** Huhtikuun inssiläiset **
Hei!
Itkut on taas itketty ja nyt ollaan menossa kohti toista inssiä hyvällä mielellä. Huomenna aloitan clomit ja inssi ois todennäköisesti pe 13.4. Toivottavasti tässä kuussa ei olis niin paljon negoja kuin maaliskuun pinossa tai siis toivon että kaikki sais plussan =)
Kommentit (139)
SuviTuulia: Voi harmi, että nega tuli!! Paljon tsemppiä seuraaviin koitoksiin!
Minä täällä yritän kovasti todistaa, että kyllä inssilläkin voi onnistua... Tosin en vieläkään tätä tajua todeksi... plussan saaminen on jo niin paljon! Ekaa ultraa odotellen, pitää jännätä siihen asti onko kaikki ok. Ultra on parin viikon päästä.
Suzan rv5+4
Tämä jo kolmas inssi ja Tikrun kanssa tavattiinkin jo maaliskuun pinossa. Jos ei tästä tärppää niin sitten en tiedä mitä tehdään. En ole valmis IVF: ään, mutta kai me ainakin sinne infotilaisuuteen mennään?
Nyt kp 1 ja huomenna soitan aikaa polillle ultraan. Vanhan laskuopin mukaan inssi ajoittuu 13.4 perjantaille, huuu...
Ja siis kertauksen vuoksi; minä siis 34v ja mies 32v, sekundaarisesti lapsettomia eli yksi luomutyttö 5v on. Tutkimuksissa löydettiin ovulaatiohäirö, mutta eipä sen korjaaminen ole mitään muuttanut...
Pittinen
Hei!
Eli jo saisin uutena ilmoittautua tähän ketjuun.
Olen siis 33v. mies 32v. ja meillä luomuna ( tosin reilu vuoden " yrittämisen" jälkeen) tyttö 2v.8kk. Nyt yritystä takana 1v7kk ja saldona yksi keskenmeno viime kesältä. Viime kuussa piti tehdä jo eka inssi, mutta koska lähipiirissämme sattui kuoleman tapaus, ei kummallakaan ollut oikein mielenkiintoa eikä olis jaksettukaan inssiä viime kuussa. Mutta nyt ensimmäiseen inssiin olisi tarkoitus lähteä tässä kuussa, mikäli siis ovulaatio ei paukahda juuri viikonlopulle 14.-15.4., koska mulla on meneillään kp3. Kovasti kaikki tämä jännittää, ovulaatiotakaan en ole aikaisemmin testaillut, koska tytön jälkeen ovulaatio oireet( mm. kivut) ovat olleet aika selkeät. Mutta jos saisin teiltä vähän " kokeneemmilta" sitten hieman kysellä tässä kaiken tiedottomuuden keskellä kaikkea mikä mieltä painaa....mm. noista ovistesteistä. Mutta olikohan siinä sitten kaikki...ainiin olen kyllä viime kuussa seuraillut tätä ketjua ja eihän sieltä kovasti niitä plussia tullut, toivottavasti sitten tässä kuussa sitäkin enemmän =)
Odottavin mielin uuteen nousuun!
inssiläinen ilmoittautuu. konrolli ultra 13.4 ja 16tai 17.4 on inssi jos kaikki sujuu hyvin. Hyvää pääsiäistä kaikille.
Siis mukaan ilmoittautuisin, kun vihdoin pitkän odotuksen jälkeen hoidot meilläkin alkaa! Yritystä takana jo 1 vuosi ja 8 kuukautta, mutta nyt vasta mies näytti vihreää valoa hoidoille! Ollaan 31-vuotiaita ja eka lapsi olisi toiveissa.
Tänään kp2 ja eka käynti asian tiimoilta lääkärillä ja tämä määräsi Puregon 50iu aloitettavaksi lauantaina. Ultraan sitten 12.4. tarkistamaan tilannetta ja saamaan ohjeet koska aloittaa oviksen testaaminen. Kun o-testi näyttää plussaa pitää iskeä irrotukseen Pregnyl ja selviää inssin ajankohta. Olettaen tietysti että munasoluja on kypsynyt toivottu 1-2.
Jännittää, kun ei yhtään tiedä miten kroppa noihin hormoneihin reagoi! Pistosohjauksen antanut hoitaja arveli, että koska mulla luonnostaan on pitkähköt kierrot, niin hormonihoidot tuskin kovasti kiertoa lyhentää ja ovista aientaa.
