Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin salaisuuden laihduttamiseen, se on yllättävän helppoa

Vierailija
03.08.2025 |

On lähes mahdotonta syödä yli 1600 kaloria, kun syö vihanneksia ja ei lainkaan mitään vehnää, riisiä, kauraa tai muita vehnä/kauratuotteita. Tähän päälle sitten kanaa tai naudanlihaa. Perunaa ja bataattia muutaman kerran viikossa ja kaikki rasvaset lihat ja ruokakermat, juustot ym. kokonaan pois.

Vaikka olen syönyt tänään ihan hirveästi niin silti pitäisi syödä lisää, että pääsen tavoitteeseen kalorimäärässä. Esim. heitin kaalia ja porkkaanaa 100g sekä paketin 350g kanaa pannulle. Kaksi teelusikallista kastiketta ja puolikas paprika. Teelusikallinen öljyä. Kaloreita n. 470 ja tuosta syö kaksi kertaa tänään. Tuoretta pinaattia ja kurkkua sekä raejuustoa kylkeen

Kaupat on täynnä vähäkalorisia kastikkeita, joista riittää ihan muutama lusikallinen antamaan makua näihin wokkeihin.

Aamulla proteiinipirtelö vähärasvaisella maidolla. Kaloreita 250. Illalla vielä vähärasvaista kreikkalaista jugurttia ja mustikoita. Sekä lasi rasvatonta piimää. Jotain pitää vielä syödä sen lisäksi, että kalorit täyttyy.

Tulee ihan ähky.

Ei sillä, että tämä sopii kaikille, mutta ajattelin vain jakaa, jos joku kamppailee painon kanssa.

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen paastoamista ja meditoimista laihduttajille : ) Meditointi siksi, että se tekee ainakin itsellä paastosta helpompaa.

Vierailija
142/145 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksat miettiä ja selostaa ruokiasi tuolla tavalla?

Lienee pakkomielle sillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ihmiset, etsikää ne hyvät ruoka-aineet, joista tykkäätte ja alkakaa systemaattisesti suosimaan niitä. Olen nähnyt niin monia, jotka muutaman viikon jaksavat jotain kikkailua ja sitten romahtaa ja ahdetaan kaikkea pskaa vaikka ei edes tekisi mieli.

Jos siis tykkäät porkkanasta, ala suosimaan sitä ja mieti, mitä sillä voit korvata, esimerkiksi. Tiedostan olevani onnekas kun mun mielestä höyrytetty kukkakaali on parempaa kuin pitsa tai jos pitsaa teen niin teen sen kesäkurpitsa pohjalla.

En silti ole välttynyt iän tuomilta kiloilta, en mä enää mihinkään kasarivaatteisiini mahtuisi laisinkaan tai mitenkään päin. Mutta se on ok ja niin ihmiselle luonnostaan kuuluukin iän myötä tapahtua.

Mutta siis pointti on, että mieluummin kuin laskette kaloreita niin katsokaa sen ruuan laatua. Sitä paitsi monet kevyet kasvisruuat on todella hyviä.

Vierailija
144/145 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti ole välttynyt iän tuomilta kiloilta, en mä enää mihinkään kasarivaatteisiini mahtuisi laisinkaan tai mitenkään päin. Mutta se on ok ja niin ihmiselle luonnostaan kuuluukin iän myötä tapahtua.

Ei kuulu. Tämä on aikamme tekoselitys. Se ei tietenkään tarkoita, että tavoitteena olisi pysyä teini-iän (mahdollisessa) alipainossa. Mutta n. BMI 23 on täysin mahdollinen ihan joka iässä. Useimmille se vaan vaatii hiukan enemmän ajatusta ja tottumusten muokkausta aikuisiällä. Osittain vain siksi, että ihminen laiskistuu (tai nykypäivänä kai kaikenikäiset istuvat enimmäkseen sohvalla). 

Vierailija
145/145 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Tämä on aikamme tekoselitys. Se ei tietenkään tarkoita, että tavoitteena olisi pysyä teini-iän (mahdollisessa) alipainossa. Mutta n. BMI 23 on täysin mahdollinen ihan joka iässä. Useimmille se vaan vaatii hiukan enemmän ajatusta ja tottumusten muokkausta aikuisiällä. Osittain vain siksi, että ihminen laiskistuu (tai nykypäivänä kai kaikenikäiset istuvat enimmäkseen sohvalla). 

Kyllä kuuluu. On ihan normaalia, että aineenvaihdunnan hidastuessa ja elintapojen rauhoittuessa kiloja kertyy. Nuorena aineenvaihdunta jyllää niin että  hyvä että ruoka ennättää kropassa lainkaan viivähtää ja ollaan menossa koko ajan, yleensä kävellen tai pyörällä.

Vanhempana aineenvaihdunta tasaantuu ja hidastuu ja todellakin rauhoitutaan enemmän, ei olla liikkeellä koko ajan. Ja silloin semmoinen pyöristyminen kuten minulla vaatekoosta 34 vaatekokoon 38 on aivan normaalia.

Se on nykyajan hapatusta, että näin ei saisi käydä, vaan pitäisi hampaat irvessä vetää salilla ja märskyttää salaattia itku silmässä, että näin ei kävisi. Että voisi kehua mahtuvansa kyllä vielä kakskymppisenä pitämiinsä farkkuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän