Löysin salaisuuden laihduttamiseen, se on yllättävän helppoa
On lähes mahdotonta syödä yli 1600 kaloria, kun syö vihanneksia ja ei lainkaan mitään vehnää, riisiä, kauraa tai muita vehnä/kauratuotteita. Tähän päälle sitten kanaa tai naudanlihaa. Perunaa ja bataattia muutaman kerran viikossa ja kaikki rasvaset lihat ja ruokakermat, juustot ym. kokonaan pois.
Vaikka olen syönyt tänään ihan hirveästi niin silti pitäisi syödä lisää, että pääsen tavoitteeseen kalorimäärässä. Esim. heitin kaalia ja porkkaanaa 100g sekä paketin 350g kanaa pannulle. Kaksi teelusikallista kastiketta ja puolikas paprika. Teelusikallinen öljyä. Kaloreita n. 470 ja tuosta syö kaksi kertaa tänään. Tuoretta pinaattia ja kurkkua sekä raejuustoa kylkeen
Kaupat on täynnä vähäkalorisia kastikkeita, joista riittää ihan muutama lusikallinen antamaan makua näihin wokkeihin.
Aamulla proteiinipirtelö vähärasvaisella maidolla. Kaloreita 250. Illalla vielä vähärasvaista kreikkalaista jugurttia ja mustikoita. Sekä lasi rasvatonta piimää. Jotain pitää vielä syödä sen lisäksi, että kalorit täyttyy.
Tulee ihan ähky.
Ei sillä, että tämä sopii kaikille, mutta ajattelin vain jakaa, jos joku kamppailee painon kanssa.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Sulta jäi pois tuosta erittäin tarkasta sepustuksesta se, että laihtuu monta sataa grammaa, kun suoli toimii.
Miksi suoli ei toimisi muuten??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni näyttää myös parhaiten tehoavan, kun siivosi ruokavaliosta hiilihydraatteja. Pastaa ja riisiä välillä syön, mutta leipää en oikeastaan (ja herkut piti siivota ruokavaliosta kokonaan).
Paras iltapala tässä nyt hetken ollut pussillinen pakastemarjoja, päälle sokeroimatonta jogurttia ja vähän hasselpähkinää murskattuna, pitää nälkää yllättänyt hyvin.
Niin, ja paino oli kesän alussa 69,3kg, tänä aamuna 63,8kg. Pituuden puolesta olin jo ylipainon puolella, niin tässä kun nyt vauhtiin päästiin niin jos saavuttaisin esim 58-59kg. Sen jälkeen sitten opettelua sen painon ylläpitämiseen.
Pussillisessa pakastemarjoja on valtava määrä sokeria. Sokeroimaton jogurtti ja pähkinät sen sijaan kuulostavat hyviltä laihdutusruokavalioon.
No ei tod ole! Ite en laita lusikallistaka
😳 nyt en ymmärtänyt sinun kommenttia?! Pakastemarjat sisältää itsessään sokeria. Marjat pakastetaan tuoreeltaan ja niissä marjoissa oleva sokeri ei poistu pakasteessa. Ei aiempi sitä sokeria niihin marjoihin itse lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla kaloreilla sinun olisi pitänyt olla vainaa jo aikoja sitten. Tarkistapa, mitä ne yksiköt ihan aikuisten oikeasti ovatkaan.
Laihdutuskeskusteluissa menevät kalorit ja kilokalorit aina iloisesti sekaisin. En pidä tärkeänä sitä, että vauvafoorumilla pitäisi olla yhtään sen tarkempi näissä maallikoiden mutujutuissa kun "kaikki" varmaan tietävät mistä puhutaan. En ylipäänsä ymmärrä miksi on pakko saivarrella.
Moni laohduttaja tällä palstalla on yleensä kertonut olevansa hoitoalalla. Herranen aika, itse en haluaisi joutua tuollaisen ihmisen hoidettavaksu, kun on vankka pelko siitä, että lääkelaskutkin menevät helposti jopa tuhannella sekaisin. Oikeasti tämä on erittäin vakava juttu eikä mitään saivartelua.
Ihme saivartelua. Puhekielessä kilokaloreita sanotaan kaloreiksi, ihan yleisesti, ja kaikki ymmärtää mistä on kyse. Lääkelaskujen kanssa mitään tekemistä tällä.
Tiukoissa ruokavalioissa on se huono puoli, että harva jaksaa noudattaa niitä pitkään, jolloin kilot tulevat takaisin. Mutta ehkä ap sinä olet poikkeus. Itse ortorektikkona ei ole sitä ongelmaa, etten noudattaisi ruokavaliota, jota olen päättänyt noudattaa, mutta suurin osa palaa samanlaiseen ruokavalioon, jota noudatti ennen dieettiään. Tutkitusti.
Laihdutuslääkkeitäkin käyttävistä 90 prosenttia lihoo takaisin, muilla dieeteillä tulos on vielä heikompi. Yleensä lihotaan yli sen mitä alkuperäinen paino oli, mikä on todella epäterveellistä. Jojoilun sijasta pitäisi löytää sellainen ruokavalio ja elämäntapa, jota jaksaa noudattaa koko loppuelämänsä. Parempi laihtua 5 kg pysyvästi kuin 20 kg pikadieetillä ja lihoa korkeampaan painoon.
Sääli, että tutkittu tieto ei edelleenkään tavoita valtaosaa painon pudottajista, vaan lehdet ym. ovat täynnä pikadieettien ohjeita. Esittelemäsi ruokavalio on hyvä, mutta luulen, ettei monikaan jaksa noudattaa sitä kovin pitkään. Voisi onnistua paremmin, jos siinä olisi mukana hieman myös leipää ja herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
350 grammaa kanaa päivässä? Juu ei. 100-150 grammaa on hyvä määrä. Ylimääräinen proteiini varastoituu rasvana vaan ja rasittaa munuaisia.
Ei ihan noin mene, sokeri ennen rasvaa. Mitä tulin lisäksi sanomaan, maksa on rasva-aineenvaihduntaelin ei munuaiset. Maksasta on vielä matkaa, ennenkuin päätyy munuaisiin, jossa nefronit tekevät työnsä, jotta virtsaa tulee ja suhteessa hyvin pieni määrä. On eri asia, mikäli sairastaa 1 tai 2 tyypin diabetestä.
Mikset vain laske kaikki kalorit mitä syöt? Tee ruoat valmiiksi erillisiin rasioihin, ja säilytä niitä jääkaapissa. Näin tiedät tarkalleen kuinka monta kaloria syöt päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla kaloreilla sinun olisi pitänyt olla vainaa jo aikoja sitten. Tarkistapa, mitä ne yksiköt ihan aikuisten oikeasti ovatkaan.
Mitkä yksilöt? Esimerkiksi lyhyt nainen tarvitsee päivässä vain n. 1600-1800 kaloria
Mietipä vielä kerran uudelleen. Jäikö koulunkäynti kesken?
Vittuilemaan yleisemmin aletaan silloin kun ei osata vastata kysymykseen. Oletan, että et osaa vastata kysymykseen, jos jatkat tuota vittuilua.
Sinä näköjään et edes ymmärrä, mitä tuon yksikön lyhenteen edessä oleva k tarkoittaa. Se on ihan peruskoulun matematiikkaa. Tämä ei ole mitään vittuilua vaan rehellistä faktaa. Suullisesti sanottuna sekä kirjoitettuna se pitää
Mun kaverini aloitti mulle kerran tuon saman jankkauksen, kun puhuin kaloreista vaikka tarkoitin kilokalorieita. Hän taisi olla vähän nälkäkärttyinen, koska juuri laihdutti tuloksetta. Mutta kyllä hänkin ymmärsi mitä tarkoitin, kunhan purki omaa harmistustaan. Onko sinulla ehkä nälkäkärtty?
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutuskeskusteluissa menevät kalorit ja kilokalorit aina iloisesti sekaisin. En pidä tärkeänä sitä, että vauvafoorumilla pitäisi olla yhtään sen tarkempi näissä maallikoiden mutujutuissa kun "kaikki" varmaan tietävät mistä puhutaan. En ylipäänsä ymmärrä miksi on pakko saivarrella.
Se on varmaan ruokakeskusteluissakin nillittämässä deseistä ja kiloista ja kokee olevansa suuri älykkö.
Painoa pudottaessa ravintosuositusten mukaista ruokaa syömällä kaloreita ei tarvitse laskea kuin muutaman viikon ja sen jälkeen normaalilla järjenjuoksulla varustettu aikuinen ihminen kyllä oppii arvioimaan silmämääräisesti syömänsä kalorit ja aterian kokoaminen lautaselle lautasmallin mukaisesti auttaa tässä asiassa. Sitäkään ei tarvitse ihmetellä millä ruokamäärällä laihtuu, kun käyttää apuna netistä löytyviä painonpudotuslaskureita, jotka kyllä kertovat totuuden jos syöttää omat tietonsa rehellisesti laskuriin.
84
mitäpä tuota saivartelemaan. Hoitaja antaa 1000mg lääkettä potilaalle. Kirjoittaa: annettu potilaalle 1000g lääkettä. Ajattele, että tuo määrä annettaisiin 😅
Vierailija kirjoitti:
Tiukoissa ruokavalioissa on se huono puoli, että harva jaksaa noudattaa niitä pitkään, jolloin kilot tulevat takaisin. Mutta ehkä ap sinä olet poikkeus. Itse ortorektikkona ei ole sitä ongelmaa, etten noudattaisi ruokavaliota, jota olen päättänyt noudattaa, mutta suurin osa palaa samanlaiseen ruokavalioon, jota noudatti ennen dieettiään. Tutkitusti.
Laihdutuslääkkeitäkin käyttävistä 90 prosenttia lihoo takaisin, muilla dieeteillä tulos on vielä heikompi. Yleensä lihotaan yli sen mitä alkuperäinen paino oli, mikä on todella epäterveellistä. Jojoilun sijasta pitäisi löytää sellainen ruokavalio ja elämäntapa, jota jaksaa noudattaa koko loppuelämänsä. Parempi laihtua 5 kg pysyvästi kuin 20 kg pikadieetillä ja lihoa korkeampaan painoon.
Sääli, että tutkittu tieto ei edelleenkään tavoita valtaosaa painon pudottajista, vaan lehdet ym. ovat täynnä pikadieettien ohjeita. Esittelemäsi ruokavalio on hyvä, mutta luule
Ei tuo vaikuta kovin tiukalta ruokavaliolta ainakaan minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
350 grammaa kanaa päivässä? Juu ei. 100-150 grammaa on hyvä määrä. Ylimääräinen proteiini varastoituu rasvana vaan ja rasittaa munuaisia.
Nää on aina hauskoja. Ihmiset, jotka syövät itse mitä lie hiilareita ja rasvapommeja ovat ensimmäisenä toteamassa että 350gr kanaa on huono juttu. Ihan varmasti liian paljon kanaa olisi terveellisempi ja parempi vaihtoehto kuin vaikka jäätelö jälkiruokana tai pulla kahvin kanssa. Ja siis tuo 350gr kanaahan ei ole mitenkään liian paljon proteiinia.
Onhan se jäätävä annos, etenkin jos syö lautasmallin mukaan. Ja jos ei syö, on se silti.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on aina hauskoja. Ihmiset, jotka syövät itse mitä lie hiilareita ja rasvapommeja ovat ensimmäisenä toteamassa että 350gr kanaa on huono juttu. Ihan varmasti liian paljon kanaa olisi terveellisempi ja parempi vaihtoehto kuin vaikka jäätelö jälkiruokana tai pulla kahvin kanssa. Ja siis tuo 350gr kanaahan ei ole mitenkään liian paljon proteiinia.
Onhan se jäätävä annos, etenkin jos syö lautasmallin mukaan. Ja jos ei syö, on se silti.
-eri.
Ei ole. Itse jaan tuollaisen määrän lounaalle ja illalliselle, 175gr per annos. Olen siis nainen, käyn salilla ja painan 55kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri.
