Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa, ei ole pitkää työuraa tai paljon työkokemusta ja olen pian 35v

Vierailija
04.08.2025 |

Syynä on osittain nuoruuden sosiaalinen fobia ja masennusta. Vieläkin osittain lievää tuollaista. Vuonna 2024 olin kyllä töissä mutta sen jälkeen en ole taas päässyt mihinkään. Vapaa-ajalla tykkään maalata ja piirtää. Mietin kannattaako tälläistä harrastusta jatkaa, jos joskus vaikka tienaisi tällä? Opiskelua myös olen miettinyt, mutta en jaksa enää istua koulunpenkillä monta vuotta, jos en pääse töihin. Lähihoitajaksi yms minusta ei olisi, koska olen luonteeltani yliherkkä, empaattinen ja liian kiltti, ja ujo persoona.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI niitä töitä ole. Luovuta vain

Tämä on ihan hyvä vaihtoehto. Ikää kun on yli neljäkymmentä ja koulutus- sekä työhistoria tyhjää täynnä niin miksi tässä enää stressaisi? Menkööt muut töihin. Minä jään kotiin.

No olen ap, ja haluaisin kyllä tienata rahaa. Mulla asuu esim sukulaisia ulkomailla. En pääse koskaan katsomaan heitä kun olen varaton. En voi tehdä muutakaan elämällä, en voi ottaa lemmikkiä vaikka tykkäisin kovasti. Harrastuksiinkin menee rahaa. Haluaisin myös nähdä maailmaa ja matkustella.

Haluta saa. Töitä ei vaan oo

Vierailija
22/31 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujoudesta pääsee eroon harjoitelemalla, ei ole mikään pysyvä luonteenpiirre.

Älä puhu p*skaa. :DD Ujous on luontainen piirre joka säilyy vaikka kuinka harjoittelisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus olis voinut olla kirjaimellisesti mun kirjoittama. Sama tilanne täällä. Olen aidosti harkinnut valehtelua CV:ssä, ei mitään överiä kuitenkaan.. Mut eniten kuitenkin aikomus hakea opiskelemaan, koska sitä kautta sinne töihin pääsee - jos pääsee. Toki tällä hetkellä työn saanti on vaikeaa kaikenkaikkiaan. Olin vuosia pois työ ja opiskeluelämästä masennuksen takia, mutta nyt jaksan taas ja sosiaalisia taitoja olen harjoitellut kokoajan enemmän. Pitää mennä pelkojaan kohti niin elämä vie eteenpäin. Täytyy yrittää luottaa ihmisissä hyvään ja että minulle on mahdollista tulla hyviä työmahdollisuuksia tulevaisuudessa. Elämä on pitkä! 

Vierailija
24/31 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus olis voinut olla kirjaimellisesti mun kirjoittama. Sama tilanne täällä. Olen aidosti harkinnut valehtelua CV:ssä, ei mitään överiä kuitenkaan.. Mut eniten kuitenkin aikomus hakea opiskelemaan, koska sitä kautta sinne töihin pääsee - jos pääsee. Toki tällä hetkellä työn saanti on vaikeaa kaikenkaikkiaan. Olin vuosia pois työ ja opiskeluelämästä masennuksen takia, mutta nyt jaksan taas ja sosiaalisia taitoja olen harjoitellut kokoajan enemmän. Pitää mennä pelkojaan kohti niin elämä vie eteenpäin. Täytyy yrittää luottaa ihmisissä hyvään ja että minulle on mahdollista tulla hyviä työmahdollisuuksia tulevaisuudessa. Elämä on pitkä! 

Minne olet ajatellut hakea opiskelemaan?

Vierailija
25/31 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jatka kuitenkin taiteen tekoa ei se pahaksi ole

Vierailija
26/31 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitajaksi. Ei tarvi hirveesti puhua potilaille kun hammaslääkäri hoitaa sen tilanteen ja puhumisen. Sun tehtävä on siivota ja ojentaa hammaslääkärille instrumentteja, hakea lääkkeitä ja tavaroita. Ujot ja herkät sopii tälle alalle ihan hyvin. potilaat ovat yleensä kilttejä, usein jännittävät itsekin. 

Vierailija
27/31 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskolle tai Inexille varastoduuniin.

Vierailija
28/31 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii

Vierailija
29/31 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki oon 35. Olen 5v ollut nyt työttömänä. Työ on vain etuoikeutetuille.

Vierailija
30/31 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ajattele, että "joskus".

Kokeile myydä töitäsi jo nyt.

Ei mitään kalliita öljyväritöitä, vaan piirrä kaikkea A4 -kokoista.

Kehys näihin maksaa 5e.

Kokeile jo nyt, että ostavatko ihmiset.

Luontoaiheet ja sympaattiset eläimet ovat aina suosiossa.

Et saa koskaan toimeentuloa tällä, mutta sivutuloja voit saada.

Jos myy töitään on yrittäjä. Näin ainakin työvoimapalveluissa asia nähdään.

Vierailija
31/31 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinusta on lähihoitajaksi, jos sinulla ei ole mitään persoonallisuushäiriöitä. Ujous, kiltteys ja yliherkkyys eivät sitä estä. Töissä ammattitaito kasvaa, karaistut, torut kohtaamaan erilaisia tilanteita. Aluksi varmasti tuntuu vaikealta ja kuormittavalta, mutta pääset varmasti muutamassa vuodessa yli. Sinulla on kuitenkin lähtökohtaisesti yli 30 vuotta työuraa jäljellä.

Eniten olen kuullut alasta hyvää niiltä hoitoalan ihmisiltä, jotka työskentelevät vammaisten parissa. Työtahti ei ole niin kohtuuton.

Itse työhön ehkä tottuisi, mutta hoitoala on surullisen kuuluisa työpaikkakiusaamisesta.