Yle: Sängyn ostaminen ajoi ulosottoon
Nyt on taas kiinnostavan artikkelin yle tuottanut. Jutussa nainen kertoo että sängyn osamaksu on mennyt maksukehotusten jälkeen ulosottoon. Sängyn hinta noin neljä tonnia (mitäköhän on korkoineen) ja tulot on pienet. Hänen mietteensä asiasta on: Minusta tuntuu monesti, että olen huonompi työntekijä tai huonompi ihminen, koska olen muka sössinyt raha-asiat, vaikka oikeasti tämä ei ole oma vika.
Voiko joku aukaista tällaista ajatusmaailmaa minulle kiitos? Kenen rooli on ottaa vastuu aikuisen ihmisen omasta taloudesta jossei hänen itsensä??
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa haukkumaan kyseisen sängynostajan että miksi helvetissä niin kallis. No, onhan siinä artikkelissa mainittu miksi, jonka ap jätti sopivasti pois: "moottoroidun sängyn CP-vammaisuudesta johtuvien kiputilojen helpottamiseksi. Myös hänen aviopuolisonsa sairastaa kroonisia sairauksia."
Muillakin on kipuja monesta syystä mutteivat osta kallista moottoroitua sänkyä, vaan sellaisen mihin on varaa.
Onko mielestäsi siis parempi kärsiä kivuissaan tulotasoa vastaavassa velattomassa sängyssä, jossa ei pysty nukkumaan, mikä aiheuttaa työkyvyttömyyden? Vai ostaa velaksi sänky, jossa voi nukkua kivuitta, ja joka mahdollistaa työssäkäynnin?
Millä säästät, jos kivut ovat niin pahat, että ne vievät sulta työkyvyn ja jäät tukien varaan?
Esim Ikeasta saa hyvän sängyn ja patjan muutamalla satasella. Myös moottoroidunlla pohjalla varustetun. Mikään sänky ei ole oikeasti tuon 4000 arvoinen. Niitä ostavat ovat olleet mainonnan höynäytettävissä. Sänkyjä myydään unelmilla ja mielikuvilla elämän muuttumisesta muka ihanaksi uuden tavaran myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mikä ihmisiä vaivaa eikö ole pitkäjänteisyyttä ja kykyä hoitaa taloutta? Ostan kaiken niin, että minulla on se raha säästettynä ensin. Jos ei ole, minulla ei ole varaa siihen. Piste. Toki asunto ja uusi auto on eri asia, mutta autotkin olen ostanut tähän saakka siten, että vaihtoauton ja erotuksen hinta on ollut tilillä - tosin kallein ostamani auto on ollut noin 30 000 euroa ja erotuksen hinta ollut parikymppiä, mutta se erotus oli kuitenkin ensin säästetty
en jaksa ymmärtää näitä ihmisiä, jotka sössii taloutensa muutaman tonnin takia.. täydellistä osaamattomuutta.
Jos kärsit kovista kivuista, niin katsotaan kuinka pitkään jaksat säästää. Vai haetko apua, vaikka velaksi.
Eikös apuvälineisiin saa tukea, jos lääkäri katsoo, että se on tarpeellinen hankinta? Jos taas on suositus, niin jokaisen oma asia millaisen ostaa taimostaako ja milloin.
3600 euroa maksanut sänky ostettiin 2v sitten uutisen mukaan se tekee vain 150e/kk nyt se on ulosotossa, joten summa on ollut kuukaudessa tuota pienempi. Maksajia sängylle lienee myös kaksi, hän ja puoliso?
ja mitä tulee minun kipuihin, kärsin kovista kivuista ja hoidan niitä omalla tavallani ja laitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sillä oikeudella, että onhan tuo ihan sairaan kallis sänky. Ihan hyvän auton saa jo tuolla hinnalla. Ja jos rouva tulee julkiseen mediaan kitisemään ulosottoa sängyn takia, niin se oikeuttaa kyllä kysymään, miksi noin ylihintainen sänky."
Se sairaan kallis sänky on apuväline eikä ihan mikä tahansa luksussänky.
Millä oikeudella sinä kyseenalaistat vammaisen ihmisen apuvälinehankinnan?
Vai eikö vammaisella ja sairaalla ihmisellä ole mielestäsi oikeutta tarvitsemaansa apuvälineeseen, jos sen joutuu ostamaan velaksi?
Tarjoatko sähköpyörätuoliakin tarvitsevalle tavallista pyörätuolia, koska "se on ihan riittävän hyvä sulle", tai vaihtoehtoisesti k
Et sinäään tiedä, tuliko sänky oikeaan tarpeeseen ja etenkään, olisiko halvempikin malli ajanut saman asian. Veikkaan, että olisi,
Minä tiedän, koska tunnen tämän naisen.
Eihän se todista mitään. Nainen voi valehdella, jopa itselleen, että oli aivan välttämätöntä saada neljäntonnin sänky kahdentonnin sängyn sijaan. Torissa on muuten myynnissä jopa hoitosänkyjä. Itse olen ostanut melkein aina käytetyn tavaran uuden sijaan, jotta en eläisi yli varojeni.
Täällä on oikeasti niin kuvottavaa porukkaa kirjoittelemassa ja moralisoimassa kahta sairasta ihmistä, joista toinen on kuitenkin koko ajan halunnut käydä töissä ja tienata omat rahansa sen sijaan, että olisi jäänyt tukien varaan teidän verorahojenne elätiksi, mikä sekin olisi varmasti ollut ihan mahdollista.
Juttujen perusteella olette varmaan entisiä koulukiusaajia, joilla ei toivottavasti ole lapsia, koska yhtä pilallehan nekin menisivät. Kasvattajiksi teistä myötätunnottomista ja toisen asemaan asettumaan kykenemättömistä ei ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mikä ihmisiä vaivaa eikö ole pitkäjänteisyyttä ja kykyä hoitaa taloutta? Ostan kaiken niin, että minulla on se raha säästettynä ensin. Jos ei ole, minulla ei ole varaa siihen. Piste. Toki asunto ja uusi auto on eri asia, mutta autotkin olen ostanut tähän saakka siten, että vaihtoauton ja erotuksen hinta on ollut tilillä - tosin kallein ostamani auto on ollut noin 30 000 euroa ja erotuksen hinta ollut parikymppiä, mutta se erotus oli kuitenkin ensin säästetty
en jaksa ymmärtää näitä ihmisiä, jotka sössii taloutensa muutaman tonnin takia.. täydellistä osaamattomuutta.
Jos kärsit kovista kivuista, niin katsotaan kuinka pitkään jaksat säästää. Vai haetko apua, vaikka velaksi.
Eikös apuvälineisiin saa tukea, jos lääkäri katsoo, että se on tarpeellinen hankinta?
Puoliso on työkyvytön, lukee jutussa! Älä kommentoi, jos et ole edes lukenut juttua, jota keskustelu koskee.
Vierailija kirjoitti:
Jätit sitten pois tiedon, että hankki moottoroidun sängyn CP-vammaisuudesta johtuvien kiputilojen helpottamiseksi.
Työssäkäyvä ihminen joka selvästi yrittää parhaansa ja velatkin on nyt maksettu.
No tarviiko silti 4000e sängyn? Miksi cp-vamman vuoksi ei löydy halvemmalla sänkyä? Aika uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sillä oikeudella, että onhan tuo ihan sairaan kallis sänky. Ihan hyvän auton saa jo tuolla hinnalla. Ja jos rouva tulee julkiseen mediaan kitisemään ulosottoa sängyn takia, niin se oikeuttaa kyllä kysymään, miksi noin ylihintainen sänky."
Vai eikö vammaisella ja sairaalla ihmisellä ole mielestäsi oikeutta tarvitsemaansa apuvälineeseen, jos sen joutuu ostamaan velaksi?
Tarjoatko sähköpyörätuoliakin tarvitsevalle tavallista pyörätuolia, koska "se on ihan riittävän hyvä sulle", tai vaihtoehtoisesti k
Et sinäään tiedä, tuliko sänky oikeaan tarpeeseen ja etenkään, olisiko halvempikin malli ajanut saman asian. Veikkaan, että olisi,
Minä tiedän, koska tunnen tämän naisen.
No moi Julianna. Kannattaa harkita ostoksia ensi kerralla vähän tarkemmin, jookos? Näin säästyy ulosotolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinäään tiedä, tuliko sänky oikeaan tarpeeseen ja etenkään, olisiko halvempik
En ole Julianna, enkä hänen puolisonsa, mutta kyllä mietin, tulisitko sinä nimelläsi ja naamallasi suoltamaan tota samaa p a s k a a tänne tai heille, vai kehtaatko kirjoitella noita viestejäsi vain anonyymisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinäään tiedä, tuliko sänky
En ole Julianna, enkä hänen puolisonsa, mutta kyllä mietin, tulisitko sinä nimelläsi ja naamallasi suoltamaan tota samaa p a s k a a tänne tai heille, vai kehtaatko kirjoitella noita viestejäsi vain anonyymisti?
Pistäpä oma naamasi ja nimesi tänne. :-) Nimettömästi näytät sinäkin tänne kirjoittelevan.
Cp-vammainen saa aivan varmasti ilmaiseksi apuvälinelainaamosta sängyn, jossa on sähkösäätö. Puolisolle siihen viereen mikä vaan sänky, niin tadaa siinä on parisänky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti, joka sulta tietenkin meni ohi, oli se, että jos sulla on painavaa sanottavaa näiden ihmisten elämänvalinnoista ja elämänhallinnasta, niin molemmilla on julkiset sometilit, joihin voit käydä jakamassa "elämänviisautesi" omalla nimelläsi ja naamallasi, jos kehtaat.
Mutta ethän sä kehtaa.
Sänkyjen mainonta on todella kovaa ja sisältää paljon unelmahöttöä. Hurjat markkinointikulut joillakin liikkeillä. Muutamalla eniten markkinoivalla myyjät on koulutettu käyttämään asiakkaan hyvin nopeasti sitouttavaa psykologista strategiaa ja tyyliä. Kuin loma-asakemyynnissä. Manipuloivaa markkinointipuhetta tietynlainen tilanne luomalla ja nimet äkkiä paperiin.
Sänkyliikkeessä on ns. asiantuntijoita ja fysioterapeutteja erilaisine mittareineen ja tieteelliseltä kuulostavine selityksineen, miten uni ja vaivat paranee tässä sängyssä. .
Olin kerran itsekin haksahtaa. Onneksi kävelin ulos painostavasta tilanteesta ja otin lisäaikaa. Plus selvittelin asiaa. Siinä paljon muita kalliimmassa ei ollut yhtään sen paremmat rakenteet tai materiaalit tai ominaisuudet. Hinta kaksinkertainen. Isona osasyynä valtavat markkinointikulut ja tuo "yksilöllinen" myyntitapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan hän edes ollut yhteydessä velkojaan ja yrittänyt sopia maksuaikataulusta, vai antanut maksukehoitusten vaan kerääntyä? Lähes poikkeuksetta maksuaikataulua on mahdollista muuttaa jos vain on rahoittajaam yhteydessä.
Ei kuulosta siltä että olisi. Yllättyi kun maksu menikin ulosottoon muistutusten jälkeen. Miten ihmeessä tuo voi yllättää?
Vaikka olin saanut monta tiedoksiantoa, että lasku on luultavasti etenemässä ulosottoon, niin kun se tuli, oli todella epäonnistunut olo ihmisenä.
Mutta ei ole hänen mielestään oma vika. Varmaan yhteiskunnan taas, jotain apua ja tukea olisi saatava ettei ihminen tahtomattaan ja ilman omaa syytä ajautuisi tällaiseen kurimukseen ja häpeään.
Miksi nämä vammaiset on päästetty elämään itsenäisesti? Kuuluisivat johonkin laitokseen missä kaikki päätökset heille tekee joku normaalijärjellä varustettu.
Ensin heittäydytään tuuliajolle ja itketään sitten että yhteiskunnan pitäisi auttaa, kun tuuli vei ulapalle.
Dieetille, säästyy ruuissa, kissa ja koirat pois. Eikä ostella sit mitään ylikalliita sänkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu siitä, miten ulosotossa olevien määrä on suurempi kuin pitkään aikaan. Suomen talous on ajettu kriisiin ja paska hallitus levittelee käsiään!
Kuten tiedämme vasureita lukuunottamatta velat on maksettava T.huolestunut boomeri
Jos ei pysty hoitamaan raha-asioitaan, niin pitäisi olla edunvalvonnassa.