Ovatko rikkaat oikeasti sitä mieltä, että varallisuuden keskittyminen on ok?
Mietin tuon eilisenkin uutisen jälkeen, missä kerrottiin, että Fazerin suvun jäsenet ovat siirtäneet kirjansa ulkomaille verotussyistä, että ihanko oikeasti miljonäärit ja miljardöörit ovat sitä mieltä, että heille enemmän ja muille vähemmän on hyvä suunta. Mikä tuollaisia ihmisiä vaivaa? Miksi mikään ei riitä?
Jos on jo niin paljon rahaa, että se vaan kertyy ja kertyy itsellä jonnekkin tileille ja sijoituksiin, niin miksi sitä on aina vaan saatava enemmän ja enemmän. Noillakin on rahaa niin paljon, että kaikki heidän jälkipolvensakin voivat elää kattoon syljeskellen loppuelämänsä.
Ja samaan aikaan heidänkin täytyy ymmärtää, että mikään valumaefekti ei ole totta ja ihmisiä tippuu enemmän pois keskiluokasta köyhyyteen. Koska rahaa ei oikeasti ole äärettömästi maailmassa. Sitä on rajallinen määrä ja heidän mielestään se kuuluu jakaa niin, että heille enemmän ja suurimmalle osalle sen verran että kunhan jotenkin hengissä pysyvät.
Kommentit (264)
Jatkossa kun saikutat niin sut voi helposti irtisanoa myös julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä heidän AP:n mielelstä kuuluisi omaisuudellaan tehdä? Jakaa köyhille?
Maksaa normisti veroja kuten köyhätkin.
T. Ei-ap
1) köyhät EIVÄT juiurikaan maksele veroja
2) varakkaat maksavat sekä SUHTEELLISESTI ja varsinkin absoluuttisesti PALJON ENEMMÄN veroja, jotkut vuosittain enemmän kuin 10 köyhää KOKO ELÄMÄNSÄ AIKANA.
Mitä veroja ne tänne maksaa jos ovat kirjansa ulkomaille siirtäneet?
Fazer maksaa veroja Suomeen valtavasti.
Yksityishenkilöinäkin nuo maksavat Suomessa käydessään esim ALVia, jos on omaisuutta niin kiinteistöveroa, autoilusta menee verot jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen köyhä, mutta olen silti sitä mieltä, että jokaisella yksilöllä ja suvulla on oikeus rahoihinsa, jos ovat ne rehellisesti maan lakeja noudattaen keränneet.
Suurin osa köyhistä (minäkin) on köyhiä omien valintojensa seurauksena. Miten kukaan muu olisi velvollinen sitä kompensoimaan? Jo se, että saa katon päänsä päälle ja vielä ruokarahaakin muiden rahapussista on uskomaton etu.
Mutta sen sijaan, että oltaisiin kiitollisia, ahnehditaan lisää, ja karehditaan toisen omaa.
Jokaisella on toki oikeus sössiä elämänsä. Tässä on enemmänkin kyse siitä, että tällä kehityksellä tulemme sellaiseen tilanteeseen, jossa sinun sössimisesi tarkoittaa, että myöskään sinun lapsesi tai lapsenlapsesi ei koskaan pääse kiinni parempaan elämään. Onko se hyvä kehityssuunta? Tällä hetkellä meidän opiskelujärjestelmää muokataan
Niinkö? Kumpikin pojistani opiskelee korkeakoulussa, vieläpä ilman velan ottoa. Että ei ainakaan vielä ole mahdotonta saada hyvä koulutus, vaikka olisikin köyhästä perheestä. Tulevaisuudesta emme tiedä
"Tehyn juristi: Määräaikaisuuksien helpottaminen lisää raskaussyrjintää.
Hallitus aikoo helpottaa määräaikaisuuksia sillä, että työsopimuksen voisi tehdä ilman perustetta vuoden ajaksi."
https://www.tehylehti.fi/fi/uutinen/tehyn-juristi-maaraaikaisuuksien-he…
Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025 ja siinä maksimi on 296 myös Helsingissä eikä sitä saa kuin opiskelukuukausilta.
Vierailija kirjoitti:
Jos köyhyyks karsiutuu sillä, että menevät töihin, niin miksi ihmeessä heille pitäisi maksaa tukiaisia?
No kun se köyhyys ei sillä lopu, kun ne rikkaat yrittäjä omistajat maksaa ihmisille niin huonoa palkkaa, että joutuu turvautumaan vielä valtion tukiin kuitenkin! Samalla kartuttaa sen ennestään rikkaan yrittäjän lompakkoa! Se siitä trickle downista!
Opiskelija, joka asuu vanhemman omistamassa asunnossa saa elokuusta alkaen asumislisää vain 83 euroa kuukaudessa ja asumislisää saa vain opiskelukuukausilta.
Opiskelija ei saa toimeentulotukea, jos ei nosta täyttä opintolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Envissä määrin kuulee rikkailta ouhetta että eihän se haittaa vaikka köyhät kuolee kodittomana nälkään että minä saan lisää rahaa. Joudun työni puolesta olemaan aika paljon rikkaiden kanssa tekemisissä
Höpö höpö. Puhut paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaille ei riitä nykyinen omaisuus vaan pakko saada lisää ja lisää vaikka se tarkoittaisi että koko muu ihmiskunta köyhtyisi olemattomiin. Siinä se 1% sitten keskenään ihmettelisi kun ei ole yhtään muita jäljellä teettämään heille lisää rahaa. Varmaan suuntaavat avaruuteen etsimään lisää halpatyövoimaa.
Sinä olet maailman tasolla todella rikas. Kaikki suomalaiset ovat. Eikö sinulle lisäraha kelpaisi? Kieltäytyisit ylimääräisestä rahasta varmasti kun toisia nuin kritisoit?
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025 ja siinä maksimi on 296 myös Helsingissä eikä sitä saa kuin opiskelukuukausilta.
Muissa kaupungeissa asumislisää saa vähenmän.
Nykyään myös työttömät hakevat kesätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija, joka asuu vanhemman omistamassa asunnossa saa elokuusta alkaen asumislisää vain 83 euroa kuukaudessa ja asumislisää saa vain opiskelukuukausilta.
Nyt tänä elokuussa pappa betalar itse asunnon lainan.
Toivottavasti moni on varannut ylimääräisen lainanmaksu rahan täksi kuukaudeksi ja siitä eteenpäin.
Oikeinhan se on niin kauan kuin varallisuus keskittyy niihin.
"Elokuussa opiskelijan asumistuki 0 euroa."
Vierailija kirjoitti:
Itse olen eniten ansaitsevan 10 prosentin joukossa, mutta koska oma tausta on duunariperheestä, ei empatiakyky ole vielä kokonaan kadonnut. On surullista, että sen kehittyminen usein vaatii niitä vastoinkäymisiä, joita hyväosaiset eivät useinkaan joudu köyhien kanssa samoissa määrin kokemaan.
Rikkaiksi syntyneet ovat empaattisempia kuin itse sinne ponnistaneet. Ihan tutkitusti, ja käy ihan järkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä heidän AP:n mielelstä kuuluisi omaisuudellaan tehdä? Jakaa köyhille?
Yrittäjät voisivat maksaa parempaa palkkaa työntekijöille joiden ansiosta hän itse on ökyrikas. Eipä vaan taida olla yhtään ainoaa tällaista yrittäjää Suomessa, että maksaisi TESin minimipalkkaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi WID-tietokannan mukaan varakkaimman 10 prosentin osuus maailman varallisuudesta oli vuonna 2023 vajaa 74 prosenttia ja varakkaimman prosentin osuus oli reilu 36 prosenttia.
Kai tälle nyt jokin muukin vaihtoehto on, kuin sosialismi tai sen katsominen vierestä, kun kourallinen rikkaita kerää kaiken?
no tuohon maailman 10% varakkaimman joukkoon kuuluu aika helvetin moni suomalainenkin. Minäkin kuulun. Ja muuten olen työtön. Eli ei tosiaankaan ole "kourallinen" Muuten tuo joukko josta puhut "kourallisena" on 810 miljoonaa ihmistä.
Varmaan jos itse kuuluu siihen joukkoon, tulee sellainen harha, että siihen kuuluminen on yleistä. Koita nyt kuitenkin ymmärtää, että et ole pelkästään tämän aikakauden, vaan koko maailmanhistorian onnekkaimpiin ihmisiin kuuluva lumihiutale. Ja teitä on kourallinen meihin muihin verrattuna.
Sinäkin kuulut siihen joukkoon. Suomalaiset ovat maailman tasolla todella rikkaita, siellä top10%:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Envissä määrin kuulee rikkailta ouhetta että eihän se haittaa vaikka köyhät kuolee kodittomana nälkään että minä saan lisää rahaa. Joudun työni puolesta olemaan aika paljon rikkaiden kanssa tekemisissä
Paskapuhetta. Kuulostaa että kateellinen rationalisoi vihaansa parempiosaisia kohtaan.
Tuntemani rikkaat nimenomaan kantavat suurta huolta heikompiosaisten hyvinvoinnista, sinun kaltaisesi on sitä sakkaa joka toisille pahaa toivoo.
No, jos sut irtisanotaan vaikka 50-vuotiaana niin jos et saa homattua itsellesi työtä niin elät 595 netto kuukaudessa ja eläkeikään asti.
Tosi moni ei matkusta nyt vaan säästää tilille rahaa.