Kesäkilot iski
Liikaa liikkumattomutta kiitos helteen, liikaa olutta kiitos helteen ja liikaa kaloripitousta ruokaa, sekin laitetaan helteen syyksi. Minähän olen viaton.
Perhejuhlat 23.8 ja jo alkukesästä hankin tilanteeseen sopivan asun. Tänään kävin vaa'alla 63,8kg. Gulp. Sovitin asuani. Kutistunut. Pitää laihtua 3kg, mutta aikaa on liian vähän. Kokeillaan nyt kuitenkin muutama gramma pudottaa ettei tarvitsisi vaatekauppaan lähteä.
Miten teillä muilla? Tuliko kesäkiloja ja jos, millä keinoin ne pudotatte vai pidättekö ne talven pakkasten varalle?
Kommentit (90)
Mitä, mitä, mitä, oliko se sittenkin vain pahaa unta? Siis toissapäivän 638kg. Ei, ei se ollut, sillä varmistin asian kahdella vaa'alla. Ensipunnituksen jälkeen ryntäsin vessaan hakemaan toista vaakaa ja pytyllä istuva lajitoveri epäilemättä kirosi kun ei ollut veskin ovea lukinnut. Höh, samaa perhettähän sitä ollaan. Olen minä sen pyllyn muutamaankin kertaan pyyhkinytkin. Lukema oli totta ja vetäydyin lattianrakoon, kyykyssä olevana mannaryyninä, heittelemään tuhkaa päälleni.
Mutta äsken, samat kaksi vaakaa ja lukemat lähes identtiset eli 62,5 ja 62,6. Mitä ihmettä? Taas oli silmien pyörittelyn ja pään raapimisen paikka. Sitten mies joka asuu meillä totesi, että montakohan kiloa sinä olet marjoja syönyt. Totta yksi marja ämpäriin, kaksi suuhun, yksi marja ämpäriin, kolme suuhun. Ne marjatko ne painoivat? Paljon massaa, vähän kaloreita ja sitten luonnollinen poistuma? Ei helkkari, huomenna on pakko itsensä punnita jotta uskon. Katsotaan hymyilyttääkö vai hakkaanko päätäni seinään.
Nyt oma lounas eli eilistä jauhelihakeittoa ilman jauhelihaa. Ap
"Siis toissapäivän 638kg" Eiku vähän vähemmän, hups. Ap
Liikkumattomuus ja olut ei lihota, kunhan ei lappaa sit ruokaa sisään samaan aikaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helle ei vienyt minun ruokahaluani vaan päinvastoin. Voi kun laihtuisin edes pari kiloa, mutta se varmaankin vaatisi kovia otteita kuten esim. suun teippaaminen, munalukko jääkaapin oveen ja hyvin niukkakalorisen dieetin + railakasta liikuntaa.
Liikunta jää edelleen minimiin kun teloin hieman itseäni, en olutpäissäni kuitenkaan, mutta täytyy katsoa mitä suuhunsa pistää ja kuinka usein. Lounaaksi söin kaurapuuroa vähäkalorisella mehukeitolla ja juustomakkaravoileivän. Huomaan jo nyt, että voileivän päällysteet oli virhe, mutta tekemällä oppii. Tunnen jo nyt nälkää, mutta se on vain korvieni välissä eli kittaan vettä ja zero cokista vatsani suurempaan hätään. Marjoja varmaan saisi syödä vapaasti vai ei? Jos heittäytyisin marjapuskaan niin tekisinkö väärin? Ap
Syötkö näennäisesti terveellisesti mutta kuitenkin liian tuhdisti?<
Juu ja ne määrät. Ottakaa pienempi lautanen käyttöön ja vain yksi kierros. Myös nuo laatikkoruoat on hankalia siinä suhteessa,että usein tulee tehtyä suuret määrät ja sitten sitä myös syödään ylimääräistä.
Paino laski 68 kg:sta 67:ään kesällä. Leuanvetotulos parani viidellä toistolla, ja vatsalihakset erottuvat entistä paremmin. Juoksukunto parani: kympillä ei enää edes hengästy samalla vauhdilla, jolla keväällä puuskutti. Olutta ja vodkaa meni.
Mulla on ylilihava kaveri joka on lihonut syömällä pelkästään makkaraa, makaronia ja viikonloppuisin mäkkärin ruokia. Ei siis ole edes nauttinut siitä ruoasta jolla painoa on kerääntynyt. Tai no kyllä hänestä varmaan mäkkärin sapuska on hyvää mutta outoa ettei edes kokeile koskaan mitään pihviä, lasagnea tai lihapataa tms.
Vierailija kirjoitti:
"Siis toissapäivän 638kg" Eiku vähän vähemmän, hups. Ap
Hups. Tälle naureskelin. Mun 80+ kg on vielä vähäistä. Lauantaina olin hirvikeiton ja täytekakun ääressä monta tuntia. Olin siis juhlissa töissä. Söin yhden voileivän. Sunnuntaina oli sit hirmunälkä -> pizzaa, naminam. Tänään muutama voileipä, huomenna lähen mustikkaan ja teen tonnikalasalaattia. Nam, reilusti salaattikastiketta! Se siitä terveellisyydestä. Lenkille menen, ehkä. Kun säätkin viileni. Tavoite olis 20kg pois, aika iso toive :)
+20kg
Mää siirryin vähin äänin ostaan isompia ihania kolttuja ja myin vanhat. Pääasia ettei kiristä eikä purista. Ketään kiinnosta muutenkaan. 50+
Tietäähän kaikki kesäkilojen karistajat, että jos painoindeksi on korkeintaan 25, Nutrilett-kuurilla lähtee rasvan lisäksi paljon lihaksia? Siitä on pidemmän päälle paljon haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietäähän kaikki kesäkilojen karistajat, että jos painoindeksi on korkeintaan 25, Nutrilett-kuurilla lähtee rasvan lisäksi paljon lihaksia? Siitä on pidemmän päälle paljon haittaa.
Mitä lihaksia? Vartaloin on kuin silikkisukassa paskoo 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 20den sukkiksissa kokkareista riisipuuroa.
On ollut ihanat säät pyöräillä, menee helposti 60km päivässä. Paino tippunut 10kg ja yritän nyt syödä entistä enemmän, ettei mene alipainon puolelle.
Mikään vuodenaika ei lisää minulle kiloja.
Vierailija kirjoitti:
Mikään vuodenaika ei lisää minulle kiloja.
Hyvä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 20den sukkiksissa kokkareista riisipuuroa.
Läski lähtee mutta selluliitti on ikuista.
En ole käynyt kahteen viikkoon puntarissa
Ehkä 20kg on jo karissut :)
Ei mulla koskaan kesällä tule kiloja, laihduin nytkin viisi kiloa. Kesällä liikun paljon enemmän, kun lomalla ei tarvitse jököttää päätteen ääressä. Talvella ne kilot tulee, kun liikunta vähenee.
Painoni jojoilee, minä en.
Tämän viikon aamupunnitukset suht samaan aikaan ja suht samalla vaatetuksella. 62.5, 62.2, 62.8, 62.8, 63.7, 63.9 ja tänään 62.8. Minusta paino on heitellyt aika ihmeellisesti varsinkin kun kyse ei ole ruokaan ja juomaan jotenkin eri lailla retkahtamisesta, kuukautiskierron vaiheesta tai vatsan toiminnasta, näin ainakin luulen. Tiistaina tein kärrynpyöriä pitkin olkkarin lattiaa ja hymyilin hullun lailla, mutta perjantaina puolestaan katselin sopivaa lattianrakoa jonne kyykistyä itkemään. Tänään huokasin helpotuksesta, mutta huomenna varmaan painoni alkaa numeroilla 6 ja 4.
Yhdessä viestissäni harkitsin jonkun kotiliikuntavälineen hankkimista. Siinäpä sitten mietinnän paikka minkä tai mitkä ostaisin eli olisiko se hulahulavanne, käsipainot, jumppakuminauha vai mikä. Joku sellainen se pitäisi olla jotta se ei jäisi vain koristeeksi huoneen nurkkaan villakoirien kanssa keskustelemaan. Kuntopyörä minulla on ollut, sellainen vuodelta "miekka ja kivi" pieni valkoinen, muistaakseni Tunturi-merkkinen jonka sain kahvipaketilla kun kuvittelin että talvipyöräily sujuu sen selässä. Ei sujunut, mutta kuten niin monella, se oli oikein oiva vaateteline johon useampikin henkari mahtui. Lopulta vein sen kierrätyskeskukseen toivoen, että se saisi paremman ja harrastavan kodin. Tietysti voisi ostaa nastarenkaat omaan fillariin jotta tulisi talvellakin pyöräiltyä, mutta ehkä tuo vanha kunnon 3-vaihteinen "mummomalli" ei ole se paras vekotin talviolosuhteisiin.
