Yle: Sängyn ostaminen ajoi ulosottoon
Nyt on taas kiinnostavan artikkelin yle tuottanut. Jutussa nainen kertoo että sängyn osamaksu on mennyt maksukehotusten jälkeen ulosottoon. Sängyn hinta noin neljä tonnia (mitäköhän on korkoineen) ja tulot on pienet. Hänen mietteensä asiasta on: Minusta tuntuu monesti, että olen huonompi työntekijä tai huonompi ihminen, koska olen muka sössinyt raha-asiat, vaikka oikeasti tämä ei ole oma vika.
Voiko joku aukaista tällaista ajatusmaailmaa minulle kiitos? Kenen rooli on ottaa vastuu aikuisen ihmisen omasta taloudesta jossei hänen itsensä??
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Että pitää ihmisen olla tyhmä, voiherranjumala! Torissa on nimikkeellä -sänky - 456kpl ANNETAAN. Toki siellä on patjoilla tai ilman ,mut varmasti hyviäkin löytyy ja samoin Facebookista ILMAISEKSI.
Tyhmä on se, joka ottaa ties minkä tuholaispesäkkeen kotiinsa vain siksi, kun ilmaiseksi sai, sekä se, joka kuvittelee, että vammaiselle ihmiselle sopii kaikki mikä itsellekin sopii.
Niin voi sängynkin. Mutta siinä tapauksessa tämä jutun nainen olisi ehkä jäänyt kotiin makaamaan tukien varaan työkyvyttömänä. Olisiko se ollut sinun mielestäsi parempi?
no ihan en ole varma, kumpi olisi ollut "yhteiskunnallisesti kannattavampaa" sama taho eli 'veronmaksajan' maksavat käytännössä hänen "merkityksellisen työnsä" (vaiko not?) sekä maksaisi hånelle kotona makaamisesta...
Ihan kaikki työt eivät tuo kovinkaan suurta lisäarvoa tähän yhteiskuntaan - moni julkinen työ on jopa melkoista "tilastojen kaunistamasta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näillä aina on useita eläimiä?
Ovat empatiakykyisiä, haluavat pitää huolta heikommistaan. Asioita, joista sinulla ei ole ymmärrystä, eikä varsinkaan kokemusta.
Jos kuvittelee ruokkivansa eläimen empatialla, niin silloin ei kyllä ole empaattinen. Empaattinen ihminen ei ota eläintä johon hänellä ei ole varaa.
Ei tietenkään kuvittele. Edelleenkin, rahaa on voinut olla silloin, kun eläimet on otettu.
Ethän säkään hanki tai ole hankkinut lapsia?
Pelkkä patjakin riittää nussimiseen mitään 4 tonnin sänkyä tarvi
Vierailija kirjoitti:
Niin voi sängynkin. Mutta siinä tapauksessa tämä jutun nainen olisi ehkä jäänyt kotiin makaamaan tukien varaan työkyvyttömänä. Olisiko se ollut sinun mielestäsi parempi?
no ihan en ole varma, kumpi olisi ollut "yhteiskunnallisesti kannattavampaa" sama taho eli 'veronmaksajan' maksavat käytännössä hänen "merkityksellisen työnsä" (vaiko not?) sekä maksaisi hånelle kotona makaamisesta...
Ihan kaikki työt eivät tuo kovinkaan suurta lisäarvoa tähän yhteiskuntaan - moni julkinen työ on jopa melkoista "tilastojen kaunistamasta"
Enemmän hän siitä työstään veroja maksaa kuin tuista. Ja vaikka lisäarvo olisi pieni, se on varmasti suurempi kuin kotona makaamisen.
Hän muuten tekee nuorisotyötä. Oletko sitä mieltä, että sen tekeminen ei tuo lisäarvoa yhteiskuntaan?
En ikinä lähtisi omasta hölmöilystäni antamaan itsestäni juttua medialle.
