Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ndéla Faye Hesarissa kieltäytyy lukemasta valkoisten kirjoja

Vierailija
03.08.2025 |

Että sellaista rotusyrjintää afrikkalainen harrastaa Suomessa suomalaisia kohtaan.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011365909.html

Kommentit (1393)

Vierailija
621/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hello it is Ahmed from Oman here. I have one question about Persus. Who they are and do sisters and brothers  really make babys together like everybody says?

Answer is, yes. Yes they do.

Vierailija
622/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naisten kirjoittamia dekkareita on pilvin pimein. Ja monet heistä ansainneet hyvät rahat sillä.

Joten mitä sekoilet?"

Suomessa on oikeasti vain kourallinen kirjailijoita, jotka elättävät itsensä kirjoittamalla. Kirjallisuuden myyntitilastoihin pääsee pienellä googlettelulla.

Eli sekoilet. Eihän teillä pysy edes omat jutut kasassa. Välillä on kyse suomalaisista, välillä kaikista valkoisista. Suomalaisia naiskirjoittajia on paljon, myös dekkaristeja. Ja valkoisia naisdekkaristeja maailmassa todellakin riittää. Koska ovat hyviä kirjoittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä yhtään persua, joka olisi oikeasti joskus lukenut kokonaisen kirjan?

Suolen Uutisia opettelevat tavaamaan.Sitten niitä juttuja kirjoittelevat Vauvalle pilkuntarkkuudella.Tosiasioina.

Vierailija
624/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en käy etnisissä kaupoissa/ravintoloissa. Ei liity ihonväriin vaan hygieniaan.

Vierailija
625/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa on miten Japanissa, Etelä-Koreassa ja Kiinassa ollaan kiinnostuttu klassisestamusiikista. Samoin muusta valkoisenmiehen korkeakulttuurista. Minä vain mietin miksiköhän ruskeiden ihmisten tuotokset eivät kiinnosta siellä ketään.

Vierailija
626/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mutta selvästikään tuo musta afrikkalainen ei tiedä mitään Suomen historiasta. 

Kannattaisi ehkä lukea silloin tällöin suomalaista kirjallisuutta niin voisi oppia siitä jotain.

Kuinka monta kirjaa olet itse lukenut? Et vaikuta kovin oppineelta, onko edes Linnat luettu?

Vierailija
627/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naisten kirjoittamia dekkareita on pilvin pimein. Ja monet heistä ansainneet hyvät rahat sillä.

Joten mitä sekoilet?"

Suomessa on oikeasti vain kourallinen kirjailijoita, jotka elättävät itsensä kirjoittamalla. Kirjallisuuden myyntitilastoihin pääsee pienellä googlettelulla.

Eli sekoilet. Eihän teillä pysy edes omat jutut kasassa. Välillä on kyse suomalaisista, välillä kaikista valkoisista. Suomalaisia naiskirjoittajia on paljon, myös dekkaristeja. Ja valkoisia naisdekkaristeja maailmassa todellakin riittää. Koska ovat hyviä kirjoittamaan.

Kannattaa opetella lukemaan viestit ennen vastaamista:

"Kaikki suomeksi julkaistu kirjallisuus tuetaan apurahoilla, silllä kirjoittamisella ei vain elä. Ei varmaan kukaan ole elänyt sitten Päätalon. Ehkä joku suosittu"

Vierailija
628/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa on miten Japanissa, Etelä-Koreassa ja Kiinassa ollaan kiinnostuttu klassisestamusiikista. Samoin muusta valkoisenmiehen korkeakulttuurista. Minä vain mietin miksiköhän ruskeiden ihmisten tuotokset eivät kiinnosta siellä ketään.

Kyllä minä kuulin yhden Japanilaisen olevan...mutta ne nyt näitä huhuja ...jos Persu sanoo ettei ketään kiinnosta niin se on sitteen niin.

Vierailija
629/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän voi asua valkoisten ympäröimänä?

Äitinsä on valkoinen. Miehensä valkoinen. Varmaan useimmat ystävänsä valkoisia. Hänellä todennäköisesti ei ole mitään valkoisia vastaan vaikka kuinka täällä haluttaisiinkin sellaista uskoa.

Päivi Räsäselläkin on homoystäviä. Vanha kunnon: "ystävissäni on homoja ja ruskeita ihmisiä, joten en voi olla rasisti tai homofoobikko" -puolustus!

Mutta Räsänen on myös aikoinaan aktiivisesti kamppanjoinut homojen oikeuksien lisäämistä vastaan. Sen sijaan Faye tekee mitä? Lukee Sally Rooneyn sijasta Sayaka Murataa? Kerrassaan kauhia rasisti.

Demokraattisessa valtiossa on oikeus edistää oman arvomaailmansa mukaista lainsäädäntöä demokraattisen päätösprosessin kautta. Sen sijaan kirjailijan arvottaminen ihonvärin perusteella on silkkaa rasismia.

Eli jos päättää lukea valkoisen britin kirjoittaman kirjan sijaan teoksen mustalta jamaikalaiselta koska on tuntee vähemmän jälkimmäisen maan kirjallisuutta niin on rasisti. Mutta jos ajaa poliittista aloitetta jonka mukaan romaneilta pitäisi evätä äänioikeus niin se on ihan vaan demokratian mukaista toimintaa eikä missään nimessä merkki minkäänlaisesta rasismista?

Vierailija
630/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän voi elää valkoisten taloissa? Savimajaan vaan ja vettä kantamaan kilometrien päästä.

Aika ironista jakaa O.J. Simpsonin kuva tässä yhteydessä. Musta mies jonka arvelleen murhanneen valkoisen vaimonsa.

Niinpä! Vassari ei tainnut tietää kenen kuvan jakoi. 

Niin tai kaikilla ei ole joku r o t u s o t a käynnissä niin kuin teillä vähemmän älykkäillä.

Miksi sheimaat Fayea ja Hesarin tilaajia?

En tiennytkään että Hesarin tilaajilla on r o t u s o t a käynnissä. Täältä luetun perusteella se on jokin ihan muu taho.

Vierailija
631/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mutta selvästikään tuo musta afrikkalainen ei tiedä mitään Suomen historiasta. 

Kannattaisi ehkä lukea silloin tällöin suomalaista kirjallisuutta niin voisi oppia siitä jotain.

Kuinka monta kirjaa olet itse lukenut? Et vaikuta kovin oppineelta, onko edes Linnat luettu?

Ihan yhden lauseen perusteellako niin päättelit? Ei kuulosta kovin oppineelta lähestymistavalta.

Vierailija
632/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas jaahas mystinen kokijamies siellä taas todistaa tietämättömyyttään.

Vierailija
633/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä kuunnella lainkaan ruskeiden latinomusaa saati mustien rokkia tai hiphopia? Kuulostaa tylsältä. Siis onhan Beethoven ja Bach kovaa kamaa mutta kuka haluaa bailata niiden tahtiin yökerhossa?

Vierailija
634/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä kuulin yhden Japanilaisen olevan...mutta ne nyt näitä huhuja ...jos Persu sanoo ettei ketään kiinnosta niin se on sitteen niin.

Youtuubista löydät pilvin pimein sinfoniaorkestereita ympäri Aasiaa. Japanisa ja Kiinassa Sibeliusta. Suomalaisen ratsuväenmarssi tunnetaan Ruotsissa ja Saksassakin mutta myös Japanin armeijan soittokunta harjoitteli sitä yhdellä videolla.

Vierailija
635/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhden lauseen perusteellako niin päättelit? Ei kuulosta kovin oppineelta lähestymistavalta.

Kyllä tuo yksi lause lause paljastaa paljon 🙂

Vierailija
636/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä yhtään persua, joka olisi oikeasti joskus lukenut kokonaisen kirjan?

Suolen Uutisia opettelevat tavaamaan.Sitten niitä juttuja kirjoittelevat Vauvalle pilkuntarkkuudella.Tosiasioina.

Olen aikaisemmin äänestänyt persuja, ja olen myös lukenut 3456 kirjaa. Olen liikkuva äänestäjä, ja olen myös äänestänyt vasemmistopuolueiden ehdokkaita. Tällä hetkellä luen Koraania ja siihen liittyviä Haditheja, koska olen huolissani suomalaisten turvallisuudesta. Äänestän vastaisuudessa joko persuja tai Sinimustia. 

Vierailija
637/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustat yrittävät aina varastaa toisten ihmisten kulttuureja ja käyttäytyvät kuin eläimet, koska ne ovat kirottu Kainin eli Paholaisen suku.

Kun taas valkoiset eivät koskaan kopioi esimerkiksi mustien musiikkia tai muotia.

Eihän sitä matki kuin tietämättömät kieroon kasvatetut teini-ikäiset. Ei kai nyt kukaan itsekunnioituksen omaava valkoinenmies kopioi mitään mustilta. En rehellisesti sanottuna näe näillä mitään mitä arvostaisin.

Et ole koskaan kuunnellut edes rokkia? Pelkkää suomalaista iskelmää 50-luvulta? Isoisän olkihattua jatkuvalla loopilla?

Vierailija
638/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtuubista löydät pilvin pimein sinfoniaorkestereita ympäri Aasiaa. Japanisa ja Kiinassa Sibeliusta. Suomalaisen ratsuväenmarssi tunnetaan Ruotsissa ja Saksassakin mutta myös Japanin armeijan soittokunta harjoitteli sitä yhdellä videolla.

Nyt alkaa olemaan melko sekavaa todistelua. Mitä yrität sanoa?

Vierailija
639/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikaisemmin äänestänyt persuja, ja olen myös lukenut 3456 kirjaa. Olen liikkuva äänestäjä, ja olen myös äänestänyt vasemmistopuolueiden ehdokkaita. Tällä hetkellä luen Koraania ja siihen liittyviä Haditheja, koska olen huolissani suomalaisten turvallisuudesta. Äänestän vastaisuudessa joko persuja tai Sinimustia. 

Melkein uskoin.

Vierailija
640/1393 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo yksi lause lause paljastaa paljon 🙂

Ai että suomalaista kirjallisuutta lukemalla voisi oppia jotain Suomen historiasta? Kerrohan oikein mikä siinä on niin kovin epäoppinutta? Olet ilmeisesti asiasta eri mieltä? Millä perusteella? Kerrohan nyt jotain oppinutta ja perusteltua näkemystä eikä vaan tuollaista henkilökohtaisuuksiin menevää huutelua.