tarkastamaan mitä aarteita leipähyllyssä onkaan.
Hah hah, lauantaina minun pitäisi painaa korkeintaan 61kg eli tässä on vielä kolme päivää aikaa tiputtaa yhä mukana pyörivät ylikilot eli noin puolitoista. Ei tule tapahtumaan. Ei sitten millään. Pitäisikö harkita korsetin ostamista? Ranka korsettiin ja perheenjäsenet kiskomaan sen nyörejä tiukkaakin tiukemmalle. Hengittäminen saattaisi olla hieman hankalaa jos lainkaan mahdollista, ja tarjolla olevia ruokia sekä juomia katselisin kyynel silmäkulmassa kunnes pyörtyisin keskelle mahdollista noutopöytää kuin ammoinen linnanneito konsanaan. Ei hele, juhlissa pitää saada syödä niin että napa rutskaa. Ei vai? Hyvä on harkitaan sitä korsettia. No ei todellakaan! Ap
Ohhoh 62,1kg. Loppukirin paikka? Juon vain vettä, nakerran käpyjä, syön yhden punaisen viinimarjan, ja haen kaupasta nuolukiven suolastukseksi. Tämä oiva suunnitelma. Ap
Itse laihdutin kesällä 5 kg pois. Liikuntaa, kevyttä ruokailua, ei herkkujen pupeltamista.
Vierailija kirjoitti:
Itse laihdutin kesällä 5 kg pois. Liikuntaa, kevyttä ruokailua, ei herkkujen pupeltamista.
Jaksoitko liikkuu heinäkuun helteilki? Musta tuli sohvapotaatti 🙁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksoitko liikkuu heinäkuun helteilki? Musta tuli sohvapotaatti 🙁
Minusta tuli 'terassipotaatti'. Kotiterassilta kyläkaupan terassille, testasin eri terassien kaloritiheyttä... jäätelöä pikkiriikkisiä annoksia, jotka lanteilla paisuivat suurensuuriksi. Ja vesi: tuo aarre. Ei maistu loputtomiin ja tuo heikotusta, mihin auttaa vain ohrapirtelö lääkkeeksi. Oikeasti.
Onneksi olen perjantaisin respa/pubissa töissä, saan haistella uutuussiiderit,-lonkerot. Ei tarvi maistella, mutta takaan, että ne tuoksutkin kertyvät kumpareena massuuni.
Nyt tästä kirjoituksesta rohkaistuneena menen puntariin... hetki vain
... edelleen vain -3kg. Voi pihkura. Taidan lähteä metsään karttelemaan kalorien keräämistä. Kantarellejä olen miehelle kerännyt, hän onkin hoikka! Mustikkaa vielä kerään syömämarjoiksi, pitäähän niistä vielä piirakkakin pyöräyttää. Luonnonjugurtti nesteeksi. Ei voi olla lihottava, jos nyt puolet taikinan painosta kertyykin rasvasta ja sokerista :(
-17kg
Ap
Ootko jo sovittanut kolttua? Eikös jotenkin margariinia kupeisiin sivelemällä onnistuis sujauttaa ylle?
Vielä -17kg
Maistoin vain yhden leipomani sämpylän ja yhden (ison) mustikkapiirakkapalan. Olivat kyl hitoksee hyviä molemmat :) nyt kieriskelen katumuksen kourissa...
Mahtuu, ei mahdu, mahtuu...
No joo, mahtuu, mutta toki voisi paremminkin mahtua alias istua. "Mitäs ostit alun perinkin liian tiukan mekon" kuului perheenjäsenen lakoninen ilmaus. Siis mitä, tuohan pitää minua ihan idiooottina! Kyllä se alkukesästä oli oikeinkin sopivan kokoinen eikä mikään ns. tavoitekolttu. Ei se mitään, kyllä tuokin yksilö vanhenee, ja kyllä hänellekin vielä tulee eteen tilanne ettei enää olekaan kuin kaksi tikkua ristissä ja välissä ilmaa. Ehkä? Noh, ainakin ajatus minua myhäilyttää.
Noin kolme lisäkiloa. Pikku juttu jonka ei luulisi juurikaan näkyvän, mutta kyllä se näkyy kun nämä lisäkilot asettuivat vatsaan ja rintoihin. Jos olisivat jakautuneet tasaisesti koko kroppaan, vaatteet, ne tiukimmatkaan, eivät olisi ilmoittaneet haisevaa vastalausettaan. Mutta ei. Maha ja tissit kasvoivat. Olut näkyy vatsan seudussa joo, mutta mikä meni etuvarustukseen? Makkaratko?
Paljonko painan tänään? En tiedä. En ole mennyt vaaalle enkä mene, sillä lukema saattaisi aiheuttaa taas sen, että työnnän pääni pensaaseen ja itken maailman pahuutta. Maailman pahuus tällä kertaa tarkoittaa ahnetta suutani. Koska minusta vielä ei ole asioilla juoksemiseen, kävelemiseen kyllä, mutta ei juoksemiseen, niin olin kotikokkihommissa lähinnä leipomispuolella. Tuli maisteltua tekemisiämme kyllä. Täytyyhän sitä laadunvalvontaa tehdä. Täytyyhän? Huomenna saatan kiroilla kun vetoketju ratkeaa, mutta hätävarana on löysä "ihan nätti" pusero ja kuminauhavyötärön omaava hamonen. Siinä muuten onkin minun ns. paremmat vaatteet. Housuihmisiä kun olen.
3kg pudotus ei onnistunut, mutta enpä sitä oikein uskonutkaan. En ratkennut herkutteluun, en juopotteluun, enkä ylensyömiseen. 8/16 -tyyli ja säännölliset ruoka-ajat eivät onnistuneet, en voinut juurikaan liikuntaa harrastaa ellei mukaan lasketa suun ja käsien toimintaa. Toki olisin voinut onnistua paremmin, mutta ikä ja normaalipainoisuus saattoivat tulokseen vaikuttaa, kuin myös ja sen tunnustan, ei ihan täydellinen motivaatio. Kiitos viesteistänne! -17kg, toivottavasti jossain vielä tavataan!
Nyt unten maille ja huomenna sivistynyttä juhlintaa. Höpö höpö, mä niin syön!!
Joulukiloi ootellessa tiputetaa kesäkiloi 😂 Joulukiloi tiputetaa enne bikinikautta 😅Jatkuva kierre 🤣 Opetelkaa syömää järkeväst 🤦
Ap
Juhlat tänään. Mikä onkaan siun vaatetus? Eilisen pubikierroksen (jota myös työvuoroksi kutsutaan) kurkku kipeänä ja nenä tukossa. Vuorooni kuuluu myös terassipöytien pyyhintä, pikaisesti hoidin homman kaloreita kaarrellen. Ja pubin lonkerot avasin haistelematta. Silti en uskaltanut puntariin tänään.
Palkitsen flunssaisen oloni ehkä keveällä mustikkapiirakalla ( vain puolet taikinasta sokeria ja rasvaa :) ). Oikeasti: työkaverini, pullukampi kuin minä, kertoi tehneensä kevytruokaa, 'vain yksi kermapurkki kastikkeeseen'. Eipä se keveys hänessäkään ulospäin näkynyt.
Kirjoittelet kai jatkossakin tänne, emmehän ehkä muualla tapaa... tai et tunnista hoikistunutta olemustani :), hauskoja tarinoita nuo: annosmallit, 'syö vähemmän kuin kulutat' tarinat, ovat kuin parhaat suomalaiset huumoripläjäykset pikku-Kalle vitsikirjasta. Kukaan ei kertonut, että vaihtareiden aikaan pitää v ä h e n t ä ä kaloreita, luulin, että sama määrä on ok.
Mukavia juhlia
Vielä -17kg, luulisin
Vierailija kirjoitti:
Joulukiloi ootellessa tiputetaa kesäkiloi 😂 Joulukiloi tiputetaa enne bikinikautta 😅Jatkuva kierre 🤣 Opetelkaa syömää järkeväst 🤦
Onko sullaki paino-ongelmia kun eksyit laihisketjuun? 🤔
Mul on raskauskilot, masennuskilot ja nyt vielä 20 kesän kesäkilot päälle. Syytän yhteiskuntaa ja vaadin lihavuusleikkausta..
En ole päiväkausiin käyny vaa'assa. Hernekeittoa tänään, oiva ruoka. M u t t a: letut 4kpl vattuhillolla!!! 1 molempiin lanteisiin, loput rintoihin... ehkä menen vaakaan varovasti... joskus
-17kg enää ehkä tarttis
Vierailija kirjoitti:
En ole päiväkausiin käyny vaa'assa. Hernekeittoa tänään, oiva ruoka. M u t t a: letut 4kpl vattuhillolla!!! 1 molempiin lanteisiin, loput rintoihin... ehkä menen vaakaan varovasti... joskus
-17kg enää ehkä tarttis
Kuis monta prossaa vattuja oli tossa hillossa? Tais olla vähemmän kuin sokeria :)
Ei ne letut pahiksia ole eikä hernari. Letuissa on maitoa, munaa ja rasvaa, hernarissa lihaa ja kasvista.