Mukavaa kun teitä on muitakin samassa tilanteessa! Kovasti onnea matkaan meille kaikille! :)
Killa
Kolmas inssi tulossa, edelliset tehtiin helmi- ja maaliskuussa. Edelliset tehty luomukiertoon, tässä kuussa kokeillaan avuksi clomeja, niitä olenkin popsinut nyt kp 3-7 (tai siis huomenna viimeinen kp7). Seuranta ultra heti pääsiäisen jälkeen 10.4 ja katsotaan miten sitten käy oviksen kanssa, osuuko jut viikonloppuun 14.-15.4.
Ekaa siis yritetään ja yritystä takana 2vuotta, hoitoihin hakeuduttiin vuoden alussa.
Hyvää pääsiäistä kaikille!
Hei kaikille!
Minäkin voisin esitellä kertauksen vuoksi itseni jos joku ei vielä tiedä eli olen 28v. ja mieheni 30v. ja esikoista ollaan yritetty jo 8 vuotta ja ollaan selittämättömästi lapsettomia. Tämä huhtikuun inssi on sitten toinen ja viimeinen ja jos ei nytkään onnistu niin sitten pääsemme mukaan pitkään ivf jonoon (1-1.5v. pituiset jonot).
Eli tervetuloa vaan mukaan te uudetkin, sekaan vaan. Ja kysellä saa, eri asia sitten osaako kukaan vastata =) Minulla nyt kp 4 ja Clomeja popsin. Seurantaultra on ke 11.4, silloin on kp 10.
Mites muuten, on pitänyt kysyä tätä ennekin; viettekö sperman kotoa vai antaako mies näytteen paikan päällä? Miten kuljetatte?
Meillä matkaa keskussairaalaan 40km eikä siellä ole mitään erillisiä tiloja missä voisi " maata itsensä kanssa" (paitsi tietysti vessat, mutta ne ei hirmusti kuulemma houkuttele), joten kotona on jo purkiteltu ja rintojen välissä olen kuljettanut. Viime kerralla gynen likat vähän naureskeli kun kaivelin purkin liiveistäni =D
vaikka inssi tehtiinkin jo 31.3 eli Luge-vaiheessa tässä elellään huhtikuun 16. päivään asti, ellei tietysti kutsumaton täti tule ennen sitä.
Tämä oli mun ensimmäinen inssi. Meillä on yksi yhteinen lapsi, joka sai alkunsa helposti, mutta toista on sitten tehty huonolla menestyksellä. Ikä lienee meillä suurin syy siihen, miksi ei enää onnistu ja mulla on myös vähän liian lyhyt loppukierto.
Toivon kaikille positiivista lopputulosta
ja hyvää pääsiäistä!
Oys:ssa sanottiin että ivf-hoitoihin on kamalat jonot eli 1-1.5 vuotta. Siis aivan kauheata odottaa nuin pitkään jos ei tosiaankaan nyt tärppää =( mutta lääkäri lohdutteli että voihan se olla että tulen sitten siinä jonotusaikana ihan sponttaanisti raskaaksi. No, eipä se kovin lohduta ainakaan nyt tuo ajatus.
unohdin vastata vielä tuohon toiseen kysymykseen eli mies on käynyt poliklinikalla ja ekalla kerralla oli joutunut tekemään hommat vessassa ja toisella kerralla oli päässyt johonkin huoneeseen =)
Toista inssiä lähdetään nyt sitten kokeilemaan... Clomit aloitan lauantaina, nyt sitten tupla-annoksella toivoen että jotain tapahtuisi. Viime kierrossa 50mg kp5-9 ei saanut aikaan ovulaatiota, ilmeisesti meillä nyt suurimpana ongelmana tuo ovuloimattomuus. Lisäksi nyt popsin sitten clomeja kp3-7.
Ja kertauksena minä 23v, mies 29. Nyyttiä yritetty kaksi vuotta, nyt toinen hoitokierto aluillaan.
Toivotaan parempaa menestystä tässä kuussa ja paljon plussatuulia kaikille.
Hirvittää vaan nuo clomien sivuvaikutukset, kun jo viime kuussa olin aikamoinen hormoonihirviö. Kiukutti koko ajan ja mielialat vaihteli kuin tuuliviiri ja mieli saattoi muuttua noin sekunnissa. Lisäksi karmeat hikoilukohtaukset, etenkin öisin.... Onkohan nyt odotettavissa tuplaoireet...
Nyt on kyllä tullut kauheat sivuvaikutukset clomeista että huh huh. Mies nukkui viime yön sohvalla ku sain kiukkukohtauksen. Ny pitää vain toivoa etten saa täällä töissä mitään kiukkukohtauksia. On kyllä parisuhde aika koetuksella mutta mitäpä ei tekisi raskautumisen eteen vaikka joudunkin miestä lepyttelemään joka päivä kiukkukohtausten takia =)
Ilmoittaudun kans tähän ketjuun mukaan... Eka inssi olisi edessä tässä kuussa. Minä olen 33-v. ja mies 32 v., ei lapsia. Nyt on menkat aluillaan, eivät vaan osaa päättää alkavatko vai eikö... joten hieman hankalaa päättää mikä sit on kp1. Teroluteja söin kierron loppuajan 10 pv ja nyt kp 3-7 ois tarkoitus clomeja aloitella. Huomenna soitan seurantaultraan ajan. Vielä ei ole inssipv selvillä, mut laskeskelin, että se ajoittuis n. 23.-24.4.paikkeille. Hirmuisasti jännittää inssi, lähinnä kivuliaisuuden pelossa.. Mulla nimittäin aukiolotutkimus sattui ihan kamalasti. Pakko vaan ajatella, että se on nopeasti ohi... Onko kellään tietoa onko inssiin mahdollista saada kivunlievitystä? Vai pelkäänkö ihan turhaan?
Ja tervetuloa Suzan mukaan. Minäkin tosin aika aloittelija vielä täällä, toista kiertoa nyt mukana keikutaan...
Hassua, että vaikka popsii tupla-annosta clomeja naamaansa niin oireet on jopa lievemmät kuin viime kierrossa...
Noh, edellispäivänä oli aivan hirmuinen raivokohtaus ja muutaman kerran viime yönä hikoilutti, muttei mitään sellaista oo vielä ollu kun viime kierrossa...
Tietääköhän se nyt sitten hyvää vai huonoa...?
Meillä viikon pääsä seurantaultra ja silloin sitten katsellaan sitä inssiajankohtaa tarkemmin, luulisin että hyvällä tuurilla voisi osua ensi viikon loppupuolelle, meillä kun on nyt seurantaultrakin vasta kp13.
Täällä vaan nyt ankarasti toivotaan, että clomit tehoais ja munasolu jopa irtoais, niin ois paremmat mahdollisuudet saada inssi aikaiseksi tässä kierrossa...
*HönTTi vielä ainakin ihan hyvällä tuulella...*
ja tervetulotoivotus kaikille uusille. Tulin just äsken seurantaultrasta ja sieltähän löytyi 3 follikkelia ja inssi on perjantaina 13.päivä =) Lääkäri kyllä ihmetteli että miten voi olla taas noin paljon follikkeleita vaikka pienensimme clomien määrää ja puregonin määrää. Miten muilla ??
Kävin tänä aamuna seuranta ultrassa, Kp12. Yksi rakkula oli ja se oli 16mm eli ei pitäisi viikonlopun sotkea vaan tehdään inssi viimeistään perjantaina, itse veikkaisin torstaita.
Söin tässä kuussa, eli kolmannessa inssissä clomeja mutta ei niistä ollut vaikutusta eli ei tullut rakkuloita enenpää kuin normaalistikaan.
Nyt pitää mennä kun oon töissä mutta tässä oli nopeesti kuulumiset!
Palaan myöhemmin tällä viikolla!
Täällä taitavat suurinpiirtein kaikki päästä tällä tai ensi viikolla tositoimiin. Mun pitäisi jaksaa ensi maanantaihin asti odotella ennen kuin testaan ja tänään on vasta kp23. Pregnylin takia lienee turha ruveta kauheasti ennen aikojaan testailemaan.
Mulle määräsi lääkäri puregonia ilmeisimmin juuri siitä syystä, että sen sivuvaikutukset ovat vähäisemmät kuin clomien eikä mulla siitä mitään oireita tullutkaan, paitsi munisten kasvukipuja. Puregon taitaa kuitenkin olla kalliimpi lääke kuin Clomifen ja onhan siinä se, että pitää olla joku opettamassa sen pistäminen.
Mulla ei kyllä ole tehty aukiolotutkimusta, mutta ainakaan mulla inssi ei sattunut ollenkaan ja toimenpide ei kestänyt kauan. Vähän tietysti tuntuu epämiellyttävältä, kuten mikä tahansa sisätutkimus, mutta kun on mahdollisimman rentona niin hyvin menee.
Negaahan se sitten kuitenkin mulle oli, vaikka vähän jo ehdin toivoa. Nyt jää taas ainakin yksi kierto väliin ja sittes tod.näk. lähdetään tukemaan inssiä lääkkeillä.
Sai olen pahoillani puolestasi.