Nutriletteja harkitsin kyllä, mutta se ajatus tuli ja meni. Nutriletin pirtelöt, ne pienissä pahvitörpöissä olevat, ovat kyllä sikäli tuttuja, että ne kuten vauveleiden hedelmäsoseet kuten Bona ja Piltti, ovat oikein hyviä reissueväitä esim. juna- ja lentomatkoilla tai vaikkapa kun lähtee luontoon retkuilemaan. Kaveri vetäisee tauolla nassuun proteiinipirtelön tai urheilujuoman, ja minä lapioin suuhuni Pilttiä ja kulautan kraanavettä päälle. "Ufo tarjosi kaakaon, sanoin sille hyvää on".
Olen syönyt varsin paljon salaatteja ja opetellut rouskuttamaan niitä ilman salaatinkastikkeita jotka kuuluvat sarjaan heikkouteni. Yleensä kun lataan kastiketta lautaselle niin paljon että kirsikkatomaatit alkavat kysellä pelastusvenettä etteivät ressut hukkuisi. Vielä en ole täysin vieroittanut itseäni, mutta nyt kastiketta kuluu pieni määrä verrattuna entiseen. Öljy olisi kuulemma terveellistä, mutta ei nappaa tai sitten olen valinnut ihan väärän öljyn. Ensi viikolla on mentävä rättikauppaan, mahdollisesti ostettava myös tissivasujen jatkopala ja saan alkaa liikkumaan, pikkuhiljaa. Ap
Ymmärrän, että lenkille lähtö voi olla tyyliä "se minkä voit jättää tekemättä huomenna, älä tee sitä tänäänkään", sillä itse olin nuorempana juurikin tuollainen. Kai koululiikunnasta jäi oikein kunnon yliannostus yäkkiä ja mieluummin pidin persaukset penkillä. Mikäs siinä kun en kuitenkaan lihonut. Ehkä se on geeneissä, sillä omat vanhempainilta ja sisarukseni ovat aina olleet hoikkia. Itse löysin kävelemisen ilon kun hoidin pidemmän aikaa sukulaisen koiraa ja useamman kerran päivässä oli pakko lähteä lenkille satoi tai paistoi, huvitti tai ei. Se jäi päälle ja käyn pitkillä kävely- tai pyöräilylenkeillä lähes joka päivä, henkisen pakotteen komentamana, ellei ole niin kova pakkanen että sielukin jäätyy. Jos liikunta tökkii, potkaise kuitenkin itseäsi takapuoleen, nosta itsesi niskasta vaikka lyhyemmällekin kävelylenkille tai mikä liikuntamuoto nyt saattaisi kiinnostaa edes hiukan. Itse äänestän lenkkeilyn puolesta vaikken liikukaan maantiekiitäjän nopeudella vaan rauhallisesti tassutellen tai polkien. En saa hikeä pintaan, mutta hyvän annoksen happea ja aivojen tarpeellisen tuuletuksen. Lenkin jälkeen olen paljon leppoisampi ihminen. Kotona olen sohvaperuna, mutta kaveri heiluttaa hulavannetta töllötintä tuijottaessa ja vannoo sen hoikentavan. Käsipainot ja kahvakuula on hyvä keksintö ja kai interwebin ihmeellisestä maailmasta löytyy ohjeita niiden heilutteluun. Köpöttelyä tehostaa kävelysauvat tai nilkkapainot. Jumppakuminauha? Mitähän sillä tehdään? Hypätään twistiä? Hyppynaru, ihan parasta pentuna. Jonkun kotiliikuntavälineen voisi itsekin hankkia etten tellua töllötellessäni valuisi nojatuolin uumeniin niin että nenänpää vain näkyy. Ap, ei ollut tarkoitus valistaa, kunhan vain ajattelin.