Jos on mennyt ostamaan jotain osamaksulla ja jääkin työttömyyden vuoksi ongelmiin kk-maksuissa, pitää olla ensimmäiseksi yhteydessä firmaan, jolle on velkaa!
Ei voi vain jättää laskuja maksamatta! Vaihtoehtoja on ko. tilanteeseen tarjolla, ennenkuin luottotiedot ovat menneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunne tätä ihmistä.
Menee totaalisesti ihmisten ilkeys ihon alle! Tämä palsta tuuttaa tätä samaa saa staa päivästä toiseen. Viikkoja, kuukausia, vuosia. Kohde vain vaihtuu.
MENEE YLI SIETOKYVYN ihmisten pahuus, ilkeys, empatiakyvyttömyys ja tyhmyys. YLI SIETOKYVYN TOTAALISESTI!!!!!!!!!
Toivottavasti karma kostaa.
Samoin minä olen todella järkyttynyt pitkäaikaisena palstalaisena juuri tämän ketjun kommenteista. Kroonisesti sairaalle ihmiselle joka yrittää tehdä töitä ja elättää itsensä lällätellään apuvälinehankinnasta.
Neljän tonnin sänky ei ole mikään apuvälinehankinta.
Mene muualle nolaamasta itseäsi enää enempää.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä lähtisi omasta hölmöilystäni antamaan itsestäni juttua medialle.
Jos on mennyt ostamaan jotain osamaksulla ja jääkin työttömyyden vuoksi ongelmiin kk-maksuissa, pitää olla ensimmäiseksi yhteydessä firmaan, jolle on velkaa!
Ei voi vain jättää laskuja maksamatta! Vaihtoehtoja on ko. tilanteeseen tarjolla, ennenkuin luottotiedot ovat menneet.
Helppoa puuntakaa huutelua.
Vierailija kirjoitti:
Minä näen, että kyseessä on ihminen, joka yliarvioi oman maksukykynsä ja siitä syystä tapahtui moka. Toivottavasti on nyt mokastaan oppinut. Minä en osta mitään kulutustavaraa koskaan luotolla ja suosittelen samaa muillekin.
Itse näen oikeanlaisen sängyn paljon parempana ostokohteena kuin vaikka auton, jonka hankintaa ei kukaan kritisoisi. Melkein jokaiselta Suomessa auto löytyy, pienituloiseltakin, vaikka kuinka asuisi kaupungissa hyvien liikenneyhteyksien varrella. Eikä tuo neljätonnia olisi autokaupoilla vielä mitään.
Tilastokeskusken mukaan v 2016 (viimeisin tieto) 54% kaupunkikeskuksissa asuvista talouksista omisti (vähintään yhden) auton. Veikkaan %määrän ennemmin pienentyneen kuin kasvaneen. Onko se sitten
"Melkein jokainen" ?
Toisaalta, maaseudulla ja kauempana kaupungin keskustasta lähes jokaisessa taloudesss oli se auto.
Minä ennemmin nukkuisin patjalla lattialla kuin polkisin/juoksisin 20+km suuntaansa töihin, joten minulle auto on paljon tärkeämpi hankinta kuin sänky 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee totaalisesti ihmisten ilkeys ihon alle! Tämä palsta tuuttaa tätä samaa saa staa päivästä toiseen. Viikkoja, kuukausia, vuosia. Kohde vain vaihtuu.
MENEE YLI SIETOKYVYN ihmisten pahuus, ilkeys, empatiakyvyttömyys ja tyhmyys. YLI SIETOKYVYN TOTAALISESTI!!!!!!!!!
Samoin minä olen todella järkyttynyt pitkäaikaisena palstalaisena juuri tämän ketjun kommenteista. Kroonisesti sairaalle ihmiselle joka yrittää tehdä töitä ja elättää itsensä lällätellään apuvälinehankinnasta.
Mene muualle nolaamasta itseäsi enää enempää.
Äidilläni oli sairaalasänky apuvälinehankintana. Neljän tonnin sänky ei sellainen ole
en ottaisi käytettyä sohvaa tai sänkyä kotiin koska nykyään on lude ym.ongelmia. ainostaan siistiltä tutulta voi käytetyn sohvan ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän hän siitä työstään veroja maksaa kuin tuista. Ja vaikka lisäarvo olisi pieni, se on varmasti suurempi kuin kotona makaamisen.
Hän muuten tekee nuorisotyötä. Oletko sitä mieltä, että sen tekeminen ei tuo lisäarvoa yhteiskuntaan?
Noh, DEI-työ on mielestäni hienoa silloin kun siihen on varaa, mutta kun yhteiskunta kyntää niin se on ehkä juuri oikea kohta kun sieltä nuorisotyönkin puolelta pitää niitä säästöjä löytää.
ja tiedoksesi: Suomen talous EI tervehdy siitä, että (verovaroin) työllistetään ihmisiä julkiseen puoleen. Ainoa tapa aidosti lisätä rahan määrää yhteiskunnan kierrossa on se että töitä syntyy yksityiselle puolelle. Vain sieltä syntyy kasvua ja hyvinvointia talouteen !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat empatiakykyisiä, haluavat pitää huolta heikommistaan. Asioita, joista sinulla ei ole ymmärrystä, eikä varsinkaan kokemusta.
Jos kuvittelee ruokkivansa eläimen empatialla, niin silloin ei kyllä ole empaattinen. Empaattinen ihminen ei ota eläintä johon hänellä ei ole varaa.
Ei tietenkään kuvittele. Edelleenkin, rahaa on voinut olla silloin, kun eläimet on otettu.
Luitko jutun? Ei tuolla sellaista työhistoriaa ollut, että olis koskaan ollut varaa eläimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene muualle nolaamasta itseäsi
Onko äitisi jompi kumpi tästä pariskunnasta? Oliko hän cp-vammainen, tai kärsikö hän kroonisesta kipuoireyhtymästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen DEI-työnsä ei liity nuorisotyöhön. Hän tekee nuorisotyötä leipätyökseen, ja niitä DEI-hommia siinä sivussa.
Ja tiedoksesi: Suomen talous tervehtyy muun muassa siitä, että syrjäyttämisvaarassa tai jo syrjäytettyjä nuoria estetään luisumasta koulutuksen, työmarkkinoiden ja laajemmin yhteiskunnan ulkopuolelle kokonaan. Nuorisotyöllä on siinä tehtävässä keskeinen rooli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole turvasssa työttömyydeltä, sairauksilta tai onnettommudelta. Joten kenenkään ei sitten pidä tehdä lapsia tai ottaa lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko jutun? Ei tuolla sellaista työhistoriaa ollut, että olis koskaan ollut varaa eläimiin.
Mitä v i t t u a selität? Eihän hän siinä jutussa työhistoriaansa tai aiempia tulojaan avannut.
Annathan säkin sitten pershedelmäsi sijoitukseen, jos joudut itse joskus työttömäksi.
KUKAAN EI SAA OTTAA LEMMIKKEJÄ TAI HANKKIA LAPSIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EI KUKAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NÄMÄ ASIAT KRIMINALISOITAVA VÄLITTÖMÄSTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Että pitää ihmisen olla tyhmä, voiherranjumala! Torissa on nimikkeellä -sänky - 456kpl ANNETAAN. Toki siellä on patjoilla tai ilman ,mut varmasti hyviäkin löytyy ja samoin Facebookista ILMAISEKSI.
Annetaanko Torissa moottoroituja sänkyjä ilmaiseksi? En nyt ihan heti usko.
Ja en kyllä ottaisi tuolta mitään sänkyä ilmaiseksi, en halua luteita tai muita ötököitä kämppääni.