Ei ole. Itse jaan tuollaisen määrän lounaalle ja illalliselle, 175gr per annos. Olen siis nainen, käyn salilla ja painan 55kg. <
Mä teen samasta määrästä ruoan viisihenkiselle perheelle, ja osa jää ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri.
Ei ole. Itse jaan tuollaisen määrän lounaalle ja illalliselle, 175gr per annos. Ol
Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni näyttää myös parhaiten tehoavan, kun siivosi ruokavaliosta hiilihydraatteja. Pastaa ja riisiä välillä syön, mutta leipää en oikeastaan (ja herkut piti siivota ruokavaliosta kokonaan).
Paras iltapala tässä nyt hetken ollut pussillinen pakastemarjoja, päälle sokeroimatonta jogurttia ja vähän hasselpähkinää murskattuna, pitää nälkää yllättänyt hyvin.
Niin, ja paino oli kesän alussa 69,3kg, tänä aamuna 63,8kg. Pituuden puolesta olin jo ylipainon puolella, niin tässä kun nyt vauhtiin päästiin niin jos saavuttaisin esim 58-59kg. Sen jälkeen sitten opettelua sen painon ylläpitämiseen.
Pussillisessa pakastemarjoja on valtava määrä sokeria. Sokeroimaton jogurtti ja pähkinät sen sijaan kuulostavat hyviltä laihdutusruokavalioon.
Eli väärin laihdutettu taas? :D
Jossain keskustelussa jopa vesimelonia pidettiin huikeana sokeripommina ja täysin huonona jos laihduttaa.
En itse lähtisi tuohon tiukkaan ääripäähän, jota on pidemmän päälle vaikea noudattaa kun tulee se hetki, että laihdutettua painoa pitäisi ylläpitää. Kyllä tässä samalla mieluummin opettelen terveellisiä ruokailutapoja.
Ja kuten sanottu, painoa tässä kuitenkin on tippunut, niin ei nämä luonnon "sokeripommit" hirveästi ole näyttäneet hommaa tuhoavan.
En ymmärrä tätä marja- ja hedelmähysteriaa
On äärimmäisen vaikeaa lihoa syömällä hedelmiä ja marjoja.
Ja luonnollisesti tarkoitan niitä kokonaisessa muodossa, en esimerkiksi mehuja.
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän kuin kuluttaa niin paino putoaa.
Syö vähemmän kuin kulutat, niin laihdut - ei sittenkään niin yksinkertaista?
- Mutta kyllä se tiedetään, että monesti laihdutusta yrittäneillä liikapainoisilla on jonkinasteinen säästöliekki.
Säästöliekillä Laatikainen viittaa kalorinkulutuksen vähenemiseen. Tosin sitäkin merkittävämpänä hän pitää kehon säätelymekanismeja, jotka laihtumisen jälkeen pakottavat syömään enemmän.
- Jotenkin meidän biologiaan on rakennettu se, että kun saavutat jonkin vähän korkeamman painon, niin elimistö ajattelee, että tässä on nyt pysyttävä, jos tulee vaikka nälänhätä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/syo-vahemman-kuin-kulutat-niin-laih…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri.
Ja ajattelit tuon lautasmallin 1xpv?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä marja- ja hedelmähysteriaa
On äärimmäisen vaikeaa lihoa syömällä hedelmiä ja marjoja.
Ja luonnollisesti tarkoitan niitä kokonaisessa muodossa, en esimerkiksi mehuja.
Ei nyt pidä niputtaa yhteen marjoja ja hedelmiä. Marjoissa ei paljon sokeria ole, niitä kannattaakin syödä. Ovat myös paljon ravintopitoisempia kuin hedelmät, joissa sitä sokeria on ihan liiaksi asti.
Kyllähän marjoilla ja hedelmillä lihoo, karhu muuten kerää syksyllä itseensä rasvakerrosta talvea varten juurikin marjoja syöden.
Eikä ole olemassa mitään hysteriaa, vaan tervettä järkeä.
Sulta jäi pois tuosta erittäin tarkasta sepustuksesta se, että laihtuu monta sataa grammaa, kun suoli